![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Gaat de NV-A de Vlaamse regering verlaten? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
5 | 20,83% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
19 | 79,17% |
weet niet |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu het kartel CD&V - NV-A geschiedenis lijkt, stel ik mij de vraag welke gevolgen dit zou moeten hebben voor de Vlaamse regering.
Leterme heeft al laten uitschijnen dat hij met de NV-A verder wil, maar is dit wel haalbaar met de aanwezigheid van JMDD die zich wel snel zal moeten profileren?
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Ik gun de N-VA haar zwanezang in de Vlaamse Regering.
Volgend jaar is het immers over en out met hen. ![]()
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag is eerder waarom Leterme al zolang een Vlaamsgezind 'ongelukje' in zijn regering hield als een tripatite van de belgicistische partijen volstond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verkiez...003%29#Uitslag en zie ook mijn peiling: http://forum.politics.be/showthread.php?t=70445
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." Evelyn Beatrice Hall (Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt) Laatst gewijzigd door FISHERMAN : 1 december 2006 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel dat circus van jmdd zou wel eens dik in het nadeel van alle partijen kunnen gaan spelen.
Die vent is uit de VLD buiten gesmeten omdat hij een ruziestoker is en vond de standpunten van de VLD niet liberaal genoeg. De NV-a is in kartel gegaan met de CD&V en niet met de VLD juist omdat de NV-a geen liberale partij is. Dus de reactie van CD&V om het karterl stop te zetten en enkel nog de bestaande samenwerking in de huidige bestuursorganen verder te zetten tot hun einde, lijkt mij heel normaal. JMDD is er niet in geslaagd zich bij VLOTT binnen te werken of om zelf een partij op te richten en is dus daarna pas naar de NV-a gelopen als derde keuze. Daar komt bij de JMDD de VLD echt wel schade heeft toegebracht met zijn grote mond en hij die echt niet zal houden tegenover de CD&V, waar hij in het verleden toch ook steeds op zat te kappen. De NV-a zal dus zelf mede verantwoordelijk zijn voor zijn snelle ondergang nu. Maar of de CD&V ongeschonden uit deze handeling van de NV-a zal komen is een andere vraag. Veel kiezers zouden nu wel eens van mening kunnen zijn dat er in Vlaanderen nog maar 2 partijen zijn die ze kunnen vertrouwen, de SP.a en het VB. De andere partijen hebben te veel aan het veranderen geweest in hun standpunten en in hun kopstukken. En slechts deze partijen hebben nu het verstand gebruikt om zich buiten deze problemen te houden. 13 mei 2007 kan dus nog slechts twee kanten op, 1) herhaling van 8 oktober in Antwerpen, met de SP.a als grote winnaar en de andere partijen die braaf mogen gaan doen wat deze zegt, of het VB als grote winnaar en het verpilcht op heffen van het CS om toch nog een regering te kunnen vormen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Schadenfreude is helemaal niet zo mooi hoor, en zeker niet als het onterecht zou blijken te zijn. Who knows?
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Moest jij niet zitten liegen dat jullie 70-80% van de Belgen vertegenwoordigen, zou ik daar niet veel aandacht aan besteden. Maar jullie stellen je zodanig op dat je jullie wel constant op de feiten moet wijzen.
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() N-VA moet overigens uit de Vlaamse regering omdat dit een instelling is, gecreëerd door België. Daarin meewerken is collaboratie.