![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zouden beter vloeken om de Vlaams-nationalisten die samen meer stemmen hadden kunnen opleveren dan De Decker, maar die ze autoritair uit het partijbestuur hebben gezet, geschorst of weggejaagd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Logisch besluit van die man dus, om niet met een inhoudloze relschopper en oelewapper als JMDD te willen samenwerken. ![]()
Laatst gewijzigd door Pietje : 2 december 2006 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() N-Va dacht met Dedecker enige druk op de ketel te kunnen zetten. Helaas (voor hen) is dat ietwat anders uitgedraaid.
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...elid=GGQ159RG7 Nu ja, ik lig er alleszins niet van wakker. ![]() Laatst gewijzigd door Kim : 2 december 2006 om 12:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit het Standaard-artikel dat Kim hierboven citeert:
Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ze zijn goedkoop deze week zeker?
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Dommeriken! Een Vlaams-nationalistische partij collaboreert niet in het Belgische regime, ook al is dat onderaannemer Vlaamse Gemeenschap (© 1970) of Vlaams Gewest (© 1980).
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Van de Vlaams-nationalistische partijen is geen positieve impuls te verwachten om een einde aan België te maken. Alle hoop ligt in de negatieve impulsen van de traditionele partijen.
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Vlaams belanger geworden?
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De NVA zou beginnen barsten.
Tsja, ik heb ook mijn twijfels met het binnenhalen van die brulkikker die naar mijn oordeel dus geen ploegspeler is. Maar die twijfels over het gezonde oordeel vanwege de NVA-parijtop had ik ook toen ze in kartel gingen met de tsjeven. En daar heb ik moeten toegeven na een tijdje: het was visionair !! Ik hoop dus nu maar hetzelfde, namelijk dat mijn eigen vrees wat ongegrond is, en dat aan de top ze een beter zicht hebben op het karakter van 't groot laweit. Ik krik me op aan de woorden van Loones : ( http://www.loones.be/actueel.htm ) Mooi toch !!!! hier komen ze, die woorden: knip en plak: N-VA en eigenzinnigheid Vlaams volksvertegenwoordiger en senator Jean Marie Dedecker (Oostende) krijgt een warme wordt welkomstgroet van zijn collega Vlaams volksvertegenwoordiger en oud-senator Jan Loones (Oostduinkerke). Als links-liberaal in de N-VA begroet Jan Loones in de Dedecker een rechts-liberaal. Ze vinden echter elkaar onder de koepel van de Vlaams-nationale independentisten, republikeinen, tiersmondisten, non-conformisten en rebellen. Voor de rest zal er wel al eens een discussie zijn, maar dat is eigenlijk nooit anders geweest: in een partij als vroeger de Volksunie en nu N-VA zijn er moeilijke mandatarissen en zeer moeilijke. Jan Loones roept Jean Marie Dedecker op om vooral niet te veranderen en zijn gedacht te blijven zeggen. Hij belooft voor zichzelf hetzelfde. Voor zondag a.s. nodigde Jan Loones alvast zijn nieuwe N-VA-collega-parlementslid uit op de eerste vergadering van het arrondissementsbestuur in Oostende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Mja, de N-VA is zichzelf geweldig in de wielen aan het rijden. Zelden zulk zelfdestructief gedrag gezien in de politiek. Een soort collectieve zelfmoord. En anders dan bij de VLD moet Jean-Marie in de N-VA zich niet eens inspannen om de boel op stelten te zetten. Zijn loutere komst is al een provocatie op zich. De enige winnaar in heel deze vaudeville is De Decker zelf, die gisteren in Terzake alvast in zijn slachtofferrol kroop: met een schaapsonschuldige grijns verkondigde hij dat hij de reactie van de CD&V niet begreep. Ofwel is de man zo naïef als een kilo peren, ofwel speelt hij een briljant spelletje.
Afwachten hoe het electoraat deze N-VA zal verteren (de leden overtuigen is één ding, het kiespubliek overtuigen een ander). Een partij met een vlot verloop en veel geruzie rijft meestal geen overwinningen binnen. En de geloofwaardig van de N-VA is nu wel vér zoek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen wordt niet onafhankelijk dankzij de Vlaams-nationalisten maar ondanks hen. Intussen stem ik wel op de Vlaams-nationalistische partij die zich nooit tot een kartel met belgicisten zal laten verleiden, en dit om zoveel mogelijk 'negatieve impulsen' bij de traditionele partijen uit te lokken. ![]()
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 2 december 2006 om 14:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen. Vanzelf komt die niet.
Echter ook niet zolang de ene Vlaams-nationalist een belzieke schutkring voor de andere mee helpt in stand te houden.
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je beeld van de judocoach die in een slachofferrrol kruipt overtuigt overigens evenmin. Overdaad schaadt zou ik zeggen. Dat geldt ook voor het overmatige gebruik van het cliché van de slachtofferrol. Laatst gewijzigd door Knuppel : 2 december 2006 om 15:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als ze het slim spelen kunnen ze hier uit winnen. Al moeten ze waarschijnlijk eerst even van de schok bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() Ik herinner me Jaak Vandemeulebroucke uit een heel er ver verleden. Ik wist zelfs niet dat die nog in de politiek zat, laat staan bij de N-VA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Van Vlaams Belang is evenmin iets te verwachten.
![]() |
#20 |
|
![]() Of bedoelt u dat Vlaams Belang geen Vlaams-nationalistische partij is?
![]()