![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Men zou de banken eindelijk toch een halt moeten toeroepen...
Citaat:
![]() http://www.standaard.be/Artikel/Deta...=B357162061206 Laatst gewijzigd door Chipie : 6 december 2006 om 09:54. Reden: Bronvermelding |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Het komt altijd neer op hetzelfde verhaal: gebrek aan concurrentie in de markt. Misschien moet de overheden maar eens op zoek gaan naar mogelijkheden om die concurrentie (op Europese schaal) open te trekken. Liberalisme snijdt aan twee kanten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() dan maar terug cash in 't polleke.
ik doe toch nooit grote uitgaven. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ik zie u al afkomen bij nen aankoop van 100 € ... mag ik 20ct terug aub, ik betaal cash ... Laatst gewijzigd door Anna List : 6 december 2006 om 11:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Dat is wat ik zei vanaf de invoering van Proton:
Binnenkort ga je een brood halen en zegt de bakker: Dat is 1,80 voor het brood en 0,20 voor de bank. (jaja, proton is nog gratis. Nog niet voldoende ingeburgerd). |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eén van m'n beste vrienden doet dat al j�*�*ren met succes. Probeer het zelf eens: koop je kleren in een kleine kledingzaak en geef de verkoper (zaakvoerder) dan de keuze : het hele bedrag via kredietkaart ofwel handje-contantje met een korting. Ik heb die handelaars nog tot 10% korting zien geven, want kredietkaart... d�*t is vooral wachten op je centen. Zelf durf ik zoiets niet. Het pingelen laat ik graag aan m'n vrouw over.
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() De anarchistische variant is dat zonder twijfel.
Maar dat ligt eerder aan de anarchie dan aan het liberalisme zelf.
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar toch haal ik geen plezier uit het gepingel; ik vind het eerder genant. Misschien omdat ik het niet gewoon ben?
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() Er moeten dringend meer spelers op die markt komen, en liefst met dezelfde protocols, zodanig dat de consumenten geen twaalf kaarten nodig hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() oh, vroeger kon een mens nog bediend worden door een mens... Maar om de zaken goedkoper te maken mocht dat niet meer... Ga maar naar een "machien", das voor ons goedkoper...
En dan daarna prijzen laten stijgen... Bij de post is het ook van dat... Ge krijgt minder en minder, maar de prijzen blijven stijgen... Een oplossing? iedereen z'n geld onder de matras laten leggen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik loop nu precies niet te juichen voor de grootbanken maarreuh..de bron van dat verhaal....het middenstanders-syndikaat is ook niet onbesproken in mijn ogen hoor,die lijken dus "electronisch betalingen afhandelen " als een "gratis" dienstverlening te willen beschouwen(lees;als een dienstverlening die door ALLE belastingsbetalers bekostigd moet worden)...
![]() Ik zou wel eens willen weten wat die "cash-economie" ons allemaal eigenlijk niet kost..... Overigens...ik weet niet hoe het bij jullie zit maar Proton lijkt me dood....Ik schijn de enige te zijn die het gebruikt,ik kan me niet herinneren iemand anders er al mee te ZIEN hebben betalen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() U vindt het dus normaal dat er aan de winsten van de banken geen einde komt? ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 6 december 2006 om 21:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat de banken geen meerwaarde zouden bieden ... ????
Vroeger moest ik zorgen om altijd kontant geld op zak te hebben. En voldoende kontant geld. Of cheques, maar o wee als je die verloor ... Nu wandel ik met mijn bankontakt- en visa-kaart door heel Europa (en met visa ook in Afrika en Azië, vaak tegen voordeliger koers dan te wisselen in een bank) en ik kan overal betalen (als er iets op mijn rekening staat natuurlijk). Als ik die kaart verlies ... kennen ze mijn kode nog niet. Die winkeliers moeten ook niet bleiten. Of tellen ze zo graag 's avonds na sluiting nog hun centen, die ze dan naar de bank mogen dragen .... en hun bijdrage betalen op het transport van al die centen tussen de banken .... Of worden ze graag overvallen ??? Nu, als ik het goed voor heb, is er toch konkurrentie tussen visa en maestro? Persoonlijk vind ik ook wel dat er een wetteke mag komen die verplicht om alle gekochte dingen die tesamen groter zijn dan vb. 250 € verplicht elektronisch betaald moeten worden, (Oei oei, de zelfstandigen zitten al met de poepers voor hun zwart geld ....), maar als kompensatie daarvoor zou de btw op de bankontakttoestellen en -transakties afgeschaft mogen worden. Omwille van de meer veiligheid, omwille van minder geldtransporten, omwille van minder vlug nieuwe euro's te moeten drukken .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een concurrentie tussen Visa en Maestro? Kent U de kosten die Visa durft in rekening te brengen (en welke winsten de banken hierop reeds maken)? Schandalig volgens sommigen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het is merkwaardig hoe dat veel mensen uit gewoonte bij hun bank blijven net zoals velen altijd voor één en dezelfde politieke partij kiezen.
Als gewone man kun je het best kiezen voor een bakinstelling waar je voor al de diensten totaal niets moet betalen. Die bestaat en de naam begint met een A en eindigt op een a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vergelijk Bank van de Post, vroeger omzeggens gratis, nu het in Fortis-handen is wordt het elk jaar duurder. En er is (voor mij) nog een reden om zeker niet bij A...a te gaan: zeer sterke fascistische sympathiën (voor sommigen hier natuurlijk een reden om er juist wel te gaan). Net als Bank van Breda trouwens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |