![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=3894
In de provincie Antwerpen leeft het grootste aantal mensen die hulp krijgen van de overheid om te integreren in onze maatschappij. Het gaat dan voornamelijk over mensen die een leefloon trekken. Dat blijkt uit het Jaarboek Armoede en Uitsluiting van 2006. Daarover werd gisteren gepraat in de Antwerpse Universiteit. Het jaarboek staat vol cijfermateriaal over armoede en sociale uitsluiting in Vlaanderen in 2005. Alleenstaande moeders blijken het vaak het moeilijkst te hebben. Mij strijd tegen de armoede zal dan ook voornamelijk gevoerd worden om dit soort armoede te bestrijden,en ik blijf het zeggen dat werken het belangrijkst wapen is die men kan gebruiken om uit die armoede te geraken CTA
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 6 december 2006 om 14:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Armen van geest wist ik al
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Hetgeen we nodig hebben zijn een pak politiekers die eens de handen uit de mouwen durven steken ipv die paarse zooi.
Enkele interessante weetjes uit de krant van vandaag: - De fiscale en sociale lasten bedragen in ons land 170 percent van het nettoloon. Een bedrijf dat een werknemer 1500EUR netto geeft betaald in totaal 4050EUR. 2550EUR daarvan gaat naar de overheid. Als je meer jobs wilt maken dan gaat dat fors naar beneden moeten. - Een van de manieren om dat mogelijk te maken is het overheidsapparaat fors inkrimpen zoals men in Ierland gedaan heeft. In 1950 waren er in ons land 500 000 ambtenaren, nu zijn het er meer dan 1 miljoen terwijl de bevolking helemaal niet zo sterk gestegen is. Volgens de Europese Centrale Bank kan de overheid dezelfde dienstverlening aanbieden met de helft minder werknemers. Dit betekend niet dat 500 000 mensen werkloos gaan worden, zo'n afslanking moet geleidelijk gebeuren door bv geen vervangingswerknemers in dienst te nemen na pensionering. Een voorbeeld van het overtollige vet van de overheid: het Antwerpse OCMW telt een personeelbestand van 10 000 mensen terwijl men slechts 15 000 uitkeringsgerechtigden heeft. Waarom men dat bij ons niet doet: de vakbonden zijn daar radicaal tegen. Veel van hun leden komen uit de overheidsbureaucratie en werklozen. Als die met de helft verminderen dan vallen de inkomsten en de macht van de vakbonden. In Ierland heeft men zoiets gedaan, in 1987 had men daar een werkloosheid van 17.7%, in 2000 was dat slechts 4.2%. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() de vakbonden hebben idd belang bij een groot aantal werklozen
maar de bedrijven ook want veel werklozen betekent een oververzadigde arbeidsmarkt en dat betekent lage lonen veel werklozen betekent uit veel kandidaten voor een appel en een ei de beste kunnen selecteren en dan zijn er nog de producenten van jaarboeken over armoede natuurlijk ook - zij hebben ook alle belang bij het voortbestaan van armoede - het is immers hun broodwinning deze jaar na jaar in kaart te brengen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 6 december 2006 om 16:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is dan ook de stad en de provincie met het meeste inwoners...
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verhoudingsgewijs is er meer armoede in Antwerpen dan elders in Vlaanderen
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hebben grootsteden niet altijd meer armoede dan kleinere steden?
Ik vraag me dat nu opeens af.
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In een stad, doorheen de hele geschiedenis al sinds de steden gevestigde centra zijn, komt meer armoede voor. Neem nu de meest bevolkte stad in de meest bevolkte provincie, en natuurlijk trekken die cijfers scheef.
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als jij en ik dat weten,als bijna iedereen dat weet,waarom word er dan juist niets of vrijwel niets aan gedaan? Heb je die vrouw gezien in het fimpje die over de 400€ moest betalen voor een (sociale woning)? tja,Antwerpen en armen gaan niet goed samen zo te zien hé
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar ook hier kan ik zeggen dat ik het dan niet normaal vind dat iemand met een leefloontje 420 € voor een sociale woning moet betalen,wie is hier dan de veroorzaker van armoede(stad Antwerpen)
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, want in de privé vind je veel goedkopere appartementjes.
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() ik heb uit de cijfers van het jaarboek vooral onthouden dat 1 op 10 mensen in vlaanderen in armoede leeft en dat daarenboven 1 op 3 allochtonen in armoede leven.
iets om eens bij stil te staan . is eens een ander geluid dan Belgie als land van melk en honing voor buitenlanders nee? de cijfers geven dus een andere realiteit weer dan de vele anti-allochtonen slogantaal die er hier op dit forum vaak te lezen valt.
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynicus : 6 december 2006 om 21:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
PS Ik zat ook met een alleenstaande moeder opgescheept, de eerste 24 jaar van mijn jeugd... Laatst gewijzigd door eno2 : 7 december 2006 om 11:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben als werkloze jarenlang bij het HVW en niet bij de vakbond geweest. (Tot ik me om bepaalde redenen bij het RVA door een vakbond moest laten representeren) In elk geval strijden de vakbonden, als vrijwel de enigen, voor zo weinig mogelijk werkloosheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze leven nu in onze armoede. Dat is al een hele vooruitgang. |
|
![]() |
![]() |