Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2003, 23:22   #1
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Vanavond op Recht Van Antwoord:

een verontwaardigde pelshandelaar neemt het niet dat GAIA beelden uitzendt van zeehonden die op een afgrijselijke manier levend gevild worden. Er ontstaat een discussie en op het einde mogen drie wijzen (nou ja) repliceren over het onderwerp.

Voor CD&V die zich nu als moderne partij wil voorstellen (wat een grap) zit zuster Monica in het panel. Wat is haar antwoord: ik zou wel eens willen zien of GAIA ook zo hard zou roepen wanneer er mensen onrecht wordt aangedaan.

Prachtig hoor, dat zo'n mens dan nog in de Kamer zit voor de grootste oppositiepartij. Geeft die non al haar geld weg om de arme kindjes in Afrika te helpen? Wat een hypocrisie, zeker als je weet dat er om religieuze redenen al miljoenen slachtoffers zijn gevallen. De wereld zou er maar heel monotoon uitzien wanneer men enkel met ontwikkelingshulp bezig is. Het is inderdaad een broodnodige topic, maar moet men alle cultuur en aanverwanten laten varen omdat men het geld kan gebruiken om de armen in de derde wereld te helpen? Of zijn mensen die voor dierenrechten opkomen nu meteen ook mensenbeulen????

Als dit de gemoderniseerde CD&V is, dan pas ik voor eeuwig! Ik vind het al überhaupt erg dat er een fundamentalistische non zitting heeft in de Kamer. Geloof en politiek gaan niet samen, maar als je dat mens hoort (75% zit ze uit domheid naast de kwestie te praten) word je gewoon depressief over de toekomst. Wat een achterlijkheid! Niet alleen in deze topic verkwanselt ze het, ook elders begint ze rijkelijk te citeren uit de Bijbel. Als ze over mensenrechten begint, zou ze beter maar eens de augiasstallen van de Katholieke Kerk uitmesten! Ik ben meer dan verontwaardigd!
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2003, 23:29   #2
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater
Vanavond op Recht Van Antwoord:

een verontwaardigde pelshandelaar neemt het niet dat GAIA beelden uitzendt van zeehonden die op een afgrijselijke manier levend gevild worden. Er ontstaat een discussie en op het einde mogen drie wijzen (nou ja) repliceren over het onderwerp.

Voor CD&V die zich nu als moderne partij wil voorstellen (wat een grap) zit zuster Monica in het panel. Wat is haar antwoord: ik zou wel eens willen zien of GAIA ook zo hard zou roepen wanneer er mensen onrecht wordt aangedaan.

Prachtig hoor, dat zo'n mens dan nog in de Kamer zit voor de grootste oppositiepartij. Geeft die non al haar geld weg om de arme kindjes in Afrika te helpen? Wat een hypocrisie, zeker als je weet dat er om religieuze redenen al miljoenen slachtoffers zijn gevallen. De wereld zou er maar heel monotoon uitzien wanneer men enkel met ontwikkelingshulp bezig is. Het is inderdaad een broodnodige topic, maar moet men alle cultuur en aanverwanten laten varen omdat men het geld kan gebruiken om de armen in de derde wereld te helpen? Of zijn mensen die voor dierenrechten opkomen nu meteen ook mensenbeulen????

Als dit de gemoderniseerde CD&V is, dan pas ik voor eeuwig! Ik vind het al überhaupt erg dat er een fundamentalistische non zitting heeft in de Kamer. Geloof en politiek gaan niet samen, maar als je dat mens hoort (75% zit ze uit domheid naast de kwestie te praten) word je gewoon depressief over de toekomst. Wat een achterlijkheid! Niet alleen in deze topic verkwanselt ze het, ook elders begint ze rijkelijk te citeren uit de Bijbel. Als ze over mensenrechten begint, zou ze beter maar eens de augiasstallen van de Katholieke Kerk uitmesten! Ik ben meer dan verontwaardigd!
Ach ik kijk naar recht van antwoord omdat Goeleke een mooi meiske is he en een steengoede presentatrice. Soms kan ik wel eens goed lachen met de onderwerpen. Wat die wijzen betreft kan ik je maar enkel bijtreden Verhofstadthater alhoewel vanavond Yves Desmet er, tot mijn verbazing, goed uitkwam t.o.v Jurgen Verstrepen. Als het goed is zeg ik het ook he!!!
Oud 25 november 2003, 23:40   #3
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Prachtig hoor, dat zo'n mens dan nog in de Kamer zit voor de grootste oppositiepartij. Geeft die non al haar geld weg om de arme kindjes in Afrika te helpen? Wat een hypocrisie, zeker als je weet dat er om religieuze redenen al miljoenen slachtoffers zijn gevallen.
Sorry, maar wat is dat voor complete bullshit. Indien missionarissen hun leven opofferen voor arme mensen, dan is dat onterecht volgens u omdat "er om religieuze redenen al miljoenen slachtoffers zijn gevallen"?
Wat hebt u al voor andere mensen gedaan?
En leg mij eens uit wat het effect zal zijn van het stoppen van ontwikkelingshulp op de migratiestroom, is dat niet een beetje tegenstrijdig in het programma van het VB?
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2003, 23:46   #4
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Prachtig hoor, dat zo'n mens dan nog in de Kamer zit voor de grootste oppositiepartij. Geeft die non al haar geld weg om de arme kindjes in Afrika te helpen? Wat een hypocrisie, zeker als je weet dat er om religieuze redenen al miljoenen slachtoffers zijn gevallen.
Sorry, maar wat is dat voor complete bullshit. Indien missionarissen hun leven opofferen voor arme mensen, dan is dat onterecht volgens u omdat "er om religieuze redenen al miljoenen slachtoffers zijn gevallen"?
Wat hebt u al voor andere mensen gedaan?
En leg mij eens uit wat het effect zal zijn van het stoppen van ontwikkelingshulp op de migratiestroom, is dat niet een beetje tegenstrijdig in het programma van het VB?
Ik stem enkel op het Vlaams Blok, ben geen lid noch mandataris van die partij. Ik ga dus zeker niet akkoord met alles wat het VB schrijft. De Kerk heeft genoeg misdaden op zijn geweten en ik spreek dan ook van misdaden in de twintigste eeuw (cfr. Eugenio Pacelli). Wat ik doe voor andere mensen, dat etaleer ik niet op een politiek forum. Als je dat niet begrijpt dan moeten de frustraties over de prutsers in uw partij wel echt groot zijn. Weet wel dat CD&V hier heel wat mensen mee tegen de schenen schopt. Het is een grandioze fout om elke Gaia-sympathisant in het linkse verdomhoekje te stompen! Als je dat maar weet! Kritiek is nuttig, maar IQ-loos gekwebbel zoals die non al maanden in dit programma laat horen deugt nergens voor.
Oud 25 november 2003, 23:49   #5
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het is een grandioze fout om elke Gaia-sympathisant in het linkse verdomhoekje te stompen!
En dat moet ik dan horen van een Blokker
Oud 25 november 2003, 23:52   #6
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het is een grandioze fout om elke Gaia-sympathisant in het linkse verdomhoekje te stompen!
Amai dat wordt wat als de CD&V aan de macht komt. De argumenten raken snel op.
Oud 25 november 2003, 23:57   #7
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Amai dat wordt wat als de CD&V aan de macht komt. De argumenten raken snel op.
Heb je dan echt niet door waar hij op doelt?
Oud 25 november 2003, 23:59   #8
Seba
Europees Commissaris

Standaard

ik heb de nonsens uit uw oorspronkelijke tekst aangehaald en vraag mij af wat u had gezegd indien er daar een Blokker in het panel had gezeten. Dus vraag ik u: geef mij eens argumenten waarom ontwikkelingshulp zonder enige voorwaarde zou moeten worden afgeschaft?
Oud 26 november 2003, 00:01   #9
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

percloride's schermafbeelding

Standaard

De RK heeft in het verleden inderdaad veel fouten gemaakt, maar laat ons niet vergeten dat er ook veel goede dingen gedaan werden.
Wat de kerk voor het ogenblik voorsteld is niet veel meer, maar de reden hiervoor is bij de kerk zelf te zoeken, de kerk spreekt niet meer over Vlaanderen maar over Belgie. Ze is meer begaan met het cirque royale in Laeken dan met de eigen mensen, en als men naar één van de fouten zoekt, wel dat is er één.
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 00:04   #10
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tom, het is duidelijk dat je de binnenlandse politiek niet mee volgt. Ik was vroeger ook altijd trouw VLD'er, maar tijden veranderen en de VLD maakt er op alle gebied een zootje van. Spijtig dat sommige mensen dan de perceptie van de oubollige katholieke partij laten voorgaan op inhoud
Oud 26 november 2003, 00:17   #11
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
ik heb de nonsens uit uw oorspronkelijke tekst aangehaald en vraag mij af wat u had gezegd indien er daar een Blokker in het panel had gezeten. Dus vraag ik u: geef mij eens argumenten waarom ontwikkelingshulp zonder enige voorwaarde zou moeten worden afgeschaft?
Beste,
als het een Blokker was geweest had ik evengoed mijn kritiek geuit. Er zijn Blokkers die ik überhaupt niet goed vind. Ook het ethische programma van die partij stelt niet veel voor. Stevaert bijvoorbeeld had wat mij betreft een intelligente reactie klaar.
Wat ontwikkelingshulp betreft: die hoeft voor mij helemaal niet ingetrokken te worden, wat het Blok daar ook over mag denken. Sterker nog: ik vind dat wij ten opzichte van landen als Congo een historische schuld te vereffennen hebben.
Oud 26 november 2003, 00:25   #12
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Tom, het is duidelijk dat je de binnenlandse politiek niet mee volgt. Ik was vroeger ook altijd trouw VLD'er, maar tijden veranderen en de VLD maakt er op alle gebied een zootje van. Spijtig dat sommige mensen dan de perceptie van de oubollige katholieke partij laten voorgaan op inhoud
Ik ben geen VLDer, maar stem er wel op bij gebrek aan beter. Dirk Sterckx http://www.dirksterckx.be/B3.asp lijkt me trouwens een zeer heldere kijk te hebben op de oplossingen voor onze problemen. Moest Verhofstad zijn eigen boeken van 20 jaar geleden nog eens doornemen zou hij ook ne goeie moeten zijn, maar intussen waarschijnlijk al iets te ras-politieker geworden met te veel compromissen om aan de macht te blijven.

Ik hoop al jaren op een sterke Rooms-Blauwe coalitie, omdat men zich dan eens zal kunnen toeleggen op de echte problemen. Die coalitie mag voor mij ook een meerderheid hebben in Wallonie.
Oud 26 november 2003, 00:45   #13
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Beste,
als het een Blokker was geweest had ik evengoed mijn kritiek geuit. Er zijn Blokkers die ik überhaupt niet goed vind. Ook het ethische programma van die partij stelt niet veel voor. Stevaert bijvoorbeeld had wat mij betreft een intelligente reactie klaar.
Wat ontwikkelingshulp betreft: die hoeft voor mij helemaal niet ingetrokken te worden, wat het Blok daar ook over mag denken. Sterker nog: ik vind dat wij ten opzichte van landen als Congo een historische schuld te vereffennen hebben.
Eigenaardig dat ik nu geen antwoord krijg.
Oud 26 november 2003, 00:53   #14
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Beste,
Eigenaardig dat ik nu geen antwoord krijg.
U beantwoorde zijn vraag door te zeggen dat hij gelijk heeft. Ik vind het niet eigenaardig dat je geen antwoord meer krijgt.
Oud 26 november 2003, 00:54   #15
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Geachte Verhofstadthater,dit zijn zware beschuldigingen
''Als dit de gemoderniseerde CD&V is, dan pas ik voor eeuwig! Ik vind het al überhaupt erg dat er een fundamentalistische non zitting heeft in de Kamer.''
Peter De Ryck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 07:31   #16
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Citaat:
Beste,
Lees eerst de standpunten eerst en het programma
Stevaert en een intelligente reactie welke dan ?
Er is meer dan een mirakel nodig om de problemen hier op te lossen en als er nog geld en tijd en energie over is moet dat kunnen.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 14:00   #17
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik hoop al jaren op een sterke Rooms-Blauwe coalitie, omdat men zich dan eens zal kunnen toeleggen op de echte problemen. Die coalitie mag voor mij ook een meerderheid hebben in Wallonie.
Aha, ga ik 100% mee akkoord, Rooms-Blauw blijft ook één van m'n dromen. Op federaal niveau zal dit spijtig geneog nooit meer gebeuren aangezien de CDh niets voorstelt in Wallonië, en zoals je wel weet zijn de Walen niet echt happig om asymetrische regeringen
Oud 26 november 2003, 17:18   #18
Lekker Links!
Parlementslid

Lekker Links!'s schermafbeelding

Standaard

K heb vandaag s mn achterstand ivm de oppostitie in de media bijgelezen en ik kan toch niets anders dan besluiten dat CD&V aan Yves Leterme een goeie voorzitter heeft. Iemand die duidelijk durft (h)erkennen dat de vorige legislatuur hun opositie op niks trok. Zijn plan dat hij heeft voorgesteld (G-Spot- lijkt mij dan ook een uitermate goed programma waarmee hij nog stemen zal bijwinnen. Vraag blijft hoeveel.......Is de tijd van De Christen-Democratie definitief voorbij of werken de Christen-Democraten aan een revival. Hopelijk blijven ze dan wel terug met hun voeten op de grond en krijgen ze geen "zweverig" imago. Wat dat is...vraagt ge maar s aan de groen!en
Lekker Links! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 20:39   #19
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels!
K heb vandaag s mn achterstand ivm de oppostitie in de medie bijgelezen en ik kan toch niets anders dan besluiten dat CD&V aan Yves Leterme een goeie voorzitter heeft. Iemand die duidelijk durft (h)erkennen dat de vorige legislatuur hun opositie op niks trok. Zijn plan dat hij heeft voorgesteld (G-Spot- lijkt mij dan ook een uitermate goed programma waarmee hij nog stemen zal bijwinnen. Vraag blijft hoeveel.......Is de tijd van De Christen-Democratie definitief voorbij of werken de Christen-Democraten aan een revival. Hopelijk blijven ze dan wel terug met hun voeten op de grond en krijgen ze geen "zweverig" imago. Wat dat is...vraagt ge maar s aan de groen!en
Daar vrees ik voor Niels. Wat communicatie betreft scoort de partij nog altijd ondermaats. Heel wat mensen weten gewoon niet waar de CD&V voor staat.
Oud 26 november 2003, 23:21   #20
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Daar vrees ik voor Niels. Wat communicatie betreft scoort de partij nog altijd ondermaats. Heel wat mensen weten gewoon niet waar de CD&V voor staat.
Inderdaad, omdat ze a) niet willenluisteren en b) zich baseren op vooroordelen
Ik blijf erbij dat de CD&V (net zoals het Blok) een overduidelijk programma heeft, het gaat er gewoon om niet vanuit bepaalde vooroordelen te beginnen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be