![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Vanavond op Recht Van Antwoord:
een verontwaardigde pelshandelaar neemt het niet dat GAIA beelden uitzendt van zeehonden die op een afgrijselijke manier levend gevild worden. Er ontstaat een discussie en op het einde mogen drie wijzen (nou ja) repliceren over het onderwerp. Voor CD&V die zich nu als moderne partij wil voorstellen (wat een grap) zit zuster Monica in het panel. Wat is haar antwoord: ik zou wel eens willen zien of GAIA ook zo hard zou roepen wanneer er mensen onrecht wordt aangedaan. Prachtig hoor, dat zo'n mens dan nog in de Kamer zit voor de grootste oppositiepartij. Geeft die non al haar geld weg om de arme kindjes in Afrika te helpen? Wat een hypocrisie, zeker als je weet dat er om religieuze redenen al miljoenen slachtoffers zijn gevallen. De wereld zou er maar heel monotoon uitzien wanneer men enkel met ontwikkelingshulp bezig is. Het is inderdaad een broodnodige topic, maar moet men alle cultuur en aanverwanten laten varen omdat men het geld kan gebruiken om de armen in de derde wereld te helpen? Of zijn mensen die voor dierenrechten opkomen nu meteen ook mensenbeulen???? Als dit de gemoderniseerde CD&V is, dan pas ik voor eeuwig! Ik vind het al überhaupt erg dat er een fundamentalistische non zitting heeft in de Kamer. Geloof en politiek gaan niet samen, maar als je dat mens hoort (75% zit ze uit domheid naast de kwestie te praten) word je gewoon depressief over de toekomst. Wat een achterlijkheid! Niet alleen in deze topic verkwanselt ze het, ook elders begint ze rijkelijk te citeren uit de Bijbel. Als ze over mensenrechten begint, zou ze beter maar eens de augiasstallen van de Katholieke Kerk uitmesten! Ik ben meer dan verontwaardigd! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat hebt u al voor andere mensen gedaan? En leg mij eens uit wat het effect zal zijn van het stoppen van ontwikkelingshulp op de migratiestroom, is dat niet een beetje tegenstrijdig in het programma van het VB? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() ik heb de nonsens uit uw oorspronkelijke tekst aangehaald en vraag mij af wat u had gezegd indien er daar een Blokker in het panel had gezeten. Dus vraag ik u: geef mij eens argumenten waarom ontwikkelingshulp zonder enige voorwaarde zou moeten worden afgeschaft?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De RK heeft in het verleden inderdaad veel fouten gemaakt, maar laat ons niet vergeten dat er ook veel goede dingen gedaan werden.
Wat de kerk voor het ogenblik voorsteld is niet veel meer, maar de reden hiervoor is bij de kerk zelf te zoeken, de kerk spreekt niet meer over Vlaanderen maar over Belgie. Ze is meer begaan met het cirque royale in Laeken dan met de eigen mensen, en als men naar één van de fouten zoekt, wel dat is er één. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
als het een Blokker was geweest had ik evengoed mijn kritiek geuit. Er zijn Blokkers die ik überhaupt niet goed vind. Ook het ethische programma van die partij stelt niet veel voor. Stevaert bijvoorbeeld had wat mij betreft een intelligente reactie klaar. Wat ontwikkelingshulp betreft: die hoeft voor mij helemaal niet ingetrokken te worden, wat het Blok daar ook over mag denken. Sterker nog: ik vind dat wij ten opzichte van landen als Congo een historische schuld te vereffennen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
![]() Citaat:
Ik hoop al jaren op een sterke Rooms-Blauwe coalitie, omdat men zich dan eens zal kunnen toeleggen op de echte problemen. Die coalitie mag voor mij ook een meerderheid hebben in Wallonie.
![]() |
![]() |
#13 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Geachte Verhofstadthater,dit zijn zware beschuldigingen
''Als dit de gemoderniseerde CD&V is, dan pas ik voor eeuwig! Ik vind het al überhaupt erg dat er een fundamentalistische non zitting heeft in de Kamer.'' |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stevaert en een intelligente reactie ![]() Er is meer dan een mirakel nodig om de problemen hier op te lossen en als er nog geld en tijd en energie over is moet dat kunnen. ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementslid
|
![]() K heb vandaag s mn achterstand ivm de oppostitie in de media bijgelezen en ik kan toch niets anders dan besluiten dat CD&V aan Yves Leterme een goeie voorzitter heeft. Iemand die duidelijk durft (h)erkennen dat de vorige legislatuur hun opositie op niks trok. Zijn plan dat hij heeft voorgesteld (G-Spot- lijkt mij dan ook een uitermate goed programma waarmee hij nog stemen zal bijwinnen. Vraag blijft hoeveel.......Is de tijd van De Christen-Democratie definitief voorbij of werken de Christen-Democraten aan een revival. Hopelijk blijven ze dan wel terug met hun voeten op de grond en krijgen ze geen "zweverig" imago. Wat dat is...vraagt ge maar s aan de groen!en
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik blijf erbij dat de CD&V (net zoals het Blok) een overduidelijk programma heeft, het gaat er gewoon om niet vanuit bepaalde vooroordelen te beginnen |
|
![]() |
![]() |