Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Stoppen met rookschema
ik rook niet 13 68,42%
slecht systeem, gaat niet werken, ik begin er niet aan 3 15,79%
lijkt me goed: ik ga zo proberen te minderen 1 5,26%
lijkt me goed: ik ga zo proberen te stoppen 2 10,53%
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2006, 16:33   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard Stoppen met roken. Wie nog?

Ik ga nu wel niet stoppen met roken, maar ben met een nieuw "rookschema" begonnen in de hoop te minderen en eerder wat "gecontroleerd" te roken.

1ste dag heb ik ongeveer gekeken om de hoeveel tijd ik een sigaret opstak.

Dan heb ik spreadsheetje gemaakt waarbij ik dit gemiddelde interval dagelijks met vijf minuten verleng.

Om ervoor te zorgen dat ik systematisch een dalende toevoer van nicotine krijg zonder te pieken, rook ik nu "op tijd en stond"... Door de grotere spreiding rook ik dagelijks een paar sigaretten minder.
Dus niet: twee uur wachten en dan vier snel achter mekaar roken!!!!

Dit lijkt op het systeem van de nicotineklevers waar je heel de dag door een gestage aanvoer van nicotine krijgt die je dan afbouwt (niet echt afbouwen, na je eerste serie plakkers ga je onmiddellijk zonder tussenvorm naar een lagere serie).

Ik doe het dus veel trager (wèl met een piek per sigaret) maar gespreid over een lange periode.

Nu nog zien hoe lang ik het volhoud.

Iemand zin om mee te doen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 16:45   #2
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik ben niet verslaafd aan die handel, ik zie dan ook geen reden om te stoppen. Minderen op een enkele sigaret per maand is moeilijk eh.

Maar alle succes toegewenst, circe.
Oud 16 december 2006, 16:48   #3
D.Nibelung
Lokaal Raadslid

Standaard

2007 wordt voor mij het begin van een rookvrij leven. Ik nader de 30 en het wordt tijd dat ik me definitief verlos van deze verslavende jeugdzonde.
Ik geloof niet meer in het controleren van je rookgedrag. Dit hield ik misschien een halve maand vol, daarna rookte ik gewoon weer tijdens de momenten waarop ik altijd ene opstak.

Ik denk zelfs dat het beter is om je eens goed ziek te paffen, daarna voorbereiden om uiteindelijk "cold-turkey" te stoppen, en VOLHOUDEN.
D.Nibelung is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 17:12   #4
globalisator
Burger

Standaard

Hiero. Ik rook inmiddels 22 jaar en het besef is gekomen dat de kans steeds groter wordt dat ik weldra slecht nieuws krijg van een of andere dokter. Ik zou mijn kinderen graag groot zien worden. En met het uitgespaarde geld zal ik -hopelijk - iets doen waar ik daadwerkelijk iets aan heb. Onder mijn kerstboom had ik bijgevolg graag een familieverpakking aan karaktersterkte zien liggen
globalisator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 17:48   #5
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Ik ben een half jaar geleden gestopt.
Voorgaande pogingen via 'minderen' hebben bij mij niet gewerkt. Misschien bij jou wel, maar ik ben sceptisch.
Oud 16 december 2006, 17:55   #6
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Maar succes gewenst natuurlijk.
Oud 16 december 2006, 18:17   #7
Jo Laweit
Burger

Standaard

ben jaaaaaaaaaaren geleden (plusminus 15 jaar) gestopt met roken...

ik pafte zo'n pakje gauloise per dag...........

op een bepaald moment ontmoet ik iemand die me definitief van het roken afhielp met een zeer eenvoudig en vooral zeer goedkoop trukje....

k'had al een paar mislukte pogingen tot stoppen met roken achter de rug en geloofde eigenlijk maar half in de slaagkansen van de truuk, maar gelukkiglijk heb ik het toch gedaan !

simpelweg het volgende :

indien je rechtshandig bent stop je je sigaretten en je aansteker in je LINKER jaszak en in je rechter jaszak stop je een doosje met houten tandenstokertjes, welnu telkens je de drang hebt om een sigaret te roken ga je automatisch de tandenstokers uit je jaszak halen in plaats van je sigaretten... en dan neem je je sigaretten uit je andere jaszak, je bekijkt ze, en stopt ze terug om onmiddellijk een tandenstoker in je mond te steken....

de eerste drie dagen zijn het moeilijkste, maar geloof me, het werkt ECHT !
in de eerste dagen ga je enkele honderden tandenstokers "fretten" maar met een beetje doorzettingsvermogen paf je geen enkele sigaret meer...... nooit meer........... sigaretten kan je gemakkelijk missen......... en al de fabeltjes over gewichtstoename en dergelijke zijn pure nonsens..... als je iedere tandenstoker die je in de beginperiode opsteekt vervangt door pralines,snoep of bier dan ga je natuurlijk overgewicht oplopen.... maar met de bezigheidstherapie van de stokjes is dit niet het geval....
niet zonder sigaretten kunnen zit echt "tussen je oren"

alvast veel sterkte aan allen die de moeite willen doen om het te proberen !

Laatst gewijzigd door Jo Laweit : 16 december 2006 om 18:20.
Jo Laweit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 18:25   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat deze draad bekroond mag worden als "de meest positieve van 2006".

Veel volhouding en veel geluk aan hen die het proberen.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 18:38   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Ik ben een half jaar geleden gestopt.
Voorgaande pogingen via 'minderen' hebben bij mij niet gewerkt. Misschien bij jou wel, maar ik ben sceptisch.
Mijn voorgaande poging was met gebruik van die nicotinepleisters. Alleen.... daverde mijn hart er op een bepaald ogenblik bijna uit, waarbij het onmiddellijk normaal reageerde als ik een sigaret opstak.

Vandaar dat ik het nu probeer via een gelijkmatige (minimale) mindering per dag.

Ik volg daarbij dus mijn print-outje van mijn spreadsheet (anders lukt het natuurlijk niet).
Ben nu aan het roken. Volgende mag niet voor 19.05;
Morgen zit er 40 minuten tussen het aansteken van elke sigaret.

Ik voel in elk geval al dat mijn nicotinegehalte onder druk staat.
Gisteren vb. ben ik pas rond 17.00 bewust beginnen roken en rookte ik slechts automatisch om het uur (maar had wel heel de dag nicotine binnengehaald, dus ik stond op safe: ik vergat mijn opgelegd schema).
Vandaag dus vanaf 's morgens aan schema gehouden. (heb nog nooit zoveel op de klok gekeken ).

Zien dus hoe het morgen gaat.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 16 december 2006 om 18:38.
Oud 16 december 2006, 18:45   #10
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Vandaag dus vanaf 's morgens aan schema gehouden. (heb nog nooit zoveel op de klok gekeken ).
Kijk, ik wil je uiteraard niet ontmoedigen, maar dat is het probleem als je op die manier werkt: je fixeert je nog meer op de sigaret. Je gaat de geestelijke verslaving nog voeden door te proberen de lichamelijke verslaving onder controle te krijgen. Op de duur denk je enkel nog aan de sigaret en wordt die almaar aanlokkelijker.

Voor mij heeft enkel de Allen Carr-methode gewerkt. Van vandaag op morgen stoppen, een week of twee-drie op de tanden bijten en dan is het ergste achter de rug.

Maar goed, wie weet. Moge het toch lukken.
Oud 16 december 2006, 18:59   #11
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Als niks helpt is er nog altijd de "CUBAANSE METHODE"

Belangrijk is de beginfase.....

ten 1ste koop een fles goede cubaanse rum....

ten 2de smijt al uw sigaretten weg...

ten 3de rook telkens je goesting hebt op een sigaret een zeer dure cubaanse havana sigaar..........

na EEN WEEK is je maandloon erdoor gesjeesd en heb je dus geen geld meer om die verderfelijke nicotinestokken aan te schaffen, en kan je dus niet anders dan stoppen met roken !!!!!!!!!!!

ten 4de : open nu de fles rum en drink je lazarus.... anders hou je het niet vol !

veel sterkte toegewenst aan de kamikazes die deze methode willen uitproberen !!!!!!!!!!!!!!!
ICE-MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 19:01   #12
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Op 1 januari gaan de pakskes hier met meer dan een $1 omhoog. Ik heb lang genoeg gepaft en ben er klaar voor. Nu nog de seks- en alcoholverslaving laten vallen en ik ben weer een gezonde mens.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 19:05   #13
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht dat de Cubaanse methode was: zorg dat je in een land woont waar niets te krijgen valt.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  GraciasFidel1.JPG‎
Bekeken: 121
Grootte:  62,2 KB
ID: 16511  

Oud 16 december 2006, 19:08   #14
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Het is beter van te zeggen "Waarom vandaag roken? Ik zal morgen wel roken" dan "vanaf vandaag rook ik nooit meer".

F.R.

... 9 weken gestopt ...

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 16 december 2006 om 19:14.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 19:09   #15
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

amai zeg! wat een steun!
Oud 16 december 2006, 20:39   #16
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Ik ben er al 12 jaar vanaf.

De beste manier. Pakske op de hoek van de kast leggen en niet meer aanraken. Na enkele maanden heel die handel de vuilbal inkieperen.

Voor alle duidelijkheid ik wens u sterkte. De methode om gecontroleerd te roken heb ik ook geprobeerd. Evenals het stilaan minderen en uiteindelijk stoppen. Op termijn ben je toch weer vertrokken. Je begint weer meer en meer te roken. Uiteindelijk rook je nog meer dan ervoor.

Laatst gewijzigd door Den Bal : 16 december 2006 om 20:40.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 22:59   #17
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

wiet roken, zodat een sigaret smaakloos en vies wordt.

voor serieuzere mensen: gewoon knal stoppen. niet afbouwen (maar toch: succes met de poging circe).
Ik denk dat de anarchistische bankier gelijk heeft: het fixeren op de klok gaat de drang naar de sigaret harder doen worden (sigaret wordt aanlokkelijker).
Ik denk dat het "vergeten" van sigaretten eerder werkt door u op andere zakes te concentreren. Dikwijls steken mensen er éen op omdat ge vijf minuten niks te doen hebt, tijdens pauze, .. een intensieve bezigheid kan helpen. Of een stress-vrij leven, want op stress momente wordt er veel meer gerookt
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 23:10   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Iedere mens is verschillend.
Bij de ene lukt die methode het best, bij de andere helemaal niet.
Wat bij jou dit seizoen misschien best is, zal volgend seizoen, wegens wie weet welke psychologische toestanden, niet het beste zijn.

Mijn goede raad: als je een bepaalde methode wil proberen: ga er dan voor. Go for it !! Tegen 230 km per uur. 't Zal pijn doen, 't zal lijden zijn, erger dan je zou gefolterd worden ... blijf eraan denken: het is de moeite.
Blijf eraan denken: wie dood gaat aan zijn longen, wordt gewurgd, langzaam, langzaam, 't kan weken duren ... verdrinken gaat op zijn één of twee minuten toch duizend keer sneller ....

volhouden volhouden !!
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 23:19   #19
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Iedere mens is verschillend.
Bij de ene lukt die methode het best, bij de andere helemaal niet.
Wat bij jou dit seizoen misschien best is, zal volgend seizoen, wegens wie weet welke psychologische toestanden, niet het beste zijn.

Mijn goede raad: als je een bepaalde methode wil proberen: ga er dan voor. Go for it !! Tegen 230 km per uur. 't Zal pijn doen, 't zal lijden zijn, erger dan je zou gefolterd worden ... blijf eraan denken: het is de moeite.
Blijf eraan denken: wie dood gaat aan zijn longen, wordt gewurgd, langzaam, langzaam, 't kan weken duren ... verdrinken gaat op zijn één of twee minuten toch duizend keer sneller ....

volhouden volhouden !!
Dat is de basis van alles. Je moet erzelf voor 100% achterstaan en er dan voor gaan.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 23:26   #20
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Reeds twee jaar gestopt van moetes.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be