![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Citaat Vrijheid van meninguiting voor iedereen
Het veroordelen van mensen wegens het gebruik dat ze maken van het grondwettelijk recht op vrije meningsuiting is kenmerkend voor de totalitaire staatsgedachte en een democratie onwaardig. De vrijheid van meningsuiting is er voor iedereen in alle omstandigheden, ofwel is er géén vrijheid meer. Het maken van een uitzondering voor één bepaalde opinie maakt de waarheid die men wil beschermen, door dat feit zelf verdacht. (...) Als de meningen van Siegfried Verbeke niet meer mogen geuit worden, dan komt er haast zeker een tijd dat ook de onze niet meer beschermd zijn, en dan zal het te laat zijn om te zeggen: hadden we maar tijdig aan de noodrem getrokken. Mark Grammens in Journaal, 4 januari 2007 http://lvb.net/item/4057 hear hear ! ... eindelijk iemand die het nog durft te zeggen ! Laatst gewijzigd door Anna List : 20 december 2006 om 14:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk dat sommige mensen negationistisch zijn om contrair te zijn. En misschien geen slecht gedacht...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() vrije meningsiting slaat er ook op dat je sigfried verbeke mag veroordelen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je mag het grondig oneens zijn met hem, maar volgens de Belgische grondwet mag je hem dus niet muilkorven. Heden ten dage is het hier zo erg gesteld dat ik wel mag zeggen dat onze kroonprins een achterlijke idioot is en dan kan niemand mij iets doen. Maar van mijn Nederlandse buurvrouw mag ik enkel zeggen dat zij een nederlandse is en moet verder mijn mond houden of ik vlieg voor een paar maanden bij de moordenaars en ze verkopen heel mijn hebben en houden om haar te vergoeden omdat ik mijn mening heb durven zeggen. En ze ontnemen mijn voor de rest van mijn leven mijn burgerrechten om de schande uit te wissen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 20 december 2006 om 23:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als ik uw vorm van vrije meningsuiting zou mogen toepassen dan mag ik in heel uw gemeente rondbazuinen dat je een pedofiel bent en dit zelfs overal in uw gemeente afficheren. Wil u echt in een maatschappij leven waar iedereen zomaar over u mag verzinnen wat ie wil?
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zie je, zelfs zonder dat je het weet, kan je dus over die grens gaan en je mag enkel iemand van een crimineelfeit beschuldigen, nadat hij/zij veroordeeld is en je moet daar mee stoppen van zodra deze de opgelegde straf heeft betaald of uitgezeten. Maar idd volgens de grondwet mag het, maar volgens het strafrecht niet. En mijn buurvrouw is toevallig een veel betere kokkin dan mijn ex. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je mag idd afkomst niet meer linken aan een negatieve beoordeling.
Uitzondering is: racistische Vlamingen. Zowel (sommige) waalse politici als AEL president boeboe jaja mogen dat zowel zeggen als schrijven! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het is nonsens om over een niet-absolute vrijheid van meningsuiting te spreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Zolang het niet over mij gaat
![]()
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vrijheid van mening is toch steeds eenrichtingsverkeer. Kijk naar de topics over guido demoor waar meermaals werd opgeroepen naar de mods toe om mij het recht op vrije meningsuiting te ontnemen.
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men is in Vlaanderen zelfs niet meer beschaamd om een kind van 5 jaar voor de rechter te willen dagen omdat het een verkeerd woordje heeft gebruik in een kinderruzie. Het had perongeluk " stomme mankepoot, gespeeld niet meer mee"gezegd tegen een klasgenootje. Toeval wil dat het kind ook echt stom is en mankte op dat ogenblik. De klacht van de moeder was dan ook " Beledigen en uitsluiten van een mindervalide" De klacht werd niet behandeld omdat het andere kind ook mindervalide is, anders hadden de ouders nog een flinke schadevergoeding moeten betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() Daar geef ik je helemaal gelijk in. Het principe van Vrije Meningsuiting is ontstaan na de Franse Revolutie. Toen draaide het om het vrijelijk verspreiden van je politieke en filosofische gedachtegoed. Dat staat dus niet gelijk aan het uitschelden van mensen, of racisme, of wat dan ook. Enkel en alleen door een oppositie te hebben in het parlement, is het principe van vrije meningsuiting dus gewaarborgd. Let wel: Een oppositie die zijn politieke gedachtegoed wil verspreiden. Niet een die mensen uitscheldt of racistisch is.
De slogan van Vrije Meningsuiting wordt te pas en te onpas verkracht. Door links, rechts, goeddoeners en eikels. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En weerom is hier de wet van Bart Croughs van toepassing. Lees: http://www.meervrijheid.nl/index.htm...minderheid.htm tweede wet van Croughs: `De wet van de onderdrukte minderheden'. Deze wet luidt: 'Bij een conflict tussen een minderheid en een meerderheid kiest de progressieve intellectueel voor de minderheid'. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet ook niet hoe dit zou zijn uitgedraaid als het om twee verschillende handicapen zou zijn gegaan. Maar wanneer spreek je over een minderheid en wanneer over een meerderheid? Als ik tussen een groep Turkse en Maroccaanse jongeren zit ben ik dus een minderheid in die groep, maar als ik het dan op Belgisch vlak bekijk ben ik een meerderheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat jij hierboven vertelt valt namelijk onder de EERSTE wet: De Wet van het Abjecte Westen! ![]() http://www.meervrijheid.nl/cgi/index...D=31630&PST=51 De wet van het abjecte Westen luidt: 'Bij een conflict tussen westers en niet-westers kiest de progressieve intellectueel voor niet-westers' Citaat:
Laatst gewijzigd door circe : 21 december 2006 om 10:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal er dan ineens maar de derde wet van Bart Croughs aan toevoegen:
De wetten van het progressieve denken - 3. Onderdrukt versus niet-westers `Bij een conflict tussen de wet van het abjecte Westen en de wet van de onderdrukte minderheden laat de progressieve intellectueel zich leiden door de wet van de onderdrukte minderheden'. http://www.meervrijheid.nl/cgi/index...D=31682&PST=51 Citaat:
Laatst gewijzigd door circe : 21 december 2006 om 10:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |