![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ik heb het nieuws uit de Vlaamse media opgepikt maar heb de volledige uitslagen tot hiertoe nog niet op het net gevonden :
Uit een bevraging bij Nederlanders wie volgens hen de belangrijkste Nederlander aller tijden is komt Pim Fortuyn uit op drie. Op de eerste plaats komt Willem Van Oranje, op twee staat Willem Drees. 1. Willem Oranje (1533-1584) wist de noordelijke Nederlanden te bevrijden van de vreemde overheersing door de Spanjaarden 2. Willem Drees (1886-1988) vader van de Nederlandse verzorgingsstaat, die zijn ideeën hiervoor ontleende aan de nazi-bezetters, zoals werd aangetoond door Pim Fortuyn in zijn dissertatie 'Sociaal-economische politiek in Nederland 1945-1949' 3. Pim Fortuyn (1948-2002) stelde het verbod op discriminatie in artikel 1 van de grondwet ter discussie en noemde de islam een "achterlijke cultuur". Hij werd 9 dagen voor de algemene verkiezingen vermoord na een hetze van links tot centrum links, na zijn dood werd de lijst Pim Fortuyn met 26 zetels op dat moment meteen de 2de grootste partij van Nederland |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Pim Fortuyn is onlangs maar vermoord, had je de test afgenomen vlak na de dood van prins Claus, had je wel wat vreemdere uitslagen gehad, denk ik.
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Nounou, behoorlijk gezellig hoor!
Mag ik ook mij top doorgeven? Ja toch, niet dan? 1. De uitvinder van de Gouda 2. De uitvinder van de Mosselen 3. De uitvinder van de CD. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Prins Claus werd op 6 september 1926 als Claus von Amsberg geboren op het Rittergut van zijn moeders familie in Dötzingen (Hitzacker), Nedersaksen. Z.K.H. Prins Claus der Nederlanden is op 6 oktober 2002 in het Academisch Medisch Centrum te Amsterdam overleden. Wilhelmus Simon Petrus (Pim) Fortuyn werd geboren te Velsen op 19 februari 1948 in een kinderrijk katholiek gezin als zoon van een handelsreiziger. Op 6 mei 2002, iets meer dan een week voor de verkiezingen, werd Fortuyn doodgeschoten te Hilversum toen hij een radiostudio verliet. Het was de eerste politieke moord in de moderne Nederlandse geschiedenis. Ik vrees dat Pim al langer dood is dan Claus. Door zijn grote persoonlijkheid lijkt hij echter nog steeds dichtbij. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik weet niet hoe je aan deze gegevens komt, Darwin, maar volgens mij moet het programma dat uitmaakt wie de grootste Nederlander uit de geschiedenis is nog komen. Volgend jaar zou die verkiezing in Nederland worden georganiseerd, net zoals eerder de Britten en de Duitsers hun grootste historische figuur kozen.
Drees heeft trouwens wel wat meer gedaan dan plannetjes afkijken van de nazi's, als die dat al direct zo gedaan heeft. De verzorgingsstaat naar sociaaldemocratisch model, net als in Scandinavië, past ook gewoon in het programma van de SDAP van vóór WO II. Drees staat symbool voor de wederopbouw, net als Adenauer in Duitsland, onlangs gekozen tot grootste Duitser uit de geschiedenis. Daarnaast was het een zeer sobere man - hij rookte en drinkte niet - en woonde als minister-president gewoon in een rijtjeshuis in Den Haag, waarvandaan hij elke dag op de fiets naar het Binnenhof reed. Volgens een bekende anekdote zou de relatief hoge bijdrage aan Marshallhulp van de VS aan Nederland (tot 1954 1127 miljoen dollar, 109 dollar per hoofd) hiermee te maken hebben. De hoogste Amerikaanse Marshall-ambtenaren in Europa, Harriman en Hoffman, in andere Europese landen als vorsten onthaald, werden in Nederland nl. gewoon bij Drees thuis ontvangen. Na het legendarische mariakaakje bij de koffie en een blik op de bescheiden inrichting van het huis, zou Hoffman tegen Harriman gezegd hebben: "in een land waar de minister-president zo moet leven, moet ons geld wel goed terechtkomen." ![]() Willem Drees werd 101 jaar oud. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat dit allemaal zeer belangrijke mensen zijn geweest voor het Kninkrijk der Nederlanden zal ik hier natuurlijk niet ontkennen, maar het is niet mijn Top ... ![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Darwin, voor jou is nummer drie blijkbaar belangrijker dan nummer één en twee?
![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
2. God? 3. Philips (Johannes P. Sinjou volgens de encyclopedie). Ook het cassettebandje was trouwens een Nederlandse uitvinding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Maar ook schilders als Rembrandt of staatsmannen zoals Van Olden Barneveldt en Maurits van Oranje...
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
God is een Zeeuw! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() God is echt een Zeeuw! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Vind het eerlijk waar heel moeilijk om het te ordenen... Weet je wat, zet de knakker die voor het eerst met zijn blote voeten dit waterland betreedde op NUMERO UNO! ![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|