![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() MOREELS WIL UITBREIDING EUTHANASIEWET
�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* Gewezen staatssecretaris Reginald Moreels, die als arts rond palliatieve zorg en euthanasie werkt, wil de euthanasiewet verruimen. Hij vindt dat euthanasie moet kunnen gelden voor demente personen, voor kinderen en als hulp bij zelfdoding. Ruim een jaar na de goedkeuring van de wet hebben artsen bij 240 patiënten euthanasie toegepast. Vier op de vijf euthanasie-ingrepen vonden plaats in Vlaanderen. In Brussel houden artsen, professoren en verenigingen voor stervensbegelei- ding zaterdag een forum. Ze maken een eerste balans op na één jaar. bron vrt tt
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Beste Bavo,
Het is hier een beetje mode om feiten weer te geven zonder opinie en dan maar afwachten... Het kan zeker geen kwaad om de euthanasiewet na één jaar eens even te evalueren - zeker voor diegenen die nog in het land der levenden vertoeven. Van zodra die wet er was vond ik ergens dat men in het staatsblad een formulier kon vinden om er zeker van te zijn dat men ook als men zijn uitdrukkelijke wil niet kenbaar zou kunnen maken van de euthanasiewet zou kunnen "genieten". Ik vond dat blad op het onvolprezen internet, printte het uit en begrijp nog steeds niet wat dat allemaal inhoudt. Voor mij : evalutatie astemblief minier en een bietje simpelder...