![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Patrik Vankrunkelsven (VLD) - 8 tot 14 januari Arts, senator en burgemeester van Laakdal. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De grondwet is eigenlijk een contract met rechten en plichten die tussen twee partijen ( in dit geval burger en staat ) wordt afgesloten.
Als ik morgen mijn huur niet meer betaal dan wordt dit niet naleven van mijn contractuele verplichtingen gezien als contractbreuk. De overheid blijft inzake haar grondwettelijk verplichting om eenieder de mogelijkheid op een menswaardig bestaan te verzekeren in gebreke tav zomaar eventjes meer dan zestien percent van de bevolking en pleegt dus tav deze zestien percent contractbreuk. Ook op het vlak van huisvesting pleegt ze contractbreuk tav het groeiende leger van daklozen in dit land. Hieruit volgt dat deze zestien percent van de bevolking niet langer gehouden kan zijn haar verplichtingen tav de belgische staat nog langer na te leven. Volgens liberaal aardsvader; John Locke heeft deze zestien percent zelfs het recht om de overheid af te zetten en zich een andere overheid aan te stellen. Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 januari 2007 om 04:17. |
|
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je vergeet:
1) Jij en ik zijn niet vrijwillig burgers geworden van deze staat - ik heb nergens getekend dat een meerderheid over mij mag beslissen; 2) Er inzake staatszorg helemaal geen instemming is "van alle betrokkenen" (zie ook puntje 1) in dat geval); 3) Een contract tussen de staat en een burger anders is dan tussen twee burgers, vermits wat overgaat tussen twee burgers voortkomt uit de vruchten van hun arbeid, maar van de staat uit haar dwang ten overstaande van de burgers; 4) Definiëer "armoede". Zo, nu kan ik wachten tot je me een pruts noemt zonder frisse neus.
Laatst gewijzigd door lombas : 10 januari 2007 om 14:51. |
![]() |
![]() |
#3 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ze moet echter wel correct onverkort en onvoorwaardelijk toegepast worden natuurlijk. Zoniet dan ervaar ik dat als contractbreuk en zie ik mijzelf niet meer als onderworpen.[/quote] Citaat:
Citaat:
of nee hij heeft nog een derde keuze en dat is de ander proberen overreden om het eiland gelijk te verdelen en af te spreken dat ieder behoudt in eigendom wat ie op zijn deel met zijn eigen arbeid opbouwt Naar een grotere schaal geextrapoleerd is deze afspraak in de vorm gegoten van een grondwet eigenlijk het voornaamste bestaansrecht van een staat de staat moet zorgen dat iedereen die iets wilt opbouwen, die iets van zijn leven wil maken daar de gelegenheid toe behoudt, dat ieder zijn deel van het eiland onvoorwaardelijk heeft zodat niemand iemand anders kan dwingen om voor zijn rijkdom te werken Citaat:
degelijke huisvesting is met ons klimaat in die zin zeker al een basisbehoefte - kijk maar in de grondwet art 23 - staat allemaal netjes opgesomt. uitgaande van een huur van 300 euro ben ik geneigd om in cash vertaald te stellen dat 800 euro de drempel momenteel ongeveer is voor een alleenstaande in goede gezondheid en in normale omstandigheden. Gaat men onder die inkomendrempel dan knaagt het monster van de armoede zeker wel ergens aan je tenen. Citaat:
![]() Als je dat nu al doet dan hoop ik voor jouw zeker dat je nooit arm zult worden ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 januari 2007 om 19:47. |
|||||
![]() |
![]() |
#4 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als er een schipbreuk was en de twee mannen stromen aan op een onbewoond eiland, dan wordt hun eigendom bepaald door wat ze cultiveren (zie ook ROTHBARD, Murry, Ethics of Liberty - Hoofdstuk 6 (o.a.)).
![]() |