Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt.

Discussietools
Oud 18 januari 2007, 20:32   #1
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard Is Vlaams Belang te vertrouwen?

Is het Vlaams Belang te vertrouwen als het er op aankomt? Met name op volgende punten zou ik graag weten wat VB garandeert...
  • Vlaamse onafhankelijkheid. Pas onlangs werd een voorstel ingediend over het einde van België, en dat terwijl het VB al sinds 1978 onafgebroken in de Kamer zit. Symbolisch lijkt me dat een capitulatie van formaat. Bovendien lijkt me het vreemd dat een partij die de legitimiteit van België in twijfel trekt (terecht overigens) juist legitimiteit verleent aan die staat door te zetelen in die Kamer en Senaat.
  • Directe democratie. Ook op dit vlak heb ik mijn twijfels aan de betrouwbaarheid van het Vlaams Belang. Het lijkt me zelfs in tegenspraak met de ideologie van het VB, het solidarisme. Hoe kan de gewone man weten of het VB woord zal houden?
Het moge duidelijk zijn: ik heb mijn twijfels over de betrouwbaarheid van het VB. Ja, dit is bij andere partijen ook zo, maar die hebben al kunnen bewijzen dat ze niet te vertrouwen zijn, het VB door het cordon sanitaire niet.
Oud 18 januari 2007, 21:40   #2
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Is het Vlaams Belang te vertrouwen als het er op aankomt? ... ik heb mijn twijfels over de betrouwbaarheid van het VB. Ja, dit is bij andere partijen ook zo, maar die hebben al kunnen bewijzen dat ze niet te vertrouwen zijn, het VB door het cordon sanitaire niet.
En wat verwacht u van Filip de Man? Een antwoord als:

"jaja, wij zijn zeker te vertrouwen" en daarmee is het voor u geregeld dan?

ministe van agitatie is offline  
Oud 18 januari 2007, 21:44   #3
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is het Vlaams Belang te vertrouwen als het er op aankomt? Met name op volgende punten zou ik graag weten wat VB garandeert...
  • Vlaamse onafhankelijkheid. Pas onlangs werd een voorstel ingediend over het einde van België, en dat terwijl het VB al sinds 1978 onafgebroken in de Kamer zit. Symbolisch lijkt me dat een capitulatie van formaat. Bovendien lijkt me het vreemd dat een partij die de legitimiteit van België in twijfel trekt (terecht overigens) juist legitimiteit verleent aan die staat door te zetelen in die Kamer en Senaat.
  • Directe democratie. Ook op dit vlak heb ik mijn twijfels aan de betrouwbaarheid van het Vlaams Belang. Het lijkt me zelfs in tegenspraak met de ideologie van het VB, het solidarisme. Hoe kan de gewone man weten of het VB woord zal houden?
Het moge duidelijk zijn: ik heb mijn twijfels over de betrouwbaarheid van het VB. Ja, dit is bij andere partijen ook zo, maar die hebben al kunnen bewijzen dat ze niet te vertrouwen zijn, het VB door het cordon sanitaire niet.

Je steld de vraag totaal verkeerd.

je moet vragen of het VB betrouwbaarder is dan andere partijen en waarom dan wel?

En persoonlijk vind ik dit nu eens een vraag die hij zeer kort en bondig kn beantwoorden.

En elke politicus zal op deze vraag het zelfde antwoord geven.

Natuurlijk zijn wij te vertrouwen en veel betrouwbaarder dan de andere partijen, wij zijn de enige die geen leugens vertellen en die de kiezers niet bedriegen.

Dat we nog niet hebben kunnen bewijzen dat we eerlijk en betrouwbaar zijn is de schuld van de andere partijen, zij willen steeds hun eigen zakken vullen en hun vriendjes bevoordelen. En zij geven ons daarna de schuld dat alles foutloopt.

Of iets in die aard.

Laatst gewijzigd door Jantje : 18 januari 2007 om 21:51.
Jantje is offline  
Oud 18 januari 2007, 21:47   #4
ilfalco
Minister-President

Standaard

Het Vb is al meer dan 25 jaar een rechtlijnige vlaams-nationale partij.
-die GEEN kartels met belgicisten alla cdenv vormt
- Die geen lijstverbinding met BUB verkiest boven het algemeen vlaams belang.
- die niet achter een b-plusser alla heylen gaat staan
- die niet EN voor de handelsdotatie van prins filip En voor de dotatie van prins laurent via het KINT stemde
- die niet enkel zegt dat ze nooit met de belgische sossen zal regeren maar het ook gewoon niet doet.
- die geen belgische cordons legt rond medenationalisten
- die nog steeds zelf bepaald wie ze op haar lijsten zet

koertom het VB is al 25 jaar de enige rechtlijnige vlaams-nationale partij.

Zo rechtlijnig dat het me verbaasd dat ze ook uti de VU ontstaan is. Al zal het cordon er ookw el voor een stuk tussen zitten.
ilfalco is offline  
Oud 18 januari 2007, 21:49   #5
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het Vlaams Belang te vertrouwen als het er op aankomt?
Ik wil het alle sinds niet gaan uittesten .

Dat ze zich bewijzen in de gemeentes waar ze zitten...
En verder zijn ze heel goed als oppositiepartijen (stel u eens een villa politica voor zonder constant "boe-geroep" dat zou toch charme missen he... )...
largo_w is offline  
Oud 18 januari 2007, 21:54   #6
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
En wat verwacht u van Filip de Man? Een antwoord als:

"jaja, wij zijn zeker te vertrouwen" en daarmee is het voor u geregeld dan?
Absoluut niet. Spijkerharde garanties, al vraag ik mij af of dat mogelijk is.
Oud 18 januari 2007, 21:57   #7
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je steld de vraag totaal verkeerd.
Toch niet

Citaat:
je moet vragen of het VB betrouwbaarder is dan andere partijen en waarom dan wel?
Dat mag jij doen in mijn plaats. Mijn vraag is of VB überhaupt wel betrouwbaar is.

Citaat:
Natuurlijk zijn wij te vertrouwen en veel betrouwbaarder dan de andere partijen, wij zijn de enige die geen leugens vertellen en die de kiezers niet bedriegen.

Dat we nog niet hebben kunnen bewijzen dat we eerlijk en betrouwbaar zijn is de schuld van de andere partijen, zij willen steeds hun eigen zakken vullen en hun vriendjes bevoordelen. En zij geven ons daarna de schuld dat alles foutloopt.

Of iets in die aard.
En dan zeg JIJ dat IK mijn vraag verkeerd stel... Tsss...
Oud 18 januari 2007, 21:59   #8
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Het Vb is al meer dan 25 jaar een rechtlijnige vlaams-nationale partij.
-die GEEN kartels met belgicisten alla cdenv vormt
- Die geen lijstverbinding met BUB verkiest boven het algemeen vlaams belang.
- die niet achter een b-plusser alla heylen gaat staan
- die niet EN voor de handelsdotatie van prins filip En voor de dotatie van prins laurent via het KINT stemde
- die niet enkel zegt dat ze nooit met de belgische sossen zal regeren maar het ook gewoon niet doet.
- die geen belgische cordons legt rond medenationalisten
- die nog steeds zelf bepaald wie ze op haar lijsten zet
Dus VB is te vertrouwen omdat de rest niet te vertrouwen is? Zwak betoog...

Citaat:
koertom het VB is al 25 jaar de enige rechtlijnige vlaams-nationale partij.
Welke rechtlijnige Vlaams-nationalistische partij verleent legitimiteit aan België door in zijn instellingen te collaboreren?
Oud 18 januari 2007, 22:08   #9
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch niet

Dat mag jij doen in mijn plaats. Mijn vraag is of VB überhaupt wel betrouwbaar is.

En dan zeg JIJ dat IK mijn vraag verkeerd stel... Tsss...

Ja, maar. Aan een politicus vragen of hij en zijn partij betrouwbaar zijn.
Jantje is offline  
Oud 18 januari 2007, 22:27   #10
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ja, maar. Aan een politicus vragen of hij en zijn partij betrouwbaar zijn.
En welke politicus kan er dat hard maken?
Oud 18 januari 2007, 22:44   #11
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt zelf geantwoord op je eigen vraag. Geen enkele partij die de kans heeft gehad om ooit te regeren is te vertrouwen. Bij het VB zal het nog moeten blijken.
Oud 18 januari 2007, 23:25   #12
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En welke politicus kan er dat hard maken?
Wel ik kan je daar een hele lange lijst van doorgeven.
Allemaal politici die het hard kunnen maken dat je hen nu echt kan vertrouwen.
Zij zullen ons niet meer bedriegen en bestelen, maar ja.
Van de huidige politici ken ik er geen enkele die te vertrouwen is.
Dat is nu eenmaal de eigenschap van een goed politicus, zo zeggen en sus doen. En daarna zeggen dat het de andere zijn shuld is.
Jantje is offline  
Oud 19 januari 2007, 08:42   #13
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Je hebt zelf geantwoord op je eigen vraag. Geen enkele partij die de kans heeft gehad om ooit te regeren is te vertrouwen. Bij het VB zal het nog moeten blijken.
Het kan geen kwaad toch eens te proberen. Want de andere partijen hun programma trekt op niets en die zijn niet te vertrouwen, maar het VB programma heeft een aantal aantrekkelijke punten (Vlaanderen en democratie) maar daar peins ik nog niet eens over om op te stemmen. Het autoritaire elitaire solidarisme is flagrant in tegenspraak met directe democratie en echt veel moeite om een einde aan België en zijn partijdotaties te maken zie ik ook niet echt...
Oud 19 januari 2007, 09:56   #14
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Vlaams-nationalisten mogen van Tantist niet meebeslissen over Justitie, Sociale Zaken, Defensie,... en andere federale bevoegdheden. Die worden immers in Kamer en Senaat behandeld.

Mooi dat je deze zaken aan de goede Belgen overlaat, Tantist! Ik hoop dat alle flaminganten Tantist's mantra volgen.
Patriot! is offline  
Oud 19 januari 2007, 10:14   #15
Heftruck

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Na de vreselijke moord op Luna stond het gelijk met politieke zelfmoord om dat wetsvoorstel weg te stemmen.
Ondertussen heb ik een vrij omvangrijk reparatiewetsvoorstel ingediend om te verhelpen aan de vele fouten in de huidige linkse wetgeving.
Heftruck is offline  
Oud 19 januari 2007, 13:52   #16
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Vlaams-nationalisten mogen van Tantist niet meebeslissen over Justitie, Sociale Zaken, Defensie,... en andere federale bevoegdheden. Die worden immers in Kamer en Senaat behandeld.
Dat mogen ze door te zetelen ook al niet hoor...

Dat zullen ze pas kunnen als ze meer dan 50% van de stemmen hebben en dan hebben ze dat ook op Vlaams niveau, zodat het Vlaams Parlement een constituante kan worden.
Oud 19 januari 2007, 14:01   #17
Filip De Man

Filip De Man's schermafbeelding

Standaard

Spijkerharde waarborgen kan geen enkele politicus geven, zoals u weet corrumpeert de macht.
Toch heeft het VB terzake een voetje voor op de traditonele partijen: wij verdedigen een ideeëngoed, iets waar men pakweg de VLD of CD&V-NVA niet kan van verdenken.
Filip De Man is offline  
Oud 19 januari 2007, 14:06   #18
Joris van Severen
Vreemdeling

Standaard

Is het nog mogelijk om een bepaald ideëngoed in een gevestigde maatschappij als die van België door te voeren? Gaan burgers, Vlamingen en Walen, niet wantrouwig tegenover deze aanpassingen staan? Het huidige systeem is immers een combinatie van jarenlange discussie's, ondervindingen en optimaliseringen waaruit besloten kan worden dat het systeem op deze moment het beste is dat er op deze moment, en op deze plaats mogelijk is. Gelooft het Vlaams Belang in de mogelijkheid tot een werkelijke ommekeer van het roer? Indien ja, eerder langzaamaan of direkt na het aan de macht komen?
Joris van Severen is offline  
Oud 19 januari 2007, 16:07   #19
Tantist

Standaard

Citaat:
Spijkerharde waarborgen kan geen enkele politicus geven, zoals u weet corrumpeert de macht.
Bij deze categoriseer ik VB bij de andere partijen en stem ik in 2007 ook blanco.
Oud 19 januari 2007, 16:10   #20
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch heeft het VB terzake een voetje voor op de traditonele partijen: wij verdedigen een ideeëngoed, iets waar men pakweg de VLD of CD&V-NVA niet kan van verdenken.
Een gedachtengoed dat door een combinatie van overmatige zelf-censuur en staatscensuur zo gematigd is geworden dat het nog amper verschilt van dat der traditionele partijen.
IlluSionS667 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be