Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt.

Discussietools
Oud 19 januari 2007, 16:50   #1
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard Neutraal onderwijs

Beste

Het Vlaams Belang zegt dat het onderwijs en de onderwijsboeken vandaag de dag niet neutraal meer zijn. Als stemgerechtigd scholier -middelbaar- overweeg ik serieus om in juni op het Vlaams Belang te stemmen. Wat wil uw partij doen om het onderwijs terug neutraal en objectief te laten maken?
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline  
Oud 19 januari 2007, 16:51   #2
ilfalco
Minister-President

Standaard

ik heb het ook meegemaak hoor vercetti... linkse leerkrachten die preken voor de klas. in de hoge school is het nog erger trouwens.
ilfalco is offline  
Oud 19 januari 2007, 16:56   #3
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ontstaats het onderwijs.
Oud 19 januari 2007, 16:57   #4
Tavek
Banneling

Standaard

Op universiteiten en hogescholen, waar normaal gezien verstandige mensen werken, is het normaal dat men het VB aanvalt. Het Vlaams Belang is de natuurlijke vijand van academici puur door de extreem platte en populisitische standpunten die ze inneemt.

Zwart/wit denken is een handelsmerk van het Belang, maar niet van een unief.
Tavek is offline  
Oud 19 januari 2007, 16:59   #5
ilfalco
Minister-President

Standaard

Wat je zegt over ontstaat het onderwijs kan kloppen aangezien in het katholiek onderwijs men veel neutraler was/is.Allez dat was men eigen ervaring.
ilfalco is offline  
Oud 19 januari 2007, 18:02   #6
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Beste

Het Vlaams Belang zegt dat het onderwijs en de onderwijsboeken vandaag de dag niet neutraal meer zijn. Als stemgerechtigd scholier -middelbaar- overweeg ik serieus om in juni op het Vlaams Belang te stemmen. Wat wil uw partij doen om het onderwijs terug neutraal en objectief te laten maken?
Lees dan de rest van de 'antwoorden' en 'voorstellen' van de heer de Man maar eens. Kijken of je dan nog zo fel overweegt op het VB te stemmen.

Overigens kan je niet naar neutraliteit streven in het onderwijs. Mensen die ervoor kiezen les te geven hebben ook hun ideologie. Zij het links of rechts, je kan zeer moeilijk mensen bestraffen of verbieden van een politieke gedachte te steunen.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 19 januari 2007 om 18:03.
Kay_ is offline  
Oud 19 januari 2007, 18:11   #7
Joris van Severen
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Lees dan de rest van de 'antwoorden' en 'voorstellen' van de heer de Man maar eens. Kijken of je dan nog zo fel overweegt op het VB te stemmen.

Overigens kan je niet naar neutraliteit streven in het onderwijs. Mensen die ervoor kiezen les te geven hebben ook hun ideologie. Zij het links of rechts, je kan zeer moeilijk mensen bestraffen of verbieden van een politieke gedachte te steunen.
U baseert u oordeel over een ganse partij op de antwoorden (een drietal misschien?) van één individu van de partij? De mening op 3 onderwerpen van 1 individu, die waarschijnlijk nog niet door de helft van de andere leden van dezelfde partij ondersteunt worden, bepalen uw stemgedrag? Ik denk dat u op 10 juni best blanco stemt dan, want er zullen niet veel partijen meer overblijven als u zo gaat selecteren.
Joris van Severen is offline  
Oud 19 januari 2007, 18:13   #8
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joris van Severen Bekijk bericht
U baseert u oordeel over een ganse partij op de antwoorden (een drietal misschien?) van één individu van de partij?
Dat één individu is dan ook een volksvertegenwoordiger.

Citaat:
De mening op 3 onderwerpen van 1 individu, die waarschijnlijk nog niet door de helft van de andere leden van dezelfde partij ondersteunt worden, bepalen uw stemgedrag?
Het zijn wel meer dan 3 onderwerpen.

Citaat:
Ik denk dat u op 10 juni best blanco stemt dan, want er zullen niet veel partijen meer overblijven als u zo gaat selecteren
Ik ben er zelf nog niet uit op wie ik stemmen zal.
Oud 19 januari 2007, 18:16   #9
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U baseert u oordeel over een ganse partij op de antwoorden (een drietal misschien?) van één individu van de partij? De mening op 3 onderwerpen van 1 individu, die waarschijnlijk nog niet door de helft van de andere leden van dezelfde partij ondersteunt worden, bepalen uw stemgedrag? Ik denk dat u op 10 juni best blanco stemt dan, want er zullen niet veel partijen meer overblijven als u zo gaat selecteren.
Tamelijk logisch aangezien die man zijn partij vertegenwoordigt...
largo_w is offline  
Oud 19 januari 2007, 18:26   #10
Joris van Severen
Vreemdeling

Standaard

Nochtans heb ik in geen enkel antwoord van Mr. De Man de standpunten van het Vlaams Belang echt zien terug komen. Tot op deze moment vind ik Mr. De Man geen goed vertegenwoordiger.. Maar dat zegt meer over hem dan over de partij nietwaar?
Joris van Severen is offline  
Oud 19 januari 2007, 18:32   #11
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nochtans heb ik in geen enkel antwoord van Mr. De Man de standpunten van het Vlaams Belang echt zien terug komen. Tot op deze moment vind ik Mr. De Man geen goed vertegenwoordiger.. Maar dat zegt meer over hem dan over de partij nietwaar?

Neen, want die partij kiest ervoor om mensen als hem tot lid te maken.
Oud 20 januari 2007, 06:50   #12
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Natuurlijk wel.

Citaat:
Dus ook het Vlaams Belang mag volgens u gepromoot worden in het onderwijs? Genoteerd!

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 20 januari 2007 om 06:51.
Paulus is offline  
Oud 20 januari 2007, 07:02   #13
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Spijbelen is de oplossing. Echt dom worde er niet van (wie gelooft nu nog dat school u slim maakt?).
Bhairav is offline  
Oud 20 januari 2007, 08:26   #14
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

Dus ook het Vlaams Belang mag volgens u gepromoot worden in het onderwijs? Genoteerd!
Noteer maar zoveel je wil, zal mij worst wezen.
Oud 20 januari 2007, 19:22   #15
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Als leerkracht Nederlands in een 'Athenée Royal' (Onderwijs van de Franstalige Gemeenschap) zou ik toch wel weten wat dhr. Filip De Man (en bij uitbreiding het VB) over deze materie denkt. Daarom zend ik deze draad terug naar pagina 1.

Ik zou aan de vraag van de topicstarter overigens het volgende willen toevoegen :

Hoe zou u (en bij uitbreiding het VB) het onderwijs in het Brusselse Gewest eventueel hervormen ?

Wat zou u (en bij ...) met de bijna honderdduizend leerlingen en studenten van het Franstalig Onderwijs - waarvan ongeveer de helft moslims - aanvangen in het geval uw partij een meerderheid behaalt en dus voor het beleid verantwoordelijk wordt ?

Wat zou u (en ...) doen met de gebouwen, het lesmateriaal, het personeel, ... ?

Met andere woorden : wat is de 'beleidslijn' die van een eventuele VB-Onderwijsminister mag worden verwacht ?

Laatst gewijzigd door djimi : 20 januari 2007 om 19:23.
djimi is offline  
Oud 21 januari 2007, 17:02   #16
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Is onderwijs niet belangrijk genoeg ?
djimi is offline  
Oud 21 januari 2007, 17:28   #17
Filip De Man

Filip De Man's schermafbeelding

Standaard

Leuk dat sommigen mij bovennatuurlijke gaven toeschrijven: er worden hier tientallen vragen door tientallen mensen opgeworpen en ik zou die allemaal subito presto een doordacht antwoord geven?

Maar goed: het Franstalig onderwijs blijft in Brussel bestaan omdat wij de Franstaligen in de hoofdstad alle rechten blijven gunnen inzake onderwijs, cultuur, media... de persoonsgebonden materies zeg maar.

In het Nederlandstalig onderwijs te Brussel zouden alleen kinderen mogen studeren die een Nederlandstalige ouder hebben (in sommige van die scholen zitten zelfs GEEN Nederlandstalige kinderen meer, ik zou er mijn kinderen niet willen naartoe sturen)
Filip De Man is offline  
Oud 21 januari 2007, 17:29   #18
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Daar nog eens bijgerekend dat Brussel Soddoma en Gomorra (ofzo) is.
Bhairav is offline  
Oud 21 januari 2007, 17:31   #19
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Leuk dat sommigen mij bovennatuurlijke gaven toeschrijven: er worden hier tientallen vragen door tientallen mensen opgeworpen en ik zou die allemaal subito presto een doordacht antwoord geven?

Maar goed: het Franstalig onderwijs blijft in Brussel bestaan omdat wij de Franstaligen in de hoofdstad alle rechten blijven gunnen inzake onderwijs, cultuur, media... de persoonsgebonden materies zeg maar.

In het Nederlandstalig onderwijs te Brussel zouden alleen kinderen mogen studeren die een Nederlandstalige ouder hebben (in sommige van die scholen zitten zelfs GEEN Nederlandstalige kinderen meer, ik zou er mijn kinderen niet willen naartoe sturen)
U antwoordt opnieuw niet op de vraag.
Oud 21 januari 2007, 17:49   #20
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht

Ik schrijf u zeker geen bovennatuurlijke gaven toe, maar ik vind wel dat u als volksvertegenwoordiger net iets meer zou mogen presteren dan een 'gewone' sterveling. U kreeg tijd genoeg om een antwoord op deze vraag te bedenken. Heeft u er echter ook gebruik van gemaakt ?

U zegt dat het Franstalig onderwijs in Brussel blijft bestaan.

Zal het Franstalig onderwijs - in verhouding - evenveel middelen als het Nederlandstalig onderwijs ter beschikking krijgen ?
Zal het vak 'religieuze en morele opvoeding' - en meer bepaald het vak 'Islamitische godsdienst' (van alle 'levensbeschouwelijke' vakken verreweg het populairst) - op dezelfde manier kunnen gegeven worden ?
Zullen de 'eindtermen' aangepast worden aan de nieuwe situatie (een onafhankelijk Vlaanderen dat de 'verantwoordelijkheid opneemt voor het - de facto geannexeerde - Brussels Gewest') ?
...

En een klein extraatje :

als er al 'Nederlandstalige' scholen zijn waar geen enkel Nederlandstalig kind heengaat, dan zou ik toch wel eens willen weten waar die zich bevinden. Ik zou deze scholen namelijk graag een bezoekje brengen om de directie op de vingers te tikken.

Laatst gewijzigd door djimi : 21 januari 2007 om 17:53.
djimi is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be