![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Beste
Het Vlaams Belang zegt dat het onderwijs en de onderwijsboeken vandaag de dag niet neutraal meer zijn. Als stemgerechtigd scholier -middelbaar- overweeg ik serieus om in juni op het Vlaams Belang te stemmen. Wat wil uw partij doen om het onderwijs terug neutraal en objectief te laten maken? |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() ik heb het ook meegemaak hoor vercetti... linkse leerkrachten die preken voor de klas. in de hoge school is het nog erger trouwens.
|
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ontstaats het onderwijs.
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Op universiteiten en hogescholen, waar normaal gezien verstandige mensen werken, is het normaal dat men het VB aanvalt. Het Vlaams Belang is de natuurlijke vijand van academici puur door de extreem platte en populisitische standpunten die ze inneemt.
Zwart/wit denken is een handelsmerk van het Belang, maar niet van een unief. |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Wat je zegt over ontstaat het onderwijs kan kloppen aangezien in het katholiek onderwijs men veel neutraler was/is.Allez dat was men eigen ervaring.
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Overigens kan je niet naar neutraliteit streven in het onderwijs. Mensen die ervoor kiezen les te geven hebben ook hun ideologie. Zij het links of rechts, je kan zeer moeilijk mensen bestraffen of verbieden van een politieke gedachte te steunen.
The poster formerly known as kay-gell Laatst gewijzigd door Kay_ : 19 januari 2007 om 18:03. |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#8 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() Nochtans heb ik in geen enkel antwoord van Mr. De Man de standpunten van het Vlaams Belang echt zien terug komen. Tot op deze moment vind ik Mr. De Man geen goed vertegenwoordiger.. Maar dat zegt meer over hem dan over de partij nietwaar?
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Neen, want die partij kiest ervoor om mensen als hem tot lid te maken.
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 20 januari 2007 om 06:51. |
||
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Spijbelen is de oplossing. Echt dom worde er niet van (wie gelooft nu nog dat school u slim maakt?).
|
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Noteer maar zoveel je wil, zal mij worst wezen.
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als leerkracht Nederlands in een 'Athenée Royal' (Onderwijs van de Franstalige Gemeenschap) zou ik toch wel weten wat dhr. Filip De Man (en bij uitbreiding het VB) over deze materie denkt. Daarom zend ik deze draad terug naar pagina 1.
Ik zou aan de vraag van de topicstarter overigens het volgende willen toevoegen : Hoe zou u (en bij uitbreiding het VB) het onderwijs in het Brusselse Gewest eventueel hervormen ? Wat zou u (en bij ...) met de bijna honderdduizend leerlingen en studenten van het Franstalig Onderwijs - waarvan ongeveer de helft moslims - aanvangen in het geval uw partij een meerderheid behaalt en dus voor het beleid verantwoordelijk wordt ? Wat zou u (en ...) doen met de gebouwen, het lesmateriaal, het personeel, ... ? Met andere woorden : wat is de 'beleidslijn' die van een eventuele VB-Onderwijsminister mag worden verwacht ? Laatst gewijzigd door djimi : 20 januari 2007 om 19:23. |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is onderwijs niet belangrijk genoeg ?
|
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Leuk dat sommigen mij bovennatuurlijke gaven toeschrijven: er worden hier tientallen vragen door tientallen mensen opgeworpen en ik zou die allemaal subito presto een doordacht antwoord geven?
Maar goed: het Franstalig onderwijs blijft in Brussel bestaan omdat wij de Franstaligen in de hoofdstad alle rechten blijven gunnen inzake onderwijs, cultuur, media... de persoonsgebonden materies zeg maar. In het Nederlandstalig onderwijs te Brussel zouden alleen kinderen mogen studeren die een Nederlandstalige ouder hebben (in sommige van die scholen zitten zelfs GEEN Nederlandstalige kinderen meer, ik zou er mijn kinderen niet willen naartoe sturen) |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Daar nog eens bijgerekend dat Brussel Soddoma en Gomorra (ofzo) is.
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U zegt dat het Franstalig onderwijs in Brussel blijft bestaan. Zal het Franstalig onderwijs - in verhouding - evenveel middelen als het Nederlandstalig onderwijs ter beschikking krijgen ? Zal het vak 'religieuze en morele opvoeding' - en meer bepaald het vak 'Islamitische godsdienst' (van alle 'levensbeschouwelijke' vakken verreweg het populairst) - op dezelfde manier kunnen gegeven worden ? Zullen de 'eindtermen' aangepast worden aan de nieuwe situatie (een onafhankelijk Vlaanderen dat de 'verantwoordelijkheid opneemt voor het - de facto geannexeerde - Brussels Gewest') ? ... En een klein extraatje : als er al 'Nederlandstalige' scholen zijn waar geen enkel Nederlandstalig kind heengaat, dan zou ik toch wel eens willen weten waar die zich bevinden. Ik zou deze scholen namelijk graag een bezoekje brengen om de directie op de vingers te tikken. Laatst gewijzigd door djimi : 21 januari 2007 om 17:53. |
|
![]() |