![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() IN HLN staat :
Drugkoerier opgepakt in Brussel Zuid De politie heeft vrijdag in het Brusselse Zuidstation een Afrikaanse man opgepakt die cocaïne en marihuana op zak had. Dat meldt het parket van Brussel. De man kwam met de trein vanuit Antwerpen en was van plan door te reizen naar Frankrijk. De politie was getipt en trof bij de man 422 gram cocaïne en 9 gram marihuana aan. De man heet Miguel of Dieudonné, is naar eigen zeggen geboren in Kinshasa, maar heeft de Angolese nationaliteit. Hij had een vals paspoort op zak. (belga/hln) ------------ ------------ Weg met racistisch gejoel in voetbalstadions Minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael wil meer fatsoen in de voetbalstadions. Dat blijkt uit zijn rondzendbrief naar alle eersteklasseclubs. Dewael wil alle kwetsende, racistische en discriminerende uitlatingen, symbolen en spreekkoren definitief uit het voetbal bannen. Alle eersteklasseclubs en politiediensten ontvingen zopas de rondzendbrief van Dewael. Opvallend: naast verbaal geweld wil hij ook bepaalde symbolen verbieden. Stok achter de deur is een stadionverbod. Verboden zijn: liederen die bepaalde bevolkingsgroepen zoals moslims of joden denigreren, met haat beladen verwijzingen naar holebi's of gehandicapten, met haat beladen uitspraken over ziektes zoals aids en kanker en uiterlijke symbolen die verwijzen naar fascisme. Opvallend: zelfs een rugnummer 88 of 18 op een trui kan als zodanig worden geïnterpreteerd. De cijfers kunnen, volgens bijbehorende letter, verwijzen naar Heil Hitler of Adolf Hitler. (belga) ---- Weg met racisme - LAAT DIE drugkoeriers met rust !!! |
![]() |
#2 |
|
![]() On 20 Jan 2007 05:51:37 -0800, "duckstar1" <[email protected]> wrote:
>IN HLN staat : > >Drugkoerier opgepakt in Brussel Zuid >De politie heeft vrijdag in het Brusselse Zuidstation een Afrikaanse >man opgepakt die cocaïne en marihuana op zak had. Dat meldt het parket >van Brussel. > >De man kwam met de trein vanuit Antwerpen en was van plan door te >reizen naar Frankrijk. De politie was getipt en trof bij de man 422 >gram cocaïne en 9 gram marihuana aan. > >De man heet Miguel of Dieudonné, is naar eigen zeggen geboren in >Kinshasa, maar heeft de Angolese nationaliteit. Hij had een vals >paspoort op zak. (belga/hln) >------------ >------------ >Weg met racistisch gejoel in voetbalstadions >Minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael wil meer fatsoen in de >voetbalstadions. Dat blijkt uit zijn rondzendbrief naar alle >eersteklasseclubs. Dewael wil alle kwetsende, racistische en >discriminerende uitlatingen, symbolen en spreekkoren definitief uit het >voetbal bannen. > >Alle eersteklasseclubs en politiediensten ontvingen zopas de >rondzendbrief van Dewael. Opvallend: naast verbaal geweld wil hij ook >bepaalde symbolen verbieden. Stok achter de deur is een stadionverbod. > >Verboden zijn: liederen die bepaalde bevolkingsgroepen zoals moslims of >joden denigreren, met haat beladen verwijzingen naar holebi's of >gehandicapten, met haat beladen uitspraken over ziektes zoals aids en >kanker en uiterlijke symbolen die verwijzen naar fascisme. > >Opvallend: zelfs een rugnummer 88 of 18 op een trui kan als zodanig >worden geïnterpreteerd. De cijfers kunnen, volgens bijbehorende >letter, verwijzen naar Heil Hitler of Adolf Hitler. (belga) >---- > >Weg met racisme - LAAT DIE drugkoeriers met rust !!! Kom kom, het feit dat enkele debiele voetbalsupporters (bestaan er andere?) racistische leuzen scanderen en we daar van af moeten heeft niets met het andere te maken en vind ik een logische redenering. Maar ik snap uw punt. Dewael prijkt met zijn domme kop op DS met een grote titel en heel wat tralala want amai, zo veel racisme in dit land, terwijl het andere heel misschien een piepklein plaatsje krijgt in de maandageditie. Wat zou nu eigenlijk het grootste probleem zijn? Wat gescandeer of mislopen drugdealers en andere gespuis in onze maatschappij? Juist ja maar we kennen onze media intussen al. dL |
![]() |
#3 |
|
![]() On Sat, 20 Jan 2007 14:21:42 GMT, dL <[email protected]> wrote:
>On 20 Jan 2007 05:51:37 -0800, "duckstar1" <[email protected]> wrote: > >>IN HLN staat : >> >>Drugkoerier opgepakt in Brussel Zuid >>De politie heeft vrijdag in het Brusselse Zuidstation een Afrikaanse >>man opgepakt die cocaïne en marihuana op zak had. Dat meldt het parket >>van Brussel. >> >>De man kwam met de trein vanuit Antwerpen en was van plan door te >>reizen naar Frankrijk. De politie was getipt en trof bij de man 422 >>gram cocaïne en 9 gram marihuana aan. >> >>De man heet Miguel of Dieudonné, is naar eigen zeggen geboren in >>Kinshasa, maar heeft de Angolese nationaliteit. Hij had een vals >>paspoort op zak. (belga/hln) >>------------ >>------------ >>Weg met racistisch gejoel in voetbalstadions >>Minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael wil meer fatsoen in de >>voetbalstadions. Dat blijkt uit zijn rondzendbrief naar alle >>eersteklasseclubs. Dewael wil alle kwetsende, racistische en >>discriminerende uitlatingen, symbolen en spreekkoren definitief uit het >>voetbal bannen. >> >>Alle eersteklasseclubs en politiediensten ontvingen zopas de >>rondzendbrief van Dewael. Opvallend: naast verbaal geweld wil hij ook >>bepaalde symbolen verbieden. Stok achter de deur is een stadionverbod. >> >>Verboden zijn: liederen die bepaalde bevolkingsgroepen zoals moslims of >>joden denigreren, met haat beladen verwijzingen naar holebi's of >>gehandicapten, met haat beladen uitspraken over ziektes zoals aids en >>kanker en uiterlijke symbolen die verwijzen naar fascisme. >> >>Opvallend: zelfs een rugnummer 88 of 18 op een trui kan als zodanig >>worden geïnterpreteerd. De cijfers kunnen, volgens bijbehorende >>letter, verwijzen naar Heil Hitler of Adolf Hitler. (belga) >>---- >> >>Weg met racisme - LAAT DIE drugkoeriers met rust !!! > >Kom kom, het feit dat enkele debiele voetbalsupporters (bestaan er >andere?) racistische leuzen scanderen en we daar van af moeten heeft >niets met het andere te maken en vind ik een logische redenering. >Maar ik snap uw punt. >Dewael prijkt met zijn domme kop op DS met een grote titel en heel wat >tralala want amai, zo veel racisme in dit land, terwijl het andere >heel misschien een piepklein plaatsje krijgt in de maandageditie. >Wat zou nu eigenlijk het grootste probleem zijn? >Wat gescandeer of mislopen drugdealers en andere gespuis in onze >maatschappij? >Juist ja maar we kennen onze media intussen al. > >dL Dewael zou beter iets doen aan de discriminatie van bijna 1 miljoen Vlamingen, maar ja dan loopt hij het risico zijn dik betaald postje kwijt te raken. |
![]() |
#4 |
|
![]() On 20 Jan 2007 05:51:37 -0800, "duckstar1" <[email protected]> wrote:
>Weg met racistisch gejoel in voetbalstadions >Minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael wil meer fatsoen in de >voetbalstadions. Dat blijkt uit zijn rondzendbrief naar alle >eersteklasseclubs. Dewael wil alle kwetsende, racistische en >discriminerende uitlatingen, symbolen en spreekkoren definitief uit het >voetbal bannen. Wat gaat men dan doen met de allochtoonse zaalvoetbal ploeg supporters die steeds weer de boel kort en klein slagen als ze ergens komen ? -- ....For Those Not Te Be Forgotten... |
![]() |
#5 |
|
![]() dL schreef:
> Maar ik snap uw punt. Ik snap zijn punt niet, sorry. Tenzij een sterk poujadistische link tussen twee zaken die met mekaar niks te maken hebben. Een beetje intellectuele hygiene, graag. mvg, H.M. |
![]() |
#6 |
|
![]() "intellectuele hygiene" hahhahaha
Probeer "uw intellectuele hygiene" maar eens aan dit kereltje wijs te maken.... Een leerling van een technische school in Dinant is het kantoor van de schooldirecteur binnengedrongen en heeft de man meerdere keren met een mes gestoken. Het parket wilde over de verdachte enkel kwijt dat hij niet de Belgische nationaliteit heeft ... "intelectuele hygiene" jongens jongens toch ! Wat ne kakker... [email protected] wrote: > dL schreef: > > > Maar ik snap uw punt. > > Ik snap zijn punt niet, sorry. Tenzij een sterk poujadistische link > tussen twee zaken die met mekaar niks te maken hebben. Een beetje > intellectuele hygiene, graag. > > mvg, H.M. |
![]() |
#7 |
|
![]() "intellectuele hygiene" hahhahaha
Probeer "uw intellectuele hygiene" maar eens aan dit kereltje wijs te maken.... Een leerling van een technische school in Dinant is het kantoor van de schooldirecteur binnengedrongen en heeft de man meerdere keren met een mes gestoken. Het parket wilde over de verdachte enkel kwijt dat hij niet de Belgische nationaliteit heeft ... "intelectuele hygiene" jongens jongens toch ! Wat een kakker... [email protected] wrote: > dL schreef: > > > Maar ik snap uw punt. > > Ik snap zijn punt niet, sorry. Tenzij een sterk poujadistische link > tussen twee zaken die met mekaar niks te maken hebben. Een beetje > intellectuele hygiene, graag. > > mvg, H.M. |
![]() |
#8 |
|
![]() Vitae forma vocatur [email protected], die 20 Jan 2007 07:04:58
-0800, in littera <[email protected]. com> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >dL schreef: > >> Maar ik snap uw punt. > >Ik snap zijn punt niet, sorry. Tenzij een sterk poujadistische link >tussen twee zaken die met mekaar niks te maken hebben. Een beetje >intellectuele hygiene, graag. Wat bedoel je met "intellectuele hygiene"? Iedere dag zijn mentale kaka doen in een nieuwsgroep bv? :-))))) >mvg, H.M. -- Fusti |
![]() |
#9 |
|
![]() Fustigator schreef:
> Wat bedoel je met "intellectuele hygiene"? Iedereen kan HLN wel lezen hoor, daar hebben we de Eendenster niet voor nodig. Eendenster vergast op op een juxtapositie van berichtjes zonder duiding. Ik snap dus niet wat het punt is van het bericht. Natuurlijk snap ik het wel, vanuit een onderbuik-gevoel. Dit soort juxtaposities zou ik dan een mechanisme van stigmatisering en stereotypering noemen. Als zijn punt is dat vreemdelingen verantwoordelijk zijn voor een onevenredig aantal geweldsmisdrijven, daar hebben we Eendenster's losse ongeduide niemendalletjes niet voor nodig want dat staat in Van San, maar wel gestaafd met cijfers, niet met een resem losse kattebelletjes uit HLN. mvg, H.M. |
![]() |
#10 |
|
![]() duckstar1 schreef:
> "intelectuele hygiene" > jongens jongens toch ! Wat een kakker... Wat is je *punt*? HLN lezen kunnen we ook wel hoor. mvg, H.M. |