![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Stroom nooit meer goedkoper
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=GUS177A2N Dankuwel regering, voor dit 'bemoedigend' nieuws... |
![]() |
#2 |
|
![]() "Osmotic Eel" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected]... > Stroom nooit meer goedkoper > > http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=GUS177A2N > > Dankuwel regering, voor dit 'bemoedigend' nieuws... > De VLD ging toch eens alles liberaliseren? En het ging toch zo goed worden voor de burger? Om nog maar niet te spreken van de SPa, je weet wel, de partij van de kleine man ... Maar die al jaren graaien uit de grote vetpotten. |
![]() |
#3 |
|
![]() "Osmotic Eel" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > Stroom nooit meer goedkoper > > http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=GUS177A2N > > Dankuwel regering, voor dit 'bemoedigend' nieuws... "...is de verhoging onvermijdelijk omdat de Vlaamse overheid aan de distributienetbeheerders allerlei sociale en milieuverplichtingen heeft opgelegd die almaar meer kosten meebrengen. Voorbeelden van dergelijke kosten zijn premies voor energiebesparing, de levering van gratis elektriciteit en de plaatsing van budgetmeters." Solidariteit dus... Zodat mensen die het moeilijk hebben nog minder inspanningen gaan leveren om uit hun situatie te geraken. |
![]() |
#4 |
|
![]() GigaSurfer schreef:
> "Osmotic Eel" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... >> Stroom nooit meer goedkoper >> >> http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=GUS177A2N >> >> Dankuwel regering, voor dit 'bemoedigend' nieuws... > > "...is de verhoging onvermijdelijk omdat de Vlaamse overheid aan de > distributienetbeheerders allerlei sociale en milieuverplichtingen heeft > opgelegd die almaar meer kosten meebrengen. Voorbeelden van dergelijke > kosten zijn premies voor energiebesparing, de levering van gratis > elektriciteit en de plaatsing van budgetmeters." > > Solidariteit dus... > Zodat mensen die het moeilijk hebben nog minder inspanningen gaan leveren om > uit hun situatie te geraken. > > ja , en zeggen dat kernenergie goedkoop is. zie vreg en merk op dat er groene leveranciers zijn die goedkoper zijn. natuurlijk eens kijken naar de winstcijfers van de grote electrabel. zal wel goedkoper kunnen , maar waarom de mensen kunnen niet zonder. |
![]() |
#5 |
|
![]() In article <[email protected]>, burcht1
@nohotmail.com says... > > > > > ja , en zeggen dat kernenergie goedkoop is. > zie vreg en merk op dat er groene leveranciers zijn die goedkoper zijn. > natuurlijk eens kijken naar de winstcijfers van de grote electrabel. > zal wel goedkoper kunnen , maar waarom de mensen kunnen niet zonder. > Aan te raden 1. de kost te berekenen zonder dat er kernenergie is. OK : neem aan dat de electriciteitskost x 10 gaat. 2. Electrabel *was* een staatsbedrijf, melkkoe tot en met, idem aan Belgacom, idem aan NMBS, Post etc Toen Electrabel een staatsbedrijf was, was er geen winst, slechte dienstverlening, overvol kader en vriendjespolitiek tot in het absurde. Nu wordt Electrabel geleid door de privé, volgens het goede huisvader- principe waaruit én "lage" prijzen én toekomstvisie volgt. Staat heeft er nog een te grote vinger in de pap maar gelukkig minder. Groene leveranciers? Laat me lachen: Electrabel is *VERPLICHT* hun energie op te nemen en te betalen tegen een hoger tarief dan welke zij die verkopen. Daarop ontvangt de groene energie-productent nog eens subsidies. Zal wel goedkoper kunnen? Doe het zelf, zelfs op micro-schaal niet moeilijk en uiterst bewezen technologie (zwart Afrika technologie) maar of je het "goedkoper" gaat hebben , daar mag je om wedden. PS Mijn toekomstig huis zal niet aangesloten op het electriciteitsnet, niet op de waterleiding en niet op de riolering en niet op de kabel. Er komt een gracht rond en een electrische afsluiting om verzekeraars, advocaten en groenen buiten te houden. Maakt me een beetje een groene. Tom - in groen T-shirt van het bedrijf- De Moor |
![]() |
#6 |
|
![]() "Tom De Moor" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... PS Mijn toekomstig huis zal niet aangesloten op het electriciteitsnet, niet op de waterleiding en niet op de riolering en niet op de kabel. Tom - in groen T-shirt van het bedrijf- De Moor Behalve als dit om te lachen is, en ik de pointe mis: leg dat eens uit, Tom? hedwig |
![]() |
#7 |
|
![]() In article <[email protected]>,
hed.eem@scarlet says... > > "Tom De Moor" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > PS Mijn toekomstig huis zal niet aangesloten op het electriciteitsnet, > niet op de waterleiding en niet op de riolering en niet op de kabel. > > Tom - in groen T-shirt van het bedrijf- De Moor > > > > > Behalve als dit om te lachen is, en ik de pointe mis: leg dat eens uit, Tom? > > hedwig > > > Wel hoe raar het ook mag klinken: de bedrijfskleur van mijn bedrijfje is groen, T-shirts etc. Verder ligt mijn toekomstig huis ver genoeg in het niets, dat er benevens de weg die ernaar loopt, geen nutsvoorzieningen aanwezig zijn. Moet ik dus zelf voor zorgen. Laat me zeggen dat ik dat niet erg vind, eerder prettig. Ik hou van buren, echt waar en meer nog als die minimaal 10 km van mijn deur wonen. Altijd prettig: kan ik in mijn hof landen, plinken (met .222Rem) vanaf het terras en als het me zint in adamspak ronlopen in het natte gras als het geregend heeft (vertel dit tegen niemand maar ik doe dat graag). De moderne wereld legt al genoeg beperkingen op aan het jochie dat in me zit. :) Tom -bloedserieus maar met de glimlach- De Moor |
![]() |
#8 |
|
![]() "Tom De Moor" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Wel hoe raar het ook mag klinken: de bedrijfskleur van mijn bedrijfje is > groen, T-shirts etc. > > Verder ligt mijn toekomstig huis ver genoeg in het niets, dat er > benevens de weg die ernaar loopt, geen nutsvoorzieningen aanwezig zijn. > Moet ik dus zelf voor zorgen. > > Laat me zeggen dat ik dat niet erg vind, eerder prettig. Ik hou van > buren, echt waar en meer nog als die minimaal 10 km van mijn deur wonen. > > Altijd prettig: kan ik in mijn hof landen, plinken (met .222Rem) vanaf > het terras en als het me zint in adamspak ronlopen in het natte gras als > het geregend heeft (vertel dit tegen niemand maar ik doe dat graag). > > De moderne wereld legt al genoeg beperkingen op aan het jochie dat in me > zit. > > :) > > Tom -bloedserieus maar met de glimlach- De Moor een eigen dieselgenerator, dat is *mijn* droom... Ergens ver weg in de Australische bush. Voor de rest zijn mijn zotte ideeën al verwezenlijkt ;-) Ben namelijk nooit volwassen geworden alhier... hedwig |
![]() |
#9 |
|
![]() In article <[email protected]>,
hed.eem@scarlet says... > > een eigen dieselgenerator, dat is *mijn* droom... > Ergens ver weg in de Australische bush. > Voor de rest zijn mijn zotte ideeën al verwezenlijkt ;-) > Ben namelijk nooit volwassen geworden alhier... > > Het zijn de besten die nooit oud of volwassen worden, Hedwig. Ik ken(de) er zo een paar, mis hen af en toe maar moet bekennen dat bij mezelf nogal wat grijs door zwart komt. Brunette schijnt het niet erg te vinden, dus me happy. TDM |