![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten bedrijven na meerdere overtredingen kunnen gesloten worden? | |||
Ja, dat moet kunnen. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 12,50% |
Neen dat gaar te ver. |
![]() ![]() ![]() |
26 | 81,25% |
Ik weet het niet. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,25% |
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() De verkiezingen zijn duidelijk in aantocht en de profileringsdrang manifesteert zich op de meest onwaarschijnlijke en ja, zelfs meest weerzinwekkende manieren.
Minister van Justitie Laurette Onckelinckx - de zelfuitgeroepen Maagd van Rechtvaardigheid en Ethiek - vind het nodig ondernemers die nog de moeite willen doen om, onder de barste omstandigheden, in dit land te ondernemen, eventjes te verontrusten. Zo denkt ze eraan om bedrijven die bijvoorbeeld twee overtredingen begaan te sluiten. Dat ondernemingen gebonden zijn aan de wetgeving is een evidentie. Maar beseft ons vrouwelijk orakel wel de consequenties van zo'n maatregel? Wat als haar maatregelen een tiental bedrijven treft die enkele honderden of zelfs duizenden werknemers treft? Misschien past het wel in een politiek om zoveel mogelijk mensen in de afhankelijkheid van de overheid te drijven. Nu, het is slechts een voorstel. Een slecht voorstel. Politici kunnen er beter op letten om tijdens verkiezingen géén al te dwaze stoten uit te halen, want zelfs al gaat het slechts om profilering, het vertrouwen kan zeer diep geschonden worden. http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...en/index.shtml
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 8 februari 2007 om 10:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De bedrijven zijn hier nu toch al volop aan't wegtrekken, of draaien voor het grootste deel op outsourcing. Een inquisitie-wet meer of minder zal het verschil niet meer maken.
![]() |
#3 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Als de zelfde regel zou gelden voor de overheid dan mag men alle ministeries en overheidsbedrijven prompt dicht doen.
"The most fundamental fact about the ideas of the political left is that they do not work. Therefore we should not be surprised to find the left concentrated in institutions where ideas do not have to work in order to survive." -- Thomas Sowell |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wordt er ergens gespecifieerd over welke overtredigen het zou gaan?
Of wordt het toegespitst op "overtredingen" zoals bij Ferryn en Eurolock?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() En haar eigen partij, waarschijnlijk de meest corrupte van heel de vrije wereld, die mag uiteraard blijven bestaan...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]() Daar kunnen velen mee leven hoor, de verwijlkosten zijn pakken beter dan de interesten die men zou krijgen op de bank, en de staat betaalt. Een betere belegging kan ik me niet voorstellen ![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Ik vind de 'bonden' van de ondernemers lamme tamzakken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
R&D -overtredingen (hier dacht je aan Research&Development ![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Spontaan komt de gedachte van 'Staking der Ondernemers' in me op. Lijkt me wel wat. Daar moet ik eens dieper over nadenken.
![]() |
#11 |
Staatssecretaris
|
![]() Mijn evaring is dat bedrijven bijvoorbeeld telefonisch stalken en daar ook nog eens een contract in menen te mogen zien. Zelfs consumentenbonden en ziekenkassen passen tegenwoordig verkoopstechnieken toe waartegen de zwakken geen verweer hebben. Hun bankrekening word zonder hun toestemming afgeschuimd; bouwfirma's verhogen hun facturen, ondanks bestaande contracten en bankbreuk, ... Oprollen die handel!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Uhu ZEKER EN VAST !! ik denk zelf dat u niet eens wil weten hoeveel processen er lopen tegen de overheden wegens ongeloofelijk veel nalatigheden...
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
- Afschaffing van de federale regering vermits die de laatste 20 jaar bewezen hebben overbodig en lasterlijke te zijn. - Koningshuis is een belachelijke instantie geworden die we kunnen missen als kiespijn - Een oplossing voor BHV uitgewerkt door de Vlaamse en Waalse Overheden, niet meer van de Belgische want die heeft bewezen daar niet in staat toe te zijn. - Idem ditto voor alle taal rand en faciliteitenproblemen die ons de laatste 10 jaar door de strot worden geramt - Een eis dat de toekomstige Vlaamse ministers (want van federaal is toch geen sprake meer) werkelijk een zetel bezetten waarvoor ze een opleiding hebben gevolgd, ze mogen zich wel omringen door een raadgevend kabinet, maar atm zitten er serieus wat mensen niet op hun plaats, met alle gevolgen van dien aka domme ideën die door hun machtswellust nog uitvoering vinden ook.
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Zou dat ook gelden voor politieke partijen die om maar eens iets te noemen veroordeeld zijn voor gesjoemel..... ??
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Als ge der zo eens over nadenkt dan moet ge U toch afvragen of die Onckelinckx niet doortrapt ?
allez een vb. Een bedrijf in de haven van Antwerpen stelt enkele duizenden personen te werk. Die doen een overtreding van een of ander reglement en worden veroordeeld. Een jaar later doen die op een ander gebied een overtreding en worden veroodeeld. De rechter beslist om de firma 1 jaar te sluiten. Ik geef U op een briefke dat die firma NOOIT meer zijn deuren zal openen. Allez weeral zovele duizenden mensen in de werkloosheid. Afschieten dat voorstel... (en de indiener ook bij wijze van spreken he.....) tjonge toch... hoe dom kan men zijn. Inderdaad van de PS verlos ons heer....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat bedoelt men met "overtredingen"? Over welke erge feiten kan het gaan bvb? Indien een bedrijf zorgt voor een dioxinecrisis bvb, dan mag dat bedrijf bij herhaling toch wel serieus aangepakt worden zeker? Kan men dat ook niet invoeren voor Filip de Taaie? 2x dom doen en geen koning meer mogen worden? Laatst gewijzigd door andev : 8 februari 2007 om 11:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Lijkt mij een absurd wetsvoorstel... maar voor alle duidelijkheid ging het wel over 2 veroordelingen voor DEZELFDE overtreding en dus niet gewoon over 2 veroordelingen. Enfin, het wetsvoorstel gaat blijkbaar toch terug naar de ministerraad én zou trouwens sowieso geen kans maken om goedgekeurd te worden als dusdanig.
Los daarvan zijn er wel degelijk overtredingen denkbaar die wanneer ze meermaals gebeuren moeten kunnen leiden tot strenge maatregelen. Strenger dan nu voorhanden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |