Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2004, 03:33   #1
yuppie63
Vreemdeling

Standaard

Als een regering een tweede legislatuur begint is het tijd én nodig eens stil te staan bij de verwezenlijkingen en ons af te vragen wat de toekomst ons brengt.
Volgens mij is de eerste verdienste (sic) van deze regering dat ze het opgespaarde potje uit de Dehaene tijd grondig heeft opgesoupeerd zowel op federaal als op Vlaams niveau. Hierdoor kan Verhofstadt nu ook nog budgettair pronken in vergelijking met onze buurlanden die géén Dehaene aan het roer hadden.
De rest gaat op in een goedriekende wolk van goednieuws en schone schijn in de media.
Cruciale vraag blijft : ben ikzelf en/of mijn naaste (ruime) omgeving beter geworden na 5 jaar paars ? Concreet, to the point. Toets de situatie voor die context af op de parameters : persoonlijke financien, mobiliteit, betutteling (flitspalen !), tewerkstelling, onderwijs, sociale voorzieningen en veiligheid. Beter ?
Oud 11 januari 2004, 03:38   #2
Véronique
Schepen

Véronique's schermafbeelding

Standaard

De goednieuwsshow vind ik persoonlijk niet zo'n goed nieuws.
Vrijmaking van de energiemarkt, afschaffing kijk-en luistergeld en politiehervorming hebben er enkel en alleen maar toe geleid dat de gemeentebelastingen naar omhoog gaan.

Op sociale huisvestiging hebben ze meer beloofd dan gedaan( zijn we iets anders gewoon?)

Op mobiliteit kan ik alleen maar zeggen, meer geflits en meer files.

Veiligheid, het enige blauw dat je in de straten ziet zijn VLD'ers.

Ikzelf ben ook nog aan het wachten wat ze gaan vinden om een betere combinatie te verkrijgen van werk en gezin.

Geeft dat ongeveer een antwoord op uw vraag?
Véronique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2004, 03:50   #3
yuppie63
Vreemdeling

Standaard

Dat bedoel ik... Zonder egoistisch over te komen vind ik dat je een regering mag evalueren met betrekking tot het persoonlijk comfort en welzijn dat deze genereert. Helaas moet ik stellen dat ik nauwelijks iets gemerkt heb van de belastingverlaging - integendeel, dat ik op geen enkel vlak gebruik kan maken van de free-service-shop van Steve Stevaert, dat ze mij als frequent autogebruiker zonder ongevallen dagelijks meer en meer de duvel aandoen, dat de communicatie met de overheidsbedrijven even zo toegankelijk is als Fort Knox, dat ik sommige vlaamse steden (of delen van steden) bewust vermijd omdat ik er mij niet veilig voel,dat ik wel wil met het openbaar vervoer rijden maar dat de transporttijd met een factor 3 groter wordt dan met de wagen,...
Dit is geen klaagzang, enkel een vaststelling dat de modelstaat van Guy nog een paar lichtjaar verwijderd is als het met deze onmogelijke ploeg van links en would-be rechts zo verder gaat. Perceptie en goednieuws zijn niet alles. Feiten, cijfers en een écht goed-gevoel bij de bevolking, dat is wat telt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be