Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2004, 11:12   #1
gKush
Vreemdeling

Standaard

Op het internet is er nu een nieuwe Belgische site waar je een recensie kunt geven over je werkgever...
www.indewandelgang.be
Wat vinden jullie hier van?
Er staat nog wel niet zoveel op... maar ik heb de indruk dat de meeste mensen toch vrij negatief zijn...
Denken jullie echt dat er zoveel mensen ontevreden zijn met hun huidige werkgever?
Sommige commentaren zijn echt heel 'schokkend'.
Zou dit echt een beeld zijn van de huidige relatie werkgever- werknemer?
Groeten,
gKush
gKush is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2004, 17:05   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Mijn persoonlijke ervaring.

Ik ben opgevoed met het beeld dat als je hard en goed werkt, de baas je daarvoor beloont.

Mijn eerste werkgever verhuisde zijn productie naar Polen en heeft me na 2 jaar bedankt voor bewezen diensten . Niks boe of ba, gewoon C4 en buiten maar.

Dan een poosje ge-interimed.Wel leuk, bij bedrijven dat het mij niet beviel(zoals geen of weinig veiligheid,ongezonde zefls giftige omgeving,etc) kon ik zonder gevolgen weggaan.

Volgende werkgever. 1.5 jaar na een vaste indiensttreding, grote klant weg, de producten kwamen uit Tjechie in het vervolg(later teweten gekomen dat de leverende concurentie van dezelfde "baas" is).Oftewel, weer een trap tegen mijn achterste.(Last in first out)

We gaan verer. Weer een vaste baan, 3 jaar, tot juni 2003.De economie slabbakte wat(en de verkopers zaten hele dagen op hun stoel),en ik mocht weerom beschikken. In dit geval gewoon , degenen die er langer werkten waren te duur(ontslagpremie en know how) om te ontslaan, en diegene die na mij begonnen waren ware, brachten teveel op via speciale statuten in sociale zekerheid etc.

Ik heb dit geleerd. Hard werken, of niet hard werken, eerlijk zijn of niet eerlijk zijn.Het maakt niet uit, voor een baas ben je een nummer.En als het goed uitkomt, dan kan je beschikken. Het enige dat enigzins helpt is een bruin voetje halen bij de baas.En dat doe je niet door eer in je werk te willen halen.

De enige baas die ik vertrouw ben ikzelf. en ik vind het idee van zelfstandige te worden te riskant met zulke dieven die ons leiden.
Oud 15 januari 2004, 18:25   #3
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Tja, wat je vindt over je werkgever zegt wellicht meestal meer over jezelf dan over je werkgever.

Ik ben tot nu toe erg tevreden geweest, vooral bij Janssen Pharmaceutica.
Oud 15 januari 2004, 18:35   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Boer Bavo, daar zit je niet zo slecht, een industrietak die teert op de miserie van anderen, klinkt wel politiek.
langs de andere kant, er word wel wat levenskwaliteit gemaakt, dat balanceerd een beetje.(ik zit soortgelijk hoor, Koffie, een bakje troost, en nadien hart en vaatziekten)

Eneuh, wat ik van mijn werkgevers vind. Diegene die me ontslagen hebben, tja, menselijkheid 0, zakeninstinkt 7.(de eerste is falliet gegaan toen bleek dat de kwaliteit van de spullen zo belabberd was dat deze onverkoopbaar bleken)
Oud 16 januari 2004, 08:47   #5
gKush
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer
Tja, wat je vindt over je werkgever zegt wellicht meestal meer over jezelf dan over je werkgever.
M.a.w. Maddox heeft het eigenlijk aan zichzelf te wijten?!
Wat een flauwekul...
Oud 16 januari 2004, 09:00   #6
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gKush
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer
M.a.w. Maddox heeft het eigenlijk aan zichzelf te wijten?!
Wat een flauwekul...
Ik heb het absoluut niet over Maddox. Maar als je een site opent mete verhalen over werkgevers denk ik dat je in het algemeen meer over de werknemers dan over de werkgevers te weten komt.
Oud 16 januari 2004, 16:25   #7
gKush
Vreemdeling

Standaard

eigenlijk bedoelde ik.... de relatie werkgever/werknemer is toch op vertrouwen gestoeld... om nu met zo een site op de proppen te komen waarin iedereen openlijk paard en kar noemt...
wat als werkgevers een databank gaan aanleggen met de voor- en nadelen van elke werkgever?
Oud 16 januari 2004, 20:45   #8
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Ook de werknemer dient ervoor te zorgen dat hij kansen maakt op een markt waar men de mensen vraagt. Flexibiliteit en levenslang leren zijn sleutelwoorden, dat hebben ze ons alvast in de middelbare school ingepeperd toen we het hadden over de toekomst die wij waarschijnlijk zouden hebben. Wat zijn je diploma's, Maddox?
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2004, 04:56   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Diploma, A2 mechanica/onderhoudstechnieken- eigenlijk een all round techniekopleiding, een goeie basis.
B2 lassen , en een helaas verlopen certificaat Fotolassen G7 TIG/MIG.

Praktijkervaring, 11 jaar in allerlei industrietakken, gaande van productiearbeid, tot verantwoordelijke jobs in chemie en Nucleaire industrie.

Nu, tja, zien dat ik nog wat kan bij studeren op eigen houtje. PLC mag wel eens een opfrissing krijgen,samen met de nieuwere PC aansturing van machines.(er zijn nu machines die onder windows draaien ,begrijpe wie begrijpe kan)

Goed genoeg om mee te mogen doen op de arbeidsmarkt Foundation?

Om maar een voorbeeld te geven. 22 juni Dinsdag namiddag 16u15 mijn C 4 ontvangen-reden, geen werk meer.'k Stond al 2 weken te vegen,dus ik zag het aankomen-, en om 16u45 een andere baan hebben.Stempelen is er voor mij niet bij hoor.

Eneuh, ik ben nu een half uurtje thuis van mijn job.Nu mag ik mezelf troubleshooter en prototypemanager noemen.
Oud 17 januari 2004, 14:03   #10
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

3000 mensen bij Ford.

Omdat ford op meer exotische wijze wil produceren!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2004, 19:58   #11
gKush
Vreemdeling

Standaard

Tja, bb,
dan moet jij misschien eens op die site daar een positieve recensie over Janssen Pharmaceutica posten hé...
Je zal de eerste positieve zijn...
gKush
Oud 17 januari 2004, 20:18   #12
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gKush
Tja, bb,
dan moet jij misschien eens op die site daar een positieve recensie over Janssen Pharmaceutica posten hé...
Je zal de eerste positieve zijn...
gKush
Bwah, het jaar dat ik er werkte hebben ze ook de vacature-award voor beste werkgever gewonnen. Dus ik ben in elk geval niet de enige. Maar let op: er zitten ook mensen die steeds klagen dat het er vroeger beter was, ... Opvallend gegeven: ze hebben meestal nergens anders gewerkt.
Idem in het onderwijs trouwens. Wie hoorde je 2 jaar geleden altijd zeggen dat het in de privé toch zoveel beter was? Meestal mensen die er nooit gewerkt hadden.
(Opvallend trouwens dat je ze de laatste tijd niet meer hoort. Blijkbaar zijn die gevoelens anticonjunctureel)

En natuurlijk geldt: 90 mensen tevreden, 10 niet, wie zal je horen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be