Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Peter Tom Jones (Groen!) - 5 tot 11 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Peter Tom Jones (Groen!) - 5 tot 11 maart (1973) Burgerlijk Ingenieur Milieukunde, Doctor in de Materiaalkunde en momenteel werkzaam als post-doctoraal onderzoeker aan de KULeuven. Tijdens de komende federale verkiezingen staat hij als onfhankelijk kandidaat op de 2e plaats op de Groen!-Senaatslijst. De hoofdbetrachting is om duidelijk te maken dat er een ecologische omslag nodig is.

Discussietools
Oud 7 maart 2007, 20:33   #1
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard Hoe reageert u op de dood van Jean Baudrillard

Jean Baudrillard is zopas overleden op 77 jarige leeftijd. Hoe staat u tegen het heengaan van dit monument uit de na-oorlogse intellectuele geschiedenis?

En wat is voor u het belangrijkste inzicht uit zijn oeuvre?
C2C is offline  
Oud 7 maart 2007, 21:10   #2
Peter Tom Jones

Peter Tom Jones's schermafbeelding

Standaard

Beste,

Een tiental jaar geleden was ik veel bezig met theorieën rond postmodernisme te lezen: Guy Debord en Jean Baudrillard. Sindsdien ben ik daar een beetje mee gestopt. Langzaamaan in de wereld van de ecologie en (anders)globalisme verzeild geraakt.

t Is dus lang geleden; ik herinner me vooral het negatieve karakter van zijn postmodernisme: het cynisme, het hopeloze, het gebrek aan uitgangen. HEt zogenaamde deconstructieve postmodernisme. Zelf had ik meer interesse voor het reconstructieve postmodernisme; het meenemen van een aantal belangrijke elementen uit het postmodernistische verhaal maar die inbouwen in een nieuw, wervend verhaal dat enthousiasmerend is en gelooft in een positieve uitkomst, zonder evenwel naïef te zijn. Ik denk dan aan Laclau en Mouffe, en vooral de boeken van Steven Best en Douglas Kellner waar ik heel veel uit geleerd heb. Vooral ook omdat zij hun verhaal in een biofysische realiteit kaderden...

Maar zoals ik al zei, mijn beperkte kennis van Baudrillard dateert van een periode die al lang voorbij is. Misschien is hij tijdens zijn laatste levensjaren veranderd? Is dat zo?

met vriendelijke groeten
peter tom jones
www.petertomjones.be
Peter Tom Jones is offline  
Oud 7 maart 2007, 21:25   #3
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Tom Jones Bekijk bericht
Beste,

Een tiental jaar geleden was ik veel bezig met theorieën rond postmodernisme te lezen: Guy Debord en Jean Baudrillard. Sindsdien ben ik daar een beetje mee gestopt. Langzaamaan in de wereld van de ecologie en (anders)globalisme verzeild geraakt.

t Is dus lang geleden; ik herinner me vooral het negatieve karakter van zijn postmodernisme: het cynisme, het hopeloze, het gebrek aan uitgangen. HEt zogenaamde deconstructieve postmodernisme. Zelf had ik meer interesse voor het reconstructieve postmodernisme; het meenemen van een aantal belangrijke elementen uit het postmodernistische verhaal maar die inbouwen in een nieuw, wervend verhaal dat enthousiasmerend is en gelooft in een positieve uitkomst, zonder evenwel naïef te zijn. Ik denk dan aan Laclau en Mouffe, en vooral de boeken van Steven Best en Douglas Kellner waar ik heel veel uit geleerd heb. Vooral ook omdat zij hun verhaal in een biofysische realiteit kaderden...

Maar zoals ik al zei, mijn beperkte kennis van Baudrillard dateert van een periode die al lang voorbij is. Misschien is hij tijdens zijn laatste levensjaren veranderd? Is dat zo?

met vriendelijke groeten
peter tom jones
www.petertomjones.be
zowaar, een modernistische post-modernist!
Voltian is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be