![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() Ik begrijp al dat betoog voor hoofddoeken niet.
Frankrijk en België zijn geen Moslimlanden,gelukkig maar. Gaan wij protesteren omdat in Iran het dragen van een hoofddoek verplicht is? Neen,want dat is een moslimland. Van mijn part mogen ze ginder zelfs het gaasje voor de ogen in de burka ook toenaaien.i dont care! Zelfs als ze ginder op het idee komen om vrouwen enkel buiten te laten aan de leiband,i dont care! Maar dit is het westen hier met zijn eigen wetten,normen en waarden. Dus pas u aan of bol het af,simpel toch? Als westerse vrouw kun je toch ook niet verlangen om in arabië met minirok en opzichtige make-up het straat op te lopen,ze vermoorden je daarvoor! Maar ja,ginder is ginder en hier is hier,dat heeft mijn moeder me altijd zo geleerd i.v.m. huisregels.
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Maar hoofddoeken hadden al lang verboden moeten zijn op school en andere openbare instellingen,hier is dat ongepast. Als men morgen gaat betogen om altijd naakt over straat te willen lopen,dan doet men dat maar,al begrijp ik het niet. Wel ben ik blij dat er hier een wet bestaat die dat niet toelaat. En mensen die nudist zijn,kunnen gebruik maken van daartoe aangewezen plaatsen. Als morgen een bepaald land het steeds naakt lopen toelaat,i dont care,ze doen maar. Ginder is ginder,maar hier is hier!
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Da's een perverse interpretatie van de vrijheid. Vrijheid is enkel intolerant tegen ideologiën die de vrijheid beknotten. De vrijheid van godsdienst geldt enkel zo lang de godsdienst fundamentele rechten niet overschrijdt. Als er morgen een godsdienst zegt dat je meerdere vrouwen mag hebben en ze een pak slaag mag geven, ga je dat dan toelaten vanwege de godsdienstvrijheid? Ah ja , die is er al. En als linkse rakker zou je je de vraag moeten stellen of je het zou toelaten dat mensen hakenkruisen dragen? Juist ja, stop dus maar met dat hypocriet gedoe. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als linkse rakker vind ik dat:
*vrouwen een pak slaag geven een schending van de mensenrechten is en dus niet mag getolereerd worden en de kwestie religie heeft daar niets mee te maken. Het respect voor vrouwen (voor eender wie) staat boven alle religies, punt. *Hoofddoekjes zijn geen schending van mensenrechten, tenzij deze in strijd zijn met het vorige punt. Als een vrouw zelf kiest voor zo'n doek zie ik niet in waar zij de wetten en de rechten van dit land zou overtreden. Ik zet ook mijn muts op in de winter. Afgezien daarvan, vind ik die doekjes eigenlijk maar lelijke dingen ![]() *Dat mensen zo lomp zijn om hakenkruisen te dragen, is hun zaak en ik verbied hen dat niet, dus ja, ik zou het toelaten. Ze plakken zichzelf toch maar een stigmata op. Trouwens, dat hakenkruis is niet iets dat door de nazis werd uitgevonden. India en zelfs de joden zelf kenden dat al.
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weigeren om deze in bepaalde gevallen af te zetten, daar zit de fout. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, daar heb je wel een punt. Op school moesten we onze pet en muts ook afzetten.
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() In de aula zien ik veel gasten met een klak op en ook van die Brahimmutsen op. Geen enkele docent of prof die daar belachelijk over doet.
Misschien moet die mentaliteit doorgegeven worden aan de gewone leerkrachtjes van basis- en secundair onderwijs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als morgen het VB eist dat haar aanhangers met hakenkruisen mogen rondlopen mag dat voor mijn part ook verboden worden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | ||
Banneling