![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
|
Dank U, Pezeweverke.
Waarschijnlijk zijn dit de woorden (uiteraard in een andere taal) die nu gepreveld worden door de lakeien van "De Kroon". Het was deze week al duidelijk geworden dat in Utopia de N.V.A. in het nieuws wilden komen. En vandaag, zondag, is het hen gelukt. Uiteraard was de Hofdienaar (of is het Nar?) bij uitstek uitgenodigd om in debat te gaan met Lukas Van der Talen en de heer Michel (M.R. gemeenteraadslid - Waver). Vanzelfsprekend ging het door de Staatszender gemodereerde debat over de staatshervorming, en de gevaren van het Vlaams Nationalisme dat kan leiden tot de val van Utopia............ Maar in al zijn enthousiasme om voor één keer eens geloofwaardig over te komen, versprak ons Pezeweverke zich onbewust aangaande de toekomst van Brussel. "Wat mij betreft kan Brussel in de toekomst de hoofdstad van Vlaanderen blijven, maar evengoed die van Wallonië worden". Voil�*, weeral een punt bij en een stap dichter bij een ministerpostje in de schaduw van Laken. Daar zullen ze gegniffeld hebben. Niet alleen is er allang geen sprake meer van een splitsing van Brussel - Halle -Vilvoorde, maar nu speelt al het idee om niet meer te strijden tegen de verfransing van Brussel. Meer nog. Onze pezewever wil zelfs de Vlaamse Hoofdstad nog cadeau doen aan Wallonië. Tja, het kan verkeren zei Bredero. Of hoe de idealen die vroeger met hand en tand werden verdedigd nu (voor sommigen althans), moeten wijken voor de glans en de glitter van de Kroon. -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
|
|
#2 |
|
|
"Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht news:%[email protected]... > Maar in al zijn enthousiasme om voor één keer eens geloofwaardig over te > komen, versprak ons Pezeweverke zich onbewust aangaande de toekomst van > Brussel. "Wat mij betreft kan Brussel in de toekomst de hoofdstad van > Vlaanderen blijven, maar evengoed die van Wallonië worden". Voil�*, weeral > een punt bij en een stap dichter bij een ministerpostje in de schaduw van > Laken. Daar zullen ze gegniffeld hebben. Niet alleen is er allang geen > sprake meer van een splitsing van Brussel - Halle -Vilvoorde, maar nu speelt > al het idee om niet meer te strijden tegen de verfransing van Brussel. Meer > nog. Onze pezewever wil zelfs de Vlaamse Hoofdstad nog cadeau doen aan > Wallonië. Tja, het kan verkeren zei Bredero. Of hoe de idealen die vroeger > met hand en tand werden verdedigd nu (voor sommigen althans), moeten wijken > voor de glans en de glitter van de Kroon. > > Ghingis Khan Hoe graag je het ook anders zou willen zien, GK'tje, Brussel zullen we altijd moeten delen met de franstaligen. Hoe dan ook. Als je anders verhoopt ben je niet realistisch bezig. Dan ben je een utopist. En dat heeft niets te maken met BHV, noch met de verfransing. In Brussel is de verfransing nu eenmaal een historisch feit geworden, waar we niet meer omheen kunnen. Spijtig, maar het is nu eenmaal zo. hedwig |
|
|
#3 |
|
|
puntje wrote:
> > "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht > news:%[email protected]... > >> Maar in al zijn enthousiasme om voor één keer eens geloofwaardig over >> te komen, versprak ons Pezeweverke zich onbewust aangaande de toekomst >> van Brussel. "Wat mij betreft kan Brussel in de toekomst de hoofdstad van >> Vlaanderen blijven, maar evengoed die van Wallonië worden". Voil�*, >> weeral een punt bij en een stap dichter bij een ministerpostje in de >> schaduw van Laken. Daar zullen ze gegniffeld hebben. Niet alleen is er >> allang geen sprake meer van een splitsing van Brussel - Halle -Vilvoorde, >> maar nu > speelt >> al het idee om niet meer te strijden tegen de verfransing van Brussel. > Meer >> nog. Onze pezewever wil zelfs de Vlaamse Hoofdstad nog cadeau doen aan >> Wallonië. Tja, het kan verkeren zei Bredero. Of hoe de idealen die >> vroeger met hand en tand werden verdedigd nu (voor sommigen althans), >> moeten > wijken >> voor de glans en de glitter van de Kroon. >> >> Ghingis Khan > > Hoe graag je het ook anders zou willen zien, GK'tje, Brussel zullen we > altijd moeten delen met de franstaligen. Hoe dan ook. > Als je anders verhoopt ben je niet realistisch bezig. Dan ben je een > utopist. > En dat heeft niets te maken met BHV, noch met de verfransing. > In Brussel is de verfransing nu eenmaal een historisch feit geworden, waar > we niet meer omheen kunnen. > Spijtig, maar het is nu eenmaal zo. > > hedwig Er is zelfs een nieuwe evolutie bezig in Brussel waar in sommige gemeenten zelfs het Frans niet meer de meest gesproken taal is. De sossen gaan de gevolgen van het door hen gevoerde beleid als een boemerang in het eigen gezicht krijgen maar voor de gewone burger is het dan al veel te laat. -- Micro$oft What do you want to patch today? |
|
|
#4 |
|
|
"Caswallawn" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > puntje wrote: > > > > > "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht > > news:%[email protected]... > > > >> Maar in al zijn enthousiasme om voor n keer eens geloofwaardig over > >> te komen, versprak ons Pezeweverke zich onbewust aangaande de toekomst > >> van Brussel. "Wat mij betreft kan Brussel in de toekomst de hoofdstad van > >> Vlaanderen blijven, maar evengoed die van Walloni worden". Voil , > >> weeral een punt bij en een stap dichter bij een ministerpostje in de > >> schaduw van Laken. Daar zullen ze gegniffeld hebben. Niet alleen is er > >> allang geen sprake meer van een splitsing van Brussel - Halle -Vilvoorde, > >> maar nu > > speelt > >> al het idee om niet meer te strijden tegen de verfransing van Brussel. > > Meer > >> nog. Onze pezewever wil zelfs de Vlaamse Hoofdstad nog cadeau doen aan > >> Walloni. Tja, het kan verkeren zei Bredero. Of hoe de idealen die > >> vroeger met hand en tand werden verdedigd nu (voor sommigen althans), > >> moeten > > wijken > >> voor de glans en de glitter van de Kroon. > >> > >> Ghingis Khan > > > > Hoe graag je het ook anders zou willen zien, GK'tje, Brussel zullen we > > altijd moeten delen met de franstaligen. Hoe dan ook. > > Als je anders verhoopt ben je niet realistisch bezig. Dan ben je een > > utopist. > > En dat heeft niets te maken met BHV, noch met de verfransing. > > In Brussel is de verfransing nu eenmaal een historisch feit geworden, waar > > we niet meer omheen kunnen. > > Spijtig, maar het is nu eenmaal zo. > > > > hedwig > > Er is zelfs een nieuwe evolutie bezig in Brussel waar in sommige gemeenten > zelfs het Frans niet meer de meest gesproken taal is. > De sossen gaan de gevolgen van het door hen gevoerde beleid als een > boemerang in het eigen gezicht krijgen maar voor de gewone burger is het > dan al veel te laat. Zo is het. En idd, het is al te laat. Gedane zaken. hedwig |
|
|
#5 |
|
|
hedwig <hed.eem@scarlet(puntje)be> schreef in berichtnieuws [email protected]... > > "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht > news:%[email protected]... > > > Maar in al zijn enthousiasme om voor één keer eens geloofwaardig over te > > komen, versprak ons Pezeweverke zich onbewust aangaande de toekomst van > > Brussel. "Wat mij betreft kan Brussel in de toekomst de hoofdstad van > > Vlaanderen blijven, maar evengoed die van Wallonië worden". Voil�*, weeral > > een punt bij en een stap dichter bij een ministerpostje in de schaduw van > > Laken. Daar zullen ze gegniffeld hebben. Niet alleen is er allang geen > > sprake meer van een splitsing van Brussel - Halle -Vilvoorde, maar nu > speelt > > al het idee om niet meer te strijden tegen de verfransing van Brussel. > Meer > > nog. Onze pezewever wil zelfs de Vlaamse Hoofdstad nog cadeau doen aan > > Wallonië. Tja, het kan verkeren zei Bredero. Of hoe de idealen die vroeger > > met hand en tand werden verdedigd nu (voor sommigen althans), moeten > wijken > > voor de glans en de glitter van de Kroon. > > > > Ghingis Khan > > Hoe graag je het ook anders zou willen zien, GK'tje, Brussel zullen we > altijd moeten delen met de franstaligen. Hoe dan ook. > Als je anders verhoopt ben je niet realistisch bezig. Dan ben je een > utopist. > En dat heeft niets te maken met BHV, noch met de verfransing. > In Brussel is de verfransing nu eenmaal een historisch feit geworden, waar > we niet meer omheen kunnen. > Spijtig, maar het is nu eenmaal zo. > > hedwig > > Dit is een ingesteldheid en een visie van iemand die geen snars van Brussel begrijpt. Waarom zou Brussel voor de Vlamingen verloren zijn, omdat de mensen er frans spreken ? Het probleem is vrij eenvoudig op te lossen, wat wij nu zien is een één richtingsverkeer, de druk op de Vlaamse rand komt van uit Brussel, wel ik ben er van overtuigd dat als wij die druk omkeren er een gans ander Brussel zal ontstaan. Maar het ontbreekt ons gewoon aan goede politiekers met uitzondering van het Vlaams Belang die dit probleem al heel vroeg heeft opgemerkt. WT |
|
|
#6 |
|
|
"WT" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > hedwig <hed.eem@scarlet(puntje)be> schreef in berichtnieuws > [email protected]... >> Hoe graag je het ook anders zou willen zien, GK'tje, Brussel zullen we >> altijd moeten delen met de franstaligen. Hoe dan ook. >> Als je anders verhoopt ben je niet realistisch bezig. Dan ben je een >> utopist. >> En dat heeft niets te maken met BHV, noch met de verfransing. >> In Brussel is de verfransing nu eenmaal een historisch feit geworden, >> waar >> we niet meer omheen kunnen. >> Spijtig, maar het is nu eenmaal zo. >> >> hedwig > Dit is een ingesteldheid en een visie van iemand die geen snars van > Brussel > begrijpt. > Waarom zou Brussel voor de Vlamingen verloren zijn, omdat de mensen er > frans > spreken ? > Het probleem is vrij eenvoudig op te lossen, wat wij nu zien is een één > richtingsverkeer, de druk > op de Vlaamse rand komt van uit Brussel, wel ik ben er van overtuigd dat > als > wij die druk > omkeren er een gans ander Brussel zal ontstaan. Maar het ontbreekt ons > gewoon aan goede > politiekers met uitzondering van het Vlaams Belang die dit probleem al > heel > vroeg heeft opgemerkt. > WT ***** Ik vrees dat Hedwig gelijk heeft. Ik ben een Brusselaar. In mijn jeugd, en dan spreek ik van de jaren 40 en 50, spraken ze op straat, in de tram, op de markt nog "vloms". De pastoor preekte in het ABN, en de broeders van de lagere school gaven les in het ABN. Wij werden uitgemaakt voor Ollanders omdat we datzelfde ABN spraken. Dat komt nooit meer terug. Als kleinere taal moet je het op termijn altijd afleggen tegen een grotere taal. Tenzij je een taalgrens vastlegt. Vlaanderen heeft dat gelukkig gedaan. In Brussel is dat onmogelijk. Ook voor mij is de oplossing simpel, maar dan totaal anders. Vlaanderen moet Brussel loslaten en alle instellingen, ministeries, openbare diensten, hoofdkantoren van kranten, radio en tv, enzovoort, weghalen uit Brussel en overbrengen naar Antwerpen. Of Gent voor mijn part. Het bedrijfsleven volgt dan wel vanzelf, want dat wil zich concentreren waar de macht zit. En de Walen zullen hun instellingen ook grotendeels naar Wallonië verhuizen. Dan zakt Brussel als een pudding in mekaar en houdt het nog de Europese instellingen over. Het kan dan een netjes afgebakend Europees district worden. Vermoedelijk wordt de voertaal daar op lange termijn dan Engels. Maakt niet uit. De Brusselse Vlamingen zullen zich beter thuisvoelen in een internationale Europese hoofdstad dan in de Vlaams-onvriendelijke stad die Brussel nu geworden is. Maar het ontbreekt ons inderdaad aan politici met een visie op langere termijn. jvw > |
|
|
#7 |
|
|
jan verwege wrote:
> > "WT" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> hedwig <hed.eem@scarlet(puntje)be> schreef in berichtnieuws >> [email protected]... > >>> Hoe graag je het ook anders zou willen zien, GK'tje, Brussel zullen we >>> altijd moeten delen met de franstaligen. Hoe dan ook. >>> Als je anders verhoopt ben je niet realistisch bezig. Dan ben je een >>> utopist. >>> En dat heeft niets te maken met BHV, noch met de verfransing. >>> In Brussel is de verfransing nu eenmaal een historisch feit geworden, >>> waar >>> we niet meer omheen kunnen. >>> Spijtig, maar het is nu eenmaal zo. >>> >>> hedwig > >> Dit is een ingesteldheid en een visie van iemand die geen snars van >> Brussel >> begrijpt. >> Waarom zou Brussel voor de Vlamingen verloren zijn, omdat de mensen er >> frans >> spreken ? >> Het probleem is vrij eenvoudig op te lossen, wat wij nu zien is een één >> richtingsverkeer, de druk >> op de Vlaamse rand komt van uit Brussel, wel ik ben er van overtuigd dat >> als >> wij die druk >> omkeren er een gans ander Brussel zal ontstaan. Maar het ontbreekt ons >> gewoon aan goede >> politiekers met uitzondering van het Vlaams Belang die dit probleem al >> heel >> vroeg heeft opgemerkt. >> WT > > ***** > > Ik vrees dat Hedwig gelijk heeft. > Ik ben een Brusselaar. > In mijn jeugd, en dan spreek ik van de jaren 40 en 50, spraken ze op > straat, in de tram, op de markt nog "vloms". > De pastoor preekte in het ABN, en de broeders van de lagere school gaven > les in het ABN. > Wij werden uitgemaakt voor Ollanders omdat we datzelfde ABN spraken. > Dat komt nooit meer terug. Als kleinere taal moet je het op termijn altijd > afleggen tegen een grotere taal. > Tenzij je een taalgrens vastlegt. Vlaanderen heeft dat gelukkig gedaan. In > Brussel is dat onmogelijk. > Ook voor mij is de oplossing simpel, maar dan totaal anders. > Vlaanderen moet Brussel loslaten en alle instellingen, ministeries, > openbare diensten, hoofdkantoren van kranten, radio en tv, enzovoort, > weghalen uit Brussel en overbrengen naar Antwerpen. Of Gent voor mijn > part. Het bedrijfsleven volgt dan wel vanzelf, want dat wil zich > concentreren waar de macht zit. > En de Walen zullen hun instellingen ook grotendeels naar Wallonië > verhuizen. Dan zakt Brussel als een pudding in mekaar en houdt het nog de > Europese instellingen over. > Het kan dan een netjes afgebakend Europees district worden. Vermoedelijk > wordt de voertaal daar op lange termijn dan Engels. > Maakt niet uit. De Brusselse Vlamingen zullen zich beter thuisvoelen in > een internationale Europese hoofdstad dan in de Vlaams-onvriendelijke stad > die Brussel nu geworden is. > Maar het ontbreekt ons inderdaad aan politici met een visie op langere > termijn. > > jvw > Ik kan mij grotendeels bij dit verhaal aansluiten, enkel wat voertaal betreft, denk ik dat het eerder Arabisch dan Engels gaat zijn. -- Micro$oft What do you want to patch today? |
|
|
#8 |
|
|
"jan verwege" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > > Ik vrees dat Hedwig gelijk heeft. > Hedwig heeft *nooit*gelijk. Je ontgoochelt me, Janneman: taal is een geen volkscheigen goed, maar een uitdrukkingsmiddel zonder enige verdere betekenis. En blijf gvd met je Vlaemsche tengels van Brussel af: deze kosmopolitische wereldstad staat voor alle universalistische, globalistische, multiculturele waarden,- waar regionalisten/particularisten/nationalisten/viezetisten alleen kunnen van 'nachtmerriën'. u. |
|
|
#9 |
|
|
"WT" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > > Dit is een ingesteldheid en een visie van iemand die geen snars van Brussel > begrijpt. > Waarom zou Brussel voor de Vlamingen verloren zijn, omdat de mensen er frans > spreken ? > Het probleem is vrij eenvoudig op te lossen, wat wij nu zien is een één > richtingsverkeer, de druk > op de Vlaamse rand komt van uit Brussel, wel ik ben er van overtuigd dat als > wij die druk > omkeren er een gans ander Brussel zal ontstaan. > WT Hé! Stop! Ik heb nergens beweerd dat we Brussel verloren zijn. Nooit geef ik Brussel op. Maar de realiteit dicteert ons dat we het altijd zullen dienen te DELEN met de franstaligen. Zo zou het een hoofdstad kunnen blijven van zowel Wallonië als Vlaanderen. En dit alleen dan nog dank zij ons economisch overwicht. Nooit omwille van een taaloverwicht: het taalimperialisme dat het frans kenmerkt is niet eigen aan een noordelijke taal. In een scenario van het opvoeren van Vlaamse druk geloof ik niet: enerzijds is het onethisch (wij verwijten dit de franstaligen); anderzijds zal je daar nooit een Vlaamse meerderheid voor vinden. Realpolitiek! That's the clue! hedwig |
|
|
#10 |
|
|
"uncle" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > "jan verwege" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... >> >> Ik vrees dat Hedwig gelijk heeft. > Hedwig heeft *nooit*gelijk. > Je ontgoochelt me, Janneman: taal is een geen volkscheigen goed, maar een > uitdrukkingsmiddel zonder enige verdere betekenis. > En blijf gvd met je Vlaemsche tengels van Brussel af: deze kosmopolitische > wereldstad staat voor alle universalistische, globalistische, > multiculturele waarden,- waar > regionalisten/particularisten/nationalisten/viezetisten alleen kunnen van > 'nachtmerriën'. > u. ***** Mijn reden van bestaan is niet het al of niet ontgoochelen van anderen. Taal is inderdaad een uitdrukkingsmiddel en daardoor wordt het een bindmiddel tussen mensen die diezelfde taal gebruiken. Het maakt het communiceren makkelijker. En het is een van de basissen van een cultureel en sociaal weefsel. Wat niet verhindert dat je meer voeling kunt hebben met een geestgenoot die Chinees spreekt dan met een bekrompen mens uit je eigen dorp. Ik ben een geboren en getogen Brusselaar. Ik heb in Ganshoren, Jette, Ukkel, Schaarbeek, en Sint-Gillis gewoond. Dat Brussel een kosmopolitische stad is, geldt alleen voor een heel kleine bovenlaag van multicultureel denkende mensen. De overgrote meerderheid van de Brusselaars weet niet eens waarover je het hebt. Dat is niet anders dan in andere "grotere" steden. Ik ben een stadsmens. Ik kom tot leven als ik de sfeer kan opsnuiven van Parijs, Londen, Berlijn, Rome of Madrid. Die bruisende sfeer mis ik in Brussel. Dankzij zijn rol als hoofdstad van België en voor een stuk van Europa, ademt Brussel inderdaad een internationalere sfeer uit dan Antwerpen, Luik of Gent. Gelukkig maar. Maar voor de meerheid van de inwoners van de 19 gemeenten ligt dat internationale Brussel mijlenver van hun bed. jvw |
|
|
#11 |
|
|
hedwig <hed.eem@scarlet(puntje)be> schreef in berichtnieuws [email protected]... > > "WT" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > > > > Dit is een ingesteldheid en een visie van iemand die geen snars van > Brussel > > begrijpt. > > Waarom zou Brussel voor de Vlamingen verloren zijn, omdat de mensen er > frans > > spreken ? > > Het probleem is vrij eenvoudig op te lossen, wat wij nu zien is een één > > richtingsverkeer, de druk > > op de Vlaamse rand komt van uit Brussel, wel ik ben er van overtuigd dat > als > > wij die druk > > omkeren er een gans ander Brussel zal ontstaan. > > WT > > Hé! Stop! Ik heb nergens beweerd dat we Brussel verloren zijn. Nooit geef ik > Brussel op. Oef.......... > Maar de realiteit dicteert ons dat we het altijd zullen dienen te DELEN met > de franstaligen. Zo zou het een hoofdstad kunnen blijven van zowel Wallonië > als Vlaanderen. Waarom zou het delen van Brussel met de franstaligen DIE ER WONEN niet gaan ? Brussel is geen hoofdstad van Wallonie maar wel van Vlaanderen. De Walen hebben het "sch....t" aan Brussel die zien alleen de financiele voordelen. > En dit alleen dan nog dank zij ons economisch overwicht. Nooit omwille van > een taaloverwicht: het taalimperialisme dat het frans kenmerkt is niet eigen > aan een noordelijke taal. > In een scenario van het opvoeren van Vlaamse druk geloof ik niet: enerzijds > is het onethisch (wij verwijten dit de franstaligen); anderzijds zal je daar > nooit een Vlaamse meerderheid voor vinden. > Realpolitiek! That's the clue! Als ik je goed begrijp dan is de druk komende van Brussel op de Vlaams rand heel normaal, andersom zou het onetisch zijn.Hier kan ik even niet mee. Laten we als Vlaanderen beginnen met de armoede aan te pakken in Brussel, dat kost geld inderdaad maar Vlaanderen heeft hiervoor het geld, dat zou een pinuts zijn in vergelijking met wat heden ten dage versmost wordt aan allerhande nutteloze projecten. Eens de "benedenlaag" van de Brusselse bevolking voelt dat er iets gedaan wordt van uit Vlaanderen ben ik er van overtuigd dat dit heel snel een ommekeer zal geven. Wat heeft de doorsnee Brusselaar nu aan Vlaanderen ? .....niets. > hedwig > > WT |
|
|
#12 |
|
|
In article <[email protected]>,
[email protected] says... > Wat heeft de doorsnee Brusselaar nu aan Vlaanderen ? .....niets > Behalve als hij iets aan zijn huis/tuin/ etc wil gedaan krijgen: ga eens op eender welke weekdag om 05Hr00 op elke ingangsweg van Brussel staan en tel de wagentjes van ondernemers. En ja: de Brusselaar EIST Vlamingen, WEIGERT Walen. Tom De Moor |
|
|
#13 |
|
|
"WT" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > hedwig <hed.eem@scarlet(puntje)be> schreef in berichtnieuws > [email protected]... > > > > "WT" <[email protected]> schreef in bericht > > news:[email protected]... > > > > > > > Dit is een ingesteldheid en een visie van iemand die geen snars van > > Brussel > > > begrijpt. > > > Waarom zou Brussel voor de Vlamingen verloren zijn, omdat de mensen er > > frans > > > spreken ? > > > Het probleem is vrij eenvoudig op te lossen, wat wij nu zien is een één > > > richtingsverkeer, de druk > > > op de Vlaamse rand komt van uit Brussel, wel ik ben er van overtuigd dat > > als > > > wij die druk > > > omkeren er een gans ander Brussel zal ontstaan. > > > WT > > > > Hé! Stop! Ik heb nergens beweerd dat we Brussel verloren zijn. Nooit geef > ik > > Brussel op. > > Oef.......... > > > Maar de realiteit dicteert ons dat we het altijd zullen dienen te DELEN > met > > de franstaligen. Zo zou het een hoofdstad kunnen blijven van zowel > Wallonië > > als Vlaanderen. > > Waarom zou het delen van Brussel met de franstaligen DIE ER WONEN niet gaan > ? > Brussel is geen hoofdstad van Wallonie maar wel van Vlaanderen. > De Walen hebben het "sch....t" aan Brussel die zien alleen de financiele > voordelen. Brussel is nu de nationale hoofdstad, en kan voor mijn part dat ook zijn voor Wallonië. Als dit dan de enige link is met Wallonië, ach, met goede afspraken, het zij zo. > > En dit alleen dan nog dank zij ons economisch overwicht. Nooit omwille van > > een taaloverwicht: het taalimperialisme dat het frans kenmerkt is niet > eigen > > aan een noordelijke taal. > > In een scenario van het opvoeren van Vlaamse druk geloof ik niet: > enerzijds > > is het onethisch (wij verwijten dit de franstaligen); anderzijds zal je > daar > > nooit een Vlaamse meerderheid voor vinden. > > Realpolitiek! That's the clue! > > Als ik je goed begrijp dan is de druk komende van Brussel op de Vlaams rand > heel normaal, Je lijkt me volstrekt verkeerd te begrijpen. Lees m'n tekst nog eens? Als wij vinden dat het onethisch is dat er aan de rand wordt geraakt, dan is het evenzo onethisch dat wij de franstalige Brusselaar onder druk zouden gaan vervlaamsen. Dat zei ik. > andersom zou het onetisch zijn.Hier kan ik even niet mee. > Laten we als Vlaanderen beginnen met de armoede aan te pakken in Brussel, > dat kost geld inderdaad > maar Vlaanderen heeft hiervoor het geld, dat zou een pinuts zijn in > vergelijking met wat heden ten dage > versmost wordt aan allerhande nutteloze projecten. Eens de "benedenlaag" van > de Brusselse bevolking > voelt dat er iets gedaan wordt van uit Vlaanderen ben ik er van overtuigd > dat dit heel snel een ommekeer > zal geven. Wat heeft de doorsnee Brusselaar nu aan Vlaanderen ? ......niets. Als de Brusselaar uit eigen overweging en zonder druk voor Vlaanderen kiest, wel, wat zou ik daar tegen kunnen hebben. Alleen heeft dit scenario een hoog fictie-gehalte. hedwig |
|
|
#14 |
|
|
puntje wrote:
> > "WT" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> hedwig <hed.eem@scarlet(puntje)be> schreef in berichtnieuws >> [email protected]... >> > >> > "WT" <[email protected]> schreef in bericht >> > news:[email protected]... >> > > > >> > > Dit is een ingesteldheid en een visie van iemand die geen snars van >> > Brussel >> > > begrijpt. >> > > Waarom zou Brussel voor de Vlamingen verloren zijn, omdat de mensen >> > > er >> > frans >> > > spreken ? >> > > Het probleem is vrij eenvoudig op te lossen, wat wij nu zien is een > één >> > > richtingsverkeer, de druk >> > > op de Vlaamse rand komt van uit Brussel, wel ik ben er van overtuigd > dat >> > als >> > > wij die druk >> > > omkeren er een gans ander Brussel zal ontstaan. >> > > WT >> > >> > Hé! Stop! Ik heb nergens beweerd dat we Brussel verloren zijn. Nooit > geef >> ik >> > Brussel op. >> >> Oef.......... >> >> > Maar de realiteit dicteert ons dat we het altijd zullen dienen te DELEN >> met >> > de franstaligen. Zo zou het een hoofdstad kunnen blijven van zowel >> Wallonië >> > als Vlaanderen. >> >> Waarom zou het delen van Brussel met de franstaligen DIE ER WONEN niet > gaan >> ? >> Brussel is geen hoofdstad van Wallonie maar wel van Vlaanderen. >> De Walen hebben het "sch....t" aan Brussel die zien alleen de financiele >> voordelen. > > Brussel is nu de nationale hoofdstad, en kan voor mijn part dat ook zijn > voor Wallonië. > Als dit dan de enige link is met Wallonië, ach, met goede afspraken, het > zij zo. > >> > En dit alleen dan nog dank zij ons economisch overwicht. Nooit omwille > van >> > een taaloverwicht: het taalimperialisme dat het frans kenmerkt is niet >> eigen >> > aan een noordelijke taal. >> > In een scenario van het opvoeren van Vlaamse druk geloof ik niet: >> enerzijds >> > is het onethisch (wij verwijten dit de franstaligen); anderzijds zal je >> daar >> > nooit een Vlaamse meerderheid voor vinden. >> > Realpolitiek! That's the clue! >> >> Als ik je goed begrijp dan is de druk komende van Brussel op de Vlaams > rand >> heel normaal, > > Je lijkt me volstrekt verkeerd te begrijpen. Lees m'n tekst nog eens? > Als wij vinden dat het onethisch is dat er aan de rand wordt geraakt, dan > is het evenzo onethisch dat wij de franstalige Brusselaar onder druk > zouden gaan vervlaamsen. > Dat zei ik. > Een franstalige brusselaar is een contradictio in terminis, een verfranste Brusselaar daarentegen >> andersom zou het onetisch zijn.Hier kan ik even niet mee. >> Laten we als Vlaanderen beginnen met de armoede aan te pakken in Brussel, >> dat kost geld inderdaad >> maar Vlaanderen heeft hiervoor het geld, dat zou een pinuts zijn in >> vergelijking met wat heden ten dage >> versmost wordt aan allerhande nutteloze projecten. Eens de "benedenlaag" > van >> de Brusselse bevolking >> voelt dat er iets gedaan wordt van uit Vlaanderen ben ik er van overtuigd >> dat dit heel snel een ommekeer >> zal geven. Wat heeft de doorsnee Brusselaar nu aan Vlaanderen ? > .....niets. > > Als de Brusselaar uit eigen overweging en zonder druk voor Vlaanderen > kiest, wel, wat zou ik daar tegen kunnen hebben. Alleen heeft dit scenario > een hoog fictie-gehalte. > > hedwig De Vlaamse middelen resultaatgericht aanwenden in plaats van zoals nu ze te verspillen noem jij Brussel onder druk zetten? -- Micro$oft What do you want to patch today? |
|
|
#15 |
|
|
On Mar 13, 6:47 am, "uncle" <[email protected]> wrote:
> deze kosmopolitische > wereldstad staat voor alle universalistische, globalistische, multiculturele > waarden,- waar regionalisten/particularisten/nationalisten/viezetisten > alleen kunnen van 'nachtmerriën'. Bijlange niet. Ik kan me voorstellen dat voor een Ideghemsche heikneuter Brussel universalistisch overkomt, maar voor *werkelijke* globalisten is Brussel een achterlijk beduft gat, overgenomen door kutmarokkanen, en waar de enige thrill er in bestaat in het bepikt worden van je GSM 's nachts door datzelfde tuig. Zo'n beetje als de prachtige Oudgriekse steden aan de Zuidkust van Klein-Azi-e, overgenomen door en temidden van obscurantistische ignorante Anatolische islam-boerekinkels, - met een oerVlaamse oude prachtige architectuur, getuigend van een rijk Vlaams verleden, maar met een verpauperde obsolete sharia-toekomst. Manneken Pis akbar. H.M. |
|
|
#16 |
|
|
"hedwig" <hed.eem@scarlet(puntje)be> schreef in bericht news:[email protected]. .. > > "WT" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> > >> Dit is een ingesteldheid en een visie van iemand die geen snars van > Brussel >> begrijpt. > In een scenario van het opvoeren van Vlaamse druk geloof ik niet: > enerzijds > is het onethisch (wij verwijten dit de franstaligen); anderzijds zal je > daar > nooit een Vlaamse meerderheid voor vinden. > Realpolitiek! That's the clue! > > hedwig Ach. Binnenkort verkiezingen. Waar blijven de provocaties, de uitdagende persberichten van de Vlamingen ? De franstaligen lanceren elke week verschillende provocerende berichten om te zien hoe ver ze kunnen gaan. De Vlaamse traditionele partijen die zich voorbereiden op regeringsdeelname, zwijgen als vermoord. Integendeel, zij laten weten dat ze bereid zijn om toegevingen te doen. Provocaties, leugens en uitdagende, tot haat oproepende berichten. Dat is wat er nu zou moeten rondgestrooid worden door de Vlamingen. Nu, onmiddellijk. Precies zoals de franstaligen dat doen. Maar blijkbaar kunnen de Vlamingen hun eigen politici niet meer vertrouwen. Het zal wel weer de basis zijn die het zal moeten doen. Zijn er nog naievelingen die hopen dat de Vlaamse politici de economische en demografische problemen van Vlaanderen gaan oplossen ? Stommerikken. Take the money and run. In incense and patchouli. To find what's waiting inside. In the year of the pig. -- Rudyard Kipling |
|
|
#17 |
|
|
"Rudyard Kipling" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > Ach. Binnenkort verkiezingen. > Waar blijven de provocaties, de uitdagende persberichten van de Vlamingen ? > De franstaligen lanceren elke week verschillende provocerende berichten om > te zien hoe ver ze kunnen gaan. De Vlaamse traditionele partijen die zich > voorbereiden op regeringsdeelname, zwijgen als vermoord. Integendeel, zij > laten weten dat ze bereid zijn om toegevingen te doen. > Provocaties, leugens en uitdagende, tot haat oproepende berichten. Dat is > wat er nu zou moeten rondgestrooid worden door de Vlamingen. Nu, > onmiddellijk. > Precies zoals de franstaligen dat doen. > Maar blijkbaar kunnen de Vlamingen hun eigen politici niet meer vertrouwen. > Het zal wel weer de basis zijn die het zal moeten doen. Zijn er nog > naievelingen die hopen dat de Vlaamse politici de economische en > demografische problemen van Vlaanderen gaan oplossen ? Stommerikken. > > Rudyard Kipling Je mag je macht nooit halen uit strategie. hedwig |
|
|
#18 |
|
|
puntje wrote:
> > "Rudyard Kipling" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> Ach. Binnenkort verkiezingen. >> Waar blijven de provocaties, de uitdagende persberichten van de Vlamingen > ? >> De franstaligen lanceren elke week verschillende provocerende berichten >> om >> te zien hoe ver ze kunnen gaan. De Vlaamse traditionele partijen die >> zich >> voorbereiden op regeringsdeelname, zwijgen als vermoord. Integendeel, >> zij laten weten dat ze bereid zijn om toegevingen te doen. >> Provocaties, leugens en uitdagende, tot haat oproepende berichten. Dat >> is >> wat er nu zou moeten rondgestrooid worden door de Vlamingen. Nu, >> onmiddellijk. >> Precies zoals de franstaligen dat doen. >> Maar blijkbaar kunnen de Vlamingen hun eigen politici niet meer > vertrouwen. >> Het zal wel weer de basis zijn die het zal moeten doen. Zijn er nog >> naievelingen die hopen dat de Vlaamse politici de economische en >> demografische problemen van Vlaanderen gaan oplossen ? Stommerikken. >> >> Rudyard Kipling > > > Je mag je macht nooit halen uit strategie. > > hedwig Echter als blijkt dat telkenmale je onmacht voortkomt uit de gevolgde strategie, dien je die bij te stellen. -- Micro$oft What do you want to patch today? |
|
|
#19 |
|
|
"Caswallawn" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]. .. > puntje wrote: > > > > > "Rudyard Kipling" <[email protected]> schreef in bericht > > news:[email protected]... > >> > >> Ach. Binnenkort verkiezingen. > >> Waar blijven de provocaties, de uitdagende persberichten van de Vlamingen > > ? > >> De franstaligen lanceren elke week verschillende provocerende berichten > >> om > >> te zien hoe ver ze kunnen gaan. De Vlaamse traditionele partijen die > >> zich > >> voorbereiden op regeringsdeelname, zwijgen als vermoord. Integendeel, > >> zij laten weten dat ze bereid zijn om toegevingen te doen. > >> Provocaties, leugens en uitdagende, tot haat oproepende berichten. Dat > >> is > >> wat er nu zou moeten rondgestrooid worden door de Vlamingen. Nu, > >> onmiddellijk. > >> Precies zoals de franstaligen dat doen. > >> Maar blijkbaar kunnen de Vlamingen hun eigen politici niet meer > > vertrouwen. > >> Het zal wel weer de basis zijn die het zal moeten doen. Zijn er nog > >> naievelingen die hopen dat de Vlaamse politici de economische en > >> demografische problemen van Vlaanderen gaan oplossen ? Stommerikken. > >> > >> Rudyard Kipling > > > > > > Je mag je macht nooit halen uit strategie. > > > > hedwig > > Echter als blijkt dat telkenmale je onmacht voortkomt uit de gevolgde > strategie, dien je die bij te stellen. Waaruit opnieuw mijn besluit: strategie is fout. hedwig |
|
|
#20 |
|
|
puntje wrote:
> > "Caswallawn" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]. .. >> puntje wrote: >> >> > >> > "Rudyard Kipling" <[email protected]> schreef in bericht >> > news:[email protected]... >> >> >> >> Ach. Binnenkort verkiezingen. >> >> Waar blijven de provocaties, de uitdagende persberichten van de > Vlamingen >> > ? >> >> De franstaligen lanceren elke week verschillende provocerende >> >> berichten om >> >> te zien hoe ver ze kunnen gaan. De Vlaamse traditionele partijen die >> >> zich >> >> voorbereiden op regeringsdeelname, zwijgen als vermoord. Integendeel, >> >> zij laten weten dat ze bereid zijn om toegevingen te doen. >> >> Provocaties, leugens en uitdagende, tot haat oproepende berichten. >> >> Dat is >> >> wat er nu zou moeten rondgestrooid worden door de Vlamingen. Nu, >> >> onmiddellijk. >> >> Precies zoals de franstaligen dat doen. >> >> Maar blijkbaar kunnen de Vlamingen hun eigen politici niet meer >> > vertrouwen. >> >> Het zal wel weer de basis zijn die het zal moeten doen. Zijn er nog >> >> naievelingen die hopen dat de Vlaamse politici de economische en >> >> demografische problemen van Vlaanderen gaan oplossen ? > Stommerikken. >> >> >> >> Rudyard Kipling >> > >> > >> > Je mag je macht nooit halen uit strategie. >> > >> > hedwig >> >> Echter als blijkt dat telkenmale je onmacht voortkomt uit de gevolgde >> strategie, dien je die bij te stellen. > > > Waaruit opnieuw mijn besluit: strategie is fout. > > hedwig Tenzij je de juiste strategie vindt natuurlijk ;-) -- Micro$oft What do you want to patch today? |