![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: You Tube vs MTV! | |||
MTV moet You Tube voor de rechter dagen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
You Tube waesda? |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,70% |
MTV van d'antenne, You Tube er op |
![]() ![]() ![]() |
22 | 81,48% |
da interesseert mij nie! |
![]() ![]() ![]() |
4 | 14,81% |
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() MTV gaat You Tube voor de rechter dagen omdat ze het auteursrecht zouden geschonden hebben.
Wat vind jij er van? MTV eist 1 miljard dollar van YouTube images = new Array(); images[0] = new Picture( "214663", "/Assets/Images_Upload/fk130307b.jpg", "rr", "Ondermeer van een ,,Unplugged' sessie van Nirvana zijn opnames op Youtube te vinden", "", "" );images[1] = new Picture( "174881", "/Assets/Images_Upload/fwle_060905_youtube.jpg", "", "", "", "" ); ![]() Ondermeer van een ,,Unplugged' sessie van Nirvana zijn opnames op Youtube te vinden rr NEW YORK - De mediagigant Viacom, die onder meer MTV en Paramount Pictures controleert, heeft klacht ingediend tegen de internetzoekrobot Google en zijn filiaal waar videobeelden worden verdeeld, YouTube. Volgens Viacom ,,schenden zij massaal en intentioneel auteursrechten''. De groep eist 1 miljard dollar schadevergoeding. Viacom beweert dat op de YouTube-website 160.000 videoclips staan waarvan de copyrights eigendom zijn van Viacom. Het gaat onder meer om fragmenten uit televisieprogramma's. Die filmpjes werden volgens het bedrijf ,,meer dan 1,5 miljard keer bekeken''. De mediagroep wil dat het in de toekomst onmogelijk wordt voor YouTube om dergelijke video's te verspreiden. De laatste weken escaleerde het conflict tussen beide partijen. YouTube verwijderde onlangs nog 100.000 videoclips op vraag van Viacom. Dat bedrijf stapte nu naar de rechter in New York. wle bron: De Standaard. Laatst gewijzigd door De Garde : 14 maart 2007 om 14:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het is eigenlijk zielig gesteld met de leiding van de ganse mediaindustrie.
Al 10 jaar lang is het hun strategie om processen aan te spannen tegen netwerken en gebruikers, maar ze zijn te dom om een evaluatie te maken van die strategie. Het is in die 10 jaar ondertussen zo gemakkelijk geworden om muziek, films en programma's te downloaden. In het begin waren er newsgroups en FXP communities, men heeft tegen een aantal daarvan processen aangespannen maar zowel de newsgroups als de FXP communities zijn alive and kicking. Ze hebben een proces gewonnen tegen Napster, resultaat Napster is nu de legale weg op gegaan en als vervanging heb je emule, kazaa, bittorrents, etc. Nu spant men een 2de proces aan tegen google (youtube) terwijl de concurrentie al aan de deur staat met metacafe.com en zudeo. En ondertussen vergeet men nog het succes van sites zoals rapidshare en megaupload die ook een gigantische traffic hebben. Alles wat ze doen heeft juist een tegenovergesteld effect. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Voodoo Child : 14 maart 2007 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb er gewoon moeilijk mee dat MTV zaagt over clipjes die ze als ze ze uit hun archief halen enkel met een stoflong terug op het beeld kunnen komen.
't gewoon gratis reclame! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Ik kijk zowiezo meer naar youtube dan naar mtv hoor.
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 14 maart 2007 om 16:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() MTV is toch voor watjes...
![]()
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kan je die filmpjes downloaden? Er staan er redelijk wat uit mijn jeugd op die ik anders nooit ofte nimmer te zien krijg. Stranglers/sex pistols/motors/clash....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Afgrijselijk lawaai en lelijke beelden, ze doen ermee wat ze willen man. Boeit me geen reet meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga voor de 5de keuze: MTV moet zijn bek houden, want als ze youtube willen verbieden dat ze clips laten zien, moet MTV maar voor zorgen dat ik mijn muziekclip wil horen op het moment dat ik da wil
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
mvg, lantjes
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|