![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() De Verkoop Draait Door wrote:
> http://www.indymedia.nl/nl/2007/03/43212.shtml Ach wat leuk, Ernst. Wat geinig. Sta je soms ook op de foto? Ziehier het principiële verzet: vier verwende kindertjes, afkomstig uit de gegoede burgerij. Ze spelen een toneelstukje en gaan dan weer naar huis om te bikken. D'r is per saldo niks gebeurd. Alleen de eigen morele superioriteit is weer even bevestigd. Kogels hebben op ieder mens precies dezelfde uitwerking. Dat is bij lachpoeder nou juist niet het geval. Want je moet wel over gevoel voor humor beschikken. De verwende kindertjes hebben begrepen dat de Haagse politie dat heeft. Maar is dat bij iedereen dan zo? De vraag of lachpoeder ook goed werkt bij, pak hem beet, figuren van het slag Mohammed Bouyeri is daarom best interessant. Maar die vraag - die zal natuurlijk onbeantwoord blijven. En waarom is dat? Omdat het vragen naar de bekende weg is. |
![]() |
#3 |
|
![]() yew betcha <[email protected]> wrote:
> De Verkoop Draait Door wrote: > >> http://www.indymedia.nl/nl/2007/03/43212.shtml > > Ach wat leuk, Ernst. Wat geinig. Sta je soms ook op de foto? > > Ziehier het principiële verzet: vier verwende kindertjes, afkomstig > uit de gegoede burgerij. Ze spelen een toneelstukje en gaan dan weer > naar huis om te bikken. Da's toch wat clowns doen, een toneelstukje spelen en weer naar huis gaan? > D'r is per saldo niks gebeurd. Nou, ze hebbem de mensen even aan het lachen gemaakt. > Alleen de eigen morele superioriteit is weer even bevestigd. De morele superioriteit van een clown? Hoe moet ik me dat voorstellen? |
![]() |
#4 |
|
![]() Aris Tofanis wrote:
> De morele superioriteit van een clown? Hoe moet ik me dat voorstellen? Je stelt je voor dat achter de schmink een persoon schuilgaat, die een politieke agenda er op nahoudt. Acties van volstrekt symbolische aard, zoals hierboven beschreven, hebben geen enkel effect op wat voor politiek proces dan ook. Ik weet dat, jij weet dat en als zij eerlijk zijn, zullen de clowns dat zelf ook toegeven. Dus moet er iets anders aan de hand zijn. Waarom houdt men deze actie? De hypothese luidt dat men dit vooral voor zichzelf doet. Om er een goed gevoel bij te krijgen. |