Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2004, 14:50   #1
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

VLAAMS BLOK VERBOLGEN OVER VERWERPEN SPLITSING KIESKRING BRUSSEL-HALLE-VIVLOORDE

DEBAT IN SENAAT DE LAATSTE KANS

Het Vlaams Blok is verbolgen over het feit dat de Vlaamse partijen gisteren in de Kamer verzuimd hebben de splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde te realiseren naar aanleiding van de komende Europese verkiezingen.

[size=6]In tegenstelling tot wat sommige media beweren, heeft het Vlaams Blok zich niet onthouden bij de stemming over splitsing van de kieskring. De amendementen ter zake van Geert Bourgeois werden door het Vlaams Blok uiteraard goedgekeurd, net zoals het Vlaams Blok de amendementen van de CD&V ter zake heeft gesteund. Het Vlaams Blok zelf had overigens gelijklopende amendementen ingediend. [/size]
Opnieuw blijkt dat de Vlaamse partijen schaamteloos geplooid zijn voor de Franstalige belangen, terwijl zij in het Vlaams Parlement op 10 december jongstleden met veel bravoure een resolutie goedkeurden waarin die splitsing met zoveel woorden werd geëist vóór de Europese verkiezingen. Het blijken eens te meer woorden in de wind te zijn geweest. Het feit dat de Vlaams-Brabantse Kamerleden van de meerderheid zich op welgeteld één amendement van de tientallen amendementen die te maken hadden met de splitsing “symbolisch” onthouden hebben, is niet eens een doekje voor het bloeden. De rest van de amendementen stemden zij gewoon weg. Dit is België : heel politiek Vlaanderen staat achter de splitsing, maar als puntje bij paaltje komt, trekt men zonder enige schaamte de staart in, en steekt men een dolk in de rug van de burgemeesters van Halle-Viloorde, die in deze zaak de laatste maanden de motor zijn geweest.

Het dossier verhuist nu naar de Senaat. Het Vlaams Blok zal daar alle amendementen, die in de Kamer ingediend werden en die te maken hebben met de splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde, opnieuw indienen. Tevens zal het Vlaams Blok eisen dat het verzoekschrift van de Conferentie van de burgemeesters van Halle-Vilvoorde, dat vorige week in de Senaat werd ingediend, mee geagendeerd wordt. Op dat ogenblik hebben de Vlaamse meerderheidspartijen de kans alsnog de splitsing te realiseren. Het wordt vooral uitkijken naar het stemgedrag van de Vlaamse gemeenschapssenatoren, die in het Vlaams Parlement mee de resolutie over de splitsing goedkeurden.
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2004, 14:59   #2
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

In dat geval, proficiat voor de juiste keuze en excuses wat betreft de conclusies die we verbonden aan de foute informatie.

Maar om nu te staan roepen over "leugens van de N-VA'ers" is behoorlijk idioot, want gisteren namen de aanwezige Blokkers dezelfde informatie over en weerlegde ze die evenmin.
In dat geval zijn de Blokkers even grote leugenaars als de N-VA'ers.

Maar, waar blijft de striemende reactie van het Vlaams Blok over hun strategische onthouding bij de stemming over de kiesdrempel? Of zijn dat toch geen leugens?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2004, 15:06   #3
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Knut

Het ging over één GLOBAAL wetsontwerp

waarin zowel de kieswetgeving (kiesdrempel)

als de splitsing BHV staken.

Blok heeft zich bij de globale stemming onthouden
ipv tegen te stemmen.

De globale onthouding van het BLOK vernietigt de kracht van de

stemmingen van de amendementen.

Er was geen enkele reden dat het Blok zich onthield.

Dus de STANDAARD heeft wel gelijk waar ze schrijft dat
het BLOK zich heeft onthouden.
Clemens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2004, 15:08   #4
De Knut
Minister

Standaard

Wat een zielig excuus om uw al-dan-niet gewilde leugens te bevestigen...

Zorroaster geeft tenminste toe dat zijn info fout was.
Oud 23 januari 2004, 15:12   #5
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Nu wordt het ingewikkeld. Heeft het Vlaams Blok zich nu bij één bepaald amendement (welk dan?) onthouden, al dan niet per ongeluk, of hebben zij bij de algemene eindstemming onthouden (zo die er was)?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2004, 15:30   #6
Clemens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Het BLOK heeft zich onthouden bij het globale wetsontwerp.

zie : www.dekamer.be
Oud 23 januari 2004, 15:33   #7
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Wat is eigenlijk het nut van de mogelijkheid je te kunnen onthouden in de Belgische volksvertegenwoordiging? Volgens mij is de onthoudingsoptie alleen interessant voor politieke spelletjes, want politici horen over elk onderwerp een standpunt te hebben en anders evt. niet aan de stemming deel te nemen. Die optie kan dus beter afgeschaft worden. Het zou heel wat gesjoemel, achterkamertjes- en vriendjespolitiek schelen.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2004, 15:37   #8
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Maar, waar blijft de striemende reactie van het Vlaams Blok over hun strategische onthouding bij de stemming over de kiesdrempel? Of zijn dat toch geen leugens?
zie http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=9420
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2004, 15:52   #9
Tegendradigaard

Standaard

Inderdaad Dimitri het zou ja of neen moeten zijn. KLaar en duidelijk geen gezwets of gezever.

Afschaffen die onthouding. Duidelijkheid is wat wij nodig hebben. Europa gaat kapot en tenonder aan de onduidelijkheid.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2004, 15:58   #10
Clemens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Knut

Zou u niet beter antwoorden op mijn stelling

dat de 5 % kiesdrempel en de splitsing BHV één wet is.

En het BLOK zich heeft onthouden op de globale wet.

Dus voor het BLOK was de kiesdrempel belangrijker dan de splitsing van
BHV.

Of "BLOK BELANG boven Vlaams Belang"
Oud 23 januari 2004, 16:00   #11
De Knut
Minister

Standaard

het BLOK ken ik niet.
Is dat zoiets als de Nieuwe Alliantie?
Oud 23 januari 2004, 16:01   #12
Tegendradigaard

Standaard

clemens blijft de vraag dat indien het Vlaams Blok neen had gestemd zou dan het kiesarrondissedingen BHV gesplitst zijn ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 23 januari 2004, 16:01   #13
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Liegen, liegen!

De Standaard meldt in een kort stukje dat het Vlaams Blok zich gisteren bij de stemmingen over de kieswetgeving onthield op amendementen die voorzagen in de splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde.

Dat is een pertinente leugen. Wie het verslag van de Kamerzitting van gisteren bekijkt (www.dekamer.be), zal merken dat het Vlaams Blok ALLE amendementen mee GOEDKEURDE, op eentje na (waar het Vlaams Blok zich onthield). Dat laatste was een vergissing, die ook door fractieleider Annemans mondeling werd rechtgezet.

De Standaard maakte ook geen melding van het feit dat het Vlaams Blok zelf een hele reeks amendementen voor de splitsing had ingediend, meer dan elke andere Vlaamse partij. Het Vlaams Blok heeft de voorbije dagen trouwens de regering geïnterpelleerd over de actie van de burgemeesters van Halle-Vilvoorde. Zo klagen wij de houding aan van minister Dewael aan die de burgemeesters onder druk zet en zelfs dreigt met sancties. Ook daarvan was niets in de pers te lezen.

Het opzet van De Standaard is duidelijk: de krant wil het Vlaams Blok met ordinaire leugens in zijn Vlaamse flank treffen. Wie echter naar de (verzwegen) feiten kijkt, weet wel beter!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2004, 16:04   #14
Clemens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Knut

In plaats van flauwe excuses te zoeken

bevestigt u mijn stelling.

BHV.

Of "BLOK BELANG boven Vlaams Belang"
Oud 23 januari 2004, 16:07   #15
Tegendradigaard

Standaard

Clemens ik had ook een vraag gesteld : namelijk zou het kiesarrondissedingen BHV NU gesplitst zijn indien het VB gisteren NEEN zou gestemd hebben ?

Ligt de schuld niet eerder bij de partijen VLD, SPA en SPIRIT dat die splitsing er niet gekomen is ? 't zijn zij toch die in de regering zitten he.

Oud 23 januari 2004, 16:08   #16
Calle
Parlementslid

Standaard

Hoeveel keer gaan jullie hetzelfde bericht nog copy-pasten ?
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2004, 16:18   #17
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
het BLOK ken ik niet.
Is dat zoiets als de Nieuwe Alliantie?
Zeg maar gewoon "Alliantie"!
Oud 23 januari 2004, 16:55   #18
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Clemens ik had ook een vraag gesteld : namelijk zou het kiesarrondissedingen BHV NU gesplitst zijn indien het VB gisteren NEEN zou gestemd hebben ?

Ligt de schuld niet eerder bij de partijen VLD, SPA en SPIRIT dat die splitsing er niet gekomen is ? 't zijn zij toch die in de regering zitten he.
de schuld ligt bij alle tegenstanders!
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2004, 17:00   #19
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Luddo,

Graag een antwoord , en geen rond de pot draaierij

Clemens schreef:

“Zou u niet beter antwoorden op mijn stelling

BHV.”

Is hierop een zinnig en eerlijk antwoord geven zo moeilijk ?
Marie-José is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2004, 17:02   #20
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie-José
Luddo,

Graag een antwoord , en geen rond de pot draaierij

Clemens schreef:

“Zou u niet beter antwoorden op mijn stelling

BHV.”

Is hierop een zinnig en eerlijk antwoord geven zo moeilijk ?
vraag dat ook maar aan de knut
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be