![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Berichten: n/a
|
The Spanish Inquisition <[email protected]> wrote in
news:[email protected] ll.nl: > Ma®©el wrote: > >> Ik overweeg voor mijn volgende auto een automaat te nemen. >> Omdat ik regelmatig in een file mag staan, denk ik dat dit >> comfortabeler is. Is dit een onzin reden of heeft iemand hier echt >> duidelijk positieve ervaring mee ? > > Oh, yes, yes, yes. > > Sinds ik een automaat heb zijn de files *veel* minder vervelend. > Je kunt rustig muziekjes luisteren en voor je uit denken zonder dat je > steeds weer moet beslissen of je hem nou wel of niet nog even in z'n 2 > moet zetten. > > Ximinez Eigenlijk moeten wij hieruit ook concluderen dat de overheid wellicht nog veel effektiever de files kan bestrijden door automaten te verbieden.... Nee, wacht, dat klinkt eigenlijk nog veel te tam: De files zijn ueberhaupt eerst toegenomen sinds de opmars van de automaten. (wetenschappelijk toetsbaar is dat wellicht alleen door regio's te vergelijken op file-omvang/groei die typisch hoge of lage percentages automaat vs handbak kennen, maar zolang niemand het aldus weet te falsificeren handhaaf ik iig de stelling.... Willem (en zeg nou zelf, of je nou door de hond of de kat gebeten wordt, van die vrijheid wordt je toch beroofd, edoch met 1 alleraardigst verschil: de huidige methodiek kent iig een total-tax-begrenzer, RR niet) Jan Oh, was ik toch voorwaar nog mijn grootste argwaan jegens RR vergeten: Wat als het *wel* werkt? Zeg maar als het te *goed* werkt? Zou de overheid zich iig in die context (total-tax) wel durven instellen op het niveau van 1990? Of blijven schroeven tot het huidige niveau weer is bereikt, ongeacht hoeveel files er zijn opgelost? Oftwel: *wat* is het doel der overheid, om weer te gaan schroeven aan het 'beleids-instrument', als wij niet weten wat het eigenlijke beleidsdoel is? Want met de hele voorgaande verdubbeling sinds 1990 is dat doel ook al niet gehaald, en toch is er geen dubbeltje teruggedraaid....dus waarom zou dat nu wel geschieden? Denkt u vanuit de branche overigens ook nog even fyntjes aan de bezweringen rond de APK, dat het echt louter en alleen om verkeersveiligheidsaspekten zou gaan.... -- Bye, Willem-Jan Markerink The desire to understand is sometimes far less intelligent than the inability to understand <[email protected]> [note: 'a-one' & 'en-el'!] |
|
|
#2 |
|
Berichten: n/a
|
"Willem-Jan Markerink" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected].. . > The Spanish Inquisition <[email protected]> wrote in > news:[email protected] ll.nl: > >> Ma®©el wrote: >> >>> Ik overweeg voor mijn volgende auto een automaat te nemen. >>> Omdat ik regelmatig in een file mag staan, denk ik dat dit >>> comfortabeler is. Is dit een onzin reden of heeft iemand hier echt >>> duidelijk positieve ervaring mee ? >> >> Oh, yes, yes, yes. >> >> Sinds ik een automaat heb zijn de files *veel* minder vervelend. >> Je kunt rustig muziekjes luisteren en voor je uit denken zonder dat je >> steeds weer moet beslissen of je hem nou wel of niet nog even in z'n 2 >> moet zetten. >> >> Ximinez > > Eigenlijk moeten wij hieruit ook concluderen dat de overheid wellicht nog > veel effektiever de files kan bestrijden door automaten te > verbieden.... > > Nee, wacht, dat klinkt eigenlijk nog veel te tam: > > De files zijn ueberhaupt eerst toegenomen sinds de opmars van de > automaten. > > (wetenschappelijk toetsbaar is dat wellicht alleen door regio's te > vergelijken op file-omvang/groei die typisch hoge of lage percentages > automaat vs handbak kennen, maar zolang niemand het aldus weet te > falsificeren handhaaf ik iig de stelling.... je kunt handhaven wat je wilt maar met een automaat ben je sneller weg bij een stop licht er dan bevorderd dus de doorstrooming. Peter |
|
|
#3 |
|
Berichten: n/a
|
peter wrote:
> > "Willem-Jan Markerink" <[email protected]> schreef in bericht >> automaat vs handbak kennen, maar zolang niemand het aldus weet te >> falsificeren handhaaf ik iig de stelling.... > > je kunt handhaven wat je wilt maar met een automaat ben je sneller weg bij > een stop licht Waarom denk je dat? De eerste versnelling is bij een automaat toch hoger dan bij een handbak? Dat is ongustig bij het optrekken. En er gaat ook meer power verloren in een automaat. Hij is alleen gunstig voor mensen die zelf te dom zijn om goed te schakelen, of te lui. Zo'n automaat ontneemt de mensen hun eigen verantwoordelijkheid en wil alles voor ze regelen. Een automaat is dus net als de bemoeizuchtige overheid, dat doorzien we hier in nl.politiek meteen! (En in n.f.belastingen ook, alleen die van nl.auto zullen het wel weer niet snappen...) (J) |
|
|
#4 |
|
Berichten: n/a
|
"De Joker ©" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > peter wrote: >> >> "Willem-Jan Markerink" <[email protected]> schreef in bericht > >>> automaat vs handbak kennen, maar zolang niemand het aldus weet te >>> falsificeren handhaaf ik iig de stelling.... >> >> je kunt handhaven wat je wilt maar met een automaat ben je sneller weg bij >> een stop licht > > Waarom denk je dat? De eerste versnelling is bij een automaat toch > hoger dan bij een handbak? Dat is ongustig bij het optrekken. En > er gaat ook meer power verloren in een automaat. Hij is alleen > gunstig voor mensen die zelf te dom zijn om goed te schakelen, of te > lui. Zo'n automaat ontneemt de mensen hun eigen verantwoordelijkheid > en wil alles voor ze regelen. > > Een automaat is dus net als de bemoeizuchtige overheid, dat doorzien > we hier in nl.politiek meteen! (En in n.f.belastingen ook, alleen die > van nl.auto zullen het wel weer niet snappen...) > Met een automaat ben je echt merkbaar sneller weg, met hetzelfde motorvermogen. De motor is door de slip in de koppelomvormer zeer snel boven de 2000 rpm en zit dan meestal op het maximum koppel, zeker bij diesels. Je hebt voorts geen tijdverlies door het aangrijpingspunt van de koppeling te doseren. Ook gaat het opschakelen sneller. |
|
|
#5 |
|
Berichten: n/a
|
On Tue, 27 Mar 2007 21:08:11 +0200, De Joker © wrote
(in article <[email protected]>): > peter wrote: >> >> "Willem-Jan Markerink" <[email protected]> schreef in bericht > >>> automaat vs handbak kennen, maar zolang niemand het aldus weet te >>> falsificeren handhaaf ik iig de stelling.... >> >> je kunt handhaven wat je wilt maar met een automaat ben je sneller weg bij >> een stop licht > > Waarom denk je dat? De eerste versnelling is bij een automaat toch > hoger dan bij een handbak? Dat is ongustig bij het optrekken. En > er gaat ook meer power verloren in een automaat. Hij is alleen > gunstig voor mensen die zelf te dom zijn om goed te schakelen, of te > lui. Zo'n automaat ontneemt de mensen hun eigen verantwoordelijkheid > en wil alles voor ze regelen. Leuk verhaal maar verder kul. Allereerst kunnen er maar heel weinig mensen goed, snel en op het juiste moment schakelen. Zelfde geldt voor de juiste hoeveelheid gas. Uiteraard zul jij het allemaal perfect doen maar jij bent dan echt de enige (oke, er is er vast nog eentje) > > Een automaat is dus net als de bemoeizuchtige overheid, dat doorzien > we hier in nl.politiek meteen! (En in n.f.belastingen ook, alleen die > van nl.auto zullen het wel weer niet snappen...) > > (J) > |
|
|
#6 |
|
Berichten: n/a
|
"FrankD" <[email protected]> wrote in message news:[email protected] al.net... > On Tue, 27 Mar 2007 21:08:11 +0200, De Joker © wrote > (in article <[email protected]>): > > > peter wrote: > >> > >> "Willem-Jan Markerink" <[email protected]> schreef in bericht > > > >>> automaat vs handbak kennen, maar zolang niemand het aldus weet te > >>> falsificeren handhaaf ik iig de stelling.... > >> > >> je kunt handhaven wat je wilt maar met een automaat ben je sneller weg bij > >> een stop licht > > > > Waarom denk je dat? De eerste versnelling is bij een automaat toch > > hoger dan bij een handbak? Dat is ongustig bij het optrekken. En > > er gaat ook meer power verloren in een automaat. Hij is alleen > > gunstig voor mensen die zelf te dom zijn om goed te schakelen, of te > > lui. Zo'n automaat ontneemt de mensen hun eigen verantwoordelijkheid > > en wil alles voor ze regelen. > > Leuk verhaal maar verder kul. > > Allereerst kunnen er maar heel weinig mensen goed, snel en op het juiste > moment schakelen. Zelfde geldt voor de juiste hoeveelheid gas. > > Uiteraard zul jij het allemaal perfect doen maar jij bent dan echt de enige > (oke, er is er vast nog eentje) Dank je.. |
|
|
#7 |
|
Berichten: n/a
|
"peter" <[email protected]> wrote in news:eubh07$n14$1@nl-
news.euro.net: > > "Willem-Jan Markerink" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected].. . >> The Spanish Inquisition <[email protected]> wrote in >> news:[email protected] ll.nl: >> >>> Ma®©el wrote: >>> >>>> Ik overweeg voor mijn volgende auto een automaat te nemen. >>>> Omdat ik regelmatig in een file mag staan, denk ik dat dit >>>> comfortabeler is. Is dit een onzin reden of heeft iemand hier echt >>>> duidelijk positieve ervaring mee ? >>> >>> Oh, yes, yes, yes. >>> >>> Sinds ik een automaat heb zijn de files *veel* minder vervelend. >>> Je kunt rustig muziekjes luisteren en voor je uit denken zonder dat je >>> steeds weer moet beslissen of je hem nou wel of niet nog even in z'n 2 >>> moet zetten. >>> >>> Ximinez >> >> Eigenlijk moeten wij hieruit ook concluderen dat de overheid wellicht nog >> veel effektiever de files kan bestrijden door automaten te >> verbieden.... >> >> Nee, wacht, dat klinkt eigenlijk nog veel te tam: >> >> De files zijn ueberhaupt eerst toegenomen sinds de opmars van de >> automaten. >> >> (wetenschappelijk toetsbaar is dat wellicht alleen door regio's te >> vergelijken op file-omvang/groei die typisch hoge of lage percentages >> automaat vs handbak kennen, maar zolang niemand het aldus weet te >> falsificeren handhaaf ik iig de stelling.... > > je kunt handhaven wat je wilt maar met een automaat ben je sneller weg bij > een stop licht er dan bevorderd dus de doorstrooming. > > Peter > > > Fout, zeker bij een TDi. Turbogat wordt elke Euro-norm groter. Handbak kun je 'voorladen', automaat alleen met kunst&vliegwerk. -- Bye, Willem-Jan Markerink The desire to understand is sometimes far less intelligent than the inability to understand <[email protected]> [note: 'a-one' & 'en-el'!] |
|
|
#8 |
|
Berichten: n/a
|
"Klaas Ensing" <[email protected]> wrote in
news:[email protected]: > > "De Joker ©" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> peter wrote: >>> >>> "Willem-Jan Markerink" <[email protected]> schreef in bericht >> >>>> automaat vs handbak kennen, maar zolang niemand het aldus weet te >>>> falsificeren handhaaf ik iig de stelling.... >>> >>> je kunt handhaven wat je wilt maar met een automaat ben je sneller weg >>> bij een stop licht >> >> Waarom denk je dat? De eerste versnelling is bij een automaat toch >> hoger dan bij een handbak? Dat is ongustig bij het optrekken. En >> er gaat ook meer power verloren in een automaat. Hij is alleen >> gunstig voor mensen die zelf te dom zijn om goed te schakelen, of te >> lui. Zo'n automaat ontneemt de mensen hun eigen verantwoordelijkheid >> en wil alles voor ze regelen. >> >> Een automaat is dus net als de bemoeizuchtige overheid, dat doorzien >> we hier in nl.politiek meteen! (En in n.f.belastingen ook, alleen die >> van nl.auto zullen het wel weer niet snappen...) >> > > Met een automaat ben je echt merkbaar sneller weg, met hetzelfde > motorvermogen. De motor is door de slip in de koppelomvormer zeer snel > boven de 2000 rpm en zit dan meestal op het maximum koppel, zeker bij > diesels. Je hebt voorts geen tijdverlies door het aangrijpingspunt van > de koppeling te doseren. Ook gaat het opschakelen sneller. > > Vanwege het steeds groter wordende turbogat (groter met elke Euro-norm, zoals Duitse offroad-testers steevast fyntjes opmerken) duurt het juist langer om die turbo op toeren te krijgen, onder last, ipv geheel vrij als bij een handbak. -- Bye, Willem-Jan Markerink The desire to understand is sometimes far less intelligent than the inability to understand <[email protected]> [note: 'a-one' & 'en-el'!] |
|
|
#9 |
|
Berichten: n/a
|
"Willem-Jan Markerink" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected].. . > "Klaas Ensing" <[email protected]> wrote in > news:[email protected]: > >> >> "De Joker ©" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> peter wrote: >>>> >>>> "Willem-Jan Markerink" <[email protected]> schreef in bericht >>> >>>>> automaat vs handbak kennen, maar zolang niemand het aldus weet te >>>>> falsificeren handhaaf ik iig de stelling.... >>>> >>>> je kunt handhaven wat je wilt maar met een automaat ben je sneller weg >>>> bij een stop licht >>> >>> Waarom denk je dat? De eerste versnelling is bij een automaat toch >>> hoger dan bij een handbak? Dat is ongustig bij het optrekken. En >>> er gaat ook meer power verloren in een automaat. Hij is alleen >>> gunstig voor mensen die zelf te dom zijn om goed te schakelen, of te >>> lui. Zo'n automaat ontneemt de mensen hun eigen verantwoordelijkheid >>> en wil alles voor ze regelen. >>> >>> Een automaat is dus net als de bemoeizuchtige overheid, dat doorzien >>> we hier in nl.politiek meteen! (En in n.f.belastingen ook, alleen die >>> van nl.auto zullen het wel weer niet snappen...) >>> >> >> Met een automaat ben je echt merkbaar sneller weg, met hetzelfde >> motorvermogen. De motor is door de slip in de koppelomvormer zeer snel >> boven de 2000 rpm en zit dan meestal op het maximum koppel, zeker bij >> diesels. Je hebt voorts geen tijdverlies door het aangrijpingspunt van >> de koppeling te doseren. Ook gaat het opschakelen sneller. >> >> > > Vanwege het steeds groter wordende turbogat (groter met elke Euro-norm, > zoals Duitse offroad-testers steevast fyntjes opmerken) duurt het juist > langer om die turbo op toeren te krijgen, onder last, ipv geheel vrij als > bij een handbak. > Bij normale auto's, voor on-road, is het verschijnsel turbo-gat bijna verdwenen. Bij mijn auto kan ik het amper voelen en de nieuwste generaties met twin-turbo's (1 kleine + 1 grote) hebben dit verschijnsel nog kleiner gemaakt. De nadelen van extra filters worden dus over-gecompenseerd, met steeds meer vermogen. Bij off-road balanceer je, denk ik meer in het gebied vlak boven stationair, waar het probleem kan opvallen. |
|
|
#10 |
|
Berichten: n/a
|
"Klaas Ensing" <[email protected]> wrote in
news:[email protected]: > > "Willem-Jan Markerink" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected].. . >> "Klaas Ensing" <[email protected]> wrote in >> news:[email protected]: >> >>> >>> "De Joker ©" <[email protected]> schreef in bericht >>> news:[email protected]... >>>> peter wrote: >>>>> >>>>> "Willem-Jan Markerink" <[email protected]> schreef in bericht >>>> >>>>>> automaat vs handbak kennen, maar zolang niemand het aldus weet te >>>>>> falsificeren handhaaf ik iig de stelling.... >>>>> >>>>> je kunt handhaven wat je wilt maar met een automaat ben je sneller >>>>> weg bij een stop licht >>>> >>>> Waarom denk je dat? De eerste versnelling is bij een automaat toch >>>> hoger dan bij een handbak? Dat is ongustig bij het optrekken. En >>>> er gaat ook meer power verloren in een automaat. Hij is alleen >>>> gunstig voor mensen die zelf te dom zijn om goed te schakelen, of te >>>> lui. Zo'n automaat ontneemt de mensen hun eigen verantwoordelijkheid >>>> en wil alles voor ze regelen. >>>> >>>> Een automaat is dus net als de bemoeizuchtige overheid, dat doorzien >>>> we hier in nl.politiek meteen! (En in n.f.belastingen ook, alleen die >>>> van nl.auto zullen het wel weer niet snappen...) >>>> >>> >>> Met een automaat ben je echt merkbaar sneller weg, met hetzelfde >>> motorvermogen. De motor is door de slip in de koppelomvormer zeer snel >>> boven de 2000 rpm en zit dan meestal op het maximum koppel, zeker bij >>> diesels. Je hebt voorts geen tijdverlies door het aangrijpingspunt van >>> de koppeling te doseren. Ook gaat het opschakelen sneller. >>> >>> >> >> Vanwege het steeds groter wordende turbogat (groter met elke Euro-norm, >> zoals Duitse offroad-testers steevast fyntjes opmerken) duurt het juist >> langer om die turbo op toeren te krijgen, onder last, ipv geheel vrij >> als bij een handbak. >> > > Bij normale auto's, voor on-road, is het verschijnsel turbo-gat bijna > verdwenen. Bij mijn auto kan ik het amper voelen en de nieuwste > generaties met twin-turbo's (1 kleine + 1 grote) hebben dit verschijnsel > nog kleiner gemaakt. De nadelen van extra filters worden dus > over-gecompenseerd, met steeds meer vermogen. > Bij off-road balanceer je, denk ik meer in het gebied vlak boven > stationair, waar het probleem kan opvallen. > > > Duitse offroad-testers noemen het een ronduit tenenkrommend effect met elke zwaardere generatie Euro-norm....zwijmelend over oude TDi's zonder enig emissie-management.... Als zelfs een VW V10 TDi daardoor de goedkeuring niet meer kan wegdragen, dan is het toch echt meer dan onderdimensionering.... -- Bye, Willem-Jan Markerink The desire to understand is sometimes far less intelligent than the inability to understand <[email protected]> [note: 'a-one' & 'en-el'!] |
|
|
#11 |
|
Berichten: n/a
|
"Willem-Jan Markerink" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]. .. > "Klaas Ensing" <[email protected]> wrote in > news:[email protected]: > >> >> "Willem-Jan Markerink" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected].. . >>> "Klaas Ensing" <[email protected]> wrote in >>> news:[email protected]: >>> >>>> >>>> "De Joker ©" <[email protected]> schreef in bericht >>>> news:[email protected]... >>>>> peter wrote: >>>>>> >>>>>> "Willem-Jan Markerink" <[email protected]> schreef in bericht >>>>> >>>>>>> automaat vs handbak kennen, maar zolang niemand het aldus weet te >>>>>>> falsificeren handhaaf ik iig de stelling.... >>>>>> >>>>>> je kunt handhaven wat je wilt maar met een automaat ben je sneller >>>>>> weg bij een stop licht >>>>> >>>>> Waarom denk je dat? De eerste versnelling is bij een automaat toch >>>>> hoger dan bij een handbak? Dat is ongustig bij het optrekken. En >>>>> er gaat ook meer power verloren in een automaat. Hij is alleen >>>>> gunstig voor mensen die zelf te dom zijn om goed te schakelen, of te >>>>> lui. Zo'n automaat ontneemt de mensen hun eigen verantwoordelijkheid >>>>> en wil alles voor ze regelen. >>>>> >>>>> Een automaat is dus net als de bemoeizuchtige overheid, dat doorzien >>>>> we hier in nl.politiek meteen! (En in n.f.belastingen ook, alleen die >>>>> van nl.auto zullen het wel weer niet snappen...) >>>>> >>>> >>>> Met een automaat ben je echt merkbaar sneller weg, met hetzelfde >>>> motorvermogen. De motor is door de slip in de koppelomvormer zeer snel >>>> boven de 2000 rpm en zit dan meestal op het maximum koppel, zeker bij >>>> diesels. Je hebt voorts geen tijdverlies door het aangrijpingspunt van >>>> de koppeling te doseren. Ook gaat het opschakelen sneller. >>>> >>>> >>> >>> Vanwege het steeds groter wordende turbogat (groter met elke Euro-norm, >>> zoals Duitse offroad-testers steevast fyntjes opmerken) duurt het juist >>> langer om die turbo op toeren te krijgen, onder last, ipv geheel vrij >>> als bij een handbak. >>> >> >> Bij normale auto's, voor on-road, is het verschijnsel turbo-gat bijna >> verdwenen. Bij mijn auto kan ik het amper voelen en de nieuwste >> generaties met twin-turbo's (1 kleine + 1 grote) hebben dit verschijnsel >> nog kleiner gemaakt. De nadelen van extra filters worden dus >> over-gecompenseerd, met steeds meer vermogen. >> Bij off-road balanceer je, denk ik meer in het gebied vlak boven >> stationair, waar het probleem kan opvallen. >> >> >> > > Duitse offroad-testers noemen het een ronduit tenenkrommend effect met elke > zwaardere generatie Euro-norm....zwijmelend over oude TDi's zonder enig > emissie-management.... > > Als zelfs een VW V10 TDi daardoor de goedkeuring niet meer kan wegdragen, > dan is het toch echt meer dan onderdimensionering.... > Zou er met de VW V10 TDI niet iets anders aan de hand zijn? In mijn omgeving rijdt iemand met zo'n auto die in korte tijd al zijn 3e motor heeft; extreem slecht dus. Is dat een uitzondering of komt dat meer voor? |
|
|
#12 |
|
Berichten: n/a
|
Klaas Ensing wrote:
> "Willem-Jan Markerink" <[email protected]> schreef in bericht >> "Klaas Ensing" <[email protected]> wrote in >>> "Willem-Jan Markerink" <[email protected]> schreef in bericht >>>> "Klaas Ensing" <[email protected]> wrote in >>>>> "De Joker ©" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>> peter wrote: >>>>>>> "Willem-Jan Markerink" <[email protected]> schreef in bericht ... >>>>>>>> automaat vs handbak kennen, maar zolang niemand het aldus weet te >>>>>>>> falsificeren handhaaf ik iig de stelling.... >>>>>>> >>>>>>> je kunt handhaven wat je wilt maar met een automaat ben je sneller >>>>>>> weg bij een stop licht >>>>>> >>>>>> Waarom denk je dat? De eerste versnelling is bij een automaat toch >>>>>> hoger dan bij een handbak? Dat is ongustig bij het optrekken. En >>>>>> er gaat ook meer power verloren in een automaat. Hij is alleen >>>>>> gunstig voor mensen die zelf te dom zijn om goed te schakelen, of te >>>>>> lui. Zo'n automaat ontneemt de mensen hun eigen verantwoordelijkheid >>>>>> en wil alles voor ze regelen. >>>>>> >>>>>> Een automaat is dus net als de bemoeizuchtige overheid, dat doorzien >>>>>> we hier in nl.politiek meteen! (En in n.f.belastingen ook, alleen die >>>>>> van nl.auto zullen het wel weer niet snappen...) >>>>> >>>>> Met een automaat ben je echt merkbaar sneller weg, met hetzelfde >>>>> motorvermogen. De motor is door de slip in de koppelomvormer zeer snel >>>>> boven de 2000 rpm en zit dan meestal op het maximum koppel, zeker bij >>>>> diesels. Je hebt voorts geen tijdverlies door het aangrijpingspunt van >>>>> de koppeling te doseren. Ook gaat het opschakelen sneller. >>>> >>>> Vanwege het steeds groter wordende turbogat (groter met elke Euro-norm, >>>> zoals Duitse offroad-testers steevast fyntjes opmerken) duurt het juist >>>> langer om die turbo op toeren te krijgen, onder last, ipv geheel vrij >>>> als bij een handbak. >>> >>> Bij normale auto's, voor on-road, is het verschijnsel turbo-gat bijna >>> verdwenen. Bij mijn auto kan ik het amper voelen en de nieuwste >>> generaties met twin-turbo's (1 kleine + 1 grote) hebben dit verschijnsel >>> nog kleiner gemaakt. De nadelen van extra filters worden dus >>> over-gecompenseerd, met steeds meer vermogen. >>> Bij off-road balanceer je, denk ik meer in het gebied vlak boven >>> stationair, waar het probleem kan opvallen. >> >> Duitse offroad-testers noemen het een ronduit tenenkrommend effect met elke >> zwaardere generatie Euro-norm....zwijmelend over oude TDi's zonder enig >> emissie-management.... >> >> Als zelfs een VW V10 TDi daardoor de goedkeuring niet meer kan wegdragen, >> dan is het toch echt meer dan onderdimensionering.... > > Zou er met de VW V10 TDI niet iets anders aan de hand zijn? In mijn omgeving > rijdt iemand met zo'n auto die in korte tijd al zijn 3e motor heeft; Tja, zo'n automaat is waarschijnlijk ook nog eens slecht voor de motor (net zoals een bemoeizieke overheid slecht is voor het bedrijfsleven...) > ... extreem > slecht dus. Is dat een uitzondering of komt dat meer voor? Net als met de overheid! Wij zijn immers ook al weer aan ons 4de kabinet Balkenende toe? Een prima draadje jongens! Geheel on-topic voor nl.politiek. (J) |
|
|
#13 |
|
Berichten: n/a
|
"Klaas Ensing" <[email protected]> wrote in
news:[email protected]: > > "Willem-Jan Markerink" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]. .. >> "Klaas Ensing" <[email protected]> wrote in >> news:[email protected]: >> >>> >>> "Willem-Jan Markerink" <[email protected]> schreef in bericht >>> news:[email protected].. . >>>> "Klaas Ensing" <[email protected]> wrote in >>>> news:[email protected]: >>>> >>>>> >>>>> "De Joker ©" <[email protected]> schreef in bericht >>>>> news:[email protected]... >>>>>> peter wrote: >>>>>>> >>>>>>> "Willem-Jan Markerink" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>> >>>>>>>> automaat vs handbak kennen, maar zolang niemand het aldus weet te >>>>>>>> falsificeren handhaaf ik iig de stelling.... >>>>>>> >>>>>>> je kunt handhaven wat je wilt maar met een automaat ben je sneller >>>>>>> weg bij een stop licht >>>>>> >>>>>> Waarom denk je dat? De eerste versnelling is bij een automaat toch >>>>>> hoger dan bij een handbak? Dat is ongustig bij het optrekken. En >>>>>> er gaat ook meer power verloren in een automaat. Hij is alleen >>>>>> gunstig voor mensen die zelf te dom zijn om goed te schakelen, of >>>>>> te lui. Zo'n automaat ontneemt de mensen hun eigen >>>>>> verantwoordelijkheid en wil alles voor ze regelen. >>>>>> >>>>>> Een automaat is dus net als de bemoeizuchtige overheid, dat >>>>>> doorzien we hier in nl.politiek meteen! (En in n.f.belastingen ook, >>>>>> alleen die van nl.auto zullen het wel weer niet snappen...) >>>>>> >>>>> >>>>> Met een automaat ben je echt merkbaar sneller weg, met hetzelfde >>>>> motorvermogen. De motor is door de slip in de koppelomvormer zeer >>>>> snel boven de 2000 rpm en zit dan meestal op het maximum koppel, >>>>> zeker bij diesels. Je hebt voorts geen tijdverlies door het >>>>> aangrijpingspunt van de koppeling te doseren. Ook gaat het >>>>> opschakelen sneller. >>>>> >>>>> >>>> >>>> Vanwege het steeds groter wordende turbogat (groter met elke >>>> Euro-norm, zoals Duitse offroad-testers steevast fyntjes opmerken) >>>> duurt het juist langer om die turbo op toeren te krijgen, onder last, >>>> ipv geheel vrij als bij een handbak. >>>> >>> >>> Bij normale auto's, voor on-road, is het verschijnsel turbo-gat bijna >>> verdwenen. Bij mijn auto kan ik het amper voelen en de nieuwste >>> generaties met twin-turbo's (1 kleine + 1 grote) hebben dit >>> verschijnsel nog kleiner gemaakt. De nadelen van extra filters worden >>> dus over-gecompenseerd, met steeds meer vermogen. >>> Bij off-road balanceer je, denk ik meer in het gebied vlak boven >>> stationair, waar het probleem kan opvallen. >>> >>> >>> >> >> Duitse offroad-testers noemen het een ronduit tenenkrommend effect met >> elke zwaardere generatie Euro-norm....zwijmelend over oude TDi's zonder >> enig emissie-management.... >> >> Als zelfs een VW V10 TDi daardoor de goedkeuring niet meer kan >> wegdragen, dan is het toch echt meer dan onderdimensionering.... >> > > Zou er met de VW V10 TDI niet iets anders aan de hand zijn? In mijn > omgeving rijdt iemand met zo'n auto die in korte tijd al zijn 3e motor > heeft; extreem slecht dus. Is dat een uitzondering of komt dat meer > voor? > > > Neuh, het brakke elektriek drijft de meesten al lang voordien in de waanzin.... -- Bye, Willem-Jan Markerink The desire to understand is sometimes far less intelligent than the inability to understand <[email protected]> [note: 'a-one' & 'en-el'!] |
|
|
#14 |
|
Berichten: n/a
|
Willem-Jan Markerink wrote:
> "peter" <[email protected]> wrote in news:eubh07$n14$1@nl- >> "Willem-Jan Markerink" <[email protected]> schreef in bericht ... >>> automaat vs handbak kennen, maar zolang niemand het aldus weet te >>> falsificeren handhaaf ik iig de stelling.... >> >> je kunt handhaven wat je wilt maar met een automaat ben je sneller weg >> bij een stop licht er dan bevorderd dus de doorstrooming. >> >> Peter > > Fout, zeker bij een TDi. Je kunt argumenteren zoals je maar wilt, Peter houdt toch vol dat het is zoals hij zegt. Het is precies als met de overheid! (Ik geloof trouwens dat ik dat al gezegd had.) > Turbogat wordt elke Euro-norm groter. De Europese overheid... > Handbak kun je 'voorladen', automaat alleen met kunst&vliegwerk. Eerst een aanvraag indienen (bij de overheid) of je de turbodruk misschien alvast iets op mag voeren?! Graag met redenen omkleed! En dan de bezwaarprocedure afwachten, wettelijke bedenktermijn in acht nemen, en leges betalen. Peter denkt dat het toch wel sneller is... (J) > > -- > Bye, > > Willem-Jan Markerink > > The desire to understand > is sometimes far less intelligent than > the inability to understand > > <[email protected]> > [note: 'a-one' & 'en-el'!] |