Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2007, 09:59   #1
Marc Spandel
Burger

Marc Spandel's schermafbeelding

Standaard HLN bant de vrije meningsuiting.

Meer dan 10 jaar heb ik dagelijks lezersbrieven geschreven naar HLN, in totaal duizenden...
Ik had het volste vertrouwen in HLN dat deze krant de 'fatsoenlijke' vorm van vrije meningsuiting respecteerde.

De laatste tijd had ik echter het gevoel dat op [email protected] een 'filter geplaatst werd, waardoor 99% van mijn lezersbrieven 'automatisch' vertikaal geklasseerd werden, nog voor ze gelezen waren.
Geen enkele lezersbrief betreffende Freddy Willockx, LVDK of andere politici en loge-leden werd nog gepubliceerd.
Het leek wel of HLN een 'opdracht' had gekregen om niets meer van mij te publiceren, sinds HLN de 'toelating' heeft gekregen om een nieuwe drukkerij in gebruik te nemen in mijn geliefde 'WAASLAND'.

Enkele maanden geleden werd er een on-line versie van 'DIALOOG' geplaatst, waar 'IEDEREEN' en 'ONGECENSUREERD' haar/zijn (fatsoenlijke) vrije meningsuiting kwijt kon over 'bepaalde' onderwerpen.
Het werkte vlot en regelmatig verschenen de reacties in de krant zélf.
Ik had terug meer vertrouwen in HLN haar houding t.o.v. het recht op vrije meningsuiting.

Op een bepaald moment vroeg men reacties op een actie van LVDK.
Deze reacties waren 'NEGATIEF' t.o.v. LVDK en de 'loge', en de volgende dag was heel het onderwerp plus de reacties ..... WEGGEVEEGD !
Die volgende dag stelden enkele mensen de vraag naar deze 'verdwijning' en werd het hypocriete gedrag van LVDK t.o.v. de vrije meningsuiting aan de kaak gesteld.

Daarna kwam het geval van Freddy Willockx zijn 'uitvindsels' over racisme en de show hierrond ter sprake. Freddy Willockx kreeg alleen negatieve commentaar terwijl Wouter Van Bellingen alleen positieve commentaar kreeg.

Vorige week werd er plots een PUNT gezet achter deze online versie van de 'vrije meningsuiting' van HLN, en ik vermoed dat zowel LVDK als zijn Freddy Willockx hier de hand in hebben, want via een telefoontje kwam ik de reden te weten...
Met http://dialoog.hln.be werd 'gestopt' wegens 'INTERNE PROBLEMEN' !

Ik vind dit als trouw lezer en briefschrijver van HLN een zodanig schandalige en hypocriete houding t.o.v. de vrijheid van meningsuiting, dat ik het volgende besluit heb genomen.
1) Ik verleng mijn abonnement op HLN niet meer.
2) Ik schrijf geen lezersbrieven meer naar HLN.
3) Il stop met mijn financiële steun aan 'Kindergeluk' het goede doel dat aan HLN is verbonden.

Met deze heb ik het bewijs gekregen dat HLN haar volledige medewerking heeft verleent aan de politiek en de loge, en zich nog enkel wil bezig houden met 'volksmanipulatie' ten voordele van politiek en loge.
HLN doet nu haar best om mondige mensen de mond te snoeren door hen zoveel mogelijk de 'middelen' te ontnemen!

Laatst gewijzigd door Marc Spandel : 2 april 2007 om 10:24.
Marc Spandel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 12:41   #2
RingbaardFlamingant
Vreemdeling

RingbaardFlamingant's schermafbeelding

Standaard

Der is maar één deftige geschreven pers in ons Vlaand´ren land en dit het Pallieterke.
Oud 2 april 2007, 12:45   #3
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Als ik uw schrijfsels hier lees verbaast het mij niets dat uw brieven niet gepubliceerd worden.
Totaal langs de kwestie zonder één enkel feit.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 2 april 2007 om 12:46.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 12:46   #4
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marc Spandel Bekijk bericht
1) Ik verleng mijn abonnement op HLN niet meer.
2) Ik schrijf geen lezersbrieven meer naar HLN.
3) Il stop met mijn financiële steun aan 'Kindergeluk' het goede doel dat aan HLN is verbonden.
De G8 en de VN zijn in spoedberaad bijeengekomen om deze mondiale crisis te bespreken.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 14:59   #5
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Dat het 10 jaar moet duren voordat je snapt dat HLN bij de mediabende hoort en dat je uit deze hoek geen objectiviteit kan verwachten moet pijnlijk zijn voor je ego.

Daar waar het beschaafd meningsverschil eindigt, begint de totalitaire staat. Nog een beetje en wij zijn zo ver. Opgelet, de trein komt van links.
Oud 2 april 2007, 15:36   #6
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RingbaardFlamingant Bekijk bericht
Der is maar één deftige geschreven pers in ons Vlaand´ren land en dit het Pallieterke.
En objectief dat dat krantje is, menig krant zou er een voorbeeld aan moeten nemen!

Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 19:16   #7
proxy2222
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
En objectief dat dat krantje is, menig krant zou er een voorbeeld aan moeten nemen!

Ja, zoals de Morgen en de Humo zekers ?
proxy2222 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be