![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...ml?wt.bron=RSS
So what? Dat ze het geld besteden in België, hier zijn armen genoeg die ze niet kunnen/willen helpen. -- Micro$oft What do you want to patch today? |
![]() |
#2 |
|
![]() "Caswallawn" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...ml?wt.bron=RSS > > So what? Dat ze het geld besteden in België, hier zijn armen genoeg die ze > niet kunnen/willen helpen. "In 1970 beloofden de industrielanden binnen de VN om 0,7 procent van hun BNI te spenderen aan onwikkelingssamenwerking. Enkel Noorwegen, Zweden, Denemarken, Nederland en Luxemburg komen die belofte na". Omar |
![]() |
#3 |
|
![]() On Tue, 03 Apr 2007 15:16:42 GMT, "Omar N.B." <[email protected]>
wrote: > >"Caswallawn" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected]... >> http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...ml?wt.bron=RSS >> >> So what? Dat ze het geld besteden in België, hier zijn armen genoeg die ze >> niet kunnen/willen helpen. > >"In 1970 beloofden de industrielanden binnen de VN om 0,7 procent van hun >BNI te spenderen aan onwikkelingssamenwerking. Enkel Noorwegen, Zweden, >Denemarken, Nederland en Luxemburg komen die belofte na". Vlaanderen spendeert 7%, dat is 10 keer zoveel, aan "ontwikkelingssamenwerking". >Omar dL |
![]() |
#4 |
|
![]() On Tue, 03 Apr 2007 15:16:42 GMT, "Omar N.B." <[email protected]>
wrote: >> So what? Dat ze het geld besteden in België, hier zijn armen genoeg die ze >> niet kunnen/willen helpen. > >"In 1970 beloofden de industrielanden binnen de VN om 0,7 procent van hun >BNI te spenderen aan onwikkelingssamenwerking. Enkel Noorwegen, Zweden, >Denemarken, Nederland en Luxemburg komen die belofte na". Ik hecht meer belang aan opvang voor onze eigen daklozen in de winter. Of aan hulp voor onze eigen zieken en gehandicapten. -- ....For Those Not Te Be Forgotten... |
![]() |
#5 |
|
![]() "The Beloved" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Tue, 03 Apr 2007 15:16:42 GMT, "Omar N.B." <[email protected]> > wrote: > >>> So what? Dat ze het geld besteden in België, hier zijn armen genoeg die >>> ze >>> niet kunnen/willen helpen. >> >>"In 1970 beloofden de industrielanden binnen de VN om 0,7 procent van hun >>BNI te spenderen aan onwikkelingssamenwerking. Enkel Noorwegen, Zweden, >>Denemarken, Nederland en Luxemburg komen die belofte na". > > Ik hecht meer belang aan opvang voor onze eigen daklozen in de winter. > Of aan hulp voor onze eigen zieken en gehandicapten. > Heb je je al eens afgevraagd wat men met dat geld kan doen die men zomaar cadeau heeft aan de buitenlandse sociale profiteurs en gelukzoekers. Zonder nog maar de schade op te meten van hun criminele activiteiten. Maar ja als je zoiets maar durft te denken dan krijgt ge direct het etiket van racist tegen je voorhoofd geplakt! Hoeveel kinderen kan men met dat geld over de hele wereld niet redden van honger en ziektes. |
![]() |
#6 |
|
![]() Op zolder wrote:
> > "The Beloved" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> On Tue, 03 Apr 2007 15:16:42 GMT, "Omar N.B." <[email protected]> >> wrote: >> >>>> So what? Dat ze het geld besteden in België, hier zijn armen genoeg >>>> die ze >>>> niet kunnen/willen helpen. >>> >>>"In 1970 beloofden de industrielanden binnen de VN om 0,7 procent van hun >>>BNI te spenderen aan onwikkelingssamenwerking. Enkel Noorwegen, Zweden, >>>Denemarken, Nederland en Luxemburg komen die belofte na". >> >> Ik hecht meer belang aan opvang voor onze eigen daklozen in de winter. >> Of aan hulp voor onze eigen zieken en gehandicapten. >> > > Heb je je al eens afgevraagd wat men met dat geld kan doen die men zomaar > cadeau heeft aan de buitenlandse sociale profiteurs en gelukzoekers. > Zonder nog maar de schade op te meten van hun criminele activiteiten. Maar > ja als je zoiets maar durft te denken dan krijgt ge direct het etiket van > racist tegen je voorhoofd geplakt! Hoeveel kinderen kan men met dat geld > over de hele wereld niet redden van honger en ziektes. Je bedoelt hoeveel mensen die het echt nodig hebben in België men daar mee zou kunnen helpen. Je zal het maar het ongeluk hebben als alleenstaande op een vervangingsinkomen te moeten terugvallen, mensen die nu door de mazen van het sociale vangnet vallen en dergelijke meer. Als er dan nog iets overblijft kunnen ze wat mij betreft sinterklaas gaan spelen in het buitenland waar 3/4 van de ontwikkelingshulp terecht komt waar ie niet bedoelt is terecht te komen, in de zakken van politici. -- Micro$oft What do you want to patch today? |
![]() |
#7 |
|
![]() "Caswallawn" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]. .. > Op zolder wrote: > >> >> "The Beloved" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> On Tue, 03 Apr 2007 15:16:42 GMT, "Omar N.B." <[email protected]> >>> wrote: >>> >>>>> So what? Dat ze het geld besteden in Belgi, hier zijn armen genoeg >>>>> die ze >>>>> niet kunnen/willen helpen. >>>> >>>>"In 1970 beloofden de industrielanden binnen de VN om 0,7 procent van >>>>hun >>>>BNI te spenderen aan onwikkelingssamenwerking. Enkel Noorwegen, Zweden, >>>>Denemarken, Nederland en Luxemburg komen die belofte na". >>> >>> Ik hecht meer belang aan opvang voor onze eigen daklozen in de winter. >>> Of aan hulp voor onze eigen zieken en gehandicapten. >>> >> >> Heb je je al eens afgevraagd wat men met dat geld kan doen die men zomaar >> cadeau heeft aan de buitenlandse sociale profiteurs en gelukzoekers. >> Zonder nog maar de schade op te meten van hun criminele activiteiten. >> Maar >> ja als je zoiets maar durft te denken dan krijgt ge direct het etiket van >> racist tegen je voorhoofd geplakt! Hoeveel kinderen kan men met dat geld >> over de hele wereld niet redden van honger en ziektes. > > Je bedoelt hoeveel mensen die het echt nodig hebben in België men daar mee > zou kunnen helpen. > Je zal het maar het ongeluk hebben als alleenstaande op een > vervangingsinkomen te moeten terugvallen, mensen die nu door de mazen van > het sociale vangnet vallen en dergelijke meer. > Als er dan nog iets overblijft kunnen ze wat mij betreft sinterklaas gaan > spelen in het buitenland waar 3/4 van de ontwikkelingshulp terecht komt > waar ie niet bedoelt is terecht te komen, in de zakken van politici. > Men moet alle mensen die, wel is waar, echt in nood zijn helpen. Niet alleen de Belgen. Maar ik wil daarmee nu ook niet zeggen dat alleen de Belgen darvoor moeten opdraaien. |
![]() |
#8 |
|
![]() "Op zolder" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Caswallawn" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]. .. >> Op zolder wrote: >> >>> >>> "The Beloved" <[email protected]> schreef in bericht >>> news:[email protected]... >>>> On Tue, 03 Apr 2007 15:16:42 GMT, "Omar N.B." <[email protected]> >>>> wrote: >>>> >>>>>> So what? Dat ze het geld besteden in Belgi, hier zijn armen genoeg >>>>>> die ze >>>>>> niet kunnen/willen helpen. >>>>> >>>>>"In 1970 beloofden de industrielanden binnen de VN om 0,7 procent van >>>>>hun >>>>>BNI te spenderen aan onwikkelingssamenwerking. Enkel Noorwegen, Zweden, >>>>>Denemarken, Nederland en Luxemburg komen die belofte na". >>>> >>>> Ik hecht meer belang aan opvang voor onze eigen daklozen in de winter. >>>> Of aan hulp voor onze eigen zieken en gehandicapten. >>>> >>> >>> Heb je je al eens afgevraagd wat men met dat geld kan doen die men >>> zomaar >>> cadeau heeft aan de buitenlandse sociale profiteurs en gelukzoekers. >>> Zonder nog maar de schade op te meten van hun criminele activiteiten. >>> Maar >>> ja als je zoiets maar durft te denken dan krijgt ge direct het etiket >>> van >>> racist tegen je voorhoofd geplakt! Hoeveel kinderen kan men met dat geld >>> over de hele wereld niet redden van honger en ziektes. >> >> Je bedoelt hoeveel mensen die het echt nodig hebben in België men daar >> mee >> zou kunnen helpen. >> Je zal het maar het ongeluk hebben als alleenstaande op een >> vervangingsinkomen te moeten terugvallen, mensen die nu door de mazen van >> het sociale vangnet vallen en dergelijke meer. >> Als er dan nog iets overblijft kunnen ze wat mij betreft sinterklaas gaan >> spelen in het buitenland waar 3/4 van de ontwikkelingshulp terecht komt >> waar ie niet bedoelt is terecht te komen, in de zakken van politici. >> > > Men moet alle mensen die, wel is waar, echt in nood zijn helpen. Niet > alleen de Belgen. Maar ik wil daarmee nu ook niet zeggen dat alleen de > Belgen darvoor moeten opdraaien. Als christen zou het volgende moeten volstaan. Ik wil bidden voor een oplossing van mijn financiële situatie. God, wilt u mij helpen om een manier te vinden om mijn schulden te kunnen aflossen. U kent mijn situatie en U weet in wat voor positie ik mij op dit moment bevind. Helpt U mij Vader, zonder U lukt het mij niet,laat U mij weer een eigen plek vinden zodat ik mijn creatieve talenten die U mij gegeven heeft ten volle kan benutten. Dank U God. Amen. -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#9 |
|
![]() Ghingis Khan wrote:
> > "Op zolder" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Caswallawn" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]. .. >>> Op zolder wrote: >>> >>>> >>>> "The Beloved" <[email protected]> schreef in bericht >>>> news:[email protected]... >>>>> On Tue, 03 Apr 2007 15:16:42 GMT, "Omar N.B." <[email protected]> >>>>> wrote: >>>>> >>>>>>> So what? Dat ze het geld besteden in Belgi, hier zijn armen genoeg >>>>>>> die ze >>>>>>> niet kunnen/willen helpen. >>>>>> >>>>>>"In 1970 beloofden de industrielanden binnen de VN om 0,7 procent van >>>>>>hun >>>>>>BNI te spenderen aan onwikkelingssamenwerking. Enkel Noorwegen, >>>>>>Zweden, Denemarken, Nederland en Luxemburg komen die belofte na". >>>>> >>>>> Ik hecht meer belang aan opvang voor onze eigen daklozen in de winter. >>>>> Of aan hulp voor onze eigen zieken en gehandicapten. >>>>> >>>> >>>> Heb je je al eens afgevraagd wat men met dat geld kan doen die men >>>> zomaar >>>> cadeau heeft aan de buitenlandse sociale profiteurs en gelukzoekers. >>>> Zonder nog maar de schade op te meten van hun criminele activiteiten. >>>> Maar >>>> ja als je zoiets maar durft te denken dan krijgt ge direct het etiket >>>> van >>>> racist tegen je voorhoofd geplakt! Hoeveel kinderen kan men met dat >>>> geld over de hele wereld niet redden van honger en ziektes. >>> >>> Je bedoelt hoeveel mensen die het echt nodig hebben in België men daar >>> mee >>> zou kunnen helpen. >>> Je zal het maar het ongeluk hebben als alleenstaande op een >>> vervangingsinkomen te moeten terugvallen, mensen die nu door de mazen >>> van het sociale vangnet vallen en dergelijke meer. >>> Als er dan nog iets overblijft kunnen ze wat mij betreft sinterklaas >>> gaan spelen in het buitenland waar 3/4 van de ontwikkelingshulp terecht >>> komt waar ie niet bedoelt is terecht te komen, in de zakken van >>> politici. >>> >> >> Men moet alle mensen die, wel is waar, echt in nood zijn helpen. Niet >> alleen de Belgen. Maar ik wil daarmee nu ook niet zeggen dat alleen de >> Belgen darvoor moeten opdraaien. > Als christen zou het volgende moeten volstaan. > > Ik wil bidden voor een oplossing van mijn financiële situatie. God, wilt > u mij helpen om een manier te vinden om mijn schulden te kunnen aflossen. > U kent mijn situatie en U weet in wat voor positie ik mij op dit moment > bevind. Helpt U mij Vader, zonder U lukt het mij niet,laat U mij weer een > eigen plek vinden zodat ik mijn creatieve talenten die U mij gegeven heeft > ten volle kan benutten. > Dank U God. Amen. > Ik vermoed dat paars daar nu volop mee bezig is. -- Micro$oft What do you want to patch today? |
![]() |
#10 |
|
![]() In article <[email protected]>,
[email protected] says... > > > Ik hecht meer belang aan opvang voor onze eigen daklozen in de winter. > > Of aan hulp voor onze eigen zieken en gehandicapten. > > > > Heb je je al eens afgevraagd wat men met dat geld kan doen die men zomaar > cadeau heeft aan de buitenlandse sociale profiteurs en gelukzoekers. Zonder > nog maar de schade op te meten van hun criminele activiteiten. Maar ja als > je zoiets maar durft te denken dan krijgt ge direct het etiket van racist > tegen je voorhoofd geplakt! Hoeveel kinderen kan men met dat geld over de > hele wereld niet redden van honger en ziektes. > > > :-) Geloofde je ooit dat ontwikkelingshulp diende om "zwettekes" te redden van ziektes en hongersdood? Jij bent duidelijk geen college / christelijke schoolproduct. Ontwikkelingshulp is administratie, projecten uitwerken, fieldwork, studies, overvliegen van rampgebieden met helicopters, "nadenken" aan een zwembad, geaircontioneerde Landcruisers en geblindeerde Mercedessen. Ik heb -wanneer ingehuurd door ontwikkelingshulporganisatie of andere NGO's- altijd in de beste hotels geslapen... en wees ervan overtuigd dat mijn toenmalige werkgever mijn diensten rijkelijk liet betalen. Het waren de tijden dat ik vertrok naar Mali (first class air travel please) om een kramikkelijke, veel te duur verkochte waterpomp op te starten, dat moest want "belangrijke personen" kwamen het project inspecteren. De moment dat hun helicopter vertrok -soms liftte ik mee- was ongeveer het ogenblik dat de dieselgroep zonder brandstof viel. Pers en fuctionarissen hadden het water echter zien spuiten, de kinderen zien dansen, ieder voelde zich goed en was weldoener. Ik hou van Afrika: het loopt er vol witte olifanten. Yep: ik ken de situatie tot heden. Niks niemendal veranderd. Liefdadigheid is diefstal en boerenbedrog. Tom De Moor |
![]() |
#11 |
|
![]() On 3 apr, 23:42, Tom De Moor <[email protected]> wrote:
> In article <[email protected]>, > [email protected] says... > > > > Ik hecht meer belang aan opvang voor onze eigen daklozen in de winter. > > > Of aan hulp voor onze eigen zieken en gehandicapten. > > > Heb je je al eens afgevraagd wat men met dat geld kan doen die men zomaar > > cadeau heeft aan de buitenlandse sociale profiteurs en gelukzoekers. Zonder > > nog maar de schade op te meten van hun criminele activiteiten. Maar ja als > > je zoiets maar durft te denken dan krijgt ge direct het etiket van racist > > tegen je voorhoofd geplakt! Hoeveel kinderen kan men met dat geld over de > > hele wereld niet redden van honger en ziektes. > > :-) > > Geloofde je ooit dat ontwikkelingshulp diende om "zwettekes" te redden > van ziektes en hongersdood? > > Jij bent duidelijk geen college / christelijke schoolproduct. > > Ontwikkelingshulp is administratie, projecten uitwerken, fieldwork, > studies, overvliegen van rampgebieden met helicopters, "nadenken" aan > een zwembad, geaircontioneerde Landcruisers en geblindeerde Mercedessen. > > Ik heb -wanneer ingehuurd door ontwikkelingshulporganisatie of andere > NGO's- altijd in de beste hotels geslapen... en wees ervan overtuigd dat > mijn toenmalige werkgever mijn diensten rijkelijk liet betalen. > > Het waren de tijden dat ik vertrok naar Mali (first class air travel > please) om een kramikkelijke, veel te duur verkochte waterpomp op te > starten, dat moest want "belangrijke personen" kwamen het project > inspecteren. De moment dat hun helicopter vertrok -soms liftte ik mee- > was ongeveer het ogenblik dat de dieselgroep zonder brandstof viel. > > Pers en fuctionarissen hadden het water echter zien spuiten, de kinderen > zien dansen, ieder voelde zich goed en was weldoener. > > Ik hou van Afrika: het loopt er vol witte olifanten. > > Yep: ik ken de situatie tot heden. Niks niemendal veranderd. > Liefdadigheid is diefstal en boerenbedrog. Maar een alternatief geef je naar goede gewoonte *niet*. Zal ik het je geven? Als de toestand uitzichtloos wordt heb je het recht te emigreren: dat staat ingeschreven in de universele rechten van de mens: recht op migratie. En naar waar zou jij naar migreren: een Afrikaans land dat leeggezogen wordt door het rijke westen of het rijke westen zelf? Nogmaals: wat is je alternatief Tommeke? > > Tom De Moor |
![]() |
#12 |
|
![]() <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] ups.com... > On 3 apr, 23:42, Tom De Moor <[email protected]> wrote: > > In article <[email protected]>, > > [email protected] says... > > > > > > Ik hecht meer belang aan opvang voor onze eigen daklozen in de winter. > > > > Of aan hulp voor onze eigen zieken en gehandicapten. > > > > > Heb je je al eens afgevraagd wat men met dat geld kan doen die men zomaar > > > cadeau heeft aan de buitenlandse sociale profiteurs en gelukzoekers. Zonder > > > nog maar de schade op te meten van hun criminele activiteiten. Maar ja als > > > je zoiets maar durft te denken dan krijgt ge direct het etiket van racist > > > tegen je voorhoofd geplakt! Hoeveel kinderen kan men met dat geld over de > > > hele wereld niet redden van honger en ziektes. > > > > :-) > > > > Geloofde je ooit dat ontwikkelingshulp diende om "zwettekes" te redden > > van ziektes en hongersdood? > > > > Jij bent duidelijk geen college / christelijke schoolproduct. > > > > Ontwikkelingshulp is administratie, projecten uitwerken, fieldwork, > > studies, overvliegen van rampgebieden met helicopters, "nadenken" aan > > een zwembad, geaircontioneerde Landcruisers en geblindeerde Mercedessen. > > > > Ik heb -wanneer ingehuurd door ontwikkelingshulporganisatie of andere > > NGO's- altijd in de beste hotels geslapen... en wees ervan overtuigd dat > > mijn toenmalige werkgever mijn diensten rijkelijk liet betalen. > > > > Het waren de tijden dat ik vertrok naar Mali (first class air travel > > please) om een kramikkelijke, veel te duur verkochte waterpomp op te > > starten, dat moest want "belangrijke personen" kwamen het project > > inspecteren. De moment dat hun helicopter vertrok -soms liftte ik mee- > > was ongeveer het ogenblik dat de dieselgroep zonder brandstof viel. > > > > Pers en fuctionarissen hadden het water echter zien spuiten, de kinderen > > zien dansen, ieder voelde zich goed en was weldoener. > > > > Ik hou van Afrika: het loopt er vol witte olifanten. > > > > Yep: ik ken de situatie tot heden. Niks niemendal veranderd. > > Liefdadigheid is diefstal en boerenbedrog. > > Maar een alternatief geef je naar goede gewoonte *niet*. > Zal ik het je geven? Als de toestand uitzichtloos wordt heb je het > recht te emigreren: dat staat ingeschreven in de universele rechten > van de mens: recht op migratie. En naar waar zou jij naar migreren: > een Afrikaans land dat leeggezogen wordt door het rijke westen of het > rijke westen zelf? > Nogmaals: wat is je alternatief Tommeke? X-rechts heeft geen alternatieven.... Heeft die trouwens nooit gehad. Omar |
![]() |
#13 |
|
![]() On 4 Apr 2007 01:46:24 -0700, [email protected] wrote:
>Maar een alternatief geef je naar goede gewoonte *niet*. Jawel. >Zal ik het je geven? Als de toestand uitzichtloos wordt heb je het >recht te emigreren: dat staat ingeschreven in de universele rechten >van de mens: recht op migratie. En naar waar zou jij naar migreren: >een Afrikaans land dat leeggezogen wordt door het rijke westen of het >rijke westen zelf? >Nogmaals: wat is je alternatief Tommeke? Zal ik je een alternatief geven ? Dat men in landen als 'arm Afrika' *EINDELIJK* eens zelf de hande uit de mouwen steekt en iets zinnigs gaat doen, hun land proberen opbouwen bijvoorbeeld. Het cliche van 'een negerke' dat pas een put graaft als je hem zelf de spade geeft en 20 keer uitlegt wat hij moet doen om er dan naast te blijven staan terwijl hij het doet, is tot op de dag van vandaag helaas maar al te waar. Zowat elk 'ontwikkelingsproject' dat echt werkt, vervalt in ontbinding de dag dat de westerse begeleiders de boel overlaten aan de lokale bevolking. -- ....For Those Not Te Be Forgotten... |
![]() |
#14 |
|
![]() "The Beloved" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On 4 Apr 2007 01:46:24 -0700, [email protected] wrote: > > >Maar een alternatief geef je naar goede gewoonte *niet*. > > Jawel. > > >Zal ik het je geven? Als de toestand uitzichtloos wordt heb je het > >recht te emigreren: dat staat ingeschreven in de universele rechten > >van de mens: recht op migratie. En naar waar zou jij naar migreren: > >een Afrikaans land dat leeggezogen wordt door het rijke westen of het > >rijke westen zelf? > >Nogmaals: wat is je alternatief Tommeke? > > Zal ik je een alternatief geven ? Dat men in landen als 'arm Afrika' > *EINDELIJK* eens zelf de hande uit de mouwen steekt en iets zinnigs > gaat doen, hun land proberen opbouwen bijvoorbeeld. > > Het cliche van 'een negerke' dat pas een put graaft als je hem zelf de > spade geeft en 20 keer uitlegt wat hij moet doen om er dan naast te > blijven staan terwijl hij het doet, is tot op de dag van vandaag > helaas maar al te waar. > > Zowat elk 'ontwikkelingsproject' dat echt werkt, vervalt in ontbinding > de dag dat de westerse begeleiders de boel overlaten aan de lokale > bevolking. U bent simpel van geest, nietwaar? Omar |
![]() |
#15 |
|
![]() On Wed, 04 Apr 2007 10:07:07 GMT, "Omar N.B." <[email protected]>
wrote: >> Zowat elk 'ontwikkelingsproject' dat echt werkt, vervalt in ontbinding >> de dag dat de westerse begeleiders de boel overlaten aan de lokale >> bevolking. > >U bent simpel van geest, nietwaar? Nee, ik weet hoe het er ginder aan toegaat. Het is gewoon niet moeilijker dan dat. -- ....For Those Not Te Be Forgotten... |
![]() |
#16 |
|
![]() Omar N.B. wrote:
> > <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] ups.com... >> On 3 apr, 23:42, Tom De Moor <[email protected]> wrote: >> > In article <[email protected]>, >> > [email protected] says... >> > >> > > > Ik hecht meer belang aan opvang voor onze eigen daklozen in de > winter. >> > > > Of aan hulp voor onze eigen zieken en gehandicapten. >> > >> > > Heb je je al eens afgevraagd wat men met dat geld kan doen die men > zomaar >> > > cadeau heeft aan de buitenlandse sociale profiteurs en gelukzoekers. > Zonder >> > > nog maar de schade op te meten van hun criminele activiteiten. Maar >> > > ja > als >> > > je zoiets maar durft te denken dan krijgt ge direct het etiket van > racist >> > > tegen je voorhoofd geplakt! Hoeveel kinderen kan men met dat geld >> > > over > de >> > > hele wereld niet redden van honger en ziektes. >> > >> > :-) >> > >> > Geloofde je ooit dat ontwikkelingshulp diende om "zwettekes" te redden >> > van ziektes en hongersdood? >> > >> > Jij bent duidelijk geen college / christelijke schoolproduct. >> > >> > Ontwikkelingshulp is administratie, projecten uitwerken, fieldwork, >> > studies, overvliegen van rampgebieden met helicopters, "nadenken" aan >> > een zwembad, geaircontioneerde Landcruisers en geblindeerde >> > Mercedessen. >> > >> > Ik heb -wanneer ingehuurd door ontwikkelingshulporganisatie of andere >> > NGO's- altijd in de beste hotels geslapen... en wees ervan overtuigd >> > dat mijn toenmalige werkgever mijn diensten rijkelijk liet betalen. >> > >> > Het waren de tijden dat ik vertrok naar Mali (first class air travel >> > please) om een kramikkelijke, veel te duur verkochte waterpomp op te >> > starten, dat moest want "belangrijke personen" kwamen het project >> > inspecteren. De moment dat hun helicopter vertrok -soms liftte ik mee- >> > was ongeveer het ogenblik dat de dieselgroep zonder brandstof viel. >> > >> > Pers en fuctionarissen hadden het water echter zien spuiten, de >> > kinderen zien dansen, ieder voelde zich goed en was weldoener. >> > >> > Ik hou van Afrika: het loopt er vol witte olifanten. >> > >> > Yep: ik ken de situatie tot heden. Niks niemendal veranderd. >> > Liefdadigheid is diefstal en boerenbedrog. >> >> Maar een alternatief geef je naar goede gewoonte *niet*. >> Zal ik het je geven? Als de toestand uitzichtloos wordt heb je het >> recht te emigreren: dat staat ingeschreven in de universele rechten >> van de mens: recht op migratie. En naar waar zou jij naar migreren: >> een Afrikaans land dat leeggezogen wordt door het rijke westen of het >> rijke westen zelf? >> Nogmaals: wat is je alternatief Tommeke? > > X-rechts heeft geen alternatieven.... > Heeft die trouwens nooit gehad. > > Omar Dat wil U dus inzien, dat de poco's daarentegen geen werkende alternatieven, de facto geen alternatieven, hebben is weer een ander paar mouwen natuurlijk. -- Micro$oft What do you want to patch today? |
![]() |
#17 |
|
![]() On 4 apr, 12:05, The Beloved <[email protected]> wrote:
> On 4 Apr 2007 01:46:24 -0700, [email protected] wrote: > > >Maar een alternatief geef je naar goede gewoonte *niet*. > > Jawel. > > >Zal ik het je geven? Als de toestand uitzichtloos wordt heb je het > >recht te emigreren: dat staat ingeschreven in de universele rechten > >van de mens: recht op migratie. En naar waar zou jij naar migreren: > >een Afrikaans land dat leeggezogen wordt door het rijke westen of het > >rijke westen zelf? > >Nogmaals: wat is je alternatief Tommeke? > > Zal ik je een alternatief geven ? Dat men in landen als 'arm Afrika' > *EINDELIJK* eens zelf de hande uit de mouwen steekt en iets zinnigs > gaat doen, hun land proberen opbouwen bijvoorbeeld. > > Het cliche van 'een negerke' dat pas een put graaft als je hem zelf de > spade geeft en 20 keer uitlegt wat hij moet doen om er dan naast te > blijven staan terwijl hij het doet, is tot op de dag van vandaag > helaas maar al te waar. > > Zowat elk 'ontwikkelingsproject' dat echt werkt, vervalt in ontbinding > de dag dat de westerse begeleiders de boel overlaten aan de lokale > bevolking. > > -- > ...For Those Not Te Be Forgotten... Kortom: het is hun eigen fout. |
![]() |
#18 |
|
![]() <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] ups.com... > On 4 apr, 12:05, The Beloved <[email protected]> wrote: >> On 4 Apr 2007 01:46:24 -0700, [email protected] wrote: >> >> >Maar een alternatief geef je naar goede gewoonte *niet*. >> >> Jawel. >> >> >Zal ik het je geven? Als de toestand uitzichtloos wordt heb je het >> >recht te emigreren: dat staat ingeschreven in de universele rechten >> >van de mens: recht op migratie. En naar waar zou jij naar migreren: >> >een Afrikaans land dat leeggezogen wordt door het rijke westen of het >> >rijke westen zelf? >> >Nogmaals: wat is je alternatief Tommeke? >> >> Zal ik je een alternatief geven ? Dat men in landen als 'arm Afrika' >> *EINDELIJK* eens zelf de hande uit de mouwen steekt en iets zinnigs >> gaat doen, hun land proberen opbouwen bijvoorbeeld. >> >> Het cliche van 'een negerke' dat pas een put graaft als je hem zelf de >> spade geeft en 20 keer uitlegt wat hij moet doen om er dan naast te >> blijven staan terwijl hij het doet, is tot op de dag van vandaag >> helaas maar al te waar. >> >> Zowat elk 'ontwikkelingsproject' dat echt werkt, vervalt in ontbinding >> de dag dat de westerse begeleiders de boel overlaten aan de lokale >> bevolking. >> >> -- >> ...For Those Not Te Be Forgotten... > > Kortom: het is hun eigen fout. > Dat mijn beste is een nagel met een dikke kop. -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#19 |
|
![]() "The Beloved" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Wed, 04 Apr 2007 10:07:07 GMT, "Omar N.B." <[email protected]> > wrote: > > >> Zowat elk 'ontwikkelingsproject' dat echt werkt, vervalt in ontbinding > >> de dag dat de westerse begeleiders de boel overlaten aan de lokale > >> bevolking. > > > >U bent simpel van geest, nietwaar? > > Nee, ik weet hoe het er ginder aan toegaat. Het is gewoon niet > moeilijker dan dat. Jef Geeraerts, bent u dat? :-p Omar |
![]() |
#20 |
|
![]() "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] ups.com... > > On 4 apr, 12:05, The Beloved <[email protected]> wrote: > >> On 4 Apr 2007 01:46:24 -0700, [email protected] wrote: > >> > >> >Maar een alternatief geef je naar goede gewoonte *niet*. > >> > >> Jawel. > >> > >> >Zal ik het je geven? Als de toestand uitzichtloos wordt heb je het > >> >recht te emigreren: dat staat ingeschreven in de universele rechten > >> >van de mens: recht op migratie. En naar waar zou jij naar migreren: > >> >een Afrikaans land dat leeggezogen wordt door het rijke westen of het > >> >rijke westen zelf? > >> >Nogmaals: wat is je alternatief Tommeke? > >> > >> Zal ik je een alternatief geven ? Dat men in landen als 'arm Afrika' > >> *EINDELIJK* eens zelf de hande uit de mouwen steekt en iets zinnigs > >> gaat doen, hun land proberen opbouwen bijvoorbeeld. > >> > >> Het cliche van 'een negerke' dat pas een put graaft als je hem zelf de > >> spade geeft en 20 keer uitlegt wat hij moet doen om er dan naast te > >> blijven staan terwijl hij het doet, is tot op de dag van vandaag > >> helaas maar al te waar. > >> > >> Zowat elk 'ontwikkelingsproject' dat echt werkt, vervalt in ontbinding > >> de dag dat de westerse begeleiders de boel overlaten aan de lokale > >> bevolking. > >> > >> -- > >> ...For Those Not Te Be Forgotten... > > > > Kortom: het is hun eigen fout. > > > Dat mijn beste is een nagel met een dikke kop. Tuurlijk. Omar |