![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
|
Tanguy Pinxteren: Atatürk was wel een homo
"Maar wie was nu de dader ? Volgens de colofon is het dossier geconcipieerd door 'le cabinet de la ministre-présidente du Gouvernement de la Communauté française'. Het kabinet-Arena zelf dus. Daar is 'of the record' te horen dat 'één of andere stomme idioot een onbetrouwbaar lijstje van het internet heeft geplukt en zonder iemand ook maar iets te vragen er ook nog eens de naam van Di Rupo bij heeft gezet.' Die idioot, dat zou dan Tanguy Pinxteren moeten zijn. Hij wordt als auteur van het pedagogisch dossier vermeld. Pinxteren is een bekende holebi-activist in Franstalig België. Hij is actief bij Amnesty International, waar hij zich bezighoudt met holebi-rechten, overal in de wereld. TANGUY PINXTEREN (zuchtend) 'Zeggen ze dat, dat het een foutje was van mij ? Dat vind ik dan wel grof. Ik heb ontzettend veel energie gestoken in dat dossier. De reacties van de leerkrachten waren geweldig positief. De teksten zijn nagelezen door verschillende professoren én door mensen van het kabinet. Er zijn mij, terecht ook, tijdens vergaderingen een boel vragen gesteld. Ja, ook de lijst is aandachtig bestudeerd en besproken. De namen werden gekozen omdat de leerlingen ze ook kennen - of zullen leren kennen - uit andere lessen, zoals geschiedenis, W.O. of literatuur.' HUMO: 'Marie Arena wist dat allemaal ?' TANGUY PINXTEREN: 'Er waren in elk geval genoeg mensen van haar kabinet bij betrokken. We zijn niet over één nacht ijs gegaan. Voor die drie pausen heb ik bijvoorbeeld wekenlang historisch onderzoek verricht, boeken gelezen, me verdiept in oude geschriften .' HUMO: 'Alleen met Atatürk had u het mis ?' TANGUY PINXTEREN: 'Helemaal niet ! Atatürk was wél homoseksueel, of toch minstens bi. Hij had in zijn paleis aparte logementen voor zijn minnaars; allemaal één deur verwijderd van zijn eigen slaapkamer. De generaal was daar vrij open in. Wist u dat één van zijn minnaars ooit een boek heeft geschreven ? Dat boek is, dacht ik, één dag op de markt geweest in Turkije. De censuur sloeg onmiddellijk toe. Een krant die melding maakte van het bestaan van het boek werd meteen uit de handel genomen.' " Uit een vraaggesprek van Humo met Tanguy Pinxteren, auteur van het zogenaamde pedagogische dossier "Combattre l'Homophobie" met daarin (intussen in de "online"-versie al verwijderd) een lijst van 70 zogenaamd "andersgeaarde groten der aarde", waaromtrent nogal wat te doen was de voorbije weken. Mijn Turkse vrienden nu zijn jullie aan het woord. -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
|
|
#2 |
|
|
On 3 apr, 19:26, "Ghingis Khan" <[email protected]> wrote:
> Tanguy Pinxteren: Atatürk was wel een homo > "Maar wie was nu de dader ? Volgens de colofon is het dossier > geconcipieerd door 'le cabinet de la ministre-présidente du Gouvernement de > la Communauté française'. Het kabinet-Arena zelf dus. Daar is 'of therecord' > te horen dat 'één of andere stomme idioot een onbetrouwbaar lijstje van het > internet heeft geplukt en zonder iemand ook maar iets te vragen er ook nog > eens de naam van Di Rupo bij heeft gezet.' > > Die idioot, dat zou dan Tanguy Pinxteren moeten zijn. Hij wordt als > auteur van het pedagogisch dossier vermeld. Pinxteren is een bekende > holebi-activist in Franstalig België. Hij is actief bij Amnesty > International, waar hij zich bezighoudt met holebi-rechten, overal in de > wereld. > > TANGUY PINXTEREN (zuchtend) 'Zeggen ze dat, dat het een foutje was van > mij ? Dat vind ik dan wel grof. Ik heb ontzettend veel energie gestoken in > dat dossier. De reacties van de leerkrachten waren geweldig positief. De > teksten zijn nagelezen door verschillende professoren én door mensen van het > kabinet. Er zijn mij, terecht ook, tijdens vergaderingen een boel vragen > gesteld. Ja, ook de lijst is aandachtig bestudeerd en besproken. De namen > werden gekozen omdat de leerlingen ze ook kennen - of zullen leren kennen- > uit andere lessen, zoals geschiedenis, W.O. of literatuur.' > > HUMO: 'Marie Arena wist dat allemaal ?' > > TANGUY PINXTEREN: 'Er waren in elk geval genoeg mensen van haar > kabinet bij betrokken. We zijn niet over één nacht ijs gegaan. Voor die drie > pausen heb ik bijvoorbeeld wekenlang historisch onderzoek verricht, boeken > gelezen, me verdiept in oude geschriften .' > > HUMO: 'Alleen met Atatürk had u het mis ?' > > TANGUY PINXTEREN: 'Helemaal niet ! Atatürk was wél homoseksueel, of > toch minstens bi. Hij had in zijn paleis aparte logementen voor zijn > minnaars; allemaal één deur verwijderd van zijn eigen slaapkamer. De > generaal was daar vrij open in. Wist u dat één van zijn minnaars ooiteen > boek heeft geschreven ? Dat boek is, dacht ik, één dag op de markt geweest > in Turkije. De censuur sloeg onmiddellijk toe. Een krant die melding maakte > van het bestaan van het boek werd meteen uit de handel genomen.' " > > Uit een vraaggesprek van Humo met Tanguy Pinxteren, auteur van het > zogenaamde pedagogische dossier "Combattre l'Homophobie" met daarin > (intussen in de "online"-versie al verwijderd) een lijst van 70 zogenaamd > "andersgeaarde groten der aarde", waaromtrent nogal wat te doen was de > voorbije weken. > > Mijn Turkse vrienden nu zijn jullie aan het woord. > > -- > Ghingis Khanhttp://www.lotuschild.org/http://www.khadag.org/http://www.snowleopard.org/ Wat is daar mis mee ? Dacht je nu echt dat je de Turkse gemeenschap gaat kunnen provoceren ? |
|
|
#3 |
|
|
F16 wrote:
> On 3 apr, 19:26, "Ghingis Khan" <[email protected]> wrote: >> Tanguy Pinxteren: Atatürk was wel een homo >> "Maar wie was nu de dader ? Volgens de colofon is het dossier >> geconcipieerd door 'le cabinet de la ministre-présidente du Gouvernement >> de la Communauté française'. Het kabinet-Arena zelf dus. Daar is 'of the >> record' te horen dat 'één of andere stomme idioot een onbetrouwbaar >> lijstje van het internet heeft geplukt en zonder iemand ook maar iets te >> vragen er ook nog eens de naam van Di Rupo bij heeft gezet.' >> >> Die idioot, dat zou dan Tanguy Pinxteren moeten zijn. Hij wordt als >> auteur van het pedagogisch dossier vermeld. Pinxteren is een bekende >> holebi-activist in Franstalig België. Hij is actief bij Amnesty >> International, waar hij zich bezighoudt met holebi-rechten, overal in de >> wereld. >> >> TANGUY PINXTEREN (zuchtend) 'Zeggen ze dat, dat het een foutje was >> van >> mij ? Dat vind ik dan wel grof. Ik heb ontzettend veel energie gestoken >> in dat dossier. De reacties van de leerkrachten waren geweldig positief. >> De teksten zijn nagelezen door verschillende professoren én door mensen >> van het kabinet. Er zijn mij, terecht ook, tijdens vergaderingen een boel >> vragen gesteld. Ja, ook de lijst is aandachtig bestudeerd en besproken. >> De namen werden gekozen omdat de leerlingen ze ook kennen - of zullen >> leren kennen - uit andere lessen, zoals geschiedenis, W.O. of >> literatuur.' >> >> HUMO: 'Marie Arena wist dat allemaal ?' >> >> TANGUY PINXTEREN: 'Er waren in elk geval genoeg mensen van haar >> kabinet bij betrokken. We zijn niet over één nacht ijs gegaan. Voor die >> drie pausen heb ik bijvoorbeeld wekenlang historisch onderzoek verricht, >> boeken gelezen, me verdiept in oude geschriften .' >> >> HUMO: 'Alleen met Atatürk had u het mis ?' >> >> TANGUY PINXTEREN: 'Helemaal niet ! Atatürk was wél homoseksueel, of >> toch minstens bi. Hij had in zijn paleis aparte logementen voor zijn >> minnaars; allemaal één deur verwijderd van zijn eigen slaapkamer. De >> generaal was daar vrij open in. Wist u dat één van zijn minnaars ooit een >> boek heeft geschreven ? Dat boek is, dacht ik, één dag op de markt >> geweest in Turkije. De censuur sloeg onmiddellijk toe. Een krant die >> melding maakte van het bestaan van het boek werd meteen uit de handel >> genomen.' " >> >> Uit een vraaggesprek van Humo met Tanguy Pinxteren, auteur van het >> zogenaamde pedagogische dossier "Combattre l'Homophobie" met daarin >> (intussen in de "online"-versie al verwijderd) een lijst van 70 zogenaamd >> "andersgeaarde groten der aarde", waaromtrent nogal wat te doen was de >> voorbije weken. >> >> Mijn Turkse vrienden nu zijn jullie aan het woord. >> >> -- >> Ghingis >> Khanhttp://www.lotuschild.org/http://www.khadag.org/http://www.snowleopard.org/ > > Wat is daar mis mee ? > Dacht je nu echt dat je de Turkse gemeenschap gaat kunnen provoceren ? Dat is nochtans niet zo moeilijk, zie maar wat er onlangs in Brussel gebeurde. -- Micro$oft What do you want to patch today? |