![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Berichten: n/a
|
![]() Indien racistendom, de niet-blanke wereld niet in gijzeling houdt zal
blijken dat intelligentie geen kwestie is van pigmenten. Dat de blanken in de USA nu de domste blijken (zie artikel hier beneden) komt doordat de blanken in racistisch Amerika relatief minder hoeven te preseteren om maatschappelijk toch een redelijke plaats in te nemen. Conclusie: racisme maakt de blanken steeds dommer en tegelijkertijd steeds agressiever: zij kunnen hun maatschappelijke positie slechts met gewelddadigheid handhaven. Afrikaanse immigranten zijn de succesvolste 'etnische groep' in Amerika. In ieder geval als educatie het laatste woord is betreffende succes, en we op de droge cijfers afgaan is dat het geval. Maar liefst 43,8% van hen heeft universitaire bul op zak, dat is zelfs een hoger % dan de zo vaak geroemde Aziatische immigranten waarvan 42,5% een universitaire opleiding heeft afgerond. Daar tegenover hebben van de Europese, Canadese en Russische immigranten 'slechts' 28,9% een bul. En let wel, vooral op top-universiteiten zijn Afrikaanse immigranten relatief vaak te vinden. Het succes in het onderwijs van Afrikaanse immigranten staat in groot contrast tot de moeilijkheden die inheemse Zwarte Amerikanen hebben in het onderwijs; die Zwarten dus met een slavernij verleden... WASHINGTON-Do African immigrants make the smartest Americans? The question may sound outlandish, but if you were judging by statistics alone, you could find plenty of evidence to back it up. In a side-by-side comparison of 2000 census data by sociologist John R. Logan at the Mumford Center, State University of New York at Albany, black immigrants from Africa average the highest educational attainment of any population group in the country, including whites and Asians. For example, 43.8 percent of African immigrants had achieved a college degree, compared to 42.5 of Asian Americans, 28.9 percent for immigrants from Europe, Russia and Canada, and 23.1 percent of the U.S. population as a whole. That defies the usual stereotypes of Asian Americans as the only "model minority." Yet the traditional American narrative has rendered the high academic achievements of black immigrants from Africa and the Caribbean invisible, as if it were a taboo topic. Instead, we should take a closer look. That was my reaction in 2004 after black Harvard law professor Lani Guinier and Henry Louis Gates Jr., chairman of Harvard's African-American studies department, stirred a black Harvard alumni reunion with questions about precisely where the university's new black students were coming from. About 8 percent, or 530, of Harvard's undergraduates were black, they said, but somewhere between one-half and two-thirds of black undergraduates were "West Indian and African immigrants or their children, or to a lesser extent, children of biracial couples." If we take a closer look, I said at the time, I bet we'll find that Harvard's not alone. With all of the ink and airwaves that have been devoted to immigration these days, black immigrants remain remarkably invisible. Yet their success has long followed the patterns of other high-achieving immigrants. As one immigrant Jamaican friend once told me, "I'm too busy working two jobs to worry about the white man's racism." Now comes a new study that finds a consistent pattern of Ivy League and other elite colleges and universities boosting their black student populations by enrolling large numbers of immigrants from Africa, the West Indies and Latin America. Immigrants, who make up 13 percent of the nation's college-age black population, account for more than a quarter of black students at Ivy League and other elite universities, according to the study of 28 selective colleges and universities. The authors of the study, published recently in the American Journal of Education, included Douglas S. Massey of Princeton University and Camille Z. Charles of the University of Pennsylvania. The proportion of immigrants was higher at private institutions, 28.8 percent, than at the public ones, where they comprised 23.1 percent of enrollment. Are elite schools padding their racial diversity numbers with black immigrants who do not have a history of American slavery in their families? This development immediately calls into question whether affirmative action admission policies are fulfilling their original intent. But as Walter Benn Michaels, a professor of English at the University of Illinois at Chicago, writes in his book "The Trouble With Diversity: How We Learned to Love Identity and Ignore Inequality," the original intent of affirmative action morphed back in the 1970s from reparations for slavery into the promotion of a broader virtue: "diversity." Since then, it no longer seems to matter how many of your college's black students had slavery in their families. It only matters that they are black. That said, I don't begrudge black immigrants or any other high-achieving immigrants for their impressive achievements. I applaud them. I encourage more native-born American children, particularly my own child, to take similar advantage of this country's hard-won opportunities. But I also think we need to revisit the meaning of "diversity." Unlike our current system of feel-good game-playing, we need to focus on the deeper question of how education can be improved and opportunities opened up to those who were left behind by the civil rights revolution. We tend to look too often at every aspect of diversity except economic class. Yet, the dream of upward mobility is an essential part of how we Americans like to think of ourselves. It's also why a lot more people are trying to get into this country than trying to get out. Page is a Pulitzer Prize-winning syndicated columnist specializing in urban issues. He is based in Washington, D.C. E-mail: [email protected] |
![]() |
#2 |
Berichten: n/a
|
![]() "R.Wereldsman" <[email protected]> wrote:
> Indien racistendom, de niet-blanke wereld niet in gijzeling houdt > zal blijken dat intelligentie geen kwestie is van pigmenten. Merkwaardig dat je de indruk hebt dat intelligentie nu wel een kwestie van 'pigmenten' is. Is mij nooit zo opgevallen. > Dat de blanken in de USA nu de domste blijken (zie artikel hier > beneden) komt doordat de blanken in racistisch Amerika relatief > minder hoeven te preseteren om maatschappelijk toch een redelijke > plaats in te nemen. Je kunt een relatie leggen tussen intelligentie en maatschappelijke positie, maar dat de door jouw geselecteerde categorie 't domste (?) blijkt /omdat/ ze minder hoeven te presteren... Enfin, het spijt me te moeten zeggen, maar je hebt 't artikel niet helemaal goed begrepen. Het gaat niet per se over intelligentie, maar over prestatie & succes. Ook gaat het niet per se over mens en pigment, maar over de betere prestaties van sommige groepen immi- granten. Daarbij moet je weten dat er in de VS vrij selectief mensen toelaat en er aldaar bijv. minder Afrikaanse dan Aziatische immigranten zijn. etc. In de VS geboren zwarte Amerikanen doen het minder goed. > Conclusie: racisme maakt de blanken steeds dommer en tegelijkertijd > steeds agressiever: zij kunnen hun maatschappelijke positie slechts > met gewelddadigheid handhaven. Vreemde conclusie, maar het is aardig om te horen dat die groep immi- granten 't (wel) goed doet. |
![]() |
#3 |
Berichten: n/a
|
![]() On Tue, 3 Apr 2007 23:12:50 +0200, R.Wereldsman wrote:
> Indien racistendom, de niet-blanke wereld niet in gijzeling houdt zal (...) Godver, de geschoren aap is weer ontsnapt. Wie heeft de kooi weer laten openstaan? |
![]() |
#4 |
Berichten: n/a
|
![]() Dennis VG / WarlocK wrote:
> On Tue, 3 Apr 2007 23:12:50 +0200, R.Wereldsman wrote: > >> Indien racistendom, de niet-blanke wereld niet in gijzeling houdt zal > (...) > > Godver, de geschoren aap is weer ontsnapt. > Wie heeft de kooi weer laten openstaan? Al goed dat je het merendeel van zijn onzin geknipt hebt, anders had ik het door jouw reply nog onder ogen gekregen. Moet sommige filters toch eens permanent laten aanstaan. -- Micro$oft What do you want to patch today? |
![]() |
#5 |
Berichten: n/a
|
![]() "R.Wereldsman" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] ... > Indien racistendom, de niet-blanke wereld niet in gijzeling houdt zal > blijken > dat intelligentie geen kwestie is van pigmenten. > Dat de blanken in de USA nu de domste blijken (zie artikel hier beneden) > komt doordat de blanken > in racistisch Amerika relatief minder hoeven te preseteren om > maatschappelijk > toch een redelijke plaats in te nemen. > > Conclusie: racisme maakt de blanken steeds dommer en tegelijkertijd steeds > agressiever: zij kunnen hun maatschappelijke positie slechts met > gewelddadigheid handhaven. > > Afrikaanse immigranten zijn de succesvolste 'etnische groep' in Amerika. Dat is dan wel in schrijnend contrast met al die negers, halve negers en kwart negers die er al tweehonderd jaar rondlopen. Want die zijn door iedere groep die na hen voet aan de Amerikaanse wal heeft gezet vervolgens voorbijgestreefd: de Joden, de Italianen, de Chinezen en momenteel de Hispanics. > In ieder geval als educatie het laatste woord is betreffende succes, en we > op de droge cijfers afgaan is dat het geval. Maar liefst 43,8% van hen > heeft > universitaire bul op zak, dat is zelfs een hoger % dan de zo vaak > geroemde Aziatische immigranten waarvan 42,5% een universitaire opleiding > heeft afgerond. Daar tegenover hebben van de Europese, Canadese en > Russische immigranten 'slechts' 28,9% een bul. Volgens mij zit je nu gewoon een potje te liegen. Als al die negers zo listig zijn, hoe verklaar je dan dat er geen enkel door negers bewoond land is dat ook maar de geringste vorm van welvaart kent? Sinds in Zimbabwe die halve gare Moegabe het voor het zeggen heeft is dat land met een noodvaart op weg naar de afgrond. En zeg nou niet dat het door het kolonialisme komt want dat is grote onzin. China is ook onderdrukt en verwoest door de Japanners en vreselijk achterop geraakt door die Mao en zijn kornuiten. Maar die komen er wel bovenop. Gewoon door knoerhard werken. India heeft ook een geschiedenis van narigheid achter de rug en groeit en bloeit ook. Alleen dat Afrika, dat wil maar niet uit het dal komen. Armoe en vieze ziektes, dat is alles wat je hoort. > En let wel, vooral op top-universiteiten zijn Afrikaanse immigranten > relatief vaak te vinden. Je vraagt je af wat dat dan voor voorgesorteerde Afrikanen zijn. En waarom zij niet thuis zijn gebleven om hun landgenoten uit het moeras te helpen trekken. > > Het succes in het onderwijs van Afrikaanse immigranten staat in groot > contrast tot de moeilijkheden die inheemse Zwarte Amerikanen hebben in > het onderwijs; die Zwarten dus met een slavernij verleden... Ah! Daar komt de aap uit de mouw: Dus omdat ze tot voor 150 jaar in slavernij leefden zijn ze nu nog niet in staat een enigszins behoorlijk bestaan op te bouwen. Een zeer groot deel van de zwarte Amerikanen laat hun vrouw in de steek na kinderen te hebben verwekt. Veel vrouwen hebben kinderen van verschillende kerels. Dat is daar (hier ook trouwens) een groot maatschappelijk probleem. En waarom is dat? Omdat ze 150 jaar geleden slaven waren? Dat meen je toch niet, die flauwekul? Wij hadden thuis ook geen luis om dood te drukken. Ik heb allerlei studies voltooid, allemaal in de avonduren. Een neef van mij kreeg op zijn 14e een schep in zijn handen gedouwd om bij een tuinder te gaan werken. Toen hij zich uit de zaken terugtrok had hij een groot en bloeiend bedrijf opgebouwd. En zo zou ik nog wel uren door kunnen gaan zei Freek de Jonge. Allemaal opgebouwd door de handen uit de mouwen te steken in plaats van in een hoekje te gaan zitten mopperen over het leed hun voorouders aangedaan. Die voorouders van mij, meneer Wereldsman, waren boerenknechts op Goeree Overflakkee en die hadden het in de 19e eeuw geen haar beter dan die negers van u op die katoenvelden. Je zou eens moeten uitzoeken hoe Nederlandse arbeiders honderd jaar geleden behandeld werden in de textielindustrie in Twente en in de keramische industrie in Maastricht. Alleen formeel waren dat geen slaven, in alle andere opzichten wel. De mannen die de spoorbrug bij Culemborg bouwden moesten 's nachts doorwerken maar dan kregen ze een lager uurloon omdat ze in het donker minder konden doen. Maar al die tobbers van vroeger hebben dit land opgebouwd, die hebben het welvarend gemaakt en nou komen van die klieren zoals jij hier wonen en van die welvaart meeprofiteren en maar zieken over al dan niet vermeend onrecht van een paar honderd jaar geleden. Respect krijg je niet cadeau, dat is het ongeluk van al die indringers hier dat ze dat denken. Respect dat verdien je. Door wat je zelf presteert. Door wat je bent. En als je dat respect hebt verdiend dan interesseert het niemand meer wat voor kleur je bent. Echt niet. Hou toch eens op met dat eeuwige geouwehoer en ga liever iets nuttigs doen. |
![]() |
#6 |
Berichten: n/a
|
![]() R.Wereldsman schreef:
> > Indien racistendom, de niet-blanke wereld niet in gijzeling houdt zal > blijken > dat intelligentie geen kwestie is van pigmenten. > Dat de blanken in de USA nu de domste blijken (zie artikel hier beneden) > komt doordat de blanken > in racistisch Amerika relatief minder hoeven te preseteren om > maatschappelijk > toch een redelijke plaats in te nemen. Henri Henri toch, doe dat toch niet. Straks wordt je proefverlof weer ingetrokken > > Conclusie: racisme maakt de blanken steeds dommer en tegelijkertijd steeds > agressiever: zij kunnen hun maatschappelijke positie slechts met > gewelddadigheid handhaven. > > Afrikaanse immigranten zijn de succesvolste 'etnische groep' in Amerika. > In ieder geval als educatie het laatste woord is betreffende succes, en we > op de droge cijfers afgaan is dat het geval. Maar liefst 43,8% van hen heeft > universitaire bul op zak, dat is zelfs een hoger % dan de zo vaak > geroemde Aziatische immigranten waarvan 42,5% een universitaire opleiding > heeft afgerond. Daar tegenover hebben van de Europese, Canadese en > Russische immigranten 'slechts' 28,9% een bul. > > En let wel, vooral op top-universiteiten zijn Afrikaanse immigranten > relatief vaak te vinden. > > Het succes in het onderwijs van Afrikaanse immigranten staat in groot > contrast tot de moeilijkheden die inheemse Zwarte Amerikanen hebben in > het onderwijs; die Zwarten dus met een slavernij verleden... > > WASHINGTON-Do African immigrants make the smartest > Americans? The question may sound outlandish, but if > you were judging by statistics alone, you could find > plenty of evidence to back it up. > > In a side-by-side comparison of 2000 census data by > sociologist John R. Logan at the Mumford Center, State > University of New York at Albany, black immigrants > from Africa average the highest educational attainment > of any population group in the country, including > whites and Asians. > > For example, 43.8 percent of African immigrants had > achieved a college degree, compared to 42.5 of Asian > Americans, 28.9 percent for immigrants from Europe, > Russia and Canada, and 23.1 percent of the U.S. > population as a whole. > > That defies the usual stereotypes of Asian Americans > as the only "model minority." Yet the traditional > American narrative has rendered the high academic > achievements of black immigrants from Africa and the > Caribbean invisible, as if it were a taboo topic. > > Instead, we should take a closer look. That was my > reaction in 2004 after black Harvard law professor > Lani Guinier and Henry Louis Gates Jr., chairman of > Harvard's African-American studies department, stirred > a black Harvard alumni reunion with questions about > precisely where the university's new black students > were coming from. > > About 8 percent, or 530, of Harvard's undergraduates > were black, they said, but somewhere between one-half > and two-thirds of black undergraduates were "West > Indian and African immigrants or their children, or to > a lesser extent, children of biracial couples." > > If we take a closer look, I said at the time, I bet > we'll find that Harvard's not alone. With all of the > ink and airwaves that have been devoted to immigration > these days, black immigrants remain remarkably > invisible. Yet their success has long followed the > patterns of other high-achieving immigrants. > > As one immigrant Jamaican friend once told me, "I'm > too busy working two jobs to worry about the white > man's racism." > > Now comes a new study that finds a consistent pattern > of Ivy League and other elite colleges and > universities boosting their black student populations > by enrolling large numbers of immigrants from Africa, > the West Indies and Latin America. > > Immigrants, who make up 13 percent of the nation's > college-age black population, account for more than a > quarter of black students at Ivy League and other > elite universities, according to the study of 28 > selective colleges and universities. The authors of > the study, published recently in the American Journal > of Education, included Douglas S. Massey of Princeton > University and Camille Z. Charles of the University of > Pennsylvania. The proportion of immigrants was higher > at private institutions, 28.8 percent, than at the > public ones, where they comprised 23.1 percent of > enrollment. > > Are elite schools padding their racial diversity > numbers with black immigrants who do not have a > history of American slavery in their families? This > development immediately calls into question whether > affirmative action admission policies are fulfilling > their original intent. > > But as Walter Benn Michaels, a professor of English at > the University of Illinois at Chicago, writes in his > book "The Trouble With Diversity: How We Learned to > Love Identity and Ignore Inequality," the original > intent of affirmative action morphed back in the 1970s > from reparations for slavery into the promotion of a > broader virtue: "diversity." Since then, it no longer > seems to matter how many of your college's black > students had slavery in their families. It only > matters that they are black. > > That said, I don't begrudge black immigrants or any > other high-achieving immigrants for their impressive > achievements. I applaud them. I encourage more > native-born American children, particularly my own > child, to take similar advantage of this country's > hard-won opportunities. > > But I also think we need to revisit the meaning of > "diversity." Unlike our current system of feel-good > game-playing, we need to focus on the deeper question > of how education can be improved and opportunities > opened up to those who were left behind by the civil > rights revolution. > > We tend to look too often at every aspect of diversity > except economic class. Yet, the dream of upward > mobility is an essential part of how we Americans like > to think of ourselves. > > It's also why a lot more people are trying to get into > this country than trying to get out. > > Page is a Pulitzer Prize-winning syndicated columnist > specializing in urban issues. He is based in > Washington, D.C. E-mail: [email protected] |
![]() |
#7 |
Berichten: n/a
|
![]() "Gerard B." <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > "R.Wereldsman" <[email protected]> wrote: > >> Indien racistendom, de niet-blanke wereld niet in gijzeling houdt >> zal blijken dat intelligentie geen kwestie is van pigmenten. > > Merkwaardig dat je de indruk hebt dat intelligentie nu wel een kwestie > van 'pigmenten' is. Is mij nooit zo opgevallen. Gelukkig voor je. >> Dat de blanken in de USA nu de domste blijken (zie artikel hier >> beneden) komt doordat de blanken in racistisch Amerika relatief >> minder hoeven te preseteren om maatschappelijk toch een redelijke >> plaats in te nemen. > > Je kunt een relatie leggen tussen intelligentie en maatschappelijke > positie, maar dat de door jouw geselecteerde categorie 't domste (?) > blijkt /omdat/ ze minder hoeven te presteren... > Welke andere relatie leg je dan? > Enfin, het spijt me te moeten zeggen, maar je hebt 't artikel niet > helemaal goed begrepen. Het gaat niet per se over intelligentie, > maar over prestatie & succes. Is er geen verband volgens jou tussen universiteitsopleiding en intelligentie? Jouw straatje duidt ook op het zelfde feit: de racistische theoroe van de blanken is een illusie. In racistendom denken de rioolratten immers dat negers luier zijn dan blanken en niet presteren. > Ook gaat het niet per se over mens > en pigment, maar over de betere prestaties van sommige groepen immi- > granten. Het gaat over Afrikaanse immigranten. Die blijken gemiddeld hoger opgeleid dan de blanken indien ze niet onderdrukt worden en het kunnen betalen. Volgens de racistische fictie van de blanken, zijn zwarten dommer, luier, en alles wat minder goed is dan blanken. De cijfers tonen aan dat de blanken of dommer en/of luier zijn dan zwarten. Zwart/wit is een nog steeds een pigment kwestie. Of zie jij het anders? > Daarbij moet je weten dat er in de VS vrij selectief mensen > toelaat en er aldaar bijv. minder Afrikaanse dan Aziatische immigranten > zijn. etc. En wat wil je hiermee zeggen? In de VS geboren zwarte Amerikanen doen het minder goed. Logisch, toch. Die hebben eeuwenlang geleerd dat zij minderwaardig zijn en zitten vast in de zeer en zeer laagste maatschappelijke posities. Racistische indoctrinate maakt altijd 2 soorten slachtoffers: 1) de geestelijk zwakke blanken worden racisten 2) de geestelijk zwakke niet-blanken krijgen een minderwaardigheidscomplex. >> Conclusie: racisme maakt de blanken steeds dommer en tegelijkertijd >> steeds agressiever: zij kunnen hun maatschappelijke positie slechts >> met gewelddadigheid handhaven. > > Vreemde conclusie, maar het is aardig om te horen dat die groep immi- > granten 't (wel) goed doet. Vreemde conclusie? Kijk maar naar hetgeen in de wereld gebeurt. De blanken zullen collectief alles doen om het wapenbezit en wapen gebruik te monopoliseren. Zonder wapens om andere niet-blanke volkeren te kunnen monopoliseren en hun de wil op te leggen, zal het westerse racistendom weer overgaan in een situatie met verhoudingen in de wereld zoals die golden voor de koloniale tijd. De niet-blanke wereld zal wel eeuwen nodig hebben om hetgeen racistendom vernietigd heeft weer op te bouwen. Ben bang dat racistendom de wereld liever afbranden dan dat zij toestaan dat zij zonder massa vernietigingswapens komen te zitten waarbij zij de rest van de wereld niet kunnen terroriseren. |
![]() |
#8 |
Berichten: n/a
|
![]() R.Wereldsman schreef:
> > In racistendom denken de rioolratten immers dat negers luier zijn dan > blanken en niet presteren. Dat lijkt maar zo. Negers zijn nu eenmaal dommer en moeten dus veel langer nadenken voor ze aan de slag gaan. Dat is dus geen kwestie van luiheid. > |
![]() |
#9 |
Berichten: n/a
|
![]() "R.Wereldsman" <[email protected]> wrote:
> Indien racistendom, de niet-blanke wereld niet in gijzeling houdt zal > blijken dat intelligentie geen kwestie is van pigmenten. Dat de > blanken in de USA nu de domste blijken (zie artikel hier beneden) > komt doordat de blanken in racistisch Amerika relatief minder hoeven > te preseteren om maatschappelijk toch een redelijke plaats in te > nemen. > > Conclusie: racisme maakt de blanken steeds dommer en tegelijkertijd > steeds agressiever: zij kunnen hun maatschappelijke positie slechts > met gewelddadigheid handhaven. Misschien moet je Page jouw conclusie van zijn artikel mededelen. Er staat een emailadres onder aan het artikel. Ons wel eerlijk vertellen wat zijn antwoord was hoor. |
![]() |
#10 |
Berichten: n/a
|
![]() "R.Wereldsman" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] ... > > > Conclusie: racisme maakt de blanken steeds dommer en tegelijkertijd steeds > agressiever: zij kunnen hun maatschappelijke positie slechts met > gewelddadigheid handhaven. > > Je wilt laten zien hoeveel studie boeken je gelezen hebt. Een normbesef van een Fret. Moet jij niet ergens dringend naartoe? MvD |
![]() |
#11 |
Berichten: n/a
|
![]() R.Wereldsman wrote:
> Conclusie: racisme maakt de blanken steeds dommer en tegelijkertijd > steeds agressiever: zij kunnen hun maatschappelijke positie slechts > met gewelddadigheid handhaven. > > Afrikaanse immigranten zijn de succesvolste 'etnische groep' in > Amerika. > In ieder geval als educatie het laatste woord is betreffende succes, > en we op de droge cijfers afgaan is dat het geval. Maar liefst 43,8% > van hen heeft universitaire bul op zak, dat is zelfs een hoger % dan > de zo vaak > geroemde Aziatische immigranten waarvan 42,5% een universitaire > opleiding heeft afgerond. Daar tegenover hebben van de Europese, > Canadese en Russische immigranten 'slechts' 28,9% een bul. Voorlopig is het echter ook nog steeds zo dat zwarte immigranten op Amerikaanse universiteiten studeren en blanke immigranten niet op Afrikaanse. Ik zou zeggen kom eens terug met je conclusie wanneer blanken massaal in Afrika aan het studeren zijn. |
![]() |
#12 |
Berichten: n/a
|
![]() "R.Wereldsman" <[email protected]> wrote:
> "Gerard B." <[email protected]> schreef: >> "R.Wereldsman" <[email protected]> wrote: <snip> >>> Dat de blanken in de USA nu de domste blijken (zie artikel hier >>> beneden) komt doordat de blanken in racistisch Amerika relatief >>> minder hoeven te preseteren om maatschappelijk toch een redelijke >>> plaats in te nemen. >> Je kunt een relatie leggen tussen intelligentie en maatschappelijke >> positie, maar dat de door jouw geselecteerde categorie 't domste (?) ....door /jou/ geselecteerde... (ik lijk wel een Joesnetter!) >> blijkt /omdat/ ze minder hoeven te presteren... > Welke andere relatie leg je dan? Die relatie suggereerde ik al. Als je binnen de ene groep selecteert en binnen een andere groep niet dan is er geen sprake van gelijke (/gelijkwaardige) omstandigheden. Het kan bijv. wel zijn dat de blanke inheemse studenten minder goed presteren omdat ze zich meer met andere zaken bezig houden dan studeren. >> Enfin, het spijt me te moeten zeggen, maar je hebt 't artikel niet >> helemaal goed begrepen. Het gaat niet per se over intelligentie, >> maar over prestatie & succes. > Is er geen verband volgens jou tussen universiteitsopleiding en > intelligentie? Niet het verband dat jij ziet. (& Het meten van intelligentie is een heikele zaak.) > Jouw straatje duidt ook op het zelfde feit: de racistische theoroe > van de blanken is een illusie. > In racistendom denken de rioolratten immers dat negers luier zijn > dan blanken en niet presteren. Je zegt eigenlijk nooit iets anders dan dit, Henri, en dat is wat vervelend. Met goede wil en zonder stapels vooroordelen kan 1 ieder een eind komen; probeer zo'n onderzoek eens op die manier te lezen. >> Ook gaat het niet per se over mens en pigment, maar over de betere >> prestaties van sommige groepen immigranten. > Het gaat over Afrikaanse immigranten. Die blijken gemiddeld hoger > opgeleid dan de blanken indien ze niet onderdrukt worden en het > kunnen betalen. Volgens de racistische fictie van de blanken, zijn > zwarten dommer, luier, en alles wat minder goed is dan blanken. Ik ben een blanke en ik denk die dingen niet die jij 'de blanken' daar toeschrijft. Het zou je sieren (en m.i. ook goed doen) je racistische kijk op de wereld eens te heroverwegen... > De cijfers tonen aan dat de blanken of dommer en/of luier zijn > dan zwarten. <snip> Nee. |
![]() |
#13 |
Berichten: n/a
|
![]() R.Wereldsman wrote:
> Het gaat over Afrikaanse immigranten. Die blijken gemiddeld hoger > opgeleid dan de blanken Hoger opgeleid blijkt helemaal niet. Procentueel halen meer immigranten-negers op universiteiten hun diploma dan de andere immigranten-bevolkingsgroepen. Misschien komt dat wel door de immigratievoorwaarden en laten ze negers niet zo makkelijk binnen als anderen, mits ze komen om te studeren. > indien ze niet onderdrukt worden en het > kunnen betalen. Kunnen betalen bij de *blanke* universiteiten. > Volgens de racistische fictie van de blanken, zijn > zwarten > dommer, luier, en alles wat minder goed is dan blanken. Dat is de theorie niet. De theorie is dat: 1. Blanken kunnen niet lui zijn. 2. Sommige negers zijn lui. |
![]() |
#14 |
Berichten: n/a
|
![]() On 3 apr, 23:12, "R.Wereldsman" <[email protected]> wrote:
> Indien racistendom, de niet-blanke wereld niet in gijzeling houdt zal > blijken > dat intelligentie geen kwestie is van pigmenten. > Dat de blanken in de USA nu de domste blijken (zie artikel hier beneden) > komt doordat de blanken > in racistisch Amerika relatief minder hoeven te preseteren om > maatschappelijk > toch een redelijke plaats in te nemen. > > Conclusie: racisme maakt de blanken steeds dommer en tegelijkertijd steeds > agressiever: zij kunnen hun maatschappelijke positie slechts met > gewelddadigheid handhaven. > > Afrikaanse immigranten zijn de succesvolste 'etnische groep' in Amerika. > In ieder geval als educatie het laatste woord is betreffende succes, en we > op de droge cijfers afgaan is dat het geval. Maar liefst 43,8% van hen heeft > universitaire bul op zak, dat is zelfs een hoger % dan de zo vaak > geroemde Aziatische immigranten waarvan 42,5% een universitaire opleiding > heeft afgerond. Daar tegenover hebben van de Europese, Canadese en > Russische immigranten 'slechts' 28,9% een bul. > > En let wel, vooral op top-universiteiten zijn Afrikaanse immigranten > relatief vaak te vinden. > > Het succes in het onderwijs van Afrikaanse immigranten staat in groot > contrast tot de moeilijkheden die inheemse Zwarte Amerikanen hebben in > het onderwijs; die Zwarten dus met een slavernij verleden... > > WASHINGTON-Do African immigrants make the smartest > Americans? The question may sound outlandish, but if > you were judging by statistics alone, you could find > plenty of evidence to back it up. > > In a side-by-side comparison of 2000 census data by > sociologist John R. Logan at the Mumford Center, State > University of New York at Albany, black immigrants > from Africa average the highest educational attainment > of any population group in the country, including > whites and Asians. > > For example, 43.8 percent of African immigrants had > achieved a college degree, compared to 42.5 of Asian > Americans, 28.9 percent for immigrants from Europe, > Russia and Canada, and 23.1 percent of the U.S. > population as a whole. > > That defies the usual stereotypes of Asian Americans > as the only "model minority." Yet the traditional > American narrative has rendered the high academic > achievements of black immigrants from Africa and the > Caribbean invisible, as if it were a taboo topic. > > Instead, we should take a closer look. That was my > reaction in 2004 after black Harvard law professor > Lani Guinier and Henry Louis Gates Jr., chairman of > Harvard's African-American studies department, stirred > a black Harvard alumni reunion with questions about > precisely where the university's new black students > were coming from. > > About 8 percent, or 530, of Harvard's undergraduates > were black, they said, but somewhere between one-half > and two-thirds of black undergraduates were "West > Indian and African immigrants or their children, or to > a lesser extent, children of biracial couples." > > If we take a closer look, I said at the time, I bet > we'll find that Harvard's not alone. With all of the > ink and airwaves that have been devoted to immigration > these days, black immigrants remain remarkably > invisible. Yet their success has long followed the > patterns of other high-achieving immigrants. > > As one immigrant Jamaican friend once told me, "I'm > too busy working two jobs to worry about the white > man's racism." > > Now comes a new study that finds a consistent pattern > of Ivy League and other elite colleges and > universities boosting their black student populations > by enrolling large numbers of immigrants from Africa, > the West Indies and Latin America. > > Immigrants, who make up 13 percent of the nation's > college-age black population, account for more than a > quarter of black students at Ivy League and other > elite universities, according to the study of 28 > selective colleges and universities. The authors of > the study, published recently in the American Journal > of Education, included Douglas S. Massey of Princeton > University and Camille Z. Charles of the University of > Pennsylvania. The proportion of immigrants was higher > at private institutions, 28.8 percent, than at the > public ones, where they comprised 23.1 percent of > enrollment. > > Are elite schools padding their racial diversity > numbers with black immigrants who do not have a > history of American slavery in their families? This > development immediately calls into question whether > affirmative action admission policies are fulfilling > their original intent. > > But as Walter Benn Michaels, a professor of English at > the University of Illinois at Chicago, writes in his > book "The Trouble With Diversity: How We Learned to > Love Identity and Ignore Inequality," the original > intent of affirmative action morphed back in the 1970s > from reparations for slavery into the promotion of a > broader virtue: "diversity." Since then, it no longer > seems to matter how many of your college's black > students had slavery in their families. It only > matters that they are black. > > That said, I don't begrudge black immigrants or any > other high-achieving immigrants for their impressive > achievements. I applaud them. I encourage more > native-born American children, particularly my own > child, to take similar advantage of this country's > hard-won opportunities. > > But I also think we need to revisit the meaning of > "diversity." Unlike our current system of feel-good > game-playing, we need to focus on the deeper question > of how education can be improved and opportunities > opened up to those who were left behind by the civil > rights revolution. > > We tend to look too often at every aspect of diversity > except economic class. Yet, the dream of upward > mobility is an essential part of how we Americans like > to think of ourselves. > > It's also why a lot more people are trying to get into > this country than trying to get out. > > Page is a Pulitzer Prize-winning syndicated columnist > specializing in urban issues. He is based in > Washington, D.C. E-mail: [email protected] Gefeliciteerd met je ontslag. Maar zo te zien hebben ze je nog steeds niet de goed medicijnen meegegeven. -- rvm |
![]() |
#15 |
Berichten: n/a
|
![]() On Tue, 3 Apr 2007 23:12:50 +0200, "R.Wereldsman"
<[email protected]> wrote: >Indien racistendom, de niet-blanke wereld niet in gijzeling houdt zal >blijken >dat intelligentie geen kwestie is van pigmenten. Dat zegt ook niemand, dus wat raaskal je nu weer? |
![]() |
#16 |
Berichten: n/a
|
![]() Michael de Visser wrote:
> R.Wereldsman wrote: >> indien ze niet onderdrukt worden en het >> kunnen betalen. > Kunnen betalen bij de *blanke* universiteiten. Wat zijn *blanke* universiteiten? -- Vr.Gr. Jahira |
![]() |
#17 |
Berichten: n/a
|
![]() "Michael de Visser" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > R.Wereldsman wrote: > >> Conclusie: racisme maakt de blanken steeds dommer en tegelijkertijd >> steeds agressiever: zij kunnen hun maatschappelijke positie slechts >> met gewelddadigheid handhaven. >> >> Afrikaanse immigranten zijn de succesvolste 'etnische groep' in >> Amerika. >> In ieder geval als educatie het laatste woord is betreffende succes, >> en we op de droge cijfers afgaan is dat het geval. Maar liefst 43,8% >> van hen heeft universitaire bul op zak, dat is zelfs een hoger % dan >> de zo vaak >> geroemde Aziatische immigranten waarvan 42,5% een universitaire >> opleiding heeft afgerond. Daar tegenover hebben van de Europese, >> Canadese en Russische immigranten 'slechts' 28,9% een bul. > > Voorlopig is het echter ook nog steeds zo dat zwarte immigranten op > Amerikaanse universiteiten studeren en blanke immigranten niet op > Afrikaanse. Ik zou zeggen kom eens terug met je conclusie wanneer blanken > massaal in Afrika aan het studeren zijn. > > > Da's een goeie! |
![]() |
#18 |
Berichten: n/a
|
![]() Vitae forma vocatur Jahira Remani <[email protected]>, die
Wed, 4 Apr 2007 14:13:52 +0000 (UTC), in littera <[email protected]> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >Michael de Visser wrote: > >> R.Wereldsman wrote: > >>> indien ze niet onderdrukt worden en het >>> kunnen betalen. > >> Kunnen betalen bij de *blanke* universiteiten. > >Wat zijn *blanke* universiteiten? Universiteiten waar jij niet toegelaten zou zijn (moest je daar willen studeren) en ik wèl (waar ik niet zou willen studeren)? -- Fusti |
![]() |
#19 |
Berichten: n/a
|
![]() "Gerard B." <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > "R.Wereldsman" <[email protected]> wrote: >> "Gerard B." <[email protected]> schreef: >>> "R.Wereldsman" <[email protected]> wrote: > > <snip> >>>> Dat de blanken in de USA nu de domste blijken (zie artikel hier >>>> beneden) komt doordat de blanken in racistisch Amerika relatief >>>> minder hoeven te preseteren om maatschappelijk toch een redelijke >>>> plaats in te nemen. > >>> Je kunt een relatie leggen tussen intelligentie en maatschappelijke >>> positie, maar dat de door jouw geselecteerde categorie 't domste (?) > > ...door /jou/ geselecteerde... (ik lijk wel een Joesnetter!) > >>> blijkt /omdat/ ze minder hoeven te presteren... > >> Welke andere relatie leg je dan? > > Die relatie suggereerde ik al. Als je binnen de ene groep selecteert > en binnen een andere groep niet dan is er geen sprake van gelijke > (/gelijkwaardige) omstandigheden. Het kan bijv. wel zijn dat de blanke > inheemse studenten minder goed presteren omdat ze zich meer met andere > zaken bezig houden dan studeren. Je bedoelt te zeggen dat jii ervan uitgaat dat binnen de groep van Afrikanen geselecteerd is omdat je voor jezelf niet kan verklaren waarom Afrikanen in de USA procentueel hoger opgeleid zijn dan de blanke emigranten in de USA. Waarom denk je dat de Afrikanen op bepaalde kenmerken zijn geselecteerd en de blanke emigranten niet? Hoe komt het dat je niet wil accepteren dat Afrikanen hoger opgeleid zijn maar situaties uit je duim zuigt om deze feiten voor je zelf acceptabel te maken? >>> Enfin, het spijt me te moeten zeggen, maar je hebt 't artikel niet >>> helemaal goed begrepen. Het gaat niet per se over intelligentie, >>> maar over prestatie & succes. > >> Is er geen verband volgens jou tussen universiteitsopleiding en >> intelligentie? > > Niet het verband dat jij ziet. (& Het meten van intelligentie is een > heikele zaak.) En welk verband zag ik volgens jou? Het enige verband dat ik aangaf is te lezen uit de constatering mijnerzijds dat intelligentie geen kwestie is van pigmenten. In de racistische propaganda van de rioolratten wordt aangeleerd dat blanken intelligenter zijn dan andere rassen ( rassen zoals omschreven in de racistische rassenleer van de blanken). Het meten van intelligentie is een heikele zaak, beweer je terecht. Maar dat is niet alleen geldig als blijkt dat Afrikanen hoger opgeleid zijn dan blanken, toch? Dat racistische blanken beweren dat het blanke ras intelligenter zijn dan andere rassen is dus net zo'n heikel zaak niet waar? >> Jouw straatje duidt ook op het zelfde feit: de racistische theorie >> van de blanken is een illusie. >> In racistendom denken de rioolratten immers dat negers luier zijn >> dan blanken en niet presteren. > > Je zegt eigenlijk nooit iets anders dan dit, Henri, en dat is wat > vervelend. Het is het kenmerk van de waarheid. Alleen de waarheid is altijd hetzelfde. De waarheid is de medicijn van de leugen of van de ziekelijke fictie. > Met goede wil en zonder stapels vooroordelen kan 1 ieder > een eind komen; probeer zo'n onderzoek eens op die manier te lezen. Volgens mij heb ik het heel goed gelezen en dit onderzoek leidt tot 1 conclusie: De racistische theorie van de blanken is een illusie. >>> Ook gaat het niet per se over mens en pigment, maar over de betere >>> prestaties van sommige groepen immigranten. > >> Het gaat over Afrikaanse immigranten. Die blijken gemiddeld hoger >> opgeleid dan de blanken indien ze niet onderdrukt worden en het >> kunnen betalen. Volgens de racistische fictie van de blanken, zijn >> zwarten dommer, luier, en alles wat minder goed is dan blanken. > > Ik ben een blanke en ik denk die dingen niet die jij 'de blanken' > daar toeschrijft. Het zou je sieren (en m.i. ook goed doen) je > racistische kijk op de wereld eens te heroverwegen... Dat zeg jij wel. Je bent wel een blanke die de dingen waarin racistische blanken geloven, niet als onzinnig betitel. Omdat je het als zodanig ervaar. Ergens klopt het met hetgeen in je bewustzijn is opgeslagen. Jij spreekt het misschien niet uit maar je handelt er wel naar. Het feit dat je mij tegenspreeekt of probeert te bewijzen dat hetgeen ik beweer niet klopt met de werkelijkheid, is het bewijs dat je eigen bewustzijn vol zit met racistische ficties. >> De cijfers tonen aan dat de blanken of dommer en/of luier zijn >> dan zwarten. > <snip> > > Nee. Kijk maar naar hetgeen je weggesnipt hebt. Is het niet precies dat stuk waarin ik de actuele gebeurtenissen beschrijf van zaken die op dit moment zich ook voltrekken in de wereld? Dat tegenspreken is natuurlijk heel erg moeilijk ook al ben je ziende blind. Dus, wegsnippen maar. > |
![]() |
#20 |
Berichten: n/a
|
![]() Jahira Remani wrote:
> Michael de Visser wrote: > >> R.Wereldsman wrote: > >>> indien ze niet onderdrukt worden en het >>> kunnen betalen. > >> Kunnen betalen bij de *blanke* universiteiten. > > Wat zijn *blanke* universiteiten? Dat zijn de universiteiten die niet staan in "de wereld van de niet-blanken", zeg maar die staan in "de landen van racistendom". |