Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 januari 2004, 18:15   #1
RomeoAvioli
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 17 januari 2004
Berichten: 99
Standaard

[code:1:4e7cb6fce7]70 tt-TV1 170 do 29 jan 16:40:48
buitenland �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*

EXCUSES EN ONTSLAGEN BIJ DE BBC
�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*
De Britse omroep BBC heeft zich open-
lijk verontschuldigd bij de regering
voor de verslaggeving over de Iraakse
massavernietigingswapens. Zie 171.

Topman Greg Dyke en de voorzitter van
de raad van bestuur Gavyn Davies hebben
ontslag genomen.

Woensdag heeft de omroep zware kritiek
gekregen in het onderzoeksrapport naar
de dood van de wapenexpert David Kelly.

De BBC is volgens de rechter niet
verantwoordelijk voor de dood van Kelly
maar had wel fouten gemaakt tijdens de
berichtgeving. Volgens waarnemers zit
de BBC nu in de grootste crisis sinds
de oprichting 81 jaar geleden. [/code:1:4e7cb6fce7]

Mooi, mooi...
Respect voor Lord Hutton, die zich zeer duidelijk laten leiden heeft door objectiviteit. Respect voor de Britse premier, die zeer sterk in zijn schoenen stond en sterker uit deze strijd is gekomen.
Boehoe voor de BBC, die het aandurfden om tegen hun broodheer een kritische noot de ether in te sturen. Toch een heel klein beetje respect voor het initiëel verdraaien van de woorden van de anonieme bron van het ongeloofwaardige gerucht als zou het rapport geschreven zijn nadat de conclusie reeds getrokken was. Aandikken en verdraaien moet ! Leve de spin-doctors ! Kom terug Alistair, ik mis je !
Wanneer komt de premier nog eens naar buiten lopen in een totaal onvoorbereide, want kopje thee nog in de hand, zonder das enzo, om snel een toespraakje te geven ? Och ja, baby, praktisch probleem
</cynical>
RomeoAvioli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2004, 18:32   #2
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Wel als ik vaststel dat een scoutsleider verantwoordelijk gesteld wordt omdat zijn groep wordt aangereden door een autobestuurder.
Dat zelfs de boseigenaar is gedagvaard.
Dat de BBC wordt verantwoordelijk gesteld voor de zelfmoord van een wapenexpert, dan begin ik mij toch wel vragen te stellen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2004, 22:29   #3
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Wel als ik vaststel dat een scoutsleider verantwoordelijk gesteld wordt omdat zijn groep wordt aangereden door een autobestuurder.
Dat zelfs de boseigenaar is gedagvaard.
Dat de BBC wordt verantwoordelijk gesteld voor de zelfmoord van een wapenexpert, dan begin ik mij toch wel vragen te stellen.
Wel, het gaat alleszins om meer dan dat. Een journalist mag niemands woorden verdraaien. Hij moet de interviews correct weergeven. Dat is dus een grove fout om Kelly's woorden te verdraaien. En dat is zeer gevaarlijk. Op den duur kunnen die journalisten ons vanalles wijsmaken. Kelly heeft trouwens grote offers gebracht om zijn werk te kunnen doen. Wachten in de grote hitte, zijn gezin verwaarloosd... En dan z'n woorden verdraaien, dat doé je niet. Ik vind dat heel erg, ja.

In het rapport wordt trouwens niemand verantwoordelijk gesteld voor die zelfmoord.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2004, 23:25   #4
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Zijn ze verdraait of gaven ze er een andere interpretatie aan ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2004, 23:45   #5
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Zijn ze verdraait of gaven ze er een andere interpretatie aan ?
Wel, ik heb begrepen dat David Kelly altijd heel genuanceerd sprak over dit onderwerp. En ik denk dat het misschien wel te genuanceerd was voor het grote publiek. In de media is het tegenwoordig zo dat men oneliners wil. Het gebeurt de hele tijd. Zo meldde de VRT op teletekst dat Danneels voor de doodstraf was, maar er stond niet bij dat hij wel tégen de uitvoering van de doodstraf was. Zie je? Nu, dat was eigenlijk wel in orde, omdat het in de tekst onder de titel stond. Daar stond het hele verhaal.

Of neem nu Kilroy. Die verwees volgens mij uitdrukkelijk naar de sjaria, maar hij werd wel afgeschilderd als een racist. Erop wijzen dat de sjaria uitvoeren een schending van de mensenrechten is, is geen racisme.

Zo zijn er wel meer voorbeelden waarin journalisten niet nuanceren.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2004, 14:25   #6
RomeoAvioli
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 17 januari 2004
Berichten: 99
Standaard

Lieve Stefanie,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
In het rapport wordt trouwens niemand verantwoordelijk gesteld voor die
zelfmoord.
ik dacht dat Lord Hutton de zeer intelligente opmerking gemaakt had dat David Kelly daar zelf voor verantwoordelijk was.
Misschien heeft het iets te maken met het tijdsverschil, GMT en GMT-1. David Kelly was duidelijk geen postbode, en je vindt hem ook niet terug in het telefoonboek van Wezembeek-Oppem.
RomeoAvioli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2004, 15:11   #7
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Zijn ze verdraait of gaven ze er een andere interpretatie aan ?
ik heb dat hier een half jaar geleden al voorspeld: terwijl de meesten zaten te schreeuwen dat Blair verantwoordelijk was voor de moord op Kelly, had ik het laatste interview met Kelly integraal gezien, daaruit bleek dat hij een groot voorstander was van de oorlog. De e-mails van Kelly lieten duidelijk zien dat de BBC zijn woorden had verdraaid, dat hij daarom in de problemen is geraakt bij de regering en uiteindelijk zelfmoord pleegde. Ongelooflijk hoe de BBC de moord in de schoenen van Blair probeerde te schuiven terwijl zij het waren die woorden haddenv verdraaid
vandaag, een half jaar later blijkt dit dus te kloppen
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2004, 15:58   #8
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Zijn ze verdraait of gaven ze er een andere interpretatie aan ?
ik heb dat hier een half jaar geleden al voorspeld: terwijl de meesten zaten te schreeuwen dat Blair verantwoordelijk was voor de moord op Kelly, had ik het laatste interview met Kelly integraal gezien, daaruit bleek dat hij een groot voorstander was van de oorlog. De e-mails van Kelly lieten duidelijk zien dat de BBC zijn woorden had verdraaid, dat hij daarom in de problemen is geraakt bij de regering en uiteindelijk zelfmoord pleegde. Ongelooflijk hoe de BBC de moord in de schoenen van Blair probeerde te schuiven terwijl zij het waren die woorden haddenv verdraaid
vandaag, een half jaar later blijkt dit dus te kloppen
Ge kunt gelijk hebben maar dan nog vind ik bedenkelijk dat de regering zich door zo door journalisten laat beinvloeden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2004, 11:11   #9
RomeoAvioli
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 17 januari 2004
Berichten: 99
Standaard

Lieve Seba,
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
ik heb dat hier een half jaar geleden al voorspeld: terwijl de meesten zaten te schreeuwen dat Blair verantwoordelijk was voor de moord op Kelly, had ik het laatste interview met Kelly integraal gezien, daaruit bleek dat hij een groot voorstander was van de oorlog. De e-mails van Kelly lieten duidelijk zien dat de BBC zijn woorden had verdraaid, dat hij daarom in de problemen is geraakt bij de regering en uiteindelijk zelfmoord pleegde. Ongelooflijk hoe de BBC de moord in de schoenen van Blair probeerde te schuiven terwijl zij het waren die woorden haddenv verdraaid
vandaag, een half jaar later blijkt dit dus te kloppen :roll:
Heb je een link naar dat interview dan ? Transcript ?
Dus jouw interpretatie van:
  • - slechts 30% kans dat Irak over chemische of biologische wapens beschikt
    - hoogst onwaarschijnlijk dat de 45' binnen dewelke WMD ontplooid kunnen worden

is, dat David Kelly een voorstander was van een in dat geval wel erg preventieve oorlog ?

Misschien heb je wel gelijk ? Heb je een idee van het type hallucinogenen onder invloed van dewelke de spreker zou geweest zijn op het ogenblik van die gedachtengang ?

Feit is dat Blair het mes waarmee de pols(en) werd(en) overgesneden niet gehanteerd heeft, dat zou getuigen van enorme telekinetische gaven, want hij was op dat moment ontegensprekelijk op een zeer grote afstand van het veld waar het gebeurde.
Feit is ook dat hij een survivor is, die de zwaarste stormen kan doorstaan. Misschien een eenoog in het land der blinden, omdat er geen politieke antipoden zijn die sterk genoeg zijn om het tegen hem op te nemen. Een beetje zoals bij de CD&V dus ? Bij gebrek aan beter blijft een in betere dagen slechts middelmatig presterende regering aan de macht, hierin niet in geringe mate gesteund door de verpakking en de rook ?
RomeoAvioli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2004, 15:14   #10
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris
 
Vlaamse Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 6.048
Standaard

Blair noch de BBC is verantwoordelijk voor de dood van David Kelly. Hij alleen - omdat het zelfmoord was - is daar verantwoordelijk voor.

Toch zei Lord Hutton ook dat Blair geen schuld trof wat betreft de WMD en hun "on"bestaandheid. Dat Blair dit geloofde omdat zijn inlichtingendiensten dit zeiden, zegt meer over de geloofwaardigheid van de inlichingendiensten dan over Blair zelf.
__________________


N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be