![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() DEHAENE: POENSCHEPPER
Ex-premier Jean-Luc Dehaene is niet alleen CD&V-burgemeester in Vilvoorde, maar tevens - om zijn povere verdiensten wat bij te spekken, nemen wij aan - gedelegeerd bestuurder van enkele bedrijven. Zo meldden wij u reeds dat Dehaene bij Inbev jaarlijks ongeveer 79.000 euro ontvangt. In De Standaard van 2 april vernemen we nu dat de man voor zijn bestuursfunctie bij Umicore ook nog eens 33.000 euro per jaar vangt. -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#2 |
|
![]() "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > DEHAENE: POENSCHEPPER > > Ex-premier Jean-Luc Dehaene is niet alleen CD&V-burgemeester in Vilvoorde, > maar tevens - om zijn povere verdiensten wat bij te spekken, nemen wij aan - > gedelegeerd bestuurder van enkele bedrijven. Zo meldden wij u reeds dat > Dehaene bij Inbev jaarlijks ongeveer 79.000 euro ontvangt. In De Standaard > van 2 april vernemen we nu dat de man voor zijn bestuursfunctie bij Umicore > ook nog eens 33.000 euro per jaar vangt. GK-neke, luistert ne keer: als ik een behoorlijk bedrijf zou hebben, wil ik JLDH ook als gedelegeerd bestuurder, zeker weten... Welkom in de grotemensenwereld, mijnheer Kahn. Omar |
![]() |
#3 |
|
![]() Ghingis Khan wrote:
> DEHAENE: POENSCHEPPER > > Ex-premier Jean-Luc Dehaene is niet alleen CD&V-burgemeester in Vilvoorde, > maar tevens - om zijn povere verdiensten wat bij te spekken, nemen wij aan - > gedelegeerd bestuurder van enkele bedrijven. Zo meldden wij u reeds dat > Dehaene bij Inbev jaarlijks ongeveer 79.000 euro ontvangt. In De Standaard > van 2 april vernemen we nu dat de man voor zijn bestuursfunctie bij Umicore > ook nog eens 33.000 euro per jaar vangt. Is het Vlaams Belang voorstander van een beperking van de toplonen van topmanagers of bestuurders van bedrijven? Vind je het abnormaal dat een voormalig eerste minister omwille van zijn ervaring en zijn netwerk gevraagd wordt voor dergelijke functies? Of wat is jouw punt eigenlijk? Luc |
![]() |
#4 |
|
![]() On Sat, 07 Apr 2007 12:20:08 GMT, Luc Van Braekel
<[email protected]> wrote: >Ghingis Khan wrote: >> DEHAENE: POENSCHEPPER >> >> Ex-premier Jean-Luc Dehaene is niet alleen CD&V-burgemeester in Vilvoorde, >> maar tevens - om zijn povere verdiensten wat bij te spekken, nemen wij aan - >> gedelegeerd bestuurder van enkele bedrijven. Zo meldden wij u reeds dat >> Dehaene bij Inbev jaarlijks ongeveer 79.000 euro ontvangt. In De Standaard >> van 2 april vernemen we nu dat de man voor zijn bestuursfunctie bij Umicore >> ook nog eens 33.000 euro per jaar vangt. > >Is het Vlaams Belang voorstander van een beperking van de toplonen van >topmanagers of bestuurders van bedrijven? > In tijden waar alle politieke partijen de mond vol hebben over solidariteit, mogen ze die topmanagers en bestuurders van bedrijven best verplichten solidair te zijn met hun personeel , inleveren aan koopkracht dus in plaats van jaar na jaar verhoging van hun reeds riante salarissen. >Vind je het abnormaal dat een voormalig eerste minister omwille van zijn >ervaring en zijn netwerk gevraagd wordt voor dergelijke functies? > Mijn persoonlijke mening daarrond is dat ieder doet en laat wat ie wil, ik wil de eerste nog zien die neen gaat zeggen als ie omwille van zijn vriendenkring een goedbetaalde job krijgt aangeboden. Dat door dergelijke bindingen de mening van de burger over politici/sjoemelaars enkel maar versterkt wordt is weer iets anders natuurlijk. >Of wat is jouw punt eigenlijk? > >Luc -- Did you hear that the Post Office just recalled their latest stamps? They had pictures of lawyers on them ... and people couldn't figure out which side to spit on. |
![]() |
#5 |
|
![]() <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > > Mijn persoonlijke mening daarrond is dat ieder doet en laat wat ie > wil, ik wil de eerste nog zien die neen gaat zeggen als ie omwille van > zijn vriendenkring een goedbetaalde job krijgt aangeboden. > Dat door dergelijke bindingen de mening van de burger over > politici/sjoemelaars enkel maar versterkt wordt is weer iets anders > natuurlijk. > Right. Zoals ik al herhaaldelijk zeide (maar ach, mijn wijze woorden verwaaien hier door rechtsche winden), dient een politicus - die een voorbeeldfunctie heeft - de zenboeddhistische leer der ascese te beoefenen. Te weten: nooit méér dan E10.000 smaands verdienend; en voor topmanagers stel ik goedgunstig de grens op E20.000. u. |
![]() |
#6 |
|
![]() "uncle" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > > Te weten: nooit méér dan E10.000 smaands verdienend; en voor topmanagers > stel ik goedgunstig de grens op E20.000. > Laten we duidelijk wezen: netto ;)) u. |
![]() |
#7 |
|
![]() "uncle" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > "uncle" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... > > > > Te weten: nooit méér dan E10.000 smaands verdienend; en voor topmanagers > > stel ik goedgunstig de grens op E20.000. > > > > Laten we duidelijk wezen: netto ;)) > u. En onkostenvergoeding exclusief! :-) Omar |
![]() |
#8 |
|
![]() "Omar N.B." <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > > En onkostenvergoeding exclusief! :-) > Selbstverständlich. u. |
![]() |
#9 |
|
![]() "uncle" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > "Omar N.B." <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... > > > > En onkostenvergoeding exclusief! :-) > Selbstverständlich. > u. Maar even ernstig. Enkele maanden geleden werd er in deze nieuwsgroep een lijst gepubliceerd van VB-mandatarissen en hun bijbaantjes. Ik herinner mij nog de oorverdovende stilte van de VB-adepten alhier. Ja, ja... Omar |
![]() |
#10 |
|
![]() "Luc Van Braekel" <[email protected]> schreef in bericht news:Y%[email protected]... > Ghingis Khan wrote: >> DEHAENE: POENSCHEPPER >> >> Ex-premier Jean-Luc Dehaene is niet alleen CD&V-burgemeester in >> Vilvoorde, maar tevens - om zijn povere verdiensten wat bij te spekken, >> nemen wij aan - gedelegeerd bestuurder van enkele bedrijven. Zo meldden >> wij u reeds dat Dehaene bij Inbev jaarlijks ongeveer 79.000 euro >> ontvangt. In De Standaard van 2 april vernemen we nu dat de man voor zijn >> bestuursfunctie bij Umicore ook nog eens 33.000 euro per jaar vangt. > > Is het Vlaams Belang voorstander van een beperking van de toplonen van > topmanagers of bestuurders van bedrijven? > > Vind je het abnormaal dat een voormalig eerste minister omwille van zijn > ervaring en zijn netwerk gevraagd wordt voor dergelijke functies? > > Of wat is jouw punt eigenlijk? > Mijn punt is: Ik stel vast. -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#11 |
|
![]() Luc Van Braekel schreef
>Ghingis Khan wrote: >> DEHAENE: POENSCHEPPER >> >> Ex-premier Jean-Luc Dehaene is niet alleen CD&V-burgemeester in Vilvoorde, >> maar tevens - om zijn povere verdiensten wat bij te spekken, nemen wij aan - >> gedelegeerd bestuurder van enkele bedrijven. Zo meldden wij u reeds dat >> Dehaene bij Inbev jaarlijks ongeveer 79.000 euro ontvangt. In De Standaard >> van 2 april vernemen we nu dat de man voor zijn bestuursfunctie bij Umicore >> ook nog eens 33.000 euro per jaar vangt. > >Is het Vlaams Belang voorstander van een beperking van de toplonen van >topmanagers of bestuurders van bedrijven? > >Vind je het abnormaal dat een voormalig eerste minister omwille van zijn >ervaring en zijn netwerk gevraagd wordt voor dergelijke functies? > >Of wat is jouw punt eigenlijk? Dat weet hij zelf niet. Hij acteert maar als doorgeefluik. Een mening heeft hij niet. Mag hij ook niet hebben. -- Belgicus Simplex. - Aliquando et insanire iucundum est. - |
![]() |
#12 |
|
![]() Vitae forma vocatur "uncle" <[email protected]>, die Sat, 7 Apr
2007 17:58:42 +0200, in littera <[email protected]> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >"Omar N.B." <[email protected]> wrote in message >news:[email protected]... >> >> En onkostenvergoeding exclusief! :-) >> > >Selbstverständlich. Eleyis; >u. > -- Fusti |