Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2004, 13:56   #1
andromeda
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar andromeda
Standaard

Graag even de mening in dit forum. Momenteel is men bezig om alle werklozen terug in een of andere manier van aktievering te krijgen. Dit omdat velen denken dat de meesten toch maar profiteurs zijn.
Maar daar vallen ook zij onder die omwillen van plaats te maken voor jongeren vrijwillig een stap opzij maakte om de krapte op de arbeidsmarkt iets te veruimen naar de jongeren toe. Nu zouden ook de (oudere werklozen) terug opleidingen of werk moeten aanvaarden.

Uit ondervinding weet ik dat dit fleuwe kul is, (hoe dikwijls ben ik niet uitgelachen met de woorden (he ouwe wat kom jij hier nog doen)

Zou het dan niet billijker zijn om dit op een vrijwillige basis te blijven schoeien, en de jonge mensen de kans te geven om werk te krijgen.
Oud 2 februari 2004, 14:06   #2
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Wat dacht je van een chronisch zieke die niet aan de slag geraakt omdat mogelijke werkgevers vrezen dat er teveel ziekteverzuim zou komen ? Daar zit ik namelijk mee. Te ziek om vast werk te vinden, te hoog geschoold om in de speciale statuutjes te kunnen stappen, niet gehandicapt genoeg om in een beschutte werkplaats aan de slag te kunnen... gelukkig kan ik me nog nuttig maken in een paar hobbies (het helpen organiseren van internationale evenementen door de juiste mensen met elkaar in contact te brengen).
Oud 2 februari 2004, 14:15   #3
andromeda
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar andromeda
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Wat dacht je van een chronisch zieke die niet aan de slag geraakt omdat mogelijke werkgevers vrezen dat er teveel ziekteverzuim zou komen ? Daar zit ik namelijk mee. Te ziek om vast werk te vinden, te hoog geschoold om in de speciale statuutjes te kunnen stappen, niet gehandicapt genoeg om in een beschutte werkplaats aan de slag te kunnen... gelukkig kan ik me nog nuttig maken in een paar hobbies (het helpen organiseren van internationale evenementen door de juiste mensen met elkaar in contact te brengen).
Ja ik heb een gehandicapte zoon van 27 (mentaal en lichamenlijk) en daar was het ook dikwijls dat je tussen de twee viel met als resultaat dat je niks had.

Ik wens je in ieder geval veel sterkte toe, en als enige troost misschien (als het dat al is) je staat niet echt alleen.
Oud 2 februari 2004, 15:44   #4
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Ik heb het al gezegd en zal het blijven herhalen: de steun aan zelfredzame gehandicapten in België is van een abominabel niveau. Daar zou men eens een programmapunt van moeten maken. Ik hoop dat ik nooit deels werkonbekwaam word verklaard, want dan zit ik in de miserie.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be