![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Artdirector Dewinter naar Lijst Dedecker
document.write('');document.write('');dcmaxversion = 9dcminversion = 6DoOn Error Resume Nextplugin = (IsObject(CreateObject("ShockwaveFlash.ShockwaveFl ash." & dcmaxversion & "")))If plugin = true Then Exit Dodcmaxversion = dcmaxversion - 1Loop While dcmaxversion >= dcminversion BRUSSEL - Fabrice Morreau, de belangrijkste speler op het vlak van multimedia en propaganda bij het Vlaams Belang, ruilt de partij in voor de Lijst Dedecker. Zijn naambekendheid is minder groot maar achter de schermen speelde Morreau een belangrijke rol in de partij. Hij is de bedenker van het partijlogo en ontwierp de persoonlijke websites van onder anderen Philip Dewinter en Anke Van dermeersch. Ook de campagnes 'Hart voor Antwerpen', 'Antwerpen troef' en 'SOS democratie' zijn van zijn hand. Zijn overstap komt er een week nadat Vlaams parlementslid Jurgen Verstrepen de deur van het VB achter zich dicht heeft getrokken. Morreau vertrekt om dezelfde reden. 'De partij grijpt terug naar de harde lijn. Er is geen plaats meer voor verruiming.' Net als Verstrepen noemt Morreau Dewinter de echte architect van de verruiming. 'Maar om een of andere reden krijgt hij nu nog amper iets door het partijbestuur goedgekeurd.' Is de electorale afstraffing van het vb nakend? Wie zal het zeggen, wat ik wel vaststel is dat LDD meer en meer aanslaat.
![]() |
#2 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Belangrijkste speler qua propaganda?? Jammer voor hem, voor LDD en voor De Morgen, maar Morreau heeft nul komma nul te maken met de propaganda van de partij. Hij ontwierp de website van FDW, Van dermeersch en een paar anderen. Maar met verkiezingscampagnes, slogans, etc.. heeft hij niets te maken. Laat staan dat hij de "artdaajrekter" van FDW zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben een beetje verbaasd : oorspronkelijk dacht ik dat DD het kiespubliek van "open VLD" zou willen afsnoepen, nu blijkt hij zijn pijlen op VB te richten. Gebeurd dat bewust ? Of heerst er een dermate malaise bij VB kiezers dat die "op zoek" zijn naar een "gezond verstand" alternatief ?
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zottegem is ook niet echt een zeer belangrijke stad voor het VB; in oktober jl. kwam de partij er bijvoorbeeld niet op bij de verkiezingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Postjes, Qué?
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Iets vollediger...
Morreau, artdirector Dewinter, gaat naar Lijst Dedecker De leegloop bij het VB richting Lijst Dedecker duurt voort. Met Fabrice Morreau verliest de partij opnieuw een van de verruimers die de partij in 2004 binnenhaalde. Opnieuw een directe steun en toeverlaat van Philip Dewinter ook. Fabrice Morreau: 'Het Vlaams Belang heeft de keuze om terug te grijpen naar het oude vertrouwde definitief gemaakt.' Brussel l 'Philip blijft een goede vriend, maar om de een of andere reden krijgt hij nog amper iets door het partijbestuur goedgekeurd', zegt Fabrice Morreau. Als architect van de persoonlijke websites van onder meer Philip Dewinter en Anke Van dermeersch en ontwerper van een aantal recente campagnes en multimediaprojecten speelde Fabrice Morreau een belangrijke rol achter de schermen bij het VB. Bij Lijst Dedecker zal hij zich samen met Jurgen Verstrepen vooral bezighouden met campagnes en multimediaprojecten. Morreau krijgt een plaats op de Senaatslijst maar zijn echte ambities liggen in Vlaanderen. "Mijn politieke toekomst ligt in 2009 bij de regionale verkiezingen." Waarom verlaat u het VB? Fabrice Morreau: "Mijn contacten met Philip Dewinter zijn en blijven goed. Hij was het struikelblok om weg te gaan, maar de partijlijn wordt opnieuw harder. Er is geen plaats meer voor verruimers. Ik ben binnengekomen met het vooruitzicht op verruiming. Dat vooruitzicht is nu weg." U bewijst er uw vriend Dewinter geen dienst mee. "Op korte termijn zeker niet, maar op lange termijn misschien wel. Philip Dewinter was de architect van de verruiming. Die verruiming wordt nu gekeerd. Misschien is het voor hem zonder mensen als Jurgen Verstrepen en mezelf opnieuw makkelijker om zich achter de oude partijlijn te scharen." U was actief betrokken bij de vorming van het economische programma van het VB. We horen daar bijzonder weinig over. "Het economische programma van het VB, dat onder de leiding van Gerolf Annemans werd geschreven, is een stille dood gestorven. Ook bij de samenstelling van het economische luik merkte ik al dat mijn persoonlijke interesses - personen met een handicap en sociale zorg - niet echt aan bod konden komen. Nu wordt er simpelweg over gezwegen. Men grijpt terug naar de oude succesthema's." Marie-Rose Morel ging afgelopen zondag prompt achter de vakbonden staan. Is dat een koerswijziging? "Marie-Rose Morel wil zich op die manier vooral persoonlijk profileren. Ze ziet zichzelf als de first lady binnen de partij, maar in werkelijkheid breekt ze vooral een lans voor de valse partijvernieuwing. Haar stellingname van afgelopen zondag staat in ieder geval haaks op het partijprogramma zoals dat voor het economische congres is geschreven." Philip Dewinter verliest zijn artdirector. "Op het vlak van multimedia loopt de partij ver achter. Het was mijn bedoeling om via campagnes ook jongere mensen en gezinnen aan te spreken. De peilingen en enquêtes van de partij leren dat de gemiddelde leeftijd van de mensen waar het VB zich op richt 54 jaar is. Het zijn vooral echt oudere mensen en een kleine groep zeer jonge mensen waaraan de partij appelleert. De tussengroep, die nochtans het doelpubliek bij de vernieuwing was, wordt opzij geschoven. Dat is net de groep die ik wou aanspreken via campagnes. Men wil dat blijkbaar niet meer. Ik heb dat probleem aangekaart, maar de keuze om terug te grijpen naar het oude vertrouwde is blijkbaar definitief gemaakt." Fabrice Morreau: Het economische programma van het VB is een stille dood gestorven Publicatie: De Morgen Wel, wel, waar hebben we dat nog allemaal gehoord en gezien... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() Nog iemand voor de LDD: Een ex-kabinetchef van Fientje Moerman.
De vent krijgt nu ineens een vlaag van "gewetenswroeging" en klaagt het kabinet aan, terwijl hij door zijn klokkenluider-statuut ook nog eventjes zijn huidige job veiligstelt voor 2 jaar. Een typisch voorbeeld van LDD-mandatarissen? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Aernoudt is tè ingebed in logestrukturen en partijpolitieke middens om naar Dedecker over te stappen m.i. Allicht een afrekening binnen de partij of binnen de administratie. on topic: hopsakee nog ene. Ideaal! Laatst gewijzigd door grossfaz : 26 april 2007 om 11:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Ja wel duh, elke partij staat open voor alle kiezers...
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wist niet dat Dewinter een persoonlijk "artdirector" had. Wist de man het zelf wel?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Partijlid
|
![]() Monique Moens (parlementslid VB) ook al naar LDD... wie is de volgende?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 27 april 2007 om 19:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Die Fabrice Moreau is de man die voor 8 oktober een interveiw in de morgen gaf onder de titel ..., ROOD voor de gemeenteraad, ZWART voor de provincie.
jawel hij ging voor de spa stemmen voor de gemeenteraad... En welke functie ze voor die man in de media hebebn uitgevonde. Hij heeft een paar websites ontwikkled en deed dat ook voor de VDAB etc. DHij stond dus al onder zeer grote druk om naar een PC partij te gaan aangezien hij veel overheidsopdrachten etc dreigde mis te lopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() waarom heeft dedekker een fartdirector nodig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Als het VB zijn anti-Belgische standpunten laat varen, heeft het nog een kans. De stichter is nu dood, dus het kan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Niet dat ik dat al niet wist. Alleen halen jullie een pak minder stemmen. REX lijkt me jullie lichtend voorbeeld.
![]() |