Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 mei 2007, 14:28   #1
devercamme
Vreemdeling

Standaard Overzicht standpunten politieke partijen Belgie en Europa?

Hey

Voor een examen op school moeten we de politieke partijen wat verkennen; zodoende we ze met elkaar kunnen vergelijken. Op 'verkiezingssite.be' zijn de thema's en de standpunten per politieke partij niet aangevuld. Weten jullie of dit nog gaat gebeuren; indien ja, wanneer, en/of er nog soortgelijke interessante sites zijn?
De Waalse partijen mogen ook in beeld gebracht worden. Want daarover heb ik eigenlijk nog niet veel gevonden. Hetzelfde geldt over de Europese verkiezingen; en de thema's in het kort over elke partij.

Ik had ook graag een kort beeld gehad van de politiek de afgelopen maanden. Wanneer ik hieromtrent google kom ik zoveel informatie tegen. Kan ik dat op deze site terugvinden of ergens anders?

Pff hopelijk kunnen jullie me hier wat bij helpen; ik zou jullie alvast willen danken voor het lezen van deze topic.

thnx
devercamme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 14:29   #2
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Misschien eens op de individuele sites van de partijen gaan kijken?
Oud 2 mei 2007, 14:35   #3
devercamme
Vreemdeling

Standaard

Het is niet dat niet op hun site wil gaan kijken, dat heb ik trouwens al gedaan, maar ik kan niet van elke partij het hele gamma van standpunten gaan lezen. Daarvoor zijn de programma's meestal veel te lang. Juist daarom is de site die ik noemde interessant; indien ze aangevuld zou zijn.

grtz
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Misschien eens op de individuele sites van de partijen gaan kijken?
Oud 2 mei 2007, 14:56   #4
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...tieke_partijen
kan jou op weg zetten.
Natuurlijk zijn er daar veel partijtjes bij (zoals BUB ) die piepklein zijn en het bekijken niet waard.
Als je wil weten hoe belangrijk die zijn kijk je best naar de samenstelling van het Vlaams Parlement (verkozen in 2004)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlaams_...ling_2004-2009
en op nationaal niveau van de Kamer van Volksvertegenwoordigers(verkozen in 2003, weldra opnieuw verkozen)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kamer_v...ling_2003-2007
Oud 2 mei 2007, 15:04   #5
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door devercamme Bekijk bericht
Het is niet dat niet op hun site wil gaan kijken, dat heb ik trouwens al gedaan, maar ik kan niet van elke partij het hele gamma van standpunten gaan lezen. Daarvoor zijn de programma's meestal veel te lang. Juist daarom is de site die ik noemde interessant; indien ze aangevuld zou zijn.

grtz

En tip van de dag, als ge uw werkske maakt, maak het niet te gekleurd, anders buizen ze u nog, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 16:17   #6
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Hey

Voor een examen op school moeten we de politieke partijen wat verkennen; zodoende we ze met elkaar kunnen vergelijken. Op 'verkiezingssite.be' zijn de thema's en de standpunten per politieke partij niet aangevuld. Weten jullie of dit nog gaat gebeuren; indien ja, wanneer, en/of er nog soortgelijke interessante sites zijn?
De Waalse partijen mogen ook in beeld gebracht worden. Want daarover heb ik eigenlijk nog niet veel gevonden. Hetzelfde geldt over de Europese verkiezingen; en de thema's in het kort over elke partij.

Ik had ook graag een kort beeld gehad van de politiek de afgelopen maanden. Wanneer ik hieromtrent google kom ik zoveel informatie tegen. Kan ik dat op deze site terugvinden of ergens anders?

Pff hopelijk kunnen jullie me hier wat bij helpen; ik zou jullie alvast willen danken voor het lezen van deze topic.

thnx
Je moet hier echt niet vragen de partijen te beschrijven aan de mensen van de forum, de ene helft zal roepen dat het vb de enige echte partij is en de andere voor het vuil van de straat roepen, dan heb je de andere helft, in iets minder mate wel, die juist het tegenovergestelde zal 'beweren', nee 'roepen' is een beter woord en de overschot zijn dan de enige echte verstandigen!
Tot zover de partijen sammenvatting van dit forum!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 22:31   #7
devercamme
Vreemdeling

Standaard

hehe

Laat het d�*t juist zijn wat mijn lector nièt wil horen of zien.

ps. Reeds veel dank voor de gegeven links en informatie !
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Je moet hier echt niet vragen de partijen te beschrijven aan de mensen van de forum, de ene helft zal roepen dat het vb de enige echte partij is en de andere voor het vuil van de straat roepen, dan heb je de andere helft, in iets minder mate wel, die juist het tegenovergestelde zal 'beweren', nee 'roepen' is een beter woord en de overschot zijn dan de enige echte verstandigen!
Tot zover de partijen sammenvatting van dit forum!
Oud 4 mei 2007, 12:37   #8
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
hehe

Laat het d�*t juist zijn wat mijn lector nièt wil horen of zien.

ps. Reeds veel dank voor de gegeven links en informatie !

www.vlaamsbelang.org

draagt hij links of rechts... of averechts ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 23:17   #9
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Gentenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hey

thnx
http://www.pvda.be/nl/verkiezingen/programma.html

om u te dienen...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be