![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() STADSBESTUUR IN GELDNOOD, MAAR SCHEPEN DE REGGE HEEFT HET NOG NIET BEGREPEN
[04/02/2004] - Het is nu officieel, de Gentenaars zullen vanaf dit jaar niet 5,6% op hun belastingen afdragen aan de stadskas, maar 6,9%, een verhoging met ongeveer één vierde. Dit moet tien miljoen euro meer in de stadskas brengen en het stadsbestuur in staat stellen hun beleid dat handenvol geld kost voort te zetten. Enkel al in de gemeenteraad van januari verkreeg schepen De Regge de bouw van een ondergrondse fuifzaal aan het Rabot : voorziene kostprijs zo’n 2 700 000 euro (110 miljoen frank). Ze voorziet wel geen personeel om toezicht te houden in dit gebouw, vandalisme nooit van gehoord…. In dezelfde gemeenteraad trok ze 702 834 euro (28 miljoen frank) uit voor overeenkomsten met migrantenorganisaties, dit voor wat men noemt “interculturalisering”. Het stadsbestuur vindt dat iedere inwijkeling het recht heeft om bij stadsdiensten, welzijnsbureaus enzovoort in zijn eigen taal en cultuur te worden geholpen. Zo heb je bijvoorbeeld het MOCEF programma waarbij kinderen van Turkse afkomst en hun moeders verhaaltjes lezen en werkjes maken in het Turks om hen voor te bereiden op de lagere school. Het materiaal wordt aangekocht bij een Turkse universiteit, er wordt personeel betaald om deze moeder/kind groepjes te begeleiden. Zelfs al gaat het om kleinkinderen en achterkleinkinderen van de eerste Turkse inwijkelingen toch moet dit eentalig Turks programma volledig op kosten van de Gentse belastingbetaler gebeuren. Schepen De Regge wil dit uitbreiden naar andere talen, (ze gaf als voorbeeld "het Maghrebijns"!) zodra ze daar het geld voor heeft. Zo is er ook een overeenkomst met "El Wahda" om drugshulpverlening te "interculturaliseren" enz.. . Een groot deel van dit geld is zelfs niet bestemd voor rechtstreekse hulp aan wie dan ook maar gaat naar plannen en studies allerhande ... Francis Van den Eynde |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laat dat eens over aan privébedrijven. |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In plaats van naar boven te schoppen schop je weer naar beneden, dieper in de bruine substantie. Net alsof die migranten en jongeren verantwoordelijk zijn voor de fundamentele oorzaken van de financiële problemen. Komt gewoon door 1) het afschuiven van kosten die normaal door de hogere overheden werden gedaan op de lokale besturen om enerzijds de 'gratis' poltiek te kunnen betalen en anderzijds om de belastingsverlagingen te kunnen doorvoeren (op federaal niveau). 2) liberalisering van allerlei diensten die vroeger flink wat geld in het laadje brachten in de lokale kas maar die nu verdwijnt in de zakken van (buitenlandse) aandeelhouders.3) politiehervormingen. Onze blauwe vrienden werkten zodanig efficiënt in het verleden dat ze de ene na de andere bonus verdiend hebben waar de lokale besturen voor mogen opdraaien.
Uiteraard moeten de Gentse SP-a en VLD daarover zwijgen en de Gentenaars laten opdraaien voor de politiek van hun politieke broeders op hoger niveau. Volgens mij moet Gent een begroting indienen op basis van de behoeften van de Gentenaars en niet die van de banken. Nu uiteraard is dat moeilijker dan de schuld bij de migranten te leggen. ![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Je analyse is juist maar niet volledig! |
|
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nergens iets over liberalisering etc..... . Trek zelf uw conclusies. |
||
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
![]() Citaat:
Het is ook normaal dat hij in deze zaak meer kritiek geeft op gemeentelijke materie ipv federale zoals jij doet! Maar als je de site bezoekt van Vlaams Blok nationaal (www.vlaamsblok.be) dat zie je dat er op de 3 punten die jij aangeeft ook kritiek geleverd wordt! Op dat vlak staan we aan dezelfde zijde! |
||
![]() |
![]() |
#8 |
Partijlid
|
![]() [quote="jan hyoens"]STADSBESTUUR IN GELDNOOD, MAAR SCHEPEN DE REGGE HEEFT HET NOG NIET BEGREPEN
[04/02/2004] - Het is nu officieel, de Gentenaars zullen vanaf dit jaar niet 5,6% op hun belastingen afdragen aan de stadskas, maar 6,9%, een verhoging met ongeveer één vierde. Dit moet tien miljoen euro meer in de stadskas brengen en het stadsbestuur in staat stellen hun beleid dat handenvol geld kost voort te zetten. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blij dat te horen. ![]() ![]() ![]() Ps. Eigen volk uiteraard in de ruime zin van het woord. Aan de andere kant zou ik er uiteraard niets op tegen hebben moesten ze een bepaalde groep kapitaalkrachtige Gentenaars een beetje pluimen om de tekorten te dekken. ![]() |
||
![]() |
![]() |
#10 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ken trouwens de situatie in Gent niet, maar in Leuven liet het stadsbestuur bijna alle fuifzalen sluiten. "Plots" zorgden die immers voor overlast. Waar is de tijd van de Corso, ... |
||
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn wel een aantal fuiftempels in Gent maar die kosten allemaal stukken van mensen zoals de Vooruit, the place to be voor yuppie Gent. Nu, ik ben geen fuifbeest dus ben ik niet goed op de hoogte van de 'problematiek'. |
||
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#13 |
Vreemdeling
|
![]() Wat die fuifzaal betreft...Dat is maar een deel van een hele constructie. Er komen ook lokalen voor vier organisaties. Onderandere de Scouts en jeugdwelzijnswerk Kadanz Blaisantvest krijgen er nieuwe ruimtes.
Punt is dat Kadanz niet geheel tevreden is met het feit dat het zich allemaal ondergronds bevindt. Om er te geraken moet je eerst zeven meter afdalen. Wat toch wel vrij onveilig kan zijn 's avonds. Vandalisme, vervuiling, mss zelfs aanrandingen kunnen er allemaal vrij ongezien gebeuren. Dus; slecht idee. Er zou inderdaad toezicht moeten komen.
#14 |
Minister-President
|
![]() Ze zouden beter de ouwe eskimo fabriek gebruiken. Die heeft in het verleden al aangetoond perfect te zijn voor zoiets.
Trouwens, de krakers hebben ook een hoop 'fuifzalen', waaronder een leegstaande kerk plus klooster tegen de korenmarkt. Waarom niet eens doen wat de krakers vragen en die kerk onteigenen? |
![]() |
![]() |
#15 |
Vreemdeling
|
![]() eskimofabriek?
![]() ![]()
#16 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Vreemdeling
|
![]() lol griffin
Nee, het gaat er mij gewoon om dat dat hele ondergrondse plan niet zo gerieflijk is. De verantwoordelijke van Kadanz Blaisantvest ziet daar nog behoorlijk foute dingen gebeuren...'s avonds ofzo. Dus ik denk dat niet alleen rechts er tegen gekant is.