Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 4 februari 2004, 15:36   #1
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

STADSBESTUUR IN GELDNOOD, MAAR SCHEPEN DE REGGE HEEFT HET NOG NIET BEGREPEN

[04/02/2004] - Het is nu officieel, de Gentenaars zullen vanaf dit jaar niet 5,6% op
hun belastingen afdragen aan de stadskas, maar 6,9%, een verhoging met
ongeveer één vierde.
Dit moet tien miljoen euro meer in de stadskas brengen en het
stadsbestuur in staat stellen hun beleid dat handenvol geld kost voort
te zetten.

Enkel al in de gemeenteraad van januari verkreeg schepen De Regge de
bouw van een ondergrondse fuifzaal aan het Rabot : voorziene kostprijs
zo’n 2 700 000 euro (110 miljoen frank). Ze voorziet wel geen personeel
om toezicht te houden in dit gebouw, vandalisme nooit van gehoord….

In dezelfde gemeenteraad trok ze 702 834 euro (28 miljoen frank) uit
voor overeenkomsten met migrantenorganisaties, dit voor wat men noemt
“interculturalisering”. Het stadsbestuur vindt dat iedere inwijkeling
het recht heeft om bij stadsdiensten, welzijnsbureaus enzovoort in zijn
eigen taal en cultuur te worden geholpen. Zo heb je bijvoorbeeld het
MOCEF programma waarbij kinderen van Turkse afkomst en hun moeders
verhaaltjes lezen en werkjes maken in het Turks om hen voor te bereiden
op de lagere school. Het materiaal wordt aangekocht bij een Turkse
universiteit, er wordt personeel betaald om deze moeder/kind groepjes
te
begeleiden. Zelfs al gaat het om kleinkinderen en achterkleinkinderen
van de eerste Turkse inwijkelingen toch moet dit eentalig Turks
programma volledig op kosten van de Gentse belastingbetaler gebeuren.
Schepen De Regge wil dit uitbreiden naar andere talen, (ze gaf als
voorbeeld "het Maghrebijns"!) zodra ze daar het geld voor heeft. Zo is
er ook een overeenkomst met "El Wahda" om drugshulpverlening te
"interculturaliseren" enz.. . Een groot deel van dit geld is zelfs niet
bestemd voor rechtstreekse hulp aan wie dan ook maar gaat naar plannen
en studies allerhande ...

Francis Van den Eynde
jan hyoens is offline  
Oud 4 februari 2004, 15:38   #2
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Als uw fuiven goed zijn verdien je genoeg geld voor personeel. Ik vind het wel vreemd dat tegenwoordig de stad fuifzalen moet bouwen. Dat het dan zoveel kost verbaast me minder.
Laat dat eens over aan privébedrijven.
boer_bavo is offline  
Oud 4 februari 2004, 16:07   #3
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

In plaats van naar boven te schoppen schop je weer naar beneden, dieper in de bruine substantie. Net alsof die migranten en jongeren verantwoordelijk zijn voor de fundamentele oorzaken van de financiële problemen. Komt gewoon door 1) het afschuiven van kosten die normaal door de hogere overheden werden gedaan op de lokale besturen om enerzijds de 'gratis' poltiek te kunnen betalen en anderzijds om de belastingsverlagingen te kunnen doorvoeren (op federaal niveau). 2) liberalisering van allerlei diensten die vroeger flink wat geld in het laadje brachten in de lokale kas maar die nu verdwijnt in de zakken van (buitenlandse) aandeelhouders.3) politiehervormingen. Onze blauwe vrienden werkten zodanig efficiënt in het verleden dat ze de ene na de andere bonus verdiend hebben waar de lokale besturen voor mogen opdraaien.

Uiteraard moeten de Gentse SP-a en VLD daarover zwijgen en de Gentenaars laten opdraaien voor de politiek van hun politieke broeders op hoger niveau.

Volgens mij moet Gent een begroting indienen op basis van de behoeften van de Gentenaars en niet die van de banken.

Nu uiteraard is dat moeilijker dan de schuld bij de migranten te leggen.
solidarnosc is offline  
Oud 4 februari 2004, 16:10   #4
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Citaat:
Als uw fuiven goed zijn verdien je genoeg geld voor personeel. Ik vind het wel vreemd dat tegenwoordig de stad fuifzalen moet bouwen. Dat het dan zoveel kost verbaast me minder.
Moest het opbrengen hadden ze dat al 20 jaar geleden gedaan.
solidarnosc is offline  
Oud 5 februari 2004, 10:46   #5
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
In plaats van naar boven te schoppen schop je weer naar beneden, dieper in de bruine substantie. Net alsof die migranten en jongeren verantwoordelijk zijn voor de fundamentele oorzaken van de financiële problemen. Komt gewoon door 1) het afschuiven van kosten die normaal door de hogere overheden werden gedaan op de lokale besturen om enerzijds de 'gratis' poltiek te kunnen betalen en anderzijds om de belastingsverlagingen te kunnen doorvoeren (op federaal niveau). 2) liberalisering van allerlei diensten die vroeger flink wat geld in het laadje brachten in de lokale kas maar die nu verdwijnt in de zakken van (buitenlandse) aandeelhouders.3) politiehervormingen. Onze blauwe vrienden werkten zodanig efficiënt in het verleden dat ze de ene na de andere bonus verdiend hebben waar de lokale besturen voor mogen opdraaien.

Uiteraard moeten de Gentse SP-a en VLD daarover zwijgen en de Gentenaars laten opdraaien voor de politiek van hun politieke broeders op hoger niveau.

Volgens mij moet Gent een begroting indienen op basis van de behoeften van de Gentenaars en niet die van de banken.

Waar geef ik de allochtonen (die jij bruine substantie noemt, foei sol, je begint op je vader te trekken!) de schuld? Integendeel, moest ik voor elke scheet die ik laat subsidies krijgen, ik zou het ook niet weigeren! maar degene die deze subsidies geeft zou ik wel een idioot vinden!
Je analyse is juist maar niet volledig!
jan hyoens is offline  
Oud 5 februari 2004, 13:35   #6
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Waar geef ik de allochtonen (die jij bruine substantie noemt, foei sol, je begint op je vader te trekken!) de schuld? Integendeel, moest ik voor elke scheet die ik laat subsidies krijgen, ik zou het ook niet weigeren! maar degene die deze subsidies geeft zou ik wel een idioot vinden!
Waar noem ik migranten 'bruine substantie'? Nergens maar het is u vergeven. Nu ik had het uiteraard over het artikel van Francis. Het enigste waar ie het over heeft is geld voor migranten en geld voor jongeren. Alsof je daarmee het gat in de begroting kan dichten, desondansk pikt ie die groepen er weer uit.

Nergens iets over liberalisering etc..... . Trek zelf uw conclusies.
solidarnosc is offline  
Oud 5 februari 2004, 13:50   #7
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:

Waar noem ik migranten 'bruine substantie'? Nergens maar het is u vergeven. Nu ik had het uiteraard over het artikel van Francis. Het enigste waar ie het over heeft is geld voor migranten en geld voor jongeren. Alsof je daarmee het gat in de begroting kan dichten, desondansk pikt ie die groepen er weer uit.

Tja, De Regge is niet bepaald de beste vriendin van Francis! Het is dus normaal dat hij haar bevoegdheden onder vuur neemt! Ook Termont krijgt er vanlangs (www.vlaamsblokgent.org)!
Het is ook normaal dat hij in deze zaak meer kritiek geeft op gemeentelijke materie ipv federale zoals jij doet! Maar als je de site bezoekt van Vlaams Blok nationaal (www.vlaamsblok.be) dat zie je dat er op de 3 punten die jij aangeeft ook kritiek geleverd wordt!
Op dat vlak staan we aan dezelfde zijde!
jan hyoens is offline  
Oud 5 februari 2004, 15:09   #8
Hilde Dillen
Partijlid

Standaard

[quote="jan hyoens"]STADSBESTUUR IN GELDNOOD, MAAR SCHEPEN DE REGGE HEEFT HET NOG NIET BEGREPEN

[04/02/2004] - Het is nu officieel, de Gentenaars zullen vanaf dit jaar niet 5,6% op
hun belastingen afdragen aan de stadskas, maar 6,9%, een verhoging met
ongeveer één vierde.
Dit moet tien miljoen euro meer in de stadskas brengen en het
stadsbestuur in staat stellen hun beleid dat handenvol geld kost voort
te zetten.

Hilde Dillen is offline  
Oud 5 februari 2004, 15:14   #9
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Tja, De Regge is niet bepaald de beste vriendin van Francis! Het is dus normaal dat hij haar bevoegdheden onder vuur neemt! Ook Termont krijgt er vanlangs (www.vlaamsblokgent.org)!
Het is ook normaal dat hij in deze zaak meer kritiek geeft op gemeentelijke materie ipv federale zoals jij doet! Maar als je de site bezoekt van Vlaams Blok nationaal (www.vlaamsblok.be) dat zie je dat er op de 3 punten die jij aangeeft ook kritiek geleverd wordt!
Op dat vlak staan we aan dezelfde zijde!

Blij dat te horen. Nu, verwacht van mij niet dat ik alle Blok sites afloop voor ik hier commentaar geef op een posting. De oorzaken van de Gentse problemen liggen voor 80% op bovenlokaal niveau en dan lijkt me het ook logisch dat vooral daar de oplossing moet worden gezocht en niet bij het eigen volk die niets kan doen aan de paarse volksverlakkerij. Uiteraard kan je dat niet verwachten van een paars stadsbestuur. Nu, ik begrijp best dat der Francis een bepaalde reflex heeft als het over besparingen gaat.....

Ps. Eigen volk uiteraard in de ruime zin van het woord. Aan de andere kant zou ik er uiteraard niets op tegen hebben moesten ze een bepaalde groep kapitaalkrachtige Gentenaars een beetje pluimen om de tekorten te dekken.
solidarnosc is offline  
Oud 5 februari 2004, 15:14   #10
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Een fuifzaal die niet opbrengt? Die kan je beter niet bouwen. Als er nu 1 ding is waar je niet veel moeite moet doen om het te doen opbrengen is dan toch een fuifzaal als er in die buurt geen concurrenten zijn (in dat tweede geval vraag ik me af waarom de stad eenmoet bouwen als er al een is).

Ik ken trouwens de situatie in Gent niet, maar in Leuven liet het stadsbestuur bijna alle fuifzalen sluiten. "Plots" zorgden die immers voor overlast. Waar is de tijd van de Corso, ...
boer_bavo is offline  
Oud 5 februari 2004, 15:20   #11
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Een fuifzaal die niet opbrengt? Die kan je beter niet bouwen. Als er nu 1 ding is waar je niet veel moeite moet doen om het te doen opbrengen is dan toch een fuifzaal als er in die buurt geen concurrenten zijn (in dat tweede geval vraag ik me af waarom de stad eenmoet bouwen als er al een is).

Ik ken trouwens de situatie in Gent niet, maar in Leuven liet het stadsbestuur bijna alle fuifzalen sluiten. "Plots" zorgden die immers voor overlast. Waar is de tijd van de Corso, ...

Er zijn wel een aantal fuiftempels in Gent maar die kosten allemaal stukken van mensen zoals de Vooruit, the place to be voor yuppie Gent. Nu, ik ben geen fuifbeest dus ben ik niet goed op de hoogte van de 'problematiek'.
solidarnosc is offline  
Oud 5 februari 2004, 15:32   #12
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Er zijn wel een aantal fuiftempels in Gent maar die kosten allemaal stukken van mensen zoals de Vooruit, the place to be voor yuppie Gent. Nu, ik ben geen fuifbeest dus ben ik niet goed op de hoogte van de 'problematiek'.
In de Kortrijksepoortstraat is anders een zaal die uithangt dat je er gratis activiteiten kan organiseren
boer_bavo is offline  
Oud 15 april 2004, 14:25   #13
Nighthearse
Vreemdeling

Nighthearse's schermafbeelding

Standaard

Wat die fuifzaal betreft...Dat is maar een deel van een hele constructie. Er komen ook lokalen voor vier organisaties. Onderandere de Scouts en jeugdwelzijnswerk Kadanz Blaisantvest krijgen er nieuwe ruimtes.
Punt is dat Kadanz niet geheel tevreden is met het feit dat het zich allemaal ondergronds bevindt. Om er te geraken moet je eerst zeven meter afdalen. Wat toch wel vrij onveilig kan zijn 's avonds. Vandalisme, vervuiling, mss zelfs aanrandingen kunnen er allemaal vrij ongezien gebeuren.

Dus; slecht idee. Er zou inderdaad toezicht moeten komen.

"De grenzen van mijn taal zijn de grenzen van mijn wereld."
- Ludwig Wittgenstein
Nighthearse is offline  
Oud 15 april 2004, 15:14   #14
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Ze zouden beter de ouwe eskimo fabriek gebruiken. Die heeft in het verleden al aangetoond perfect te zijn voor zoiets.

Trouwens, de krakers hebben ook een hoop 'fuifzalen', waaronder een leegstaande kerk plus klooster tegen de korenmarkt. Waarom niet eens doen wat de krakers vragen en die kerk onteigenen?
dejohan is offline  
Oud 16 april 2004, 12:21   #15
Nighthearse
Vreemdeling

Standaard

eskimofabriek? Een kerk als kraakpand?

- Ludwig Wittgenstein
Nighthearse is offline  
Oud 16 april 2004, 13:06   #16
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nighthearse
eskimofabriek? Een kerk als kraakpand?
Zo had ik het nog niet bekeken, die kerken... "eskimofabrieken" Ik ga plots heel anders naar die kerken kijken!

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline  
Oud 16 april 2004, 16:09   #17
Nighthearse
Vreemdeling

Standaard

lol griffin

Nee, het gaat er mij gewoon om dat dat hele ondergrondse plan niet zo gerieflijk is. De verantwoordelijke van Kadanz Blaisantvest ziet daar nog behoorlijk foute dingen gebeuren...'s avonds ofzo.

Dus ik denk dat niet alleen rechts er tegen gekant is.

- Ludwig Wittgenstein
Nighthearse is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be