Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2007, 11:59   #1
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard Vakbonden : gij zult de arbeiders verdedigen !!!

Citaat:
VW Vorst maakt € 111 miljoen winst
DONDERDAG 3 MEI 2007, 10:13

Volkswagen Vorst heeft het voorbije jaar € 111 miljoen winst gemaakt. Afscheidnemend personeelsdirecteur Jos Kayaerts stelt dat deze cijfers geen verrassing zijn. Hij voert aan dat het niet onbekend was dat Vorst een goed draaiende fabriek was. Volgens Kayaerts presteerde Volkswagen Vorst vorig jaar beter dan de vooropgestelde objectieven. Hij zegt dat de herstructurering in Vorst dan ook alles te maken heeft met macro-economische principes en moet worden begrepen in de context van zeer duidelijke overcapaciteit. Inmiddels hebben de Duitsers Alfons Dintner en Stefanie Ulrich de operationele leiding over genomen van Norbert Steingraber en Kayaerts, respectievelijk als fabrieksdirecteur en personeelsdirecteur. Eind deze maand zou de eerste Audi A3 officieel van de band rollen in Vorst. (MH) bron: De Standaard
Tiens !

De eigenlijke bron is :

www.beursduivel.be

Tiens dat heb ik op 1 mei niet gehoord ... "eigen Volk eerst" staat niet hé ...

Kayaerts spreekt ook niet over zijn méér dan royale, vakbonds-goedgekeurde afscheidspremie.

Voor de leden die "afscheidspremie" niet begrijpen ... nu noemen de socio poco's dat :

graaigeld !

Eindconlusie : Hoop maar, arbeiders van Opel.
Oud 3 mei 2007, 13:50   #2
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

U maakte een vreemde redenering maar het klopt dat vakbonden met handen en voeten gebanden zijn aan het huidig systeem en ze welicht liever ook niet hebben dat die cijfers verspreid worden. Ik zie echter niet wat dit met eigen volk eerst te maken heeft al was het maar omdat ze in Duitsland veel eerder duizenden banen hebben geschrapt dan in België.

Inderdaad vreemd dat ook niemand maar dan ook niemand die cijfers opneemt om de beslissing van Volkswagen aan te vallen. Nope. Het zijn de rode hordes van het Waalse FGTB die schuldig zijn. Dat die rode hordes een heel jaar aan den band hebben gestaan en 111 miljoen € winst hebben gemaakt doet niets ter zaken.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 3 mei 2007 om 13:52.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 19:58   #3
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

ze zullen trouwens ver moeten zoeken, eer ze iemand van de FGTB vinden bij Opel om de schuld op te steken . En daar hebben ze net besloten om verder te staken tot dinsdag.
Wie o wie zal de schuld krijgen: de joden? de vrijmetselaars? de bolsjevieken? Ossama Bin Laden?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 21:21   #4
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator Bekijk bericht
Tiens !

De eigenlijke bron is :

www.beursduivel.be

Tiens dat heb ik op 1 mei niet gehoord ... "eigen Volk eerst" staat niet hé ...

Kayaerts spreekt ook niet over zijn méér dan royale, vakbonds-goedgekeurde afscheidspremie.

Voor de leden die "afscheidspremie" niet begrijpen ... nu noemen de socio poco's dat :

graaigeld !

Eindconlusie : Hoop maar, arbeiders van Opel.
raar hé... dat is 4,5 miljard oude belgische franken hé!!

Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 21:43   #5
predator
Parlementslid

Standaard

t.a.v. solidarnosc :
t.a.v. driewerf :

Citaat:
Wie o wie zal de schuld krijgen:
De vakbonden natuurlijk ... Zowel de duitse aasgieren als de lompe vakbondleiding van het ABVV-ACV. De "supers" van het FGTB ... spelen zélfs maar een bijrolletje ... voor Opel dan toch ...

Ik beperk me tot Opel. Waarom ziet het er niet goed uit voor de Plant aan de Noorderlaan in A'pen?

Het gaat niet goed met het "Grote" General Motors in de U S of A. Waarom ? Die Amerikaanse Kapitalistische leiding had voor de arbeiders in zijn bedrijf :

een zo buitengewone goede sociale zekerheid ( o.a. Pensioenregeling met grote "P")

uitgewerkt dat die bijna niet meer te financieren is door de huidige aktieven. Tiens waar heb ik dat nog gehoord ?

Resultaat : bezuiningen en ... dus ook besparen op "research". Gevolg een "echte succesvolle wagen, een topper" bleef uit. Resultaat : enorme verliezen. Hoe overleeft en overleefde GM dan ?

1. door zijn financiële dienstverlening, gebundeld in de GMAC (General Motors Acceptance Company);
2. door het nog winstgevende GM Europe ofte Opel.

bij 1. Op zijn eentje kon de GMAC bijna die verliezen dekken. GMAC werd (wordt) niet gefinancierd door GM maar door het uitgeven van zéér interessante Obligatieleningen, uitgeven veelal in NZ dollars en Noorse Kronen, ook hier in Europa beschikbaar - ik spreek hier uit eigen ervaring. 2 jaar geleden ongeveer kwam de "klap" ! Een zéér gerenomeerd amerikaans beursrating bureau (Standard Poors) reduceerde de waarde van die leningen tot : junk bonds; d.w.z. : waardeloos papier ... Is een obligatiehouder dan zijn geld kwijt ? Neen ! Die obli's noteerden onmiddellijk onder pari en maar eerst in 2008 en 2009, wanneer ze terugbetaald moeten worden, zijn ze opnieuw �* pari genoteerd, d.w.z. 100%. Ondertussen is die zéér interessante inkomstenbron opgedroogd ... tot ... 2009 ... dan is er opnieuw de uitgifte van Obli's mogelijk. Ondertussen wordt er meer verwacht van :

bij 2. Opel. Bezuinigingen en reorganisatie dringen zich dus op ... "eigen land eerst : duitsland" speelt daar op in; bij ons ... is er géén staking tot dinsdag ? ... de vakbondsezels ...

3. Als ik dat allemaal weet ... de rest mag je zélf invullen ...

Beste Groeten.
Oud 3 mei 2007, 23:01   #6
Carelski
Vreemdeling

Standaard

Bah vakbonden, die willen enkel zichzelf instandhouden en verder niets. De vakbonden in GB, daar kan ik me wel in vinden. Thatcher heeft die allemaal mooi op de kniëen gekregen.
Carelski is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 23:44   #7
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
t.a.v. solidarnosc :
t.a.v. driewerf :

De vakbonden natuurlijk ... Zowel de duitse aasgieren als de lompe vakbondleiding van het ABVV-ACV. De "supers" van het FGTB ... spelen zélfs maar een bijrolletje ... voor Opel dan toch ...

Ik beperk me tot Opel. Waarom ziet het er niet goed uit voor de Plant aan de Noorderlaan in A'pen?

Het gaat niet goed met het "Grote" General Motors in de U S of A. Waarom ? Die Amerikaanse Kapitalistische leiding had voor de arbeiders in zijn bedrijf :

een zo buitengewone goede sociale zekerheid ( o.a. Pensioenregeling met grote "P")

uitgewerkt dat die bijna niet meer te financieren is door de huidige aktieven. Tiens waar heb ik dat nog gehoord ?

Resultaat : bezuiningen en ... dus ook besparen op "research". Gevolg een "echte succesvolle wagen, een topper" bleef uit. Resultaat : enorme verliezen. Hoe overleeft en overleefde GM dan ?

1. door zijn financiële dienstverlening, gebundeld in de GMAC (General Motors Acceptance Company);
2. door het nog winstgevende GM Europe ofte Opel.

bij 1. Op zijn eentje kon de GMAC bijna die verliezen dekken. GMAC werd (wordt) niet gefinancierd door GM maar door het uitgeven van zéér interessante Obligatieleningen, uitgeven veelal in NZ dollars en Noorse Kronen, ook hier in Europa beschikbaar - ik spreek hier uit eigen ervaring. 2 jaar geleden ongeveer kwam de "klap" ! Een zéér gerenomeerd amerikaans beursrating bureau (Standard Poors) reduceerde de waarde van die leningen tot : junk bonds; d.w.z. : waardeloos papier ... Is een obligatiehouder dan zijn geld kwijt ? Neen ! Die obli's noteerden onmiddellijk onder pari en maar eerst in 2008 en 2009, wanneer ze terugbetaald moeten worden, zijn ze opnieuw �* pari genoteerd, d.w.z. 100%. Ondertussen is die zéér interessante inkomstenbron opgedroogd ... tot ... 2009 ... dan is er opnieuw de uitgifte van Obli's mogelijk. Ondertussen wordt er meer verwacht van :

bij 2. Opel. Bezuinigingen en reorganisatie dringen zich dus op ... "eigen land eerst : duitsland" speelt daar op in; bij ons ... is er géén staking tot dinsdag ? ... de vakbondsezels ...

3. Als ik dat allemaal weet ... de rest mag je zélf invullen ...

Beste Groeten.

gij weet BIJLANGE niet zoveel als ge denkt.

een aantal zaken in je warrig verhaal kloppen, maar de tijdlijn trekt op niets. het is zeker niet de vakbond of de pensioenplannen die aan de oorzaak van het falen van GM ligt, maar hun eigen financial en strategisch management. Gm wordt al jarenlang als hét voorbeeld van een cashburner gebruikt in tal van fininacial managemnt seminaries , hun eva berekenen is één van de eerste zaken die je in een sessie bijzondere ondernemingsfinanciering moet doen.
Good old fashioned USA pride and incompetance ligt aan de basis van de problemen van GM wereldwijd,een immer dalend marktaandeel (dat ze prijsgaven aan oa japanners of alle people ) waar een hardwerkende en rendabele plant in antwerpen nu mee mag voor opdraaien.

je erg doorzichtige en obsessieve schuldverschuiven naar anderen (vakbonden of te inhalige werknemers) is iets dat misschien pakt aan "den toog" , maar daar stop het dan ook.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 01:56   #8
Daphne
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carelski Bekijk bericht
Bah vakbonden, die willen enkel zichzelf instandhouden en verder niets. De vakbonden in GB, daar kan ik me wel in vinden. Thatcher heeft die allemaal mooi op de kniëen gekregen.
In bijlage vindt u de dienstregeling Brussel-London.
Mag ik u een one-way ticket aanbevelen?
Goede reis gewenst.

http://plannerint.b-rail.be/bin/quer...art=1&L=b-rail

Laatst gewijzigd door Daphne : 4 mei 2007 om 01:57.
Daphne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 08:24   #9
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

De vakbondsleiding heeft maar 1 doel voor ogen.. en dat is hun eigen jobke en hun eigen portemonnee.

De gewone arbeider houden ze zoet met mooi leuzes over werk voor iedereen, maar als puntje bij paaltje komt, lopen ze mee met de baas, en ieder van die vakbondsafgevaardigden gaan uit de vakbond met een vette pree.
Oud 4 mei 2007, 11:24   #10
predator
Parlementslid

Standaard

groot lawijt poneerde :

Citaat:
1.gij weet BIJLANGE niet zoveel als ge denkt.

2.een aantal zaken in je warrig verhaal kloppen, maar de tijdlijn trekt op niets. het is zeker niet de vakbond of de pensioenplannen die aan de oorzaak van het falen van GM ligt, maar hun eigen financial en strategisch management. Gm wordt al jarenlang als hét voorbeeld van een cashburner gebruikt in tal van fininacial managemnt seminaries , hun eva berekenen is één van de eerste zaken die je in een sessie bijzondere ondernemingsfinanciering moet doen.
Good old fashioned USA pride and incompetance ligt aan de basis van de problemen van GM wereldwijd,een immer dalend marktaandeel (dat ze prijsgaven aan oa japanners of alle people ) waar een hardwerkende en rendabele plant in antwerpen nu mee mag voor opdraaien.

3. je erg doorzichtige en obsessieve schuldverschuiven naar anderen (vakbonden of te inhalige werknemers) is iets dat misschien pakt aan "den toog" , maar daar stop het dan ook.
bij 1. Er zijn tijden dat er mensen zijn die denken dat ze alles weten. De voorlaatste leefde in de 12e eeuw en zijn was Jacob van Maerlandt ... De laatste is Klein Lawijt met Grote Bril.

2. ... met Grote Bril ... Inderdaad je kan geen tekst lezen !
Vóór we beginen moet je me echter enkele aanvullende inlichtingen geven. Die eva of Economical Value Added, die je aanhaalde, gefinaliseerd in 1982 door de Stern, den "Bennett" (prachtkerel) én nog nen derde - die zal ik maar naamloos laten zeker -, is dat :

- de eerder financiële EVA, of :
- de meer boekhoudkundig gerichte EVA

die je bedoelt ? Tevens met je me aangeven : ben je een

- corporate manager, of een
- investment manager.

Dan kunnen we ernstig over "Eva" gaan praten ...

Als het maar niet praten wordt over "Lilith, de eerste vrouw van Adam". Je kennis over cash burners is eerder aan de schrale kant. Je moet toch weten "manager" dat cash burning gepaard gaat met een geweldige een plotste daling van de aandelenkoers; dat is bij GM niet gebeurd. Wél bij : Collective learning Networdk, DoubleClick, ... én in Belgie bij alle bedrijven waarvan de manager ooit verkozen werd tot manager van het jaar; merkwaardig hé "manager".

bij 3. Nergens wordt, wat de US of A betreft, ook maar het woord vakbond gebruikt. Nergens wordt verwezen naar "inhalige werkwernemers".

Allez !

Inhalige werknemers.

- die stakers weten NIET hoeveel stakingsgeld ze zullen trekken; €25 is het "vertelde" ...
- die enorme "ontslagpremie" die sommigen gaan krijgen gaat voor de helt naar de staat ...
- die enorme ontslagpremie maakt ... later stempelen onmogelijk (dixit de Opel-werknemers) ...
- het "verlofgeld 2007" zou wel eens pppfffttt ...

Vakbonden.

Wat wél opvalt is de groeiende vijandigheid tussden de gewone gesyndiceerden én jobkesgraaiers-gesyndikeerden ...

Hier zullen we het maar bij laten hé, Klein Lawijt met Grote Bril. Ik ga er nu éné pakken; mijn eva laat dat toe.

Beste Syndicale Groeten.
Oud 4 mei 2007, 11:54   #11
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
De vakbondsleiding heeft maar 1 doel voor ogen.. en dat is hun eigen jobke en hun eigen portemonnee.
In de vakbond begin je met een ideaal. Langzaam wordt je in het moeras van politieke en machtspelletjes gebracht en geraken ze er niet meer uit.
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 17:53   #12
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
groot lawijt poneerde :

bij 1. Er zijn tijden dat er mensen zijn die denken dat ze alles weten. De voorlaatste leefde in de 12e eeuw en zijn was Jacob van Maerlandt ... De laatste is Klein Lawijt met Grote Bril."..
persoonlijke verwijtjes duiden op gebrek aan kennis van zaken, eens zien of het waarheid wordt...

Citaat:
2. ... met Grote Bril ... Inderdaad je kan geen tekst lezen !
Vóór we beginen moet je me echter enkele aanvullende inlichtingen geven. Die eva of Economical Value Added, die je aanhaalde, gefinaliseerd in 1982 door de Stern, den "Bennett" (prachtkerel) én nog nen derde - die zal ik maar naamloos laten zeker -, is dat :

- de eerder financiële EVA, of :
- de meer boekhoudkundig gerichte EVA

die je bedoelt ? Tevens met je me aangeven : ben je een

- corporate manager, of een
- investment manager.

Dan kunnen we ernstig over "Eva" gaan praten ...

Als het maar niet praten wordt over "Lilith, de eerste vrouw van Adam". Je kennis over cash burners is eerder aan de schrale kant. Je moet toch weten "manager" dat cash burning gepaard gaat met een geweldige een plotste daling van de aandelenkoers; dat is bij GM niet gebeurd. Wél bij : Collective learning Networdk, DoubleClick, ... én in Belgie bij alle bedrijven waarvan de manager ooit verkozen werd tot manager van het jaar; merkwaardig hé "manager
yep, geen benul dus ?
er is wel degelijk een cashburning gebeurd van jewelste bij GM , maar liefst 21 , JA 21 miljard ]in 1996 ! (TOEN was het reeds een disaster waiting to happen, maar winst ? geen probleem die werd gemaakt, maar dat zegt op zichzelf geen bal! de marktwaarde van GM werd toen gevalideerd op 62 miljard en de CE op 83. voor de nadere orde , ik heb het wel degelijk over de EVA waar je de RS voor nodig hebt.GM is toen in waarde idd niet gedaald, maar waarom ? weet je niet he
, GM is toen op de BEURS niet gedaald door dat oa het zijn dividenden niet terugschroefde, wat eigenlijk had gemoeten (en je vergeet natuurlijk ook zeer graag de toenmalige beurseuforie en bijhorende illusies) en je gaat bovendien zomaar eventjes uit van de efficientie van de markten
ik verwijs nog graag naar de "saturn case" van GM, die eveneens als typemodel gebruikt wordt in finance seminaries hoe het niét moet. maar gezien je dommigheden over GM, weet jij daar ook alles over

Citaat:
bij 3. Nergens wordt, wat de US of A betreft, ook maar het woord vakbond gebruikt. Nergens wordt verwezen naar "inhalige werkwernemers".

Allez !

Inhalige werknemers.

- die stakers weten NIET hoeveel stakingsgeld ze zullen trekken; €25 is het "vertelde" ...
- die enorme "ontslagpremie" die sommigen gaan krijgen gaat voor de helt naar de staat ...
- die enorme ontslagpremie maakt ... later stempelen onmogelijk (dixit de Opel-werknemers) ...
- het "verlofgeld 2007" zou wel eens pppfffttt ...

JIJ had het over een buitengewoon goede sociale zekerheid en pensioenregeling die je als oorzaak stelde van de problemen bij GM. Dat zijn dus "inhalige werknemers die niet flexibel genoeg waren om wat in te leveren om GM uit de nood te helpen, wat natuurlijk niet klopt, toch haal JIJ het aan als reden. Leuk dat je het nu zelf ontkracht.
Bovendien kunnen de WN wél stempelen. dé opel wn zeggen dat hoegenaamd niet

Citaat:
Vakbonden.

Wat wél opvalt is de groeiende vijandigheid tussden de gewone gesyndiceerden én jobkesgraaiers-gesyndikeerden ...

**
je kinderlijke pogingen om alles naar anderen (oa de vakbond) te verschuiven, zijn ondertussen bekend

Citaat:
Hier zullen we het maar bij laten hé, Klein Lawijt met Grote Bril. Ik ga er nu éné pakken; mijn eva laat dat toe.

Beste Syndicale Groeten
laten ? als gij u verder wil belachelijk maken, mij niet gelaten
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 4 mei 2007 om 17:59.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be