![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De eigenlijke bron is : www.beursduivel.be Tiens dat heb ik op 1 mei niet gehoord ... "eigen Volk eerst" staat niet hé ... Kayaerts spreekt ook niet over zijn méér dan royale, vakbonds-goedgekeurde afscheidspremie. Voor de leden die "afscheidspremie" niet begrijpen ... nu noemen de socio poco's dat : graaigeld ! Eindconlusie : Hoop maar, arbeiders van Opel.
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U maakte een vreemde redenering maar het klopt dat vakbonden met handen en voeten gebanden zijn aan het huidig systeem en ze welicht liever ook niet hebben dat die cijfers verspreid worden. Ik zie echter niet wat dit met eigen volk eerst te maken heeft al was het maar omdat ze in Duitsland veel eerder duizenden banen hebben geschrapt dan in België.
![]() Inderdaad vreemd dat ook niemand maar dan ook niemand die cijfers opneemt om de beslissing van Volkswagen aan te vallen. Nope. Het zijn de rode hordes van het Waalse FGTB die schuldig zijn. Dat die rode hordes een heel jaar aan den band hebben gestaan en 111 miljoen € winst hebben gemaakt doet niets ter zaken. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 3 mei 2007 om 13:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ze zullen trouwens ver moeten zoeken, eer ze iemand van de FGTB vinden bij Opel om de schuld op te steken . En daar hebben ze net besloten om verder te staken tot dinsdag.
Wie o wie zal de schuld krijgen: de joden? de vrijmetselaars? de bolsjevieken? Ossama Bin Laden?
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() t.a.v. solidarnosc :
t.a.v. driewerf : Citaat:
Ik beperk me tot Opel. Waarom ziet het er niet goed uit voor de Plant aan de Noorderlaan in A'pen? Het gaat niet goed met het "Grote" General Motors in de U S of A. Waarom ? Die Amerikaanse Kapitalistische leiding had voor de arbeiders in zijn bedrijf : een zo buitengewone goede sociale zekerheid ( o.a. Pensioenregeling met grote "P") uitgewerkt dat die bijna niet meer te financieren is door de huidige aktieven. Tiens waar heb ik dat nog gehoord ? Resultaat : bezuiningen en ... dus ook besparen op "research". Gevolg een "echte succesvolle wagen, een topper" bleef uit. Resultaat : enorme verliezen. Hoe overleeft en overleefde GM dan ? 1. door zijn financiële dienstverlening, gebundeld in de GMAC (General Motors Acceptance Company); 2. door het nog winstgevende GM Europe ofte Opel. bij 1. Op zijn eentje kon de GMAC bijna die verliezen dekken. GMAC werd (wordt) niet gefinancierd door GM maar door het uitgeven van zéér interessante Obligatieleningen, uitgeven veelal in NZ dollars en Noorse Kronen, ook hier in Europa beschikbaar - ik spreek hier uit eigen ervaring. 2 jaar geleden ongeveer kwam de "klap" ! Een zéér gerenomeerd amerikaans beursrating bureau (Standard Poors) reduceerde de waarde van die leningen tot : junk bonds; d.w.z. : waardeloos papier ... Is een obligatiehouder dan zijn geld kwijt ? Neen ! Die obli's noteerden onmiddellijk onder pari en maar eerst in 2008 en 2009, wanneer ze terugbetaald moeten worden, zijn ze opnieuw �* pari genoteerd, d.w.z. 100%. Ondertussen is die zéér interessante inkomstenbron opgedroogd ... tot ... 2009 ... dan is er opnieuw de uitgifte van Obli's mogelijk. Ondertussen wordt er meer verwacht van : bij 2. Opel. Bezuinigingen en reorganisatie dringen zich dus op ... "eigen land eerst : duitsland" speelt daar op in; bij ons ... is er géén staking tot dinsdag ? ... de vakbondsezels ... 3. Als ik dat allemaal weet ... de rest mag je zélf invullen ... Beste Groeten.
![]() |
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() Bah vakbonden, die willen enkel zichzelf instandhouden en verder niets. De vakbonden in GB, daar kan ik me wel in vinden. Thatcher heeft die allemaal mooi op de kniëen gekregen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
gij weet BIJLANGE niet zoveel als ge denkt. een aantal zaken in je warrig verhaal kloppen, maar de tijdlijn trekt op niets. het is zeker niet de vakbond of de pensioenplannen die aan de oorzaak van het falen van GM ligt, maar hun eigen financial en strategisch management. Gm wordt al jarenlang als hét voorbeeld van een cashburner gebruikt in tal van fininacial managemnt seminaries , hun eva berekenen is één van de eerste zaken die je in een sessie bijzondere ondernemingsfinanciering moet doen. Good old fashioned USA pride and incompetance ligt aan de basis van de problemen van GM wereldwijd,een immer dalend marktaandeel (dat ze prijsgaven aan oa japanners of alle people ) waar een hardwerkende en rendabele plant in antwerpen nu mee mag voor opdraaien. je erg doorzichtige en obsessieve schuldverschuiven naar anderen (vakbonden of te inhalige werknemers) is iets dat misschien pakt aan "den toog" , maar daar stop het dan ook. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Mag ik u een one-way ticket aanbevelen? Goede reis gewenst. http://plannerint.b-rail.be/bin/quer...art=1&L=b-rail
Koop nooit nog de merken die reclamespots maken met negers of makakken. Laatst gewijzigd door Daphne : 4 mei 2007 om 01:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De vakbondsleiding heeft maar 1 doel voor ogen.. en dat is hun eigen jobke en hun eigen portemonnee.
De gewone arbeider houden ze zoet met mooi leuzes over werk voor iedereen, maar als puntje bij paaltje komt, lopen ze mee met de baas, en ieder van die vakbondsafgevaardigden gaan uit de vakbond met een vette pree.
![]() |
#10 | |
Parlementslid
|
![]() groot lawijt poneerde :
Citaat:
2. ... met Grote Bril ... Inderdaad je kan geen tekst lezen ! Vóór we beginen moet je me echter enkele aanvullende inlichtingen geven. Die eva of Economical Value Added, die je aanhaalde, gefinaliseerd in 1982 door de Stern, den "Bennett" (prachtkerel) én nog nen derde - die zal ik maar naamloos laten zeker -, is dat : - de eerder financiële EVA, of : - de meer boekhoudkundig gerichte EVA die je bedoelt ? Tevens met je me aangeven : ben je een - corporate manager, of een - investment manager. Dan kunnen we ernstig over "Eva" gaan praten ... Als het maar niet praten wordt over "Lilith, de eerste vrouw van Adam". Je kennis over cash burners is eerder aan de schrale kant. Je moet toch weten "manager" dat cash burning gepaard gaat met een geweldige een plotste daling van de aandelenkoers; dat is bij GM niet gebeurd. Wél bij : Collective learning Networdk, DoubleClick, ... én in Belgie bij alle bedrijven waarvan de manager ooit verkozen werd tot manager van het jaar; merkwaardig hé "manager". bij 3. Nergens wordt, wat de US of A betreft, ook maar het woord vakbond gebruikt. Nergens wordt verwezen naar "inhalige werkwernemers". Allez ! Inhalige werknemers. - die stakers weten NIET hoeveel stakingsgeld ze zullen trekken; €25 is het "vertelde" ... - die enorme "ontslagpremie" die sommigen gaan krijgen gaat voor de helt naar de staat ... - die enorme ontslagpremie maakt ... later stempelen onmogelijk (dixit de Opel-werknemers) ... - het "verlofgeld 2007" zou wel eens pppfffttt ... Vakbonden. Wat wél opvalt is de groeiende vijandigheid tussden de gewone gesyndiceerden én jobkesgraaiers-gesyndikeerden ... *** Hier zullen we het maar bij laten hé, Klein Lawijt met Grote Bril. Ik ga er nu éné pakken; mijn eva laat dat toe. Beste Syndicale Groeten.
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() er is wel degelijk een cashburning gebeurd van jewelste bij GM , maar liefst 21 , JA 21 miljard ]in 1996 ! (TOEN was het reeds een disaster waiting to happen, maar winst ? geen probleem die werd gemaakt, maar dat zegt op zichzelf geen bal! de marktwaarde van GM werd toen gevalideerd op 62 miljard en de CE op 83. voor de nadere orde , ik heb het wel degelijk over de EVA waar je de RS voor nodig hebt.GM is toen in waarde idd niet gedaald, maar waarom ? weet je niet he , GM is toen op de BEURS niet gedaald door dat oa het zijn dividenden niet terugschroefde, wat eigenlijk had gemoeten (en je vergeet natuurlijk ook zeer graag de toenmalige beurseuforie en bijhorende illusies) en je gaat bovendien zomaar eventjes uit van de efficientie van de markten ![]() ![]() ik verwijs nog graag naar de "saturn case" van GM, die eveneens als typemodel gebruikt wordt in finance seminaries hoe het niét moet. maar gezien je dommigheden over GM, weet jij daar ook alles over ![]() Citaat:
JIJ had het over een buitengewoon goede sociale zekerheid en pensioenregeling die je als oorzaak stelde van de problemen bij GM. Dat zijn dus "inhalige werknemers die niet flexibel genoeg waren om wat in te leveren om GM uit de nood te helpen, wat natuurlijk niet klopt, toch haal JIJ het aan als reden. Leuk dat je het nu zelf ontkracht. Bovendien kunnen de WN wél stempelen. dé opel wn zeggen dat hoegenaamd niet Citaat:
je kinderlijke pogingen om alles naar anderen (oa de vakbond) te verschuiven, zijn ondertussen bekend Citaat:
![]()
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2 Laatst gewijzigd door bruut geweld : 4 mei 2007 om 17:59. |
|||||
![]() |
![]() |