Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Johan Sauwens (CD&V) - 2 tot 8 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Johan Sauwens (CD&V) - 2 tot 8 februari "Ooit was hij een van de sterkhouders binnen de VU. Hij was zelfs tot driemaal toe lid van de regering. De laatste maal kwam er een abrupt einde aan door een bezoek aan Sint-Maartensfonds. Na het uiteenvallen van de partij vond hij politiek onderdak

Discussietools
Oud 5 februari 2004, 23:09   #1
pureesoiree.be
Vreemdeling

Standaard

Hoi,

eerst even melden dat onderstaande vraag van leden van ons komen en dus niet van het pureesoiree.be - team

Vraag :
Het heeft mss niet veel met de huidige politiek te maken, en het is mss nogal persoonlijk, maar waarom bent u indertijd met die St. Maartensfondsherrie overgestapt naar de CD&V, of all places???
Oud 6 februari 2004, 15:24   #2
Johan Sauwens
Vreemdeling

Standaard

Omdat mijn partij - de vroegere VU - in scherven lag en ik niet geloof in het "grote gelijk" van de N-VA. Ik heb niets persoonlijks tegen Geert en Frieda, maar - zoals uit de peilingen blijkt - hun nieuwe partij lijkt me niet echt levensvatbaar. De nieuwe en Vlaamsgezinde koers van CD&V leek me een goed alternatief.

Als enige ex-VU "overloper" heb ik gekozen voor de oppositie...
Johan Sauwens is offline  
Oud 6 februari 2004, 15:33   #3
Indiana Jane
Vreemdeling

Standaard

Wat is er trouwens gebeurd met de andere mensen van de toemalige 'niet-splitsen-groep'? Hebben die uiteidelijk toch voor Spirit of N-VA gekozen of zijn die elk hun eigen weg gegaan?
Spirit was nooit een optie voor u?
Indiana Jane is offline  
Oud 6 februari 2004, 16:45   #4
Johan Sauwens
Vreemdeling

Standaard

Een deel is naar N-VA gegaan (waarvoor alle respect), een deel naar CD&V, een deel is gewoon gestopt. Eigenlijk een droef verhaal, maar die bladzijde is omgeslagen.

Spirit was allerminst een optie. Ik heb me van in het begin tegen dat project verzet. Een "buitenboordmotor" aan een partij zetten om de politieke loopbaan van een boegbeeld te versnellen is vragen om problemen. Dat is ook gebleken. Daarbij kwam nog de publieke veelwijverij (dan eens praten met de VLD, dan weer met de sp.a). Ik ben ook geen "progressieve" rakker.
Johan Sauwens is offline  
Oud 6 februari 2004, 17:12   #5
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Sauwens
Omdat mijn partij - de vroegere VU - in scherven lag en ik niet geloof in het "grote gelijk" van de N-VA. Ik heb niets persoonlijks tegen Geert en Frieda, maar - zoals uit de peilingen blijkt - hun nieuwe partij lijkt me niet echt levensvatbaar. De nieuwe en Vlaamsgezinde koers van CD&V leek me een goed alternatief.

U wou niet bij N-VA gaan omdat de partij niet echt levensvatbaar is, waaruit blijkt dat??
Is het niet door het vertrek van de grote namen waaronder u ook hoort dat de N-VA terug van nul moet beginnen?

Als voormalig lid van de CD&V betreur ik de Vlaamse koers die zij nu gaan. Ze volgen de Vlaamsgezinden (een minderheid) uit angst om stemmen te verliezen.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline  
Oud 7 februari 2004, 17:16   #6
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Ze proberen in de vijver van het kiespubliek van de brokstukken van de VU te vissen.

Hoogst betreurenswaardig.
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 7 februari 2004, 22:16   #7
SoLiDe
Vreemdeling

SoLiDe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar SoLiDe Stuur een bericht via MSN naar SoLiDe
Standaard

Johan Sauwens schrijft " de enige die naar een oppositiepartij is overgestapt" enerzijds lovenswaardig, maar anderzijds ook de enige mogelijkheid om "over te stappen" om enigszins zijn "carrière " veilig te stellen of anders gezegd "poltiek te kunnen doorwegen en iets te realiseren" zoals Johan Sauwens, zelf zou kunnen zeggen.
Bij SP.a zou helemaal ongeloofwaardig geweest zijn- het zal Spirit nog zuur opbreken en was enkel voordelig voor de kopstukken- en de VLD zat al barstensvol met 'overlopers', daarbij zat zijn vroegere partijgenoot en streekgenoot Jaak Gabriëls al bij de VLD.
Echt geloofwaardig zou het zijn als Johan Sauwens zou gebleven zijn wat hij altijd beweerde te zijn en bij N-VA had aangesloten. Maar het risico lopen om klein te moeten heropstarten, van nul te herbeginnen is de moeilijkste weg. En dat is alleen voor de écht moedigen weggelegd.
Het ga je goed !
Hendrik-Jan Ombelets
Oud 8 februari 2004, 14:24   #8
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Sauwens

De Vlaamsgezinde koers van de CD&V is al even geloofwaardig dan de Vlaamse Raad die even Brussel-Halle-Vilvoorde ging splitsen. 8)
Bruno* is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be