![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() GEEN vergoeding voor te werken op onze heer hemelvaart de volgende keer zit ik in de kerk toert te eten .SPIJTIG voor men gezinnen ik schreef hen ik ben VERPLICHT om niet te werken door interim die mij zeiden pas den datum maar aan .
Ik deed DAC statuut WEP+ statuut , pwa paar keer zoals nu onbepaalde duur contracten en VEEL TE VEEL sectoren . Ik baal van die activa wetten die bijna elk jaar angepast worden en niets opleveren. *Politiekers zeggen jaja in de diensten sector zitten laag geschoolden die niet aan werk raken - FOUT !!! Bewijs ben ik en 5 tot 6 andere die dan nog groepen BELGEN kennen dus zwijgen over gelijk loon; rechten ....bescherming ...zever in pakjes . * DIPLOM kinderverzorging (a2) attest van computer cursussen attest compostmeester informatica monitor ( + verdere vorming tot animatie ) ....enz KLOOTZAKKEN zen het die amateurs van politiekers die DENKEN dat ze juist zijn als het over activa en werkloosheid gaat . VELE worden bewust gepest en uitgesloten en JAREN lang ! Laatst gewijzigd door duncan : 17 mei 2007 om 16:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Bij Duncan moet je altijd tussen de regels lezen.
Maar het zijn nagels met koppen. Onze maatschappij is niet goed bezig. Schijnheilige politiekers die de mensen een rad voor ogen draaien. Met succes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Troost je duncan,ik ben bejaardenverzorger en heb juist 10 dagen na elkaar moeten werken,en heb 1 dag recup
Wat denk je daar van,niet erg sociaal hé duncan ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Merci voor men hartje te ondersteunen maat ik gaan morgen al wa beter gezind poetsen bij mensen die MIJ als belg niet kwijt willen .
THNX ! ![]() Als iederéén nu zo is reageert hé kon ik geen nagels en koppen slaan ...werken ...ETEN ... . Echt waar bedankt voor uw sociaal zijn en bewust zijn en zekers waar politiekers doen graag zéér voze AL JAREN . |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bijna ja,en dat kruipt niet in Uw kleren hoor,zo heel de dag met onze oudjes liggen sleuren
Laatst gewijzigd door duveltje382 : 17 mei 2007 om 16:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ging juist weg uit de verzorgende sector omdat die rijkere boven onze kop zo voze doen gelijk ze nu al even bezig zen in't onderwijs . Paar vriendinnen van mij doen dat ook ....beide hebben ZELFDE uren maar VERSCHILLEND loon ...RAAR hé ...ik hoop dat vele mensen da hier zo lezen . Een derde vriendin die ik ken en just trouwde werkt al niet meer in België . NU al LOPEN arbeiders naar het buitenland ....spreken WIJ over loon dan lopen die werkgevers weg naar het buitenland maar VRAAG je iets aan die klootzakskes met duur streken dan draaien ze hunnen neus gelijk in den tijd van den oorlog ( LEERDE ik van men oma ) . Ik werkte ne tijd terug 1000 uren TEVEEL op 1 jaar tijd voor STADJE ROT ANTWERPEN met WEP + statuut om LANGdurige BETER te activeren ....da was dan 6 jaar terug . Echt hé als ik in't buiteland kom kan ik beter militanten zoeken en politiek afslachten dat doen ze met de gewone mens ook hé ni ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() OCH joenge toch ik werk TEGEN een fulltime JAMMER genoeg & zag VEEL te VEEL sectoren ...benieuwt wat een arbeids rechter daarvan vindt ![]() Euhmm tegen een fulltime = +-30 u soms is meer maar ik werk 6 op de neukende 7 voor AMPER 600 euro en heb geen medeleven voor NEP kostuums die hogere sferen bekleden ....capiche ? En ja t'is erg ! Gelukkig ben ik niet alléén + meerdere sectoren . |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Goe duveltje ik verplicht je tot niets want pas op hé " ZE " houden ons in't oog ...met ZE bedoelde ik deze corrupte staat en hun onbetrouwbare gemeente's. ![]() cool |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar zit alvast een deel van uw loon in. ![]() Enfin werk ze.
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Vreemdeling
|
![]() [quote=duncan;2666620]Ik ging juist weg uit de verzorgende sector omdat die rijkere boven onze kop zo voze doen gelijk ze nu al even bezig zen in't onderwijs .
Paar vriendinnen van mij doen dat ook ....beide hebben ZELFDE uren maar VERSCHILLEND loon ...RAAR hé ...ik hoop dat vele mensen da hier zo lezen . tja in de verzorgingssector (bejaarden of kinderen (waar ik in zit) is het niet dankbaarwerken qwa loon... bij ons verdiend een kinderverzorgster die aan de gemeente werkt veel meer en hebben meer verlof .. wij gewoon privé doen nogthans hetzelfde werk ma voor minder pré en minder verlof.. wie legt er uit waarom dit eerlijk is???? wij staan in voor een deel van het begin van de opvoeding en toekomst van een kind ook niet zo onbelangrijk maar zo onderbetaald ja zoals zovelen onderbetaald zijn .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() [quote=schattepatatje;2667329]
Citaat:
Merci schattepatatje en roept u vriendinnen maar naar hier hé ![]() Laat die da hier maar voelen lol Ja iddd de ZOVEELTSTE onderbetaalde klopt zoals in bijna ELK statuut wep / wep + / dac/ pwa / cheques/ bepaalde duur / onbepaalde duur zoals ik nu .....ni fair hé . Waar ik poets een leerkracht JUST hetzelfde en die doet dan 3 jobs en het HUIDIG beleid vraagt NOG meer erg pffff . Verschieten ze dat minister wordt aangeklaagd voor opvang achja bedankt voor je open mening naar waarheid geschreven dat betekent veel voor mij en anderen hier thnx ! ![]() Ik zal je eens wakker schudden sé een kinderverzorger/ster ( merci om aan mij te denken ![]() DUS 3 keer hetzelfde werk voor vuile luiers en kids embeteren en 3 verschillende lonen...wie weet scheelt het ook van gemeente tot gemeente zoals politie agenten hun loon diegéén die op straat werken hé - mobille eenheid . t'Is erg inderdaad iederéén gelijk jaja hmmm ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() Ik weet niet of ik het allemaal goed begrepen heb.. sommige postings lezen nogal moeilijk (dit is niet slecht bedoeld).
Ik heb begrepen dat het hier over kinderverzorging gaat. Dat lijkt mij een sector te zijn waar er heel wat vraag is naar bekwame, en gemotiveerde mensen die hun 'werk' met hart en ziel doen.. (Mijn wagen voor onderhoud bij iemand die 'zijn stiel' kent, maar wiens 'liefde' ervoor wat bekoeld is, daar heb ik niet zó'n probleem mee, maar een kind? afijn, dit terzijde..) Ik vrees evenwel dat die sector, als een - aan privé-personen dienstenverlenende sector - onderbetaald is. Ik vraag me af of het feit dat er geen volledige fiscale aftrekbaarheid is, hier iets mee te maken heeft (immers, lever je diensten voor bedrijven dan kunnen die laatsten in principe de betaalde prijs fiscaal in mindering brengen, waardoor de netto-kost daalt). Bovendien zijn de lasten op inkomsten uit arbeid veel te hoog.. Stel: je hebt een job met lange uren en je zoekt naschoolse kinderoppas.. Je bent bereid om, wat je door je extra uren verdient, af te staan aan de oppas. Evenwel, bruut gerekend: stel je verdient 30 euro per uur bruto, daarvan gaat ongeveer 50% naar de staat, je kan dus maar 15 euro per uur betalen (bruto) aan de kinderoppas, maar daar moet je dan verzekering, sociale zekerheid en belastingen nog van in minder brengen... hoeveel heeft die kinderoppas dan werkelijk nog netto over? (ik heb de berekening uiteraard gesimplifieerd). als nu die kinderoppas volledig aftrekbaar zou zijn, dan zou ik dertig euro kunnen betalen (mijn persoonlijke kostprijs zou dezelfde zijn: ik verdien nog steeds niets met mijn late uren, maar wat ik verdien gaat niet meer naar de staat). nu zijn er wel verschillende maatregelen die hogerstaande beogen, maar misschien niet voldoende? Hoeveel mensen zijn er niet die, zeker nu meer en meer koppels beide fulltime gaan werken, maar wat graag hulp zouden hebben: voor het huishouden, de tuin, kinderen... alleen 1) probeer maar iemand te vinden en 2) aan een betaalbare prijs (waarbij het nog steeds voor beide partijen interessant moet blijven natuurlijk.. 'k pleit hier niet voor slavernij). Niet te verwonderen dat er zoveel zwart werk is.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zit ge in het gevang of zo misschien?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 18 mei 2007 om 15:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je trekt je hem/haar wel heel erg aan. ![]() Citaat:
Werknemers worden nooit/kunnen niet betaald worden met een dienstencheque. Daar hebben ze een erkenning voor nodig en dan zijn ze zelfstandigen en krijgen ze 20€/uur....voor dienstencheque. Werknemers die werken met dienstencheque zijn verbonden aan een bedrijf/interim die het loon moet betalen welke in die sector is overeengekomen met inbegrip van dienstjaren. De dienstencheque geven ze netjes af en die uren worden hun uitbetaald, net als iedere andere werknemer...rechtstreeks van het bedrijf/interim. Dus zit hij in het gevang of zo? ![]()
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 18 mei 2007 om 20:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#20 |