![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Een tijdje terug nog boude verklaringen van Cdv en Nva aangaande verregaande staatshervorming, nieuwe bevoegdheden...en er ging op tafel geklopt worden ... enzo ?
Het wordt precies stiller en stiller, naarmate de kiezingen naderen. Of mis ik informatie? En Weverke staat erbij en kijkt ernaar? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb dat precies ook al gemerkt.
Leterme wordt stiller en stiller rond zijn "grote staatshervorming." Elke week neemt hij wel iets terug. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Het is morgen voorstelling van het programma van N-VA, dus wacht nog ffkes.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vandaag wordt het dus voorgelegd aan Leterme & co die er even nog met de zwarte stift enige zaken zoals Vlaamse onafhankelijkheid doorstrepen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Jammer genoeg is dat niet relevant. Het is wat CD&V-NVA wenst door te drukken wat telt. Ik zie trouwens geen enkele reden meer waarom ik N-VA zou moeten stemmen (hoewel ik actief lid ben). Niet alleen wordt mijn partij nog altijd gegijzeld door de tsjeven, er kan in mijn kieskring zelfs geen N-VA'er verkozen worden! CD&V-NVA gaat voor 3 zetels in de kieskring BHV, las ik deze week. Nu moet je w eten dat de eerste NVA'er op 5 staat. Zolang de N-VA in tsjeefs kartel opkomt, zijn ze mijn stem kwijt. Al ben ik al jarenlang lid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Men zou toch verwachten dat de uitspraken bitsiger worden, in het zicht van de kiezingen?
Wat is de verklaring? Paar mogelijkheden... - Cdv-Nva zijn zelf geschrokken van hun eigen uitspraken, waarvan ze weten dat ze ze toch niet kunnen hardmaken, wegens gebrek aan kloten? - Er zijn al geheime afspraakjes aan de gang, waarbij Vlaanderen in de zak zal gezet worden? - Ze houden het zwaar geschut nog wat in, want we zullen plat achteroverslaan van verbazing over de strijders voor de Vlaamse zaak? Wie zal het zeggen? Het wordt in ieder geval bijzonder spannend (of zielig lachwekkend) de komende weken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is precies zoals ik het ook zie. De N-VA wikt, maar de CD&V beschikt.
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 18 mei 2007 om 16:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Al snap ik het probleem wel. Ik ga wel op het kartel stemmen, bij gebrek aan beter. ![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En deze keer zal niemand hen kunnen verwijten dat 'ze het hebben geweten' maar dat ze het toch beloofden omdat hun kiezers het van hen verwachtten....
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met andere woorden: ze treden de communautaire onderhandelingstafel tegemoet zonder zich op voorhand een idee te vormen over wat ze minimaal uit de communautaire brand willen slepen. Dehaene loste tenminste nog zélf de problemen op... als ze zich stelden. Leterme laat het initiatief om de problemen aan te pakken aan Franstalig Belgique over, en dat ziet er geen.
Dat belooft....
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() Ter info....
Het Belang van Limburg van verleden dinsdag. 15/05 Sauwens: “Splitsing BHV breekpunt” “CD&V stapt niet in een nieuwe federale regering zonder een verregaande staatshervorming.” Dat zegde Johan Sauwens tijdens een politiek debat in Bilzen. ‘Verregaand’ is in dit verband een eerder vrijblijvend woord. Maar Johan Sauwens liet zich niet pramen en voegde er meteen aan toe dat het kartel CD&V/N-VA ook niet in de nieuwe regering stapt zonder een splitsing van het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde en dat men hem en het kartel op deze belofte mag afrekenen. Voorts liet Johan Sauwens ook nog weten dat zijn partij best bereid is om een staatshervorming vanuit de oppositie te steunen. Op voorwaarde dat het dus gaat om een ‘verregaande’ staatshervorming en op voorwaarde dat het kartel als een volwaardige partner wordt betrokken bij de onderhandelingen over de nieuwe staatshervorming. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Ik moet zeggen dat ik vind dat de NVA zich beter had kunnen profileren hier. We hebben enkel Louis Ide gehad, en die verwees naar zijn boek de hele tijd. Bart de Wever zou nog moeten komen, maar dat is het zware geschut, en mijn vragen zullen waarschijnlijk in het niks verdwijnen bij de verwijten die hij naar zijn kop zal krijgen. ALS hij al komt, en ALS hij al effectief ook maar iets beantwoordt (Guy d'Haeseleer, Jo Vandeurzen, Van Rompuy,... schrijven niks of bijna niks) En toch moet ik Louis Ide zijn bolletje kleuren op 10 juni op de senaatslijst, om de NVA'ers te helpen. ![]()
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
n-va heeft er alle belang bij zich zo koest mogelijk te houden. Laatst gewijzigd door Rudy : 19 mei 2007 om 00:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn indruk is dat cd&v eerder verveeld zit met haar kartelpartner. Ze zal wat water in de wijn moeten doen, maar niet te veel. Vandaar volgens mij ook de stilte. Cd&v mag niet de indruk wekken te Vlaams-nationalistisch te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Jammer genoeg is dit de triestige waarheid.
![]() |