![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Anja Deschoemacker (LSP) - 9 tot 15 februari "Deze 34-jarige alleenstaande moeder is sinds 1986 actief in de toenmalige voorganger van de LSP: Militant Links. Begin jaren negentig stond ze ook in voor het opzetten van de Blokbuster-campagnes. Ze is verantwoordelijk voor de vrouwenwerking van de |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Anja,
Wat is uw persoonlijke mening over Vlaanderen en de Vlamingen? Graag had ik een algemeen antwoordt maar spreek u gerust ook uit over Vlaamse onafhankelijkheid en al wat daarrond hangt. |
![]() |
![]() |
#2 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Deze houding lijkt me ergens best wel acceptabel. De rijkdom in verscheidenheid is voor mij altijd een belangrijk gegeven geweest, zo ook dus de verschillen tussen het vlaamse volk en het waalse (ja, ik spreek in termen van volkeren, shoot me ![]() Het veelgehoorde argument tegen dit nationalisme (of liever, trots zijn op de eigen cultuur) dat dit verdeeldheid met zich meebrengt is niet waar, enkel als dit een onderschikkend, rechts nationalisme is. Een nevenschikkend nationalisme keert zich niet tegen 'de walen', maar tegen de opgelegde uniformiteit (in dit geval België). Anderszijds, solidariteit is geen overbodige luxe, want de imperialistische mogendheden denken globaal, niet lokaal, en dat moet dan ook globaal bestreden worden. Dat is ook het hypocriete van het Blok: ze beweren de Vlaamse onafhankelijkheid na te streven, infeite verkopen ze Vlaanderen gewoon uit aan de nieuwe neoliberale globale macht. Die 'zonder in de val te trappen van diegenen die de arbeiders door communautair opbod willen verzwakken', daar sta ik maw dus ook geheel achter. Linkse vlaamse groeten, Pelgrim
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() En als dat zelfbeschikkingsrecht nu tot uiting kwam in de provincies?
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, wat dan? Hoe kleiner, hoe fijner. Ik ben zelfs voor autonome stadstaten in confederaal model.
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Hewel, een unitaire staat gedecentraliseerd naar de provincies toe. Is dat niet leuker?
Het feodaal model van autonome petieterige regio's spreekt mij echter niet zo aan
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het bureaucratisch model van een grote unitaire staat spreekt mij niet zo aan... bovendien, ik ben voor de republiek en gij voor de monarchie. Wie is er feodaal?