Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Peter Mertens (PVDA) - 9 tot 15 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Peter Mertens (PVDA) - 9 tot 15 februari "Als socioloog zet hij zich fulltime in voor de PVDA. Momenteel richt hij zich vooral op de acties rond de structurele omwenteling in de OCMW ziekenhuizen van Antwerpen, samen met Geneeskunde voor het Volk. Na een kortstondig en, naar eigen zeggen, o

Discussietools
Oud 9 februari 2004, 20:30   #1
Spelev
Minister

Spelev's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spelev
Standaard

Ik ben nu al een lange tijd aanhanger van het communisme (niet marxisme, stalinisme, trotskisme, leninisme,...) , maar ik heb mij steeds gestoord aan het feit dat we zo verdeeld zijn je heb dan LSP, SAP, KP, PvdA terwijl deze vetes gewoon bestaan uit de geschiedenis. Ik zeg het dat opzei en weg met die kinderachtige ruzies. Iets zoals PvdA+ toen PvdA voor het eerst met SAP aan de tafel ging zitten, maar SAP dan weer weigerde omdat ze hun naam erbij wouden. Dan nog een soort kartel hier in leuven van LSP-SAP waarbij er geen al te grote scores waren, KP-PVDA was ook zo iets maar dat garaakt niet verkocht. Resist dan ten laatste was mooi maar met mensen die hun niet aan elkaar konden aanpassen. Dus ik vraag u wat houd u tegen buiten de geschiedenis een persoonlijke vetes?
Oud 9 februari 2004, 20:38   #2
Jouwe
Vreemdeling

Jouwe's schermafbeelding

Standaard

Mij persoonlijk zou niks tegen houden, ik heb al veel gesprekken gehad met jongeren van Lsp en Sap en vroeger ook met één van rage maar die is nu bij comac gekomen, en deze kerels en vrouwen wilden allemaal wel graag tot één partij komen. En ja waarom de geschiedenis ons laten tegenhouden trotsky ging et evenzeer verkloot hebben. Maar dat is natuurlijk buiten de waard gerekend. PvdA komt voort uit studentenbeweging, LSP lid van overkoepelende organisatie, KP marginaal en zwaar reformistisch en SAP is een onderdeel van de 4e internationale het is allemaal zeer complex, maar je hebt gelijk, maar volgens mij zal het weer een werk van lange adem worden.
Jouwe is offline  
Oud 10 februari 2004, 19:17   #3
Spelev
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jouwe
Mij persoonlijk zou niks tegen houden, ik heb al veel gesprekken gehad met jongeren van Lsp en Sap en vroeger ook met één van rage maar die is nu bij comac gekomen, en deze kerels en vrouwen wilden allemaal wel graag tot één partij komen. En ja waarom de geschiedenis ons laten tegenhouden trotsky ging et evenzeer verkloot hebben. Maar dat is natuurlijk buiten de waard gerekend. PvdA komt voort uit studentenbeweging, LSP lid van overkoepelende organisatie, KP marginaal en zwaar reformistisch en SAP is een onderdeel van de 4e internationale het is allemaal zeer complex, maar je hebt gelijk, maar volgens mij zal het weer een werk van lange adem worden.
Ik ook en iedereen zegt dat ze vereniging willen en daar achter streven, maar als het er opaan komt.
Oud 11 februari 2004, 10:39   #4
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Misschien zou het eens helpen als men terug naar basics ging: de beginselen van het Marxisme indachtig die alle communistische partijen gemeen hebben, en daaruit een gezamenlijk programma opbouwen aangepast aan België en niet aan Rusland of Cuba of welk land ook. Dat hoeft zelfs geen fusie van de partijen te zijn, een samenwerking (kartel) kan al volstaan.
Oud 11 februari 2004, 14:16   #5
jeanblanquart
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Misschien zou het eens helpen als men terug naar basics ging: de beginselen van het Marxisme indachtig die alle communistische partijen gemeen hebben, en daaruit een gezamenlijk programma opbouwen aangepast aan België en niet aan Rusland of Cuba of welk land ook. Dat hoeft zelfs geen fusie van de partijen te zijn, een samenwerking (kartel) kan al volstaan.
HELABA, ik ben gecensureerd geweest, omdat ik de praktijken van de MLB, Comac en PVDA even illustreerde met wat ze mlij in er periode 1981-1984 aandeden + gewoon citeerde dat Jarn Fermon, pvda-advcoaat van dienst van goede huizen is..
Dziejes, als dat al niet mee rgezegd mag worden!

"I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha)
jeanblanquart is offline  
Oud 11 februari 2004, 14:41   #6
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Wat heeft dat met mijn post te maken, Jean? Dit was een antwoord op de topic verdeeldheid, niet op jouw al dan niet terechte aanklacht.
Oud 11 februari 2004, 17:03   #7
janneke
Vreemdeling

Standaard

Over verdeelheid gesproken .
Op dit ogenblik hebben de KP,SAP , leef en onafhankelijke de handen in elkaar geslagen .
De nieuwe "partij" heet L.E.F.
janneke is offline  
Oud 11 februari 2004, 19:22   #8
Spelev
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janneke
Over verdeelheid gesproken .
Op dit ogenblik hebben de KP,SAP , leef en onafhankelijke de handen in elkaar geslagen .
De nieuwe "partij" heet L.E.F.
Geweldig hoe noemt ze wie? wat? waar? wanneer?

Hopelijk is er nog een kans dat andere meedoen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be