Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2007, 08:05   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard Ex-Moslim Jami: "Mohammed is een crimineel"

PvdA-raadslid Ehsan Jami, tevens oprichter van het comité voor ex-moslims, heeft nog steeds niet zijn toon gematigd, zoals zijn partij wil. In de rubriek "De Tien Geboden" in de Trouw van morgen vertelt Jami, 22 jaar oud, hoe de profeet Mohammed bij lezing van de Koran een "crimineel" bleek te zijn.

"Als Mohammed nu zou leven, zou je hem met Osama bin Laden of met Saddam Hoessein kunnen vergelijken. Een verschrikkelijke man, iemand die mooie woorden spreekt maar achter je rug een mes tevoorschijn haalt om je neer te steken. Het was een deceptie te ontdekken wie Mohammed werkelijk is. Mijn enorme bewondering is omgeslagen in diepe minachting."

Jami, die op zijn negende met zijn familie overkwam uit Iran, hekelt het gebrek aan debat over de kwestie. "Er bestaan twee soorten angst om over dit onderwerp te praten. De autochtone angst: niet discrimineren! Niet zeggen wat je denkt omdat het over de islam en moslims gaat. En de angst van de moslims zelf, die werkelijk vinden dat het anders moet, maar hun mond niet open durven doen. Het lastige van de dialoog met moslims is dat men geen zelfkritiek kent. Dat is mijn kernprobleem. Het maakt in feite niet uit hoe je zaken aan de orde stelt – de baardmannen zien overal een belediging in."

bron: fok.nl
Een vergeten groep: veelal jonge mensen die de Islam de rug hebben toegekeerd en willen leven in vrijheid.
Oud 23 juni 2007, 08:18   #2
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Comité voor ex moslims bestaat niet. Het is een groeperingkje van nederlanders die zich bruin sminken
Oud 23 juni 2007, 08:30   #3
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Comité voor ex moslims bestaat niet. Het is een groeperingkje van nederlanders die zich bruin sminken
Zo'n beetje wat jij ook doet quoi?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 09:19   #4
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

De website en het forum www.dutch.faithfreedom.org werkt al maanden nauw samen met Jami.

Moslims weten maar al te goed hoe het eraan toegaat indien men openlijk die totalitaire ideologie achter zich laat.

Een even groot probleem zijn inderdaad de poco-massa-lopertjes die - evenzeer geïntroctrineerd door jarenlange Eurabia propaganda - geen flauw benul hebben van wat die ideologie in feite inhoudt.

Ik vond het vooral opmerkelijk tijdens onze forummeeting in Antwerpen dat het vooral een multi-ETNISCHE groep was, waarbij ineens de afkomst totaal geen rol speelde, amper informatief, maar waarbij de gezonde België-Holland mentaliteit als een phenix herrees!
Wie totaal ontbraken waren de paardenkleppendragende poco's met islamfilie.

Haal het element "islam" uit de zogenaamde multi-culturele maatschappij, en je krijg effectief VERRIJKING! Zo snel gaat het!

Het was er niet speciaal om gedaan, maar we zijn in Antwerpen dan ook nog eens bij een Griek gaan eten!

Spijtig genoeg kon Ehsan Jami er zelf niet bij aanwezig zijn, wegens nood aan verplichte beveiligers!

Maar blijf de mantra van "racisme" en "discriminatie" maar netjes herhalen...

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 10:39   #5
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Ik denk dat er een misverstand is omtrent de persoonlijkheid van mjam jami ekhsan!
Oud 23 juni 2007, 12:18   #6
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De website en het forum www.dutch.faithfreedom.org werkt al maanden nauw samen met Jami.

Moslims weten maar al te goed hoe het eraan toegaat indien men openlijk die totalitaire ideologie achter zich laat.

Een even groot probleem zijn inderdaad de poco-massa-lopertjes die - evenzeer geïntroctrineerd door jarenlange Eurabia propaganda - geen flauw benul hebben van wat die ideologie in feite inhoudt.

Ik vond het vooral opmerkelijk tijdens onze forummeeting in Antwerpen dat het vooral een multi-ETNISCHE groep was, waarbij ineens de afkomst totaal geen rol speelde, amper informatief, maar waarbij de gezonde België-Holland mentaliteit als een phenix herrees!
Wie totaal ontbraken waren de paardenkleppendragende poco's met islamfilie.

Haal het element "islam" uit de zogenaamde multi-culturele maatschappij, en je krijg effectief VERRIJKING! Zo snel gaat het!

Het was er niet speciaal om gedaan, maar we zijn in Antwerpen dan ook nog eens bij een Griek gaan eten!

Spijtig genoeg kon Ehsan Jami er zelf niet bij aanwezig zijn, wegens nood aan verplichte beveiligers!

Maar blijf de mantra van "racisme" en "discriminatie" maar netjes herhalen...
Een goed citaat uit deze site:
Dutch
Toch bestaat de actieve achterban niet uit ‘islam-bashers en racisten’, zegt Dutch, een Vlaamse van vijftig. ‘Wij zijn niet tegen moslims, maar wel tegen de islam. Wij beschouwen de moslims als de eerste slachtoffers van de islam.’ ‘Dutch’ heeft de Nederlandstalige afdeling zo’n vier jaar geleden opgericht, nadat ze zelf van het geloof was gevallen. Dutch bekeerde zich tot de islam voor haar huwelijk met een moslimman. Langzaam maar zeker stuitte ze op de ‘hypocrisie’ van haar islamitische schoonfamilie. Die vond dat ‘liegen omwille van Allah’ was toegestaan. ‘Zeker tegen een kafir (ongelovige, red.), want die is per definitie fout.’
Oud 23 juni 2007, 13:26   #7
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Het maakt in feite niet uit hoe je zaken aan de orde stelt – de baardmannen zien overal een belediging in."
Niet verwonderlijk als je op de man speelt.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 22:05   #8
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Niet verwonderlijk als je op de man speelt.
Ik heb ook een baard!
Oud 23 juni 2007, 22:11   #9
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat men hier meer de kinbeharing van het type "luizenbaard" bedoeld, vooral dan gecombineerd met een kaalgeschoren kop.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 22:54   #10
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Profeet Mohammed:

Gedenken van God is mijn vriend
Rede is de wortel van mijn geloof
Liefde is mijn fundament
Enthousiasme is mijn paard
Kennis van God is mijn kapitaal
Standvastigheid is mijn schat
Spijt is mijn gezel
Wetenschap is mijn wapen
Geduld is mijn mantel
Tevredenheid is mijn buit
Armoede is mijn trots
Toewijding is mijn kunst
Overtuiging is mijn kracht
Waarheid is mijn redding
Gehoorzaamheid is mijn toereikendheid
Inzet is mijn handelwijze
en mijn genoegen is in mijn gebed.

Oe, de crimineel!
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 10:11   #11
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Profeet Mohammed:

Gedenken van God is mijn vriend
Rede is de wortel van mijn geloof
Liefde is mijn fundament
Enthousiasme is mijn paard
Kennis van God is mijn kapitaal
Standvastigheid is mijn schat
Spijt is mijn gezel
Wetenschap is mijn wapen
Geduld is mijn mantel
Tevredenheid is mijn buit
Armoede is mijn trots
Toewijding is mijn kunst
Overtuiging is mijn kracht
Waarheid is mijn redding
Gehoorzaamheid is mijn toereikendheid
Inzet is mijn handelwijze
en mijn genoegen is in mijn gebed.

Oe, de crimineel!
Alleen jammer dat de praktijk zoveel anders is.
Het gedicht op zich doet niet onder voor een willekeurig Sinterklaasgedicht.
Oud 25 juni 2007, 13:14   #12
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

In God's ogen is hij geen crimineel en dat is uiteindelijk het enige dat telt.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 12:10   #13
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Ik denk dat er een misverstand is omtrent de persoonlijkheid van mjam jami ekhsan!
De 'sociaal democraat' Jami zei in Trouw :

"Als Mohammed nu zou leven, zou je hem met Osama bin Laden of met Saddam Hoessein kunnen vergelijken. Een verschrikkelijke man, iemand die mooie woorden spreekt maar achter je rug een mes tevoorschijn haalt om je neer te steken. Het was een deceptie te ontdekken wie Mohammed werkelijk is. Mijn enorme bewondering is omgeslagen in diepe minachting." Het 22-jarige PvdA-raadslid is oprichter van een comité voor ex-moslims. Hij zegt geen evolutie (langzame verandering) van de islam voor te staan, maar ‘een revolutie’.

De PvdA’ er kwam dertien jaar geleden met zijn familie als politiek vluchteling uit Iran naar het verre Nederland. Volgens hem wordt in Nederland krampachtig omgegaan met het debat over de Islam. De autochtone angst dat ‘we’ discrimeren en de angst van de msolims zelf die uit angst voor de Islamitische leiders hun mond houden. In radicaal Islamitische landen geldt de doodstraf voor afvalligen, en dat geldt zeker voor mensen die openlijk durven te spreken zoals Jami nu doet.

"Het lastige van de dialoog met moslims is dat men geen zelfkritiek kent. Het maakt in feite niet uit hoe je zaken aan de orde stelt – de baardmannen zien overal een belediging in", aldus het PvdA-raadslid.

Jami werkt aan een film over homoseksualiteit en de islam en publiceert over drie maanden een boek met zijn visie op de islam.

Dat belooft hij tenminste als hij nog zo lang zal leven...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be