Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2007, 06:39   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard Alle mederwerkers van Talpa ontslagen:

RTL neemt televisiezender Tien (Talpa) over

De televisiezender van John de Mol, Tien wordt overgenomen door RTL. Dat hebben beide bedrijven, na maanden van overleg, dinsdag bekendgemaakt.

Radiozender Radio 538, ook onderdeel van Talpa, wordt overgenomen door RTL. Het voltallig personeel van Tien wordt ontslagen, al is wel duidelijk dat Linda de Mol in de RTL-gelederen wordt opgenomen.

Linda de Mol gaat binnen RTL-verband Miljoenenjacht presenteren. Ook haar serie Gooische Vrouwen mag meeverhuizen. De voetbalrechten die Talpa heeft, gaan voor minstens één seizoen over naar RTL.
Spijkerman
Ook De Gouden Kooi, Deal or no Deal en Expeditie Robinson zullen bij RTL worden uitgezonden. RTL-baas Fons van Westerloo overweegt Jack Spijkerman een proefprogramma te laten opnemen voor een nieuwe serie programma's met hem in de hoofdrol.
Op personeels- en programmatisch vlak verandert er bij Radio 538 niets.
RTL is van plan een vierde RTL-zender te starten, mogelijk onder de naam RTL 8. Details daarover maakten beide partijen dinsdag nog niet bekend. Volgens een RTL-zegsvrouw moet eerst aan de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) een uitbreiding naar vier RTL-zenders worden voorgelegd.
Aandelen
Volgens RTL gaat het niet om een overname. Talpa media krijgt een aandeel van 26,3 procent in het nieuwe RTL Nederland.
De NMa moet nog met de overname instemmen. Naast de overname van bestaande programma's, heeft RTL Nederland het eerste recht op alle formats die worden ontwikkeld door de creatieve unit van De Mol.
Daarbij deelt RTL Nederland mee in de wereldwijde opbrengsten van de tv-formats die zijn uitgezonden op één van haar tv-zenders.
Uitzenden
De zender Tien blijft voorlopig uitzenden als gebruikelijk. Op 26 juli geeft RTL Nederland een perspresentatie, waarbij meer duidelijk moet worden.
John de Mol is teleurgesteld over het mislukken van de zender Tien, zo zei hij tegen RTL Nieuws. "Een nederlaag is een groot woord. Het is een teleurstelling. Misschien zijn we te hard van stapel gelopen en hadden we rustiger moeten beginnen."
Pijn
"We hadden dat ons twee jaar geleden anders voorgesteld. De overeenkomst met RTL Group heeft gevolgen voor de werkgelegenheid en dat doet pijn. Uiteraard sta ik garant voor een ruim bemeten sociaal plan, want ik vind dat ze dat hebben verdiend."
De Mol in het televisieprogramma Nova toe dat hij "veel inschattingsfouten" had gemaakt. Zo had hij later met een eigen nieuwsvoorziening moeten beginnen.
Verliezen
De verliezen die de zender maakte, waren volgens hem ingecalculeerd. Hij wilde niet precies zeggen hoe groot die verliezen waren, maar zei dat het na twee jaar om "enkele tientallen miljoenen" ging.
RTL-baas Fons van Westerloo toonde zich dinsdagavond heel trots over de nauwe samenwerking tussen RTL Nederland en Talpa. "We krijgen mooie programma's."
Dubbel
Maar hij heeft ook een "dubbel gevoel". "De mensen van Talpa hebben natuurlijk wel ongelooflijk hard gewerkt om iets van die zender te maken. En dan is het natuurlijk wel zuur als het ophoudt", zei hij in RTL Boulevard.
De onderhandelingen tussen beide partijen hebben maanden geduurd. "Dat komt omdat het allemaal zeker moest zijn. Elk detail moest worden geregeld."
Keldertjes
"Ik heb de afgelopen tijd bij veel advocatenkantoren gezeten. Met John de Mol heb ik soms in keldertjes zitten onderhandelen, want we mochten natuurlijk niet worden gezien." De Mol moest eerder afscheid nemen van Sport 7, een andere zender die hij had opgezet.
Aangezien RTL Nederland Talpa TV niet overneemt, wordt een sociaal plan van kracht voor de medewerkers. Voor de andere onderdelen van de Talpa Media Holding heeft de samenwerking met RTL Nederland geen gevolgen als het gaat om de werkgelegenheid.
Bridget
Tien-presentatrice Bridget Maasland noemde het " jammer" dat zender Tien stopt. "Ik geloofde zeer in Tien", zei Maasland voor de camera's van RTL.
"Maar ik ben blij dat we nieuwe stappen kunnen zetten. We gaan nu weer met volle kracht vooruit."

Over een uurtje rijdt ik langs Talpa, de gezichten van de medewerkers zullen wel op rood staan.
Zij krijgen de zak en al die zogenaamde sterren kunnen bij RTL beginnen.

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 27 juni 2007 om 06:40.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 20:11   #2
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Was dat niet die zender die met groot geld naar alle programma's zat te gooien om zowat alles in te pikken van de andere zenders?

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 20:12   #3
Arnold
Minister

Arnold's schermafbeelding

Standaard

Gelieve in het juiste subforum te posten.

www.verkiezingssite.be
Arnold is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 20:19   #4
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arnold Bekijk bericht
Gelieve in het juiste subforum te posten.
Jij vindt het dus voor te lachen dat al die mensen worden ontslagen! FREAK!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 20:47   #5
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
RTL neemt televisiezender Tien (Talpa) over

De televisiezender van John de Mol, Tien wordt overgenomen door RTL. Dat hebben beide bedrijven, na maanden van overleg, dinsdag bekendgemaakt.

Radiozender Radio 538, ook onderdeel van Talpa, wordt overgenomen door RTL. Het voltallig personeel van Tien wordt ontslagen, al is wel duidelijk dat Linda de Mol in de RTL-gelederen wordt opgenomen.

Linda de Mol gaat binnen RTL-verband Miljoenenjacht presenteren. Ook haar serie Gooische Vrouwen mag meeverhuizen. De voetbalrechten die Talpa heeft, gaan voor minstens één seizoen over naar RTL.
Spijkerman
Ook De Gouden Kooi, Deal or no Deal en Expeditie Robinson zullen bij RTL worden uitgezonden. RTL-baas Fons van Westerloo overweegt Jack Spijkerman een proefprogramma te laten opnemen voor een nieuwe serie programma's met hem in de hoofdrol.
Op personeels- en programmatisch vlak verandert er bij Radio 538 niets.
RTL is van plan een vierde RTL-zender te starten, mogelijk onder de naam RTL 8. Details daarover maakten beide partijen dinsdag nog niet bekend. Volgens een RTL-zegsvrouw moet eerst aan de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) een uitbreiding naar vier RTL-zenders worden voorgelegd.
Aandelen
Volgens RTL gaat het niet om een overname. Talpa media krijgt een aandeel van 26,3 procent in het nieuwe RTL Nederland.
De NMa moet nog met de overname instemmen. Naast de overname van bestaande programma's, heeft RTL Nederland het eerste recht op alle formats die worden ontwikkeld door de creatieve unit van De Mol.
Daarbij deelt RTL Nederland mee in de wereldwijde opbrengsten van de tv-formats die zijn uitgezonden op één van haar tv-zenders.
Uitzenden
De zender Tien blijft voorlopig uitzenden als gebruikelijk. Op 26 juli geeft RTL Nederland een perspresentatie, waarbij meer duidelijk moet worden.
John de Mol is teleurgesteld over het mislukken van de zender Tien, zo zei hij tegen RTL Nieuws. "Een nederlaag is een groot woord. Het is een teleurstelling. Misschien zijn we te hard van stapel gelopen en hadden we rustiger moeten beginnen."
Pijn
"We hadden dat ons twee jaar geleden anders voorgesteld. De overeenkomst met RTL Group heeft gevolgen voor de werkgelegenheid en dat doet pijn. Uiteraard sta ik garant voor een ruim bemeten sociaal plan, want ik vind dat ze dat hebben verdiend."
De Mol in het televisieprogramma Nova toe dat hij "veel inschattingsfouten" had gemaakt. Zo had hij later met een eigen nieuwsvoorziening moeten beginnen.
Verliezen
De verliezen die de zender maakte, waren volgens hem ingecalculeerd. Hij wilde niet precies zeggen hoe groot die verliezen waren, maar zei dat het na twee jaar om "enkele tientallen miljoenen" ging.
RTL-baas Fons van Westerloo toonde zich dinsdagavond heel trots over de nauwe samenwerking tussen RTL Nederland en Talpa. "We krijgen mooie programma's."
Dubbel
Maar hij heeft ook een "dubbel gevoel". "De mensen van Talpa hebben natuurlijk wel ongelooflijk hard gewerkt om iets van die zender te maken. En dan is het natuurlijk wel zuur als het ophoudt", zei hij in RTL Boulevard.
De onderhandelingen tussen beide partijen hebben maanden geduurd. "Dat komt omdat het allemaal zeker moest zijn. Elk detail moest worden geregeld."
Keldertjes
"Ik heb de afgelopen tijd bij veel advocatenkantoren gezeten. Met John de Mol heb ik soms in keldertjes zitten onderhandelen, want we mochten natuurlijk niet worden gezien." De Mol moest eerder afscheid nemen van Sport 7, een andere zender die hij had opgezet.
Aangezien RTL Nederland Talpa TV niet overneemt, wordt een sociaal plan van kracht voor de medewerkers. Voor de andere onderdelen van de Talpa Media Holding heeft de samenwerking met RTL Nederland geen gevolgen als het gaat om de werkgelegenheid.
Bridget
Tien-presentatrice Bridget Maasland noemde het " jammer" dat zender Tien stopt. "Ik geloofde zeer in Tien", zei Maasland voor de camera's van RTL.
"Maar ik ben blij dat we nieuwe stappen kunnen zetten. We gaan nu weer met volle kracht vooruit."

Over een uurtje rijdt ik langs Talpa, de gezichten van de medewerkers zullen wel op rood staan.
Zij krijgen de zak en al die zogenaamde sterren kunnen bij RTL beginnen.
Jammer dat Dröge dood is.
Oud 27 juni 2007, 20:54   #6
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Jammer dat Dröge dood is.
Het was een aardige man, veel leuker dan bv Rudi Carrell.
Beide zijn echter aan dezelfde akelige ziekte overleden.
Oud 27 juni 2007, 21:10   #7
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Het was een aardige man, veel leuker dan bv Rudi Carrell.
Beide zijn echter aan dezelfde akelige ziekte overleden.
Goed dat de dood zo rechtvaardig is.
Van Carrell weet ik gelukkig heel weinig, niet veel meer eigenlijk dan dat hij ook in Duitsland heel populair is of was.
Dröges programma heb ik vaak gezien. Dröge kon mensen genre De Mol in hun hemd zetten terwijl ze er bij lachten. Daar hield ik toen wel van.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be