Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 juli 2007, 15:12   #1
_Yahya_
Parlementsvoorzitter
 
_Yahya_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2006
Locatie: De aarde
Berichten: 2.165
Standaard Media en terrorisme

Na de ondergang van de Islamitische Staat in 1924!

Torah: Genesis 18: "The Lord made a covenant with Abram, saying unto thy seed have I given this land from the river of Egypt [the Nile] unto the great river, the River Euphrates (Iraq)."

Nieuwe vlag van Irak (Iraq is al binnengevallen, Saddam -die was ooit een goede vriend- had massavernietigingswappens en olie en Saddam is trouwens ook niet gexecuteerd, er werd gewoon een video opgenomen waarin een paar anti-soenitische uitspraken zijn verkondigd om het vuur te geven voor een burgeroorlog tussen extremistische shijeeten en extremistische soenniten!)

Muslimbrotherhood (worden onderdrukt, gearresteerd en gestraft en Husni Mubarak is de grootste dictatuur, hij wilt dat zijn zoon de president wordt -van republiek naar koninkrijk- en concurrentie wordt in de gevangenis gegooid (Ayman Nour), dus niemand mag zijn kandidatuur stellen ! en de leden van moslim broederschap mogen niet gaan stemmen en worden op straat massaal beledigd en lastiggevallen tijdens de parlementsverkiezingen 2005)

De Palastijnen hebben voor Hamas gekozen, de wereld staat achter Fatah = nationalisten. Hamas geloven dat strijd (jihad) de enige oplossing is, om Palastine te bevrijden.

Citaat:
Quran
[2.190] ...fight in the way of Allah with those who fight with you...[2.191] And kill them wherever you find them, and drive them out from whence they drove you out, and persecution is severer than slaughter, and do not fight with them at the Sacred Mosque until they fight with you in it, but if they do fight you, then slay them; such is the recompense of the unbelievers.

Torah: DEUTERONOMY: 20
13 And when the LORD thy God hath delivered it into thine hands, thou shalt smite every male thereof with the edge of the sword:
14 But the women, and the little ones, and the cattle, and all that is in the city, even all the spoil thereof, shalt thou take unto thyself; and thou shalt aeat the spoil of thine enemies, which the LORD thy God hath given thee.
15 Thus shalt thou do unto all the cities which are very far off from thee, which are not of the cities of these nations.

In Afghanistan worden er elken dag onschuldige burgers gedood, al beweren ze dat ze high-tech en geheimediensten hebben maar ze kunnen niet verifieren tussen Taliban (Vroeger anti-URSS) en kinderen die op school zitten, onschuldige burgers, vrouwen en bejaarden.

Algerije, The Islamic Salvation Front won de lokale verkiezingen 1990, maar de wereld stond weer achter de kleine minderheid.

Somalia, Ethiopie is een van de armste staat in Afrika, maar om oorlog uit te voeren tegen The Islamic Courts Union kregen ze de beste wappens van US (Uncle Sam) die mee deden aan deze aanval.

Marokko is niet beter, studenten aanvallen op universiteit.

NWO is niet gemakkelijk te bereiken, US moet alle dictaturen van moslim landen steunen om islamitische bewegingen te bestrijden.

Hizbu Tahrir is in twee europese landen verboden.

http://www.youtube.com/watch?v=ZZod9byzKoA
http://www.youtube.com/watch?v=mDHbk83byF0
http://www.youtube.com/watch?v=Wry8IkINnHM
http://www.youtube.com/watch?v=ollFVmGfu-U
http://www.youtube.com/watch?v=3b1FxR8IMto

Welke media is te vertrouwen en welke niet?

Islam: vrede of oorlog ?
Citaat:
De steunpilaar van de islam is vrede, want islam is vrede en het betekent eigenlijk ook “vrede”. Vrede is 1 van de namen van Allah(Assalam) en onze dagelijkse groet is (salamo alaykom) of “vrede zijn met jou”.
De islam verbiedt alles wat vrede wegneemt zoals: drugs innemen, alcohol drinken, iemand uitlachen, roddelen, iemand zonder bewijzen weerleggen, iemand beledigen, etc.…

De islamitische wetgeving is niet door mensen bepaald maar door God. Als je de Amerikaanse of franse wetgeving als voorbeeld neemt, kun je concluderen dat je na een studie van 4 jaren recht of economie, het systeem wel begrijpt.

De islam is totaal anders, men begint eerst met zichzelf te leren kennen,wie hij is en welke wijsheid achter zijn bestaan, schuilt. Men krijgt ook antwoorden te vinden op de vragen: waarom leven en wie mag bepalen hoe andere leven (dus de wetgeving).
Hieronder valt dat we het verstand van de mens kritisch bespreken en verduidelijken, hieruit concluderen we dat het verstand fouten maakt en dat het verstand geen recht heeft om mensen te testen met verschillende mensgemaakte wetten.

De islam begint dus eerst met het creëren van een duidelijk begrip over het leven, en de bevestiging van een Schepper op basis van bewijzen.

Dan pas mag men over iets concreet beginnen te praten, op het moment dat er een akkoord plaats vindt dat de mens en alles wat er bestaat, door de Eerste is bepaald en dat de mens niet zonder een doel leeft.


Als men dit basisprincipe goed begrijp t(zie bovenstaande alinea), dan kan men weer verder gaan, door kennis te vergaren en te studeren. Wanneer het zo ver is, dan mag je dus over een bepaalde thema praten want onwetendheid wordt in de islam niet getolereerd want het veroorzaakt heel veel ellende.


Het los citeren van islamitische teksten is nietszeggend. Het is belangrijk dat men het algemeen kader kent en daarbinnen een vers kan plaatsen - pas dan krijgt het vers zijn echte betekenis. De Koran, sunah, sira, ijma3, qiyas zijn allemaal aparte delen die wel allemaal met elkaar in verband zijn. Een onwetende mens heeft het recht niet om zomaar- van ongecontroleerde bronnen- teksten te knippen en te plakken om vervolgens te beweren dat hij genoeg bewijzen heeft gevonden om zijn mening bij te staan.

Het zou ook gek zijn indien men een advocaat kan worden door een boek over “rechten” te gaan lezen.
Nou, de waarheid is dat de islam uit fundamenten, vertakkingen en uitzonderingen bestaat.
De basis van de relatie tussen moslims en niet-moslims wordt meerdere malen in de bronnen van de islam bevestigt.

De vrede
Mohammed is gezonden als barmhartigheid voor heel de mensheid (hij nodigt de mensen uit naar de islam om hun leven te begrijpen en volgens de wil van de Schepper te leven)

{ En Wij hebben u (Mohammed) slechts als genade voor de werelden gezonden. }
(Koran 21:107)

De vredesgroet uitspreken vóór het praten is voor het eerst gedaan door Mohammed, de reden hiervan, is dat een vredesgroet de veiligheid bevestigt.
De islam dwingt rechtvaardigheid af en bestrijdt onrechtvaardigheid, het dwingt niemand om een bepaalde geloof te accepteren, want het gebruiken van het menselijk verstand, het nadenken over de schepping en het bestaan en dialogen voeren zijn de islamitische principes, om iemand naar het geloof uit te nodigen.
Allah zegt :

{ Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden }
(Koran 2:256)

{En indien uw Heer had gewild, zouden allen die op aarde zijn, zeker tezamen hebben geloofd. Wilt gij de mensen dan dwingen, gelovigen te worden?}
(Koran 10:99)

{Doch geen ziel kan geloven zonder verlof van Allah. En Hij werpt onreinheid over degenen die hun verstand niet gebruiken.}
(Koran 10:100)

{Zeg: "Overweeg, wat in de hemelen en op aarde gebeurt." Maar tekenen, noch waarschuwers baten een volk dat niet wil geloven.}
(Koran 10:101)

En de functie van Mohammed was niet anders dan de mensen waarschuwen, mensen naar Allah uitnodigen:

{O, profeet. Wij hebben u als getuige, drager van blijde tijdingen en waarschuwer gezonden. En als een roeper tot Allah door Zijn gebod, en als een stralende zon.}
(Koran 33: 45-46)

Samenleving
De islam maakt de relaties tussen individuen, tussen groeperingen en tussen naties een relatie van vrede en veiligheid, zowel voor moslims onderling als tussen moslims en niet moslims.

De relatie van moslims met niet-moslims is een relatie van elkaar leren kennen, elkaar helpen, oprecht zijn en rechtvaardigheid met elkaar omgaan, Allah zegt in de koran:

{ O, mensdom! Wij hebben u uit man en vrouw geschapen en Wij hebben u tot volkeren en stammen gemaakt, opdat gij elkander moogt kennen. Voorzeker, de godvruchtigste onder u is de eerwaardigste bij Allah. Voorwaar, Allah is Alwetend, Alkennend. }
(Koran 49:13)

En zegt het volgende in verband met vriendelijkheid en rechtvaardigheid:

{Allah verbiedt u niet, degenen, die niet tegen u om de godsdienst hebben gevochten, noch u uit uw huizen hebben verdreven, goed te doen en rechtvaardig te behandelen; voorzeker, Allah heeft de rechtvaardigen lief. }
(Koran 60:8)

Zelfs een discussie voeren met een niet-moslim moet op een vriendelijke manier gebeuren:

{En twist met de mensen van het Boek slechts op de goede wijze; doch zeg tegen de onrechtvaardigen: "Wij geloven in hetgeen ons is geopenbaard en hetgeen u is geopenbaard; en onze God en uw God is Eén; en aan Hem onderwerpen wij ons."}
(Koran 29:46)

De islam is een geloof en een wetgeving, zowel de godsdienst als de staat, vrede is het fundament, de oorlog is een uitzondering.

Wanneer is een uitzondering mogelijk?
De koran legt hier de basis vast:

{En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief. }

Mohammed heeft dit vers verder uitgelegd en hij zei dat de moujahideen (Moslims die voor jihad gaan) geen vrouwen, bejaarden en kinderen mochten doden, dat de strijders de natuur niet vervuilen en ze geen bomen vernietigen.
Dit vers vertegenwoordigt eigenlijk het ministerie van defensie binnen een islamitische staat en vormt ook de basis van de oorlogvoering volgens de islamitische wetgeving. Dit is het eerst geopenbaarde vers over strijden en al de rest van verzen over strijden zijn gewoon vertakkingen (dit kan je duidelijk zien wanneer je de context van de openbaringen leest).
Er is iemand "een geleerde" die beweert van als de vijand moslim vrouwen en kinderen (onschuldige burgers) vermorden, dan hebben ze ook het recht om dat ook bij hun te doen. Maar ze hebben geen sterke bewijzen en tegelijkertijd zeggen ze als de vijand moslims mishandelen (verkrachting, straffen, ..) zoals in Abu Gharaib en Guantanamo dan mogen ze dat niet terug doen, omdat het duidelijk "haraam of verboden" is, dit is eigenlijk een beetje tegenstrijdig.
Ik ben ook niet zeker, maar dit zorgt voor een grote discussie binnen de islamitische gemeenschap.

Citaat:
Shaykh Abdullaah Azzam over het doden van burgers in het WESTEN en Islamitise Landen!!!



The Issue Isn't As Simple As You Think:

"Pay attention to this issue. I never paid it much attention until after I'd studied it this year in the books of Fiqh, while I was studying the issues of Jihad, pacts, and promises of security. If you are given a visa to any country in the world, it is not allowed for you to partake in any action that breaks its laws.

This is not allowed, unless this would contradict something from Islam, such as the prayer, fasting, etc. It is not allowed for you to cheat them or take from their wealth. It is not allowed, for example, for you to take one of their daughters, and marry her without the permission of her father. It is not allowed for you to rip up a telephone bill. It is not allowed for you to harm the state, and it is not allowed for you to place a magnet on the electric meter of your home. It is not allowed for you to tear up your phone bill, because there, in America, and in the Western nations, despite their disbelief and enmity towards Islam and the Muslims, they place trust in the individual. They generally treat the human being with a strange level of respect (compared to the treatment in the Muslim lands)...

One of the brothers - a Muslim youth - told me about his trip to attain a doctorate in America. He said: "They sent me both my electric and phone bills. So, I said to them: "I wish to pay what I have due." They replied: "No problem. Return to your home country, and we will give you an address to which you can send your payment from your country."" Can you imagine? He said to them: "I wish to leave this land," and they reply: "No problem. Go back to Jordan, and send your payment from there."

Trust! Security!...The Arab, in America, if his business is about to fail, he would burn down his factory, go to the insurance company, tell them that his factory was burned down, and he would rake in the million dollars that he had insured his factory with."

(A brother in the audience debates): "But, Shaykh, this was even there before, when Islam had strength and reputation, and Abu Hanifah said that if a Muslim breaks something of a Christian's, the Muslim must insure him."

Shaykh: "Even now, he must insure him."

Brother: "However, now, they come to our lands mostly to spread their ideology."

Shaykh: "My brother, who has brought them into our lands?"

Brother: "A disbeliever, like them."

Shaykh: "OK, excellent. You say to them that the one who has brought you into this land is a disbeliever. Therefore, you cannot be here...You must warn them, is this not so? Either Islam, or the jizyah, or the sword. Is this not so? So, you must warn them, my brother. Send them a message: 'You are spreading this evil, so, leave this land. Otherwise, you will die.' That's it. After this, kill him. As for coming to kill him while he is secure and under a pact of security, this is not allowed.

As for those People of the Book who live with us in our lands, it is not allowed to kill them in our times, unless they initiate fighting with us. It is not allowed, as this will cause great fitnah that will never end, and the rulers will stand on their side, and they will attack the Muslims, and put pressure on the Islamic movement - all for what? Because of you poking out the eye of a Christian in your land, or you killed a Christian, resulting in tens of Muslims being killed in prison as the result of torture..."

(The brother continues debating).

Shaykh: "It is not allowed for you to take the wealth of a Christian, at all. It is not allowed to kill the Western Christian in the lands of the Muslims, unless you first issue him a warning, and unless it first becomes clear to you that he is engaging in an act that deems his blood lawful. Understood?"

Another questioner asks: "Who is the one that determines what the actions are that deem his blood lawful? Do I determine this? Or do the scholars?"

Shaykh: "The scholars. The scholars are the ones who determine this. Where do fatawa come from? From the scholars - do you kill, or do you not kill? Is it permissible to kill and fight them? Or, do you go on your way? As for - by Allah - a youth who studied one or two words in 'Kifayat al-Akhyar,' or 'Hashiyat Ibn 'Abidin,' or the book of Ibn al-Qayyim (he's referring to 'Ahkam Ahl adh-Dhimmah'), and he suddenly becomes the Great Mufti of Islam, issuing fatawa to {"Kill them wherever you find them, and expel them from whence they expelled you..."} or {"When the Sacred Months have passed, slay the polytheists wherever you find them..."}, this is not allowed. The issue isn't as simple as you think, and this is what Jama'at at-Takfir wal-Hijrah was afflicted with. This shaykh - their leader, Shukri Mustafa, rahimahullah - began issuing fatawa, and every single one began reading and issuing fatawa declaring the blood of the Muslims lawful..."

(The brother continues debating, mentioning that the Christians of our times are all muharibin)

Shaykh: "Who are the Christians that are muharibin?"

Brother: "All of the Christians are muharibin."

Shaykh: "How are they all muharibin?"

Brother: "Those who put the covering on their head, and wear the cross."

Shaykh: "The one who wears the cross is a muharib? The one who wears the cross, this is his belief."

(The brother continues arguing)

Shaykh: "My brother, do you still consider them muharibin? The muharib is the one who brandishes weapons against the Muslims!"
(after some more arguement): "I will not give a fatwa for this. Look for some other mufti besides myself."


['Fi Dhilal Surat at-Tawbah', Page 132-134]

Mvg
Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 5 juli 2007 om 15:22.
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be