Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Who will be kicked from the political arena in coming 2 years ?
Bush ? 16 47,06%
Aznar ? 5 14,71%
Sharon ? 3 8,82%
Blair ? 3 8,82%
Who cares ? 7 20,59%
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 februari 2004, 10:16   #1
neruda
Banneling
 
 
neruda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2004
Locatie: Belgium
Berichten: 1.734
Standaard

AZNAR : Aznar schrijft verkiezingen uit voor 14 maart 19-01-2004

De Spaanse premier José Maria Aznar heeft maandag officieel verkiezingen uitgeschreven voor 14 maart en koning Juan Carlos verzocht het parlement te ontbinden. De verkiezingsdatum was ruim een week geleden al vastgesteld, maar de premier moest hem formeel op een speciale kabinetszitting bekendmaken. Ook het bezoek aan de koning was louter een ceremoniële aangelegenheid.

De 50-jarige Aznar liet meer dan een jaar geleden weten NIET beschikbaar te zijn voor een derde termijn van vier jaar.

BUSH : Populariteit Bush op dieptepunt
De populariteit van de Amerikaanse president Bush heeft een dieptepunt bereikt. Voor het eerst sinds zijn aantreden steunt minder dan 50% van de Amerikaanse bevolking zijn beleid.

In een onderzoek in opdracht van nieuwszender CNN en het blad USA Today zegt 49% van de ondervraagden tevreden te zijn met het optreden van Bush. Een maand geleden was dat nog 60%.

BLAIR : Een meerderheid van de Britten vindt dat het imago van premier Blair een forse deuk heeft opgelopen. Dit ondanks de vrijpleiting van Blair in de zaak Kelly door de commissie-Hutton. In een peiling van het dagblad News of the World zegt 54 procent van de Britten dat hun achting voor de premier is gedaald.

SHARON : Volgens veel Israëliërs liegt Sharon als hij zegt dat hij van niets weet. Vermoed wordt dat Sharon het geld heeft gebruikt voor zijn verkiezingscampagne. De positie van Sharon is wel degelijk wankel geworden door dit schandaal. Als de beschuldigingen, die voortkomen uit een al jaren lopend onderzoek naar illegale financiering van de politieke campagnes van Sharon, waar blijken te zijn, komt zijn positie als premier en hoofd van de Likud partij in gevaar.

Er wacht ons een wreedzame toekomst tegemoet !!!!
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2004, 11:13   #2
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Er wacht ons een wreedzame toekomst tegemoet !!!!
Een wreedzame toekomst ? Er wacht ons tegemoet ?

Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2004, 11:35   #3
Thor
Provinciaal Statenlid
 
Thor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2003
Locatie: Kortrijk
Berichten: 771
Standaard

Helaas is een tot aan de idiotie toe links geradicaliseerd electoraat niet meer in staat verder te denken da hun neus lang is....
Vandaar dat diegenen die de nodige middelen inzetten om vrijheidsdenken van het Westen te wereldwijd implementeren hebben ingezet nu afgestraft voor hun moed en hun lange termijn visie.
Want laat het duidelijk zijn:het verlichtingsdenken en de demokratie die eruit volgt zijn de enige weg vooruit!Beeld je maar eens een wereld in waar alle mensen het zelfbeschikkingsrecht hebben,en de middelen om dat desnoods manu militari af te dwingen.
Ik zou zeggen:stop met voedselhulp aan Iran en Noord Korea,en geef de slachtoffers van dictaturen allemaal een P90 en 500 kogels.Ze zullen wel weten wat ermee aangevangen.Geef mensen een halve kans te vechten voor hun vrijheid en ze zullen het doen!

De VN houdt dictaturen in het zadel door hun bij slachtoffers het leed te verzachten en in naam van "vrede op aarde" mensen het recht op zelfverdiging te onthouden.Hoelang gaan we een dergelijk moordadige vorm van menselijkheid nog volhouden.Vrijheid "krijg" je niet:je dwingt ze af - desnoods met geweld!
__________________
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin
Thor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2004, 11:49   #4
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Berlusconi schijnt precies in de vergetelheid beland te zijn?
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2004, 20:08   #5
Pascal L.
Gouverneur
 
Geregistreerd: 18 maart 2003
Berichten: 1.033
Standaard

Bye bye Neruda!
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2004, 01:14   #6
neruda
Banneling
 
 
neruda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2004
Locatie: Belgium
Berichten: 1.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Berlusconi schijnt precies in de vergetelheid beland te zijn?
Berlusconi is geen politicus , eerder een circusattractie.
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2004, 01:15   #7
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Berlusconi schijnt precies in de vergetelheid beland te zijn?
Berlusconi is geen politicus , eerder een circusattractie.
Een klucht voor Europa.

Maar hij heeft wel goed begrepen dat de media in handen hebben totale macht betekent.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2004, 01:27   #8
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Berlusconi schijnt precies in de vergetelheid beland te zijn?
Ah ba ja, daar was neruda vergeten op te kakken.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2004, 03:05   #9
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Welke Us president is 2X na mekaar verkozen?
Geen enkele maar nu doet men alsof Bush 2X zo slecht is omdat hij geen 2de keer verkozen zal worden. Maarja, volg de rage...
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2004, 03:53   #10
Thor
Provinciaal Statenlid
 
Thor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2003
Locatie: Kortrijk
Berichten: 771
Standaard

Citaat:
Welke Us president is 2X na mekaar verkozen?
Clinton,om er maar één uit een lange rij te noemen.
__________________
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin
Thor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2004, 03:59   #11
Thor
Provinciaal Statenlid
 
Thor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2003
Locatie: Kortrijk
Berichten: 771
Standaard

[code:1:5e40d7627a]Een wreedzame toekomst ? Er wacht ons tegemoet ? [/code:1:5e40d7627a]
idd,dit geeft een goede indruk van het intellectuele niveau van dergelijke elementen.....Nu ja,extreem rechts zegt " Eigen volk eerst",en links komt niet verder dan "weg met ons"

Een dezer dagen gaan ze helemaal verbaasd zijn dat pro westerse krachten grote kuis houden onder dit soort staatsgevaarlijke elementen...

En wedden dat ze ons dan "dictatoriale neigingen" toeschrijven???
Alhoewel ik met hart en ziel verknocht ben aan democratie begin ik van langs om meer te geloven dat we dergelijke gevaren pro-aktief moeten opruimen (met subtiele middelen als het kan,met geweld als het moet)

Extreme partijen die onze levenswijze bedreigen moeten gestopt worden voor ze aan de macht komen.(en ik bedoel dus de ecologisten,de communisten en extreem rechts)Ik weet dat ieder fatsoenlijk mens huivert bij dergelijke methodes,maar het begint langzaamaan een kwestie van zelfverdediging te worden.Wat als dat tuig ooit verkozen geraakt?
__________________
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin
Thor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2004, 04:15   #12
Thor
Provinciaal Statenlid
 
Thor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2003
Locatie: Kortrijk
Berichten: 771
Standaard

Citaat:
Berlusconi is geen politicus , eerder een circusattractie.
Fout!Berlusconi is een uiterst bekwaam zakenman en politicus die zich op schaamteloze wijze bedient van de vrijheden die we onszelf gunen.Net zoals iemand als jij je bedient van de vrije meningsuiting om onze levenswijze te vernietigen.....
Ik voorspel dat de echte vrijheidslievende mensen binnenkort voor eens an altijd afrekenen met jouw soort parasitaire levensvormen.En hoe meer je de Westerse levenswijze aanvalt,hoe groter de kans dat je succes hebt bij een extreem-links en extreem-rechts gedebiliseerd kiezerspubliek.En dat zal meteen je laatse vergissing zijn.Beloofd!
__________________
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin
Thor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2004, 09:06   #13
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Of, hoe thor een even groot extremist is...
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2004, 12:00   #14
neruda
Banneling
 
 
neruda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2004
Locatie: Belgium
Berichten: 1.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
Citaat:
Berlusconi is geen politicus , eerder een circusattractie.
Fout!Berlusconi is een uiterst bekwaam zakenman en politicus die zich op schaamteloze wijze bedient van de vrijheden die we onszelf gunen.Net zoals iemand als jij je bedient van de vrije meningsuiting om onze levenswijze te vernietigen.....
Ik voorspel dat de echte vrijheidslievende mensen binnenkort voor eens an altijd afrekenen met jouw soort parasitaire levensvormen.En hoe meer je de Westerse levenswijze aanvalt,hoe groter de kans dat je succes hebt bij een extreem-links en extreem-rechts gedebiliseerd kiezerspubliek.En dat zal meteen je laatse vergissing zijn.Beloofd!
WOOW , een gevoelig teentje geraakt ?
Vrijheidslievende mensen zullen inderdaad afrekenen met dit soort parasieten als de triple-B's ,Aznar en Sharon.
Je vergist je vriend en hebt het blijkaar niet goed begrepen maar ik val geen Westerse levenswijze daar wat jij bedoeld niet wordt vertegenwoordigd naar mijn mening en van grotendeels van de bevolkingsmassa.
We hebben dit uitschot niet nodig met alleen maar een wereld te creëren dat alleen bestaat uit 'so called' terroristen .Ik beloof jou sowieso dat in de volgende twee jaar geen meer van deze parasieten onze wereld zullen bepalen in welke richting men moet varen.
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2004, 13:30   #15
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Of, hoe thor een even groot extremist is...
inderdaad
__________________
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2004, 14:34   #16
Thor
Provinciaal Statenlid
 
Thor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2003
Locatie: Kortrijk
Berichten: 771
Standaard

Citaat:
Of, hoe thor een even groot extremist is...
Ik kan je helaas en tot mijn schaamte niet tegenspreken;ik ben inderdaad een fundamentalistische demokraat en een fundamentalistische atheïst....

Maar merk op dat ik van mijn leven nog nooit geweld heb gebruikt!Ik beperk mij ertoe mijn standpunten met woorden te verdedigen,ondermeer op dit forum.

Maar dat doet dus niets af aan mijn bereidheid om de individuele vrijheid en de demokratie desnoods met geweld te verdedigen.Alléén is het tot op heden nog niet nodig geweest,en ik hoop uit de grond van mijn hart dat het ook nooit nodig zal worden.

Ik vind alléén dat men zich moet durven de vraag stellen (en liefst op voorhand,dan hoeven we niet te improviseren als het telaat is):wanneer is het gedachtengoed van bvb het VB of van communisten een noodzakelijk kwaad (en ik ben dus best bereid om ze hun vrije meningsuiting te gunnen,al was het maar om de mijne veilig te stellen),en wanneer worden dit soort partijen een echte bedreiging?En wanneer is het dus toegestaan om geweld te gebruiken?
Zoals filo ooit opmerkte:na de Kristalnacht had iedere Duitser destijds het volste recht om Nazis met geweld te bestrijden.Maar helaas was het toen reeds telaat!
Ik vrees dat als bvb het VB ooit verkozen geraakt (en dus alle machtsmiddelen van een staat ter beschikking zal hebben) het ook telaat zal zijn.Net zoals het na de Oktober revolutie in de ex-USSR telaat was om het Stalinisme te beletten.......
Begrijp me aub niet verkeerd:ik pleit niet voor geweld,ik sluit het alléén niet uit.

Of om het met een voorbeeld uit een heel andere sfeer te illustreren:
Stel dat je een nachtje gaat stappen en je komt iemand tegen die een mes trekt en je ermee bedreigt.Die persoon heeft dus nog niet gestoken,en dus kan men ergens stellen:geweld gebruiken om hem/haar te ontwapenen mag niet.Een verdedigbare stelling,maar volgens mij een foute.Immers,dreigen met een mes is een gewedsdaad op zich.En je moet dus niet wachten tot dat mes in je ribbenkast zit om je te verdedigen....
Het spreekt voor zich dat je ook kan weglopen,en dat is dus waarschijnlijk het verstandigste (in dit voorbeeld),maar hoe loop je weg van het VB?Of hoe loop je weg voor een werelwijd terreurnetwerk zoals Al-Qaeda?
Als mensen zover gaan dat ze een bedreiging vormen,dan moet je je op voorhand de vraag gesteld hebben wat je gaat doen.Anders ben je gegarandeerd telaat.Hadden de Joden na het publiceren van Mein Kampf onmiddelijk naar de wapens gegrepen en de Nazis een kopje kleiner gemaakt,dan waren er mischien 100.000 fascisten vermoord.Maar er zouden ook 65 miljoen levens gespaard zijn.......

De (trieste) realiteit is nu éénmaale beste mannier om vrede te bewaren,is je continu voorbereiden op oorlog.
En nee,leuk vind ik het niet.Maar Darwin had wel gelijk:als je wil overleven,moet je flexibel zijn.In casu:streef naar vrede,maar sluit geweld niet uit.En hoop dat de meerderheid van onze medeburgers nooit zo dwaas zullen zijn om extremisten te verkiezen.(en dan mag je dus ook nooit op mij stemmen.....)

PS ik sta niet op een lijst en stel me niet verkiesbaar omdat ik donders goed weet dat mijn mening veel te lineair is om ooit aanvaardbaar te zijn in een zo complexe samenleving als de onze.
__________________
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin
Thor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2004, 14:39   #17
Thor
Provinciaal Statenlid
 
Thor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2003
Locatie: Kortrijk
Berichten: 771
Standaard

Citaat:
Ik beloof jou sowieso dat in de volgende twee jaar geen meer van deze parasieten onze wereld zullen bepalen in welke richting men moet varen.
Ik hoop van harte dat je gelijk hebt.....maar wat doen we als blijkt van niet?

En ja,wie aan de vijheid van het individu raakt,trapt bij mij op een uiterst gevoelig teentje....

En hierbij mijn verontschuldigingen:ik heb je posts nog eens goed herlezen en idd:jij verdedigde ze niet,je klaagde ze aan.Sorry,kwas een beetje haastig...
__________________
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin
Thor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2004, 15:02   #18
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
Citaat:
Welke Us president is 2X na mekaar verkozen?
Clinton,om er maar één uit een lange rij te noemen.
Welke dan nog? En ga nu niet het internet afzoeken hé.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2004, 08:33   #19
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
Ik zou zeggen:stop met voedselhulp aan Iran en Noord Korea,en geef de slachtoffers van dictaturen allemaal een P90 en 500 kogels.Ze zullen wel weten wat ermee aangevangen.Geef mensen een halve kans te vechten voor hun vrijheid en ze zullen het doen!
Als je naar de geschiedenis kijkt gebeurt dat heel zelden. China, USSR genoeg voorbeelden van landen waar miljoenen stierven van de honger en er niks aan deden.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2004, 09:59   #20
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illwill
Welke dan nog? En ga nu niet het internet afzoeken hé.
Ronald Reagan,
, ... http://www.whitehouse.gov/history/presidents/
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be