![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() BRUSSEL - Op 11 september betoogt de organisatie 'Stop the Islamisation of Europe' (SIOE) voor het Europees Parlement in Brussel. De organisatoren hebben naar eigen zeggen geen banden met extreemrechtse partijen, maar willen de invasie van islamgebruiken in Europa stoppen.
De Brusselse politie weigert elk commentaar. De organisatie heeft het vooral gemunt op de islamitische wet, die de democratie en de gelijkheid schendt. 'De islamieten proberen in Europa parallelle samenlevingen in te richten waar de islamitische wet de plak zwaait', stelt SIOE op haar website. 'Die wet staat voor ongelijkheid van jongens en meisjes in onderwijs. In onze samenleving is iedereen gelijk voor de wet, maar islamieten maken een onderscheid tussen geprivilegieerden en buitenstaanders. Dat is een fundamenteel verschil met de democratische grondwetten in heel Europa.' Het initiatief van 'Stop the Islamisation of Europe' is in handen van de Britse organisatie 'No Sharia Here' en het Deense SIAD. De organisatoren hopen op 11 september tienduizenden mensen te verzamelen voor het Europees Parlement in Brussel. De hoofdstedelijke politie wil niet bevestigen of ze al met de organisatoren heeft samengezeten en weigert in te gaan op de eventuele veiligheidsproblemen die de manifestatie met zich mee kan brengen. svh uit de Standaard online 080807 Eindelijk eens een betoging die meer zal kloppen met wat de meeste mensen wensen, daar hoeven we niet aan te twijfelen! Nu eens geen geleuter over "verdraagzaamheid" voor de onverdraagzamen met concerten en dies meer. Alleen ben ik benieuwd of men er niet zal in slagen om dit onmogelijk te maken, te verbieden op een of andere manier want... het zal een bepaalde groep in België storen die wel anderen mogen ambeteren met hun geleuter en hun gedoe maar niet omgekeerd... Te volgen... en hopelijk brengt het veel volk op de been. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
2. Verbieden zou ik niet doen, uitlachen wel. 3. Waartegen wordt precies betoogd? Tegen welke mistoestand? Welke gruwelijkheden worden er precies aangeklaagd? Welk onrecht? 4. Dergelijke betogingen zijn platte xenofobie. "De moslim" is voor die zwakke geesten een roofdier dat eropuit is onze cultuur, ons geld en onze vrouwen op te slokken. Klinkt herkenbaar ... http://www.youtube.com/watch?v=xJYAK1PgUS4 Neen, ik hou niet van moslimfundamentalisme. Ik vind het verwerpelijk. Net zoals dergelijke betogingen. Beide zijn ze simplistisch en zonder respect.
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is zulke betoging wel veilig? We weten hoe islamisten reageerden op cartoons. Ik hoop dat ze geen infiltranten met bommengordels in de betoging sturen, want dan gooien ze echt hun eigen ruiten uit.
Anderzijds vind ik dat er tegen de radicale elementen die een taliban Europa willen, wel degelijk moet opgetreden worden, evenals tegen islamistische terroristen. De gewone gelovige, die gewoon in Europa wil wonen en werken en zich bij de heersende normen, waarden en wetten kan neerleggen, is een andere groep, dan degene waartegen deze betoging gericht is. Deze nuance mag er wel bij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Of het echt veel mensen ter been zal brengen betwijfel ik. En wat die betoging kan opleveren weet ik niet. Mij lijken de laatste 5 jaar erg veel nieuwe moslims binnen gekomen zijn. Leuk vind ik die moslims niet. Ben zelfs al aangesproken geweest omdat ik een licht zomerkleedje aan had. En ik hoor bij nog meer vrouwen dat ze niet meer erg op hun gemak zijn als ze in gewone Belgische zomerkledij rondlopen in de rand van Gent. Maar misschien leidt zo'n betoging bij de moslims tot een fanatieker aanhouden van hun regels ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zal misschien eens gaan kijken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() het kan er wel eens hard aan toegaan gezien enkele radicale organisaties deelnemen (Guderian en zijn klik
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 9 augustus 2007 om 06:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 9 augustus 2007 om 11:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Dan moet gij in uw ontbloot bovenlijf naar Casablanca trekken vanaf nu he filosoof.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Burgemeester
|
![]() Peter Breedveld
Scène uit Frank Millers 300. Islamisering is niet het groeiende aantal moslims in Nederland en Europa. Islamisering heeft zelfs niets te maken met de wildgroei aan moskeeën, al zijn er inmiddels wel erg veel. Halalhypotheken zijn geen bewijs van de islamisering van Europa. Ik neem aan dat het bedrijfseconomisch verstandig is om in deze hypocrisie te doen (ergens zal op enig moment door iemand toch rente worden ontvangen), dat er een gat in de markt mee wordt gedekt. Nee, de islamisering van Europa, en die is er onmiskenbaar, voltrekt zich op een ander niveau. Een comité dat besluit een monument te verwijderen vanwege een christelijk symbool dat moslims zou kunnen ergeren, een school die kunstzinnig naakt van de muur haalt om moslims niet voor het hoofd te stoten, humoristen die angstvallig de islam mijden en uit pure armoede maar iets brullen over de koningin die op een foto van de paus schijt, dát is islamisering. In Duitsland heeft een kantonrechter geweigerd om versneld het huwelijk te ontbinden van een door haar echtgenoot mishandelde vrouw. Volgens de (vrouwelijke!) rechter is het in de Marokkaanse cultuurkring van het echtpaar namelijk ‘niet ongebruikelijk dat de man tegenover de vrouw het recht op tuchtiging uitoefent’ en daarom is mishandeling in haar ogen geen goede reden voor een scheiding. Zo’n uitspraak wekt natuurlijk veel publieke verontwaardiging en in zulke gevallen mopperen rechtsgeleerden altijd dat leken zich niet met de rechtsgang mogen bemoeien, want daar hebben ze toch geen verstand van. Ik ben ook een leek, maar zoveel meen ik te weten: een rechter toetst zaken aan de wet, nietwaar? En volgens de wet, ook de Duitse, mag je je vrouw niet slaan, toch? En de Duitse wet kent, net als de Nederlandse, ongetwijfeld ook een verbod op discriminatie. Ik vraag me dus af waar in de wet de Duitse kantonrechter ruimte ziet voor de uitzonderingspositie van Marokkaanse mannen. Waarom mag een Marokkaanse man wel wat een Duitse man niet mag? Hoe verhoudt zich dat tot het verbod op discriminatie? Twee jaar geleden werd Ayaan Hirsi Ali door een groep moslims voor de rechter gedaagd omdat ze van plan was een vervolg te maken op haar film Submission. De rechter kon niet anders dan haar vrijspreken, maar ging toch buiten zijn boekje door te stellen dat Hirsi Ali ‘de grenzen van het toelaatbare’ had opgezocht toen ze de profeet Mohammed een perverse man noemde. Ik zie een trend: rechters, althans in Europa, onthouden zich gewoonlijk van politieke uitspraken, maar kennelijk zijn ze niet in staat zoveel zelfbeheersing te betrachten als er moslims in het spel zijn. Dan vinden ze het blijkbaar nodig mensen te weerhouden van volstrekt legale activiteiten, bijvoorbeeld de grenzen van het toelaatbare opzoeken, of juist aan te zetten tot zware overtredingen, bijvoorbeeld het vrouwtje alle hoeken van het huis laten zien, indachtig sura 34:4. Dat is islamisering. Oók islamisering: over elkaar heen buitelen van verontwaardiging wanneer Geert Wilders, geheel volgens de Nederlandse wet, eist dat bewindslieden hun dubbele nationaliteit opgeven. Duitsers die Nederlander willen worden moeten hun Duitse paspoort verscheuren, van Belgen die Nederlander willen worden, verwachten we hetzelfde, maar Marokkanen en Turken hoeven zich van Fatsoenlijk Nederland niet aan de wet te houden. Wie daar anders over denkt, wordt beticht van racisme en haatzaaierij. Wilders zou alleen maar een nummertje van die dubbele nationaliteit maken omdat het om twee moslims gaat, namelijk Aboutaleb en Albayrak. Als die Amerikaan of Israëliër waren geweest, zou Wilders hebben gezwegen, wordt er beweerd. Misschien is dat zo, maar andersom geldt dat ook. Wanneer Wilders zou hebben geprotesteerd tegen de dubbele nationaliteit van Amerikanen en Israëliërs, zou hij niet van racisme en haatzaaierij zijn beticht. En dat Fatsoenlijk Nederland nu zo wellustig zwelgt in morele verontwaardiging, heeft uitsluitend te maken met de islamitische achtergrond van Aboutaleb en Albayrak. Ergo, als Wilders een racist is, dan Alexander Pechtold zeker ook. Dezelfde dubbele moraal heerst in Fatsoenlijk Nederland met betrekking tot radicalisering. Als het gaat over radicaliserende moslims, wordt er door de-mensen-die-het-weten-kunnen altijd gesteld dat dat komt door de ‘harde toon’ van het debat en door de ‘marginalisering’ van een ‘hele bevolkingsgroep’. Halleh Ghorashi bijvoorbeeld, die ik overigens zeer waardeer vanwege de vriendelijke, open manier waarop ze debatteert, stelt dat moslims ‘islamiseren’ omdat ze in de verdediging worden gedwongen. Ed van Thijn zegt dat Wilders’ dubbele loyaliteitsactie hem doet denken aan de ‘hoogtijdagen van het antisemitisme’. De antiracisten leren het nooit. Steeds als iemand zich kritisch uitlaat over de multiculturele samenleving, wordt de Holocaust in stelling gebracht en worden mensen voor nazi’s uitgemaakt. Het heeft nog nooit geholpen. Integendeel, de kritiek op de multiculturele samenleving wordt alleen maar harder en belangrijker nog: moeilijker te weerleggen. Aan de smoezelige lispelaar Hans Janmaat hadden de antiracisten een makkie. De intelligente volksmenner Geert Wilders is een veel hardere dobber. Daar gaan Miryam AOURAAAARGH en Mohammed Rabbae hun tanden op stukbijten. Peter Breedveld is druk doende met de voorjaarsschoonmaak |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat hebben de 0110 concert en andere betogingen met hetzelfde doel opgeleverd? Zijn er daardoor veel mensen van gedacht veranderd? Alleen al het feit dat men voor "hen" betogingen en concerten inricht als er met één van hen iets gebeurt, en men zo goed als niet verroert als het om een autochtoon gaat is voldoende om ook nu begrip op te brengen voor die betoging! "Man neergestoken wegens boos kijken naar allochtonen"... wie heeft daar verder iets over gehoord? Op de radio- en tv-journaals (of ik zou het moeten gemist hebben) niets of zo goed als niets! Probeer het type slachtoffer maar eens om te draaien en het land stond weer in rep en roer! En fanatieker en veeleisender worden ze hoe dan ook, bepaalde van die lieden! Proberen hoe ver ze kunnen gaan, en als er weinig of niets gebeurt kunnen ze dus nog eens verder gaan enz... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Filip Dewinter roept op om deel te nemen aan anti-Islambetoging
Dewinter wil er geen partijpolitieke betoging van maken. Filip Dewinter (Vlaams Belang) roept op om deel te nemen aan de anti-Islambetoging op 11 september in Brussel. Dewinter wil dat iedereen aanwezig is "in het verzet tegen de islamisering van Europa". Tegen sharia De organisatie 'Stop the Islamisation of Europe' (SIOE) betoogt op 11 september voor het Europees Parlement in Brussel. De organisatoren hebben naar eigen zeggen geen banden met extreemrechtse partijen, maar willen de invasie van islamgebruiken in Europa stoppen. De organisatie heeft het vooral gemunt op de islamitische wet (sharia), die de volgens haar de democratie en de gelijkheid schendt. Buitenlands initiatief Het initiatief van 'Stop the Islamisation of Europe' is in handen van de Britse organisatie 'No Sharia Here' en het Deense SIAD. De organisatoren hopen op 11 september tienduizenden mensen te verzamelen voor het Europees Parlement in Brussel. "Geen partijbetoging" Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter doet een oproep om deel te nemen aan de betoging. Maar omdat het om een niet-partijpolitieke betoging gaat, vraagt hij wel om geen partijtekens en of- vlaggen te dragen. Verstrepen benieuwd Jürgen Verstrepen (Lijst Dedecker, ex- Vlaams Belang) zegt op zijn weblog dat hij benieuwd is "of er veel volk gaat en hoeveel politie er zal rondlopen". "Toen wij met LDD een mini-actie bij het CGKR (Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding, nvdr) wilden voeren stonden vier politieagenten ons op te wachten. Ze waren ingelicht en moesten ons opvangen. Hilarisch. Komt u ook?", schrijft Verstrepen. (belga/hln) </STRONG></EM></U></I></B> |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Savatage : 9 augustus 2007 om 15:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |