![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Stilaan evolueren we naar het amerikaans model. Toch lijken de mensen het niet echt te beseffen of willen ze het gewoon niet zien? De haat en biitterheid zit te diep bij de meesten. De mensen zijn meer en meer bezig met hun eigen leven en staan niet meer stil bij hetgeen anderen overkomt, hoewel ze er morgen zelf de dupe van kunnen worden. De samenleving wordt elke dag harder.
Wie ziek wordt heeft pech, wie familiale problemen heeft moet zijn plan maar trekken, wie een ernstig ziek kind heeft moet dat maar naast zich neer leggen.... Dat is de huidige samenleving en het wordt steeds erger. Ik heb hier ooit verteld over een vader wiens kleintje van 4 jaar aan terminale kanker leed. De laatste weken zaten de ouders hele nachten op om hun kind te helpen die zo veel pijn had. Een paar dagen na de dood van hun oogappel werd die man ontslagen, hij had te vaak verlof genomen. Een alleenstaande moeder met een dochter die ernstige anorexia had moest maar gewoon een fulltime job zoeken. Geen begrip voor het feit dat haar dochter ernstig ziek was en met de dag achteruit ging. Wie ziek is wordt binnenste buiten gekeerd en krijgt in heel wat gevallen te horen dat hij maar moet werken. Mensen worden geschorst van hun werkloosheidsuitkering en verliezen daarmee ook het recht op een leefloon. Maar niemand ligt er wakker van. Nul-tolerantie heerst er, iedereen moet werken al zou hij op handen en voeten moeten kruipen naar zijn werk, al zou er thuis iemand van je dierbaren liggen te kreperen. Het leven is er immers voor de winners, niet voor de loosers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Hieruit blijkt maar weer eens dat rechtshulp van het allergrootste belang is in de armoedebestrijding. Wie nl; uit de "werkloosheid" vliegt wegens "niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt wegens ziekte" heeft dan recht op ziektegeld.. van het kastje naar de muur gestuurd worden hoort daar niet bij.. Wat het comité tegen armoede, het 4ws ed; moeten doen is een netwerk van diensten registreren ten behoeve van die gevallen die ofwel tussen de mazen van het net ofel van het kastje naar de muur gestuurd worden..
Akkoord men zou dikwijls moedeloos worden van de "ambtenarij" die bekwaamheid in de eerste instantie zien als reglementen uitpluizen om op een verantwooirde wijze .. niets te doen. Maar er zijn er wel degelijk anderen : nooit de moed opgeven ! Na elke deur die dichtgaat, gaat er allicht een andere open !
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wanneer zal de samenleving eindelijk weer leefbaar worden? Wanneer zal er eindelijk weer sprake zijn van sociale zekerheid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie geschorst wordt heeft wel verweer dacht ik: men kan dit voor de rechtbank brengen. Als je vijf jaar later nog niet verhongerd bent, kan je een gerechterlijke uitspraak krijgen.
Alternatief is natuurlijk: papieren weggooien, koeterwaals spreken (of spraakgebrek van koeterwaals aanleren) en asiel aanvragen! succes gegarandeerd.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() ok maar waarom moest dit nu in koetjes en kalfjes?
een grap? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En iemand met blauwe ogen en blond haar moet zich alvast niet voordoen als een asielzoeker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De te weinig betaalde invaliditeitsuitkeringen werden dan wel ineens terugbetaald, waardoor ze grandioos in de hoogste belastingsschijf werden gecatapulteerd, waarna ze weer mochten proceduren. Geef toe: als werkgelegenheidsfactor is dit toch een goudmijn!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb niet veel praktijk, maar toch iets - ik ben geen "professioneel"
maar geloof wel dat er waardevolle mensen in de professionele armoedebestrijdingsector werken. Er zijn zelfs hier op het forum voldoende mensen aanwezig die armoedebestrijding ernstig nemen maar het niet verder brengen dan meer geld voor iedereen te eisen. Het netwerk bestaat alllicht niet - maar er zijn "rechtswinkels" waar je wel degelijk hulp kan halen. Zelf ben ik met mijn voorstellen een roepende in de woestijn - de individualisten die "goed boeren" zijn tegen de sociale zekerheid / de "armen" zijn wantrouwig tegen alle "professionele aanpak" & zo vallen ze uit de boot. Heel recent heb ik op een prachtige wijze iemand met een groot acuut probleem "geholpen" - niets is onmogelijk, moeilijk kan dikwijls ook.
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest Laatst gewijzigd door 1handclapping : 22 augustus 2007 om 16:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, die sociale zekerheid smelt als sneeuw voor de neoliberale tl-lamp eh.
*snoeft*
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kan prvé liefdadigheid beter werk doen dan een geïnstitutioneerde Sz ? Moet "de consument" van SZ zich tegen een te grote verambtelijking beschermen ? Dat zijn allemaal progressieve vragen, zonder in een oeverloos ideologisch gezwets te vervallen... Het is van belang, want hoe zal je een libertaire in wezen materieel ongelijke maatschappij in stand houden zonder een staat met middelen tot geweld om de ongelijkheid te handhaven ? Een libertaire maatschappij zonder sociale rechtvaardigheid is ondenkbaar.
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, conservatief en elitair, nu luister ik.
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() Het zoveelste bewijs dat mensen niet normaal over iets kunnen spreken. In dit klote land België heeft alles altijd alleen maar met politiek te maken. Het feit dat ik niets van politiek ken maakt me monddood. Trek er jullie plan mee, maar onthoud vooral dat je morgen zelf het slachtoffer zal zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 |