![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik krijg zo langzamerhand de indruk dat veel deelnemers aan dit
forum denken dat het allemaal gebakken zal zijn als Vlaanderen, gesteund door een meerderheid van de bevolking, onafhanke- lijkheid uitroept. Ik denk dat het allemaal niet zo snel zal of kan gebeuren. Nog minstens vijf jaar voor zo iets zal gebeuren. Dat het onvermij- delijk is voor mij een vaststaand feit. Maar holala! Zo gemakkelijk is dat niet. Er zijn zoveel zaken te regelen vooral op het financiele en economische terrein. En ook op het sociale terrein. De boedelscheiding houdt in dat wij nog lange onderhandelingen tegemoetgaan met Wallonie en een eventueel autonoom Brussel. Willen wij het ordelijk laten verlopen en er geen economische puinhoop van maken moeten wij ons daar nu reeds op voorbereiden en ons plannen achter mekaar hebben. Ook met de Europese Unie zullen wij tot een vergelijk moeten komen. Ik stel voor dat de denkgroep die rond De Warande is ontstaan nu dringend werk ervan moet maken om onze plannen voor de onderhandelingen gereed te maken! En dit kan zowaar niet op enkele dagen gebeuren. De tijd dringt want we moeten het ijzer smeden terwijl het heet is en wij hebben nog nooit zo dicht bij ons doel gestaan dan vandaag. Wij hebben nog nooit onze financiele en economische macht gebruikt om de Franstaligen te laten instemmen. Dat is nu een prioriteit en ze moeten er bewust van gemaakt worden dat wij het menen. Maingain is nu al verschoten maar de grote verrassingen moeten nog komen. Als onze politiekers nu niet buigen zullen we zien hoe gauw Wallonie en Brussel wel bijdraaien. Wij hebben het heft in handen maar wij gebruiken het niet. Alle hens aan dek dus! Laatst gewijzigd door Patrik : 25 augustus 2007 om 16:07. |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De MR is zeker bereid om de Vlaamse recepten toe te passen bijv. i.v.m. werkloosheid. Zoniet blijven we met een buurland dat misschien de volgende jaren veel weg heeft van een bananenrepubliek. Wat zijn we daarmee? Vlaanderen heeft als enige land in Europa de kans om zich te moeien in het "buitenland", maar grijpt die kans niet. Laat de Walen zelf beslissen of er flitspalen komen of niet, zegt Bart De Wever. Wel ik zou in zijn plaats liever meesbeslissen want misschien moet ik ooit toch naar de Ardennen en dan liever veilig dan wegpiraten tegenkomen. |
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#4 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Nog dit!
Het is nu ook absoluut noodzakelijk om ook de druk op ons eigen Vlaamse politici vol te houden. |
![]() |
![]() |
#5 |
Burgemeester
|
![]() Wil iemand me even helpen, ik heb op een forum een discussie met iemand.
Weet iemand een goed antwoord op het volgende: """"Ik moet zeggen dat ik de Walen ook wel begrijp. Ze moeten beide water bij de wijn doen. Je moet samen tot compromis komen en niet zeggen de walen krijgen niks en de vlamingen alles. Zo werkt dat niet hé. En belgie splitsen zal niet gebeuren , voor een splitsing moet ten eerste heel belgie ja stemmen en dat zie ik niet gebeuren of er moet een oorlog uitbreken en dat is denk ik wel het laatste wat er moet gebeuren. Maar op een normale manier zal belgie nooit gesplitst worden. En dat is maar goed ook. k snap ook de crisis niet hoor , dit is niet de eerste keer dat dit gebeurd hoor dus ik snap niet waarom de mensen er zo een drama rond maken. :s """ |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Goed genoeg? ![]()
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Doe geen moeite: de meeste Walen op die fora willen niet inzien dat de grotere bevoegdheden voor Vlaanderen ook voor Wallonie gelden.
Ik heb tevergeefs geprobeerd. Zij vinden dat de Vlamingen altijd maar meer en meer eisen en zij reeds lang genoeg toegegeven hebben!!!! Ten andere : ik heb gemerkt dat veel Walen willen scheiden, maar Brussel en Wallonië moet België blijven! |
![]() |
![]() |
#8 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is inderdaad niet de eerste crisis, maar wél de eerste crisis die de cijfers van de vlamingen die voor onafhankelijkheid kiezen, de cijfers die vertelllen dat Leterme het been stijf moet houden, dag op dag beter worden voor Vlaanderen!
![]()
#11 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#12 |
Burgemeester
|
![]() De vlamingen willen dat leterme het been stijf houd voor meer bevoegdheden maar niet meer dan de helft van de vlamingen zijn voor een onafhankelijkheid hoor. Gelieve geen uitspraken meer te doen die je zelf uitvind.
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Veel Vlamingen zijn niet voor splitsing , akkoord als je de vraag op die manier stelt, maar evenveel Vlamingen zijn ook niet tegen de splitsing: een groot deel trekt zich weinig aan van de politiek , staat er onverschillig tegenover, maar als je de vraag stelt zodat ze er persoonlijk bij betrokken zijn ( bv, de transfers,) dan zijn ze bijna allemaal voor.
Ten andere , Leterme wil de transfers niet stoppen en dat probeer ik aan de Walen uit te leggen: geef toe in uw eigen voordeel!! Milquet heeft de Vlamingen veel kwader gemaakt en daardoor de vastberadenheid versterkt ( ook van de politici, hoop ik) en aldus de Walen schade berokkend. |
![]() |
![]() |
#15 |
Burgemeester
|
![]() Kan er iemand wat voorbeelden geven zo uit het hoofd dat het niet zo is dat de Walen niets krijgen en de Vlamingen alles
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#17 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Walen willen dat de Brusselse rand bij Brussel komt, voorlopig krijgt Vlaanderen die Brusselse rand nog.
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is gewoon unfair dat ze op onze kosten leven. Als ze dat geld zouden gebruiken om hun economie er bovenop te helpen, zou het nog goed besteed zijn. Niets is echter minder waar... En van de waalse beroepsbevolking heeft 40% een staatsjob... zoiets kan onmogelijk blijven duren. Sorry, weinig echt goed nieuws dan dat er nog een tijdje transferts zullen zijn, maar dat die langzaam afnemen...
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Jij bent een echte grappenmaker joh... ![]() Laat me het zo stellen : voorlopig spreekt men nog een beetje frans in brussel ![]()
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be . Laatst gewijzigd door Eddy B : 25 augustus 2007 om 22:34. |
|
![]() |