Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: is een dienstkopftuch een goed idee?
JA: rood en wit voor de arbeidsters / geel en zwart voor de bedienden 6 50,00%
nee: ik wil andere kleurtjes 1 8,33%
ik wil geen Dienstkopftuchen aan het loket zien 6 50,00%
iedereen moet een Dienstkopftuch opzetten dan 0 0%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2007, 19:36   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard Oplossing voor het paasei-probleem: de DIENSTKOPFTUCH

Dankzij de westerse nieuwe communicatiemiddelen komen nieuwe ideeën onmiddellijk in onze schoot gevallen.

Wat is er gebeurd?

In Oostenrijk (ik geloof Wenen) heeft het stadsbestuur TOEGEGEVEN aan de eisen van de moslimvrouwen die in dienstverband voor de stad werken en een hoofddoek willen dragen. ZE MOGEN EEN HOOFDDOEK DRAGEN!

Om deze werknemers tegemoet te komen heeft het Weense stadsbestuur een "designer" aangeworven die hen een geüniformeerde hoofddoek �* la carte kan aanbieden. De dracht is niet verplicht - men heeft de keuze.

Blijkbaar mogen de mohamedaanse dames van de poetsdienst nu gebruik maken van een door de stad aangeboden "DIENSTKOPFTUCH" in gestreepte moderne kleurtje oranje/wit.

Google even op "dienstkopftuch" en je zal zien dat ik de waarheid spreek.

Er blijkt een hoop commentaar op te zijn, waar ik deze keer echter totaal niet mee akkoord ben: ik vind het namelijk een SUBLIEM voorstel.
-------------------------------------------------------------------------------

Nu de oplossing voor de Antwerpse paaseieren:

Terwijl normaal enkel de loketmohammedaansen geen hoofddoek mochten dragen, stel ik voor dat het volledige vrouwelijke Antwerpse stadspersoneel de keuze krijgt: wèl hoofddoek (aangeboden door en op kosten van de Pètrick) of géén hoofddoek.

Uiteraard zal er voor het personeel in de verschillende diensten de aangepaste sjaal worden aangeboden:

- voor het dienstpersoneel (kuisploegen, straatploegen, groenploegen etc..): een WITTE HOOFDDOEK MET RODE STIPPEN, eventueel om te wisselen voor een RODE HOOFDDOEK MET WITTE STIPPEN.
Niet alleen zijn wit/rood de Antwerpse stadskleuren, doch op deze manier is het schitterend om het intercultureel gebruik duidelijk te maken. Ook in deze contreien droegen namelijk de arbeiders/arbeidsters tot bijna honderd jaar geleden die rood met witte snotvodden op hun hoofd, weliswaar aan vier hoeken geknoopt om ze tot een muts om te vormen.
De combinatie tussen "de vlaamsche" rode zakdoek met witte bolletjes en de "mohammedaanse" vrome hoofddoek is hier volkomen op zijn plaats. Alle moslima's zullen zich dus naar Allah's wil kunnen omvormen en grandioos als nieuwe vlaamse werknemers plaatsnemen en met een rood-met-witte dienstkopftuch hun werk uitvoeren, zonder geschoffeerd te moeten zijn omdat ze "naakt" moesten werken.
Neutraliteit is gegarandeerd: de kleuren zijn Antwerps, het gebruik is geintegreerd.

---------------
Het bureelpersoneel:

Uiteraard mag men ook hier geen onderscheid maken. Om hier eveneens een vleugje nostalgie te laten doordringen maakt de designer van de dienstkopftuch een onderscheid tussen "der werkmensch" en der "tischmensch": het bureelpersoneel wordt gehuld in een ander kleurendesign.

Indien de vrouwelijke bedienden dit wensen krijgen ze van Pètrick een "bedienden dienstkopftuch" ter beschikking, en wel in de kleuren der Vlaamsche Gemeenschap: Geel met Zwart. Men kan opteren voor een modieuze gele dienstkopftuch met zwarte schuine streepjes, eventueel bolletjes of een gewaagdere keuze nl. de gele dienstkopftuch met zwarte leeuwenfiguurtjes.
Ook hier zou het een schitterende combinatie zijn van de verschillende culturen. Men weet namelijk dat de leeuwenfiguur eeuwenlang als arabisch kenteken werd gepromoot. Het Ministerie van Integratie heeft ons zelfs duidelijk gemaakt dat de Vlaamsche Leeuw in feite een arabische identiteit heeft.
Net d�*�*rom zou het zo'n ideale design zijn om de mohammedaanse dienstkopftuchdraagster gratis te voorzien van een gele dienstkopftuch met zwarte leeuwenfiguren.

De neutraliteit van de stad of staat komt niet in gevaar: de dames dragen ofwel de kleuren van de stad ofwel de kleuren en insignes van de Vlaamse Gemeenschap;

Iedereen content!

en WIJ krijgen dan ons paasei en onze kerstboom terug!

Wat denken jullie?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 29 augustus 2007 om 19:43.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 19:39   #2
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Als men ooit het verbod op religieuze tekens afschaft, dan vind ik zo'n uniforme klederdracht een goed alternatief.

Maar fuck die kerstboom en paasei. Als je die terug wilt, mag je hem daar zelf gaan zetten.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 19:45   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Als men ooit het verbod op religieuze tekens afschaft, dan vind ik zo'n uniforme klederdracht een goed alternatief.

Maar fuck die kerstboom en paasei. Als je die terug wilt, mag je hem daar zelf gaan zetten.
dat is de Pètrick die dat uitdeelt, op jouw en mijn kosten hoor.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 29 augustus 2007, 19:45   #4
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je snapt dus waarom ik zeg fuck die kerstboom. Een overheid heeft zich niet bezig te houden met zo'n zaken.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 29 augustus 2007, 19:46   #5
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je snapt dus waarom ik zeg fuck die kerstboom. Een overheid heeft zich niet bezig te houden met zo'n zaken.
tja anders moeten de dienstkopftuchdraagster hun uniform natuurlijk ook zelf gaan betalen.

Oud 29 augustus 2007, 19:47   #6
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
tja anders moeten de dienstkopftuchdraagster hun uniform natuurlijk ook zelf gaan betalen.
Niet als het uniform verplicht is.
Oud 29 augustus 2007, 19:52   #7
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet als het uniform verplicht is.
Het is niet verplicht hé Adrian, enkel degenen die WENSEN met een Dienstkopftuch te komen werken hebben dan enkel de keuze om de juiste Dienstkopftuch te dragen: de rood-met-witte stippen als werkmensch of de gele-met-arabische-leeuw als bedienden.

Uiteraard kan men ze allemaal enkel de keuze voor de gele geven: lijkt me een grandioze opportuniteit om de islam met de vlaamse gemeenschap te verbinden!

Ik ben één en al PRO!
Prachtig zicht moet dat toch zijn aan die loketten, al die Vlaamse vlaggenhoofden?

Oud 29 augustus 2007, 19:53   #8
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik snap btw niet goed wat je met dat Duits woord hebt.
Oud 29 augustus 2007, 19:59   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik snap btw niet goed wat je met dat Duits woord hebt.
ik vind dat een mooi woord, jij niet dan?

Het verschil met chador,niqab, burka, sjahal en al die andere arabische benamingen voor een gelijke lap stof is dat er in de Duitse versie het woord DIENST aan voorafgaat: WERKEN dus!

Maar een WERKHOOFDDOEK klinkt niet zo goed als een DIENSTKOPFTUCH toch

Laatst gewijzigd door circe : 29 augustus 2007 om 20:01.
Oud 29 augustus 2007, 20:44   #10
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Hoe kan een vrouw bewijzen dat zij moslim is? Bestaat er bij de moslims zoiets als een doopregister zoals bij de katholieken? Mogen katholieke en vrijzinnige vrouwen ook een kopvod aanvragen of is dat alleen godsdienst gerelateerd?
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 21:27   #11
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Hoe kan een vrouw bewijzen dat zij moslim is? Bestaat er bij de moslims zoiets als een doopregister zoals bij de katholieken? Mogen katholieke en vrijzinnige vrouwen ook een kopvod aanvragen of is dat alleen godsdienst gerelateerd?
In mijn voorstel mag elk personeelslid een dienstkopftuch aanvragen. Waarom niet? Mijn opa droeg ook die rood met witte zakdoek (snotvod), het is van hem dat ik geleerd heb om die knoopjes in die hoekjes te maken. (maar volgens mij moest hij die wel zelf betalen, toen was de pètrick nog geen burgemeester natuurlijk). En hij gebruikte hem dus ook als letterlijke snotvod, alleen denk ik dat hij die dan niet meer op zijn hoofd zette... voor zover ik me herinner.

Laatst gewijzigd door circe : 29 augustus 2007 om 21:29.
Oud 29 augustus 2007, 21:36   #12
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Creatieve oplossing, het enige probleem is dat alle religieuze symbolen verboden zijn en iedereen er hetzelfde bij moet lopen. Die moslima's hebben dan ook helemaal gelijk dat er dan ook geen paaseieren en kerstbomen mogen staan, dat is niet religieus neutraal. Als de regels wat versoepeld worden kan iets als een diensthoofddoek inderdaad een mooie tussenoplossing zijn.
Oud 30 augustus 2007, 13:56   #13
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Zal ik mijn helm ook maar schilderen? Da grijs is ook maar saai.
Miss int blauw , de kleur van AA-Gent ?
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2007, 14:08   #14
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
"
en WIJ krijgen dan ons paasei en onze kerstboom terug!

Wat denken jullie?
Ik zie nog steeds niet in wat een paasei of kerstboom met religie te maken heeft ...
Vroeger werd dat zelfs al eens als een "heidens" iets gezien ...Het is eerder een cultureel aanvaard gebruik ...
Moeten colaverdeelautomaten dan verdwijnen omdat de Kerstman er enigzins mee gerelateerd kan worden ???

Maar voor de rest hoeven die doeken aan een loket niet , het is nu niet dat ze het gevaar lopen om met hun haren in een draaibank vast te komen zitten ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2007, 14:39   #15
bullman
Vreemdeling

bullman's schermafbeelding

Standaard

de oplossing:

chocolade beeldjes van allah en mohammed dan
onder een vijgeboom.......
kerstman met sluier op een kameel....of zoiets
is dat goed dan ?

LOL

zal natuurlijk weer slecht opgenomen worden
ter info aan alle droogstoppels - grappig bedoelt hé
bullman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2007, 14:52   #16
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bullman Bekijk bericht
de oplossing:

[droogstoppelmode]En er mogen geen afbeeldingen van gemaakt worden ... [/droogstoppelmode]
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.

Laatst gewijzigd door manta : 30 augustus 2007 om 14:56.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2007, 15:21   #17
bullman
Vreemdeling

Standaard

oops vergeten
Oud 30 augustus 2007, 15:52   #18
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bullman Bekijk bericht
de oplossing:

kerstman met sluier op een kameel....of zoiets
is dat goed dan ?

LOL

zal natuurlijk weer slecht opgenomen worden
ter info aan alle droogstoppels - grappig bedoelt hé
Tuurlijk wordt da verkeerd opgepakt. Want als ge die chocla mohammed moet opeten en ge bijt eerst de kop eraf... dan is da een belediging tuurlijk.
Anderzijds precies vlgs hun eigen principes: onthoofden.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2007, 15:54   #19
bullman
Vreemdeling

Standaard

cursus vlaamse humor geven .........

kunt ook aan de voeten beginnen ....
Oud 30 augustus 2007, 17:56   #20
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Ik wil er zo een:

Pas op: dat schietijzer hoort bij mijn religieuze uitrusting.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be