![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Ik verklaar me nader:
daarnet ga ik bij de apotheker langs, net voor mij stapt een Turkse man ook de zaak binnen. Het is een vrij grote apotheek en er zijn 2 personen om de klanten te bedienen (gelukkig voor mij). Ik moet 1 ding hebben, hij blijkbaar ook (een pijnstillend middeltje, ik zie een verband rond zijn hand, de bediende zegt hem: 1 pilletje per dag, niet mer en dan het 10 € is). Geod ik geef briefje en sis-kaart af, krijg mijn doosje, betaal en stap buiten, een Vlaamse vrouw stapt op dat moment binnen. Ik ga de overzijde van de straat een bakkerij binnen, als ik buitenkom: Vlaamse vrouw is ook al weg, Turkse man staat er nog. Ik ga 10 meter verder nog een kruidenierszaakje binnen, koop en blik cola en ga dan naar huis, als ik langsheen de apotheker wandel: Turkse man staat er nog steeds!! Ok WTF? Geeft hij het nog niet door, of wat, ik weet het al: 1 pilletje per dag, tegen de fucking pijn en 't is 10 €, OK? Tot voor een jaar werkte ik op de klantendienst van een grote firma. Een vlaming belde voor openstaande factuur: 'Ja, ik heb hier ene brief gekregen over een factuur die nog niet betaald is'. Dat klopt meneer, ik zie hier u factuur van datum x voor bedrag Y. 'Ja sorry, ik was in verlof, is dat goed als ik dat morgen/overmorgen betaal?' Geen probleem, mijnheer ik zal het zo noteren. 'Ah ja, ze zeggen ook iets over kosten?' Dat is bij de tweede brief mijnheer, maar aangezien u nu gebeld heeft en over 2 dagen gaat betalen komen die er niet bij. 'Ah, ok dan, allé sorry voor het storen'. Geen probleem meneer, nog en prettige dag. Wham, bam, 2 minuten werk en een deftig gesprek. Een meneer Mohammed A belt, eerst en vooral snap je er al bijna geen zak van, ten tweede beginnen ze al vanaf de eerste seconde te schelden, als je dan na 5 minuten kunt overeenkomen dat ze op zaterdag via de Post (ze zitten voor 1 of andere reden allemaal bij de bank van de Post) zullen betalen. Om dan in minuut 7 te zeggen dat het zaterdag toch niet kan voor god weet welke reden en of volgende weekend ook niet goed is en dan in minuut 8 kwaad worden omdat er dan wel kosten aangerekend gaan worden (3 weken te laat immers) om dan ergens rond minuut 15 de dochter aan de telefoon te krijgen die het dan toch ploteling morgen al kan gaan betalen!! ik bedoel, fuck it, kunt ge niet van de eerste keer die dochter dan geven of wat, moet daar eerst een kwartier neuten en zagen en schelden aan voorafgaan. Doet dat van de eerste keer zo en we hebben alletwee een aangename dag i.p.v. het voor iedereen te verkloten!! 't Is trouwens niet allen als het over geld gaat maar over de kleinste onnozelheden ook. Mijn vriendin werkt nu in de hoofdstedelijke bibliotheek van Brussel. Als een vlaming een boek thuis heeft vergeten, dan verlengt ze dat gewoon en brengt hij het de volgende keer wel binnen (er is zelfs nog geen sprake van een boete hé, gewoon thuis laten liggen). Een vreemdeling heeft een boek niet mee, en hop 15 minuten discussie dat dat zeker als is binnengebracht en pattatie en pattata. Dat mijn vriendin niet snapt wat het probleem is, je verlengt dat boek, dat kost geen eurocent en bij volgende bezoek breng je het dan mee, maar nee dat kan niet zijn dat dat nog thuis ligt en de broer heeft het zeker al afgegeven en zo verder... Dus ik herhaal, waarom moet er bij alles zoveel gefucking discussieert worden. Kunnen die niet gewoon zeggen: ah ja, dat is zo, sorry, ik breng het wel in orde. Punt aan de regel, zaak opgelost en de volgende?? Moeten ze nu werkelijk over deminste onnozelheid een probleem maken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() verander uw nick eens
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Beter dan met elkaar op de vuist gaan, toch ?
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En qua nick, alsof Licoln, niet belachelijker is! Vooral gecombineerd met uw signature ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() [FONT=Arial]Zelfs op de spoeddiest van een ziekenhuis kunnen ze zich blijkbaar niet gedragen.., uit de Standaard van 28/08/200 (regionale bijdrage)[/FONT]
[FONT=Arial]'Welkom in het Stuivenberg'[/FONT] [FONT=Arial]Spoeddienst lijkt veeleer op gevangenis dan ziekenhuis[/FONT] [FONT=Arial][/FONT] [FONT=Arial]ANTWERPEN - Wie de spoeddienst van het Stuivenberg binnenkomt, botst veeleer op een versterkte burcht dan op een ziekenhuis: camera's, loketten met kogelvrij glas en potige bewakers. Dat is nodig want de agressie blijft er stijgen, met één fysieke aanval per week. [/FONT] [FONT=Arial] Een klein huiselijk ongeval noopt me voor een dringend bezoek aan het Antwerpse Stuivenbergziekenhuis, het kloppend hart van dezelfde beruchte wijk. Het bloed valt niet te stelpen, het topje van mijn duim hangt er half af. De ontmoeting met de spoeddienst is een nog koudere douche dan mijn bloedende wonde. Geen knusse verpleegstersfeer, waar ik het gevoel heb snel geholpen te worden. Ik denk dat ik eerder in een zwaar bewaakte bank ben terecht gekomen of een gevangenis, met camera's en potige bewakers van G4S. Je komt er trouwens niet zomaar in want het is passeren langs een loket met gewapend glas. Niettegenstaande het bloed van mijn hand druipt, moet ik eerst de SIS-kaart en identiteitskaart onder het loket schuiven. Dan pas schuift de stevige, automatische deur richting wachtkamer welkom open. En wordt het aanschuiven bij de rest. Iederen is er met zijn of haar mobieltje bezig hoewel dat verboden is. Plots schuift de deur open voor enkele verplegers met een zieltogende vrouw op een brancard. In haar kielzog zes familieleden. De bewakers, verplegers en dokters hebben hun hand vol met het gevolg duidelijk te maken dat er maar één mee mag in de shock room. Dat wordt niet zomaar gepikt en leidt tot een resem scheldwoorden richting medisch korps. Pas na een vijftal minuten geven vijf familieleden zich gewonnen en komen mokkend en klagend mee in de wachtkamer zitten. Dan is het aan mij maar alles is een beetje volzet. Mijn hechtingen moeten dan maar in de gipskamer. 'Druk?', reageert de dokter. 'Een beetje. We zijn wel wat erger gewoon.' Wachtend op mijn verdovingsspuitje, verstoort plots rumoer in gang de ziekenhuisstilte. Massaal loopgeluid verraadt versterking. 'Moeten de boeien terug aan?', klinkt het dreigend. Ik piep even langs mijn gordijn: twee agenten, bijgestaan door een privé-bewaker, houden een agressieve patiënt in bedwang. 'Klootzakken', verdedigt die zich murmelend. 'Smeerlappen, laat me gerust. Er is niks mis. Ik heb niets gedaan.' 'Welkom in het Stuivenberg. Dat is hier alledaagse kost', zucht de dokter cynisch. Samenlevingsproblemen 'Die bewaking is écht nodig. We zouden ze liever ook niet hebben', reageert Renée Willems, woordvoerder van het Ziekenhuisnetwerk Antwerpen (ZNA) achteraf. Niettegenstaande alle maatregelen, blijft de agressie in Stuivenberg toenemen. 'Verbale agressie, dat is dagelijkse kost', getuigt hoofdarts François Gysenbergh. 'En fysieke agressie is toch één keer per week.' Het ZNA beklemtoont wél dat Stuivenberg natuurlijk heel wat spoedgevallen opvangt en in een moeilijke, zeg maar multiculturele wijk met samenlevingsproblemen ligt. Ook het Middelheimziekenhuis, middenin een residentiële wijk, kampt steeds meer met agressie en denkt aan scherpere beveiligingsmaatregelen. Over de oorzaken van het geweld is er weinig discussie. 'Patiënten die té lang moeten wachten maar bij ons gaat de ernst voor. Iemand met een hartaanval wordt eerder verzorgd dan iemand met een snee in de vinger', zegt Willems. Het Stuivenberg werkt nu aan een plan om de agressie fundamenteler aan te pakken. Zo moeten pictogrammen in het ziekenhuis binnenkort duidelijk maken aan allochtone patiënten en hun familie hoe Europese ziekenhuizen werken. [/FONT] [FONT=Arial]Kris Goossenaerts[/FONT] |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]() |