![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gisteren op Nederland 3. Een thema-avond over hoe een liberale samenleving als Nederland steeds verder multiculturaliseert. Jeroen Pauw en de 'meiden van Halal' presenteren het. Als gasten o.a. de zoon van een extremistische imam die de studio verliet omdat er iemand met een minirok de studio betrad, Hans Teeuwen en iemand van het comité ex/moslims, alle meningen kwamen aan bod.
Bekijk hier de uitzending.
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ik zag het programma toevallig ook en ben blijven kijken. De moslimvertegenwoordiging kwam er weer bekaaid van af.
De meiden van halal ook. Schitterend hoe de cabaratier Hans Teeuwen hen weerwoord biedde. Een intrigerend avondje bij de publieke omroep vrijdag 31 augustus 2007 09:52 Gisteravond zond de NPS een intrigerend praatprogramma uit gepresenteerd door Jeroen Pauw en de Meiden van Halal, de drie moslima’s die de islam zo gezellig maken, alsof de islam gewoon een lekker koekje bij de thee is. Uitgenodigd waren ook een bizarre islamleraar uit het zuiden des lands (een man die zich laat volgen door een volledig bedekte vrouw), een homo, een ex-moslim, een seksonderneemster, Antoine Bodar, en een vertegenwoordigster van de Christenunie. Diep De tweedeling was diep en fundamenteel, en de lijn liep tussen de mensen die hun leven laten afhangen van oude mythen en zij die de veelvormigheid van post-modern Nederland omhelzen. De mythofielen hadden niet mijn sympathie. Ik ben ten diepste gefascineerd door de monotheistische tradities, maar wanneer ik hoor dat homoseksualiteit een zonde is, zoals de Christenuniedame deed, dan schuif ik graag mijn bedenkingen tegen het homohuwelijk opzij en steun ik elke ‘outrageous’ relnicht. Afvalligheid De christendame en de katholieke priester waren duidelijk in hun meningen, maar de moslims waren dat niet. Zij logen dat het een lieve lust was. De pijn zat in de staart van het programma, toen Hans Teeuwen, de cabaretier die als ‘deus ex machina’ in het programma opdook, de islamleraar het verschijnsel ‘afvalligheid’ wilde voorleggen. Dat wilde de islamleraar niet. Hij wilde niet op tv aan de ongelovige honden in Nederland uitleggen dat daarop de doodstraf staat. En een van de Halalmeisjes vond afvalligheid ook geen probleem. De mythen en legenden rond de figuur Mohammed en de verhalen van de Koran zijn in de loop van de tijd vervat in leefregels en regels die het gewicht van wetten hebben, de sharia. De sharia stelt dat op afvalligheid de doodstraf staat. Bekijk deze uitstekende bijdrage op de site van Wikipedia, daarin staat alles wat u moet weten over de manier waarop islamitische rechtsgeleerden over afvalligheid denken. Doodstraf Alle moslims weten van het bestaan van die doodstraf – maar ze kunnen zich verschuilen achter de opvatting dat die straf alleen kan worden uitgevoerd in een islamitische staat waar de sharia heerst. De regel geldt dus niet bij ons in Nederland, tenzij een imam een fatwa uitvaardigt, want wij hebben de sharia niet ingevoerd. Maar in een sharialand moet een afvallige die bewust zijn geloof opgeeft ter dood gebracht worden, zo legt de sharia op. Dus doen die fijne Meiden van Halal alsof hun fijnzinnige neusjes bloeden en probeert die islamleraar er met vage retoriek mee weg te komen – ze zijn hypocriet. Ze misleiden ons en gaan ervan uit dat we de waarheid over afvalligheid in een islamitische omgeving niet kennen. Koppig De Meiden van Halal zijn gevoelige en intelligente vrouwen. Maar zij blijvenkoppig geloven dat de verhalen in een boek uit de achtste eeuw over een man die ’s nachts een engel hoort en overvallen pleegt en dissidente dichters laat vermoorden, rechtstreeks van een bovennatuurlijke en almachte figuur genaamd Allah afkomstig zijn. Die Allah wil dat zij hun haar bedekt houden, zij mogen nooit in hun leven van een glas Margaux genieten (wel na het aardse leven, in de hemel heerst een doorlopende orgie overgoten met eindeloze stromen alcoholische versnaperingen) en minstens één keer in hun leven moeten zij naar een mysterieuze zwarte steen in Mekka reizen. Iedereen mag geloven wat hij wil – zolang dat geloof andermans vrijheden niet beperkt. De Meiden van Halal willen ons laten geloven dat de islam een soort christendom is met een man genaamd Mohammed in de rol van Jezus. Jammer dat ’t niet waar is. Wat vertelde dit programma ons? Dat er van discussie geen sprake is en dat de verschillen in levenshouding en levensopvattingen tussen moslims (althans, de moslims in dit programma) en niet-moslims heel diep gaan. http://www.elsevier.nl/opinie/weblog.../59/index.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me in feite af of dat zwart schepsel met spleet ook geen vrouwen met minirok mocht aanschouwen... waarom schuifelde ze anders op één meter achter haar man aan? Zou hij niet alleen buiten durven gaan staan?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat 'hoog gestudeerd' zwart laken moest eerst toestemming van haar man hebben om te mogen praten! Vandaar ook het vooropgenomen interview dat waarschijnlijk eerst door haar baardige bewaker grondig gescreend zal geweest zijn voor de release. Toen ze in het programma direct een vraag voorgeschoteld kreeg - nadat eerst toestemming werd gevraagd aan haar man- bleek de hooggestudeerde niets meer te willen zeggen dan hetgeen al in het vooropgenomen interview gezegd werd. Waarschijnlijk stond ze doodsangsten uit om thuis afgemot te worden door haar echtgenoot-eigenaar wegens mogelijk onislamitische uitlatingen zoals "geweld tegen homo's mag niet". Het was geld waard hen te zien kruipen en kronkelen toen het thema van homosexualiteit aan bod kwam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() (...)waarschijnlijk(...)Waarschijnlijk(...)
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik vond het wel best grappig; inhoudelijk had die man natuurlijk constant de bovenhand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() INHOUDELIJK? heb jij die man iets INHOUDELIJKS horen vertellen? Keken we naar hetzelfde programma?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Een uitspraak van Teeuwen in dat programma:
"Voor sommige mensen is een belediging gewoon een waarheid die ze niet willen horen." http://www.pinkbullets.nl/2007/03/ac...et_vrije_woord Hans Teeuwen - Het Vrije Woord Geplaatst in Actueel | Muziek door Flabofski op 21 maart, 2007 - 11:48 Je hebt het vast wel meegekregen: bij de onthulling van het beeld De Schreeuw, ter nagedachtenis aan Theo van Gogh, was ook ex-cabaretier Hans Teeuwen aanwezig. Die zong daar een lied over het vrije woord. Opzich best aardig, maar het wordt nog leuker als er een leuke hoempapa-sound onder zit. En daar heeft een FOK!weblogger nou voor gezorgd. Luister hieronder naar het nummer! De tekst: Zet God op de pot stop de profeet maar in je reet en dans voor het vrije woord en als je dan wordt doodgeschoten heb je van dit lied genoten de een die wordt verdreven, de ander wordt vermoord: hiep hiep hoera het vrije woord Christenhonden geitenneukers iedereen doet mee Jezus en Mohammed op een openbare plee nee ik mag niet kwetsen, mijn excuses, en ik zal voor straf me laten pijpen door de meiden van halal Het vrije woord gaat nooit verloren al vliegen de kogels om je oren maar als zo'n baard me dood wil schieten hoop ik dat hij mist want ik ben een bon vivant ik ben geen zelfmoordterrorist Je bent moeilijker te raken als je bereid bent af te slanken in die zin had van Gogh het allemaal aan zichzelf te danken Zet God op de pot stop de profeet maar in je reet en dans voor het vrije woord en als je dan wordt doodgeschoten heb je van dit lied genoten de een die wordt verdreven, de ander wordt vermoord: hiep hiep hoera het vrije woord hiep hiep hoera het vrije word hiep hiep hoera het vrije woord
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent. Laatst gewijzigd door Basy Lys : 31 augustus 2007 om 12:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() HANS VAN TEEUWEN:
Voor degenen die niet wisten waarom de meiden van halal zo beledigd waren door Hans, dat ie van hen op de pijnbank moest (nou, een spijkermatras eerder) het ging over volgend lied: http://www.dumpert.nl/mediabase/1177...et_muziek.html Werkelijk aanbevolen! het gewraakte zinnetje: Citaat:
http://www.dumpert.nl/mediabase/2516...tuthola_s.html (sorry Basy, gekruiste posten zo te zien).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 31 augustus 2007 om 12:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Waarom lees ik hier niets over die vent die stelde dat het geen probleem mocht zijn dat kinderen van 10 - 12 jaar sex hebben, zelfs met volwassen mannen! Die durfde stellen dat die kinderen zélf naar sex op zoek gaan
![]() Die meiden van Halal, chapeau moet ik zeggen, die bebaarde islamleraar daarentegen... blij dat hij en mijn man dezelfde moskee niet bezoeken! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat ze onder die boerka's geweldige sexy dingen aanhebben.
Misschien lopen ze wel helemaal naakt daaronder...met ringetjes en zo ![]()
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Sinds de Turkse wetenschapster Cig wereldkundig maakte dat het hoofddoek oorspronkelijk gedragen werd door Sumerische "Priesteressen van de Liefde" kijk ik er ook met andere ogen naar.
http://www.speroforum.com/site/artic...idarticle=6361
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Belachelijke programma, geef mij maar samson en gert,.
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Voor mij is het simpel, die buitenlanders hebben hier helemaal niets te piepen. Wij zijn hier thuis en hoeven ons niets aan te trekken van wat moslims en andere godsdienstwaanzinnigen zich daarvan aantrekken.
Wie zich niet goed voelt in de Westerse samenleving moet maar vertrekken. ![]() Met preutse mensen hoeven we geen rekening te houden. (My god, wat zijn veel moslims toch achterlijk zeg, vooral die marokkanen ![]() ![]() ![]() Nog een geluk dat Hans Teeuwen zo heerlijk reageert op al die zever. ![]() Laatst gewijzigd door debbie : 1 september 2007 om 00:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() ik kick er nog altijd op om zo eens eentje met een doekje voor een avond zo - alles mee te mogen doen waar ik zin in heb zo (met haar eigen permissie natuurlijk en niet zozeer die van haar vent )
vind dat wel geil zo van die glamourtoestanden zo als iets verborgen wordt dan moet het wel de moeite waard zijn om te verbergen he denken jullie dat niet ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 september 2007 om 00:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar geen nood hoor, ik vind het z�*lig dat de westerse mannen gaan kicken op hoofddoeken, niqaabs, burka's en van die dingen. Hoe moeten die geitjes zich dan gaan "beschermen"? door normaal te doen misschien?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 1 september 2007 om 08:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat heb je goed begrepen ![]()
![]() |
![]() |
#19 | |